[Teszt] Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

Fast Fusion - a Switch 2 által fűtött forrófúzió

KennyKern Péter2025.06.09. 11:00

Gyerekként hajnalig bámultad a tévé képernyőjét Super Nintendo-s F-Zero társaságában, miközben a Mute City kanyarjain próbáltál átcsúszni? Később PlayStationön a Prodigy Firestarter zenei aláfestése mellett gyűrted Talon’s Reach sebességtől sistergő sávjait a Wipeout 2097-ben? Ha magadra ismertél akkor van egy jó hírem: a Fast Fusion pontosan neked készült!

A Fast Fusion egyfajta genetikai kódként hordozza az említett elődök örökségét. Ez a játék nem csak emlékeztet a klasszikusokra, hanem felszippantja a DNS-üket, majd átszűri a Shin’en technikai maximalizmusán. Ahogy végigsuhansz a lebegő pályákon, egyszerre érzed az F-Zero precíz vonalvezetését és a Wipeout futurisztikus eleganciáját.

A Fast Racing League annak idején még WiiWare-en gurult be halkan a digitális garázsba, majd a Fast Racing Neo a Wii U egyik technikai csodafegyvereként húzott el mellettünk 60 fps-sel. A Switch nyitócímei közt a Fast RMX már „alapfelszerelés” volt. Most pedig itt a Fast Fusion, ami nem csak továbbviszi az előd érdemeit, hanem olyan szintre kapcsol, amire talán még a sorozat veteránjai sem számítottak.

Fast Fusion továbbra is egy klasszikus értelemben vett sci-fi arcade versenyjáték. A sorozat védjegyévé vált fázisváltogatás most is kulcsszerepet játszik: kék és narancssárga gyorsítósávokat kizárólag a megfelelő színre váltva tudunk aktiválni, ami folyamatos koncentrációt és pályaismeretet igényel. A megfelelő színbeállítással aktiválod a gyorsítósávokat, akkor extra sebességet kapsz, ha elrontod, zárlatos leszel és lelassulsz. Kisebb boost-gömböket is felszedhetünk, amik egy külön gyorsítósávot töltenek – ez az adrenalin-injekció mindig kéznél van, a szorult helyzetekben. Ami igazán megdobja az élményt, az az új ugrásgomb. Egy jól időzített elrugaszkodás egy alternatív útvonalhoz, egy eldugott gyorsítóhoz vagy egy kockázatos rövidítéshez is vezethet. Először furcsa, aztán már nem tudod elképzelni nélküle.

A pályatervezés merőben modern, mégis olyan érzést kelt, mintha egy elveszett Wipeout-epizódot fedeznél fel. Ugrások, szűk kanyarok, lebegő sávok, mozgó akadályok jellemzik őket. A boost-zónák úgy vannak elhelyezve, hogy jutalmazzák a merészséget. A pályák újrajátszhatóságát az is segíti, hogy szinte mindegyik rejteget valami újat: egy shortcutot, egy boost-trükköt vagy egy szűk ugrást, amit csak sokadjára mersz bevállalni. Ez a „még egy kört” érzés a játék egyik legnagyobb erőssége!

A program nem véletlenül viseli a Fusion nevet. A versenyek során szerzett krediteket nem csak új hajókra és pályákra költheted, hanem járműfúziókra is. Két jármű tulajdonságait kombinálhatod, és mivel a statisztikák összeadódnak, nem átlagolódnak, tényleg érezni az előrelépést. A fúziók szétszedhetők, újrakombinálhatók, és minden kisérletezés csak egy marék kreditbe kerül, így élhetsz a kreativitásoddal. A Fast Fusion amúgy tartalmazza a szokásos időmérőt és a lokális 4 fős többjátékos módot is. A menüben elérhető Superhero mód az F-Zero veteránoknak szól. Itt a gyorsítómérő egyben az életerőd; túl sok a boost, és jön is a vég!

OSZD MEG
GAMESHARE ÉS GAMECHAT

Bár hagyományos online multiplayer nincs a Fast Fusionben, helyette kipróbálhatjuk a Nintendo Switch 2 új funkcióját, a GameShare módot. A funkció a PlayStation 4–5-ön ismert Share Play Nintendós megfelelője, és meglepően hasonlóan működik: van egy házigazda, azaz a játékot birtokló játékos, és van a vendég, aki egy online meghívás után becsatlakozhat ugyanabba a játékba, anélkül, hogy az a saját gépén telepítve lenne. A vendégoldalon a játék streamként fut. A reakcióidő meglepően alacsony, a kontrollerek minden gombnyomását pontosan érzékeli, még gyengébb netkapcsolattal is. Tesztelés közben Balázs barátom segítségével, egy gyengébb netkapcsolattal próbálkoztunk, de így is stabil maradt az élmény. Viszont a képminőség nem éppen ideális, mivel valahol 480p és 720p közé saccoltuk, HDR-ről vagy pengeéles élekről pedig felesleges lenne beszélni. Ami még szokatlanabb, hogy a házigazda oldalán is észlelhető grafikai kompromisszum – a játék nem fut teljes képernyőn, a felső sávban pedig avatárok és hálózati ikonok kapnak helyet, ami kissé megtöri az élményt. A GameShare csak Switch 2-ről indítható, de lokálisan egy Switch 1-gyel is csatlakozhat hozzánk a vendég. Online módnál viszont már a GameChat funkcióra is szükség van, ami jelenleg szintén Switch 2 exkluzív. A meghívás meglepően egyszerű: elég rátenyerelni a C gombra az irányítón, és már jöhet is a barátunk a szobába. Egyelőre nem szükséges hozzá Nintendo Online előfizetés, a rendszer kvázi nyílt béta módban fut, elvileg jövő tavaszig. Összességében tehát a GameShare nem tökéletes, de abszolút használható. Remek kezdeményezés, mivel így 1 játék birtoklásával több gépen is játszhatunk a barátainkkal. Reméljük, javulni fog majd a mód, mert van még hová fejlődni, de mindenképpen van benne potenciál.

CSAK PROFIN!
SWITCH 2 PRO KONTROLLERREL IS HASÍT

A Fast Fusion pörgős játékmenetét az új Switch 2 Pro Controller is kiválóan szolgálja. Az újonnan bevezetett hátsó GL és GR gomboknak itt valódi hasznuk van: külön funkciót rendelhetünk hozzájuk, így a boost vagy a drift vezérlése végre nem ütközik a hüvelykujjunkkal állandó elfoglalt A/B/X/Y négyesbe. A gombok jól pozícionáltak, és nem nyomhatók meg véletlenül, még heves versenyek során sem.

A Shin’en csapata már korábban is bizonyította, hogy képes a Nintendo hardverekből többet kihozni, mint azt bárki elvárná. A Fast Fusion is ezt az örökséget viszi tovább. Dokkolt módban négyféle beállítás közül választhatunk, ahol a fókusz vagy a képkockaszámra, vagy a felbontásra kerül. A Performance mód például biztosítja a stabil 60 FPS-t, de cserébe kompromisszumot köt a részletességgel, míg az Ultra Quality 4K felbontást kínál, de 30 FPS-re korlátozódik. A köztes beállítások a kettő közötti egyensúlyt keresik, árnyékminőségben és effektekben variálva. Kézikonzol módban egyszerűbb a helyzet: itt két beállítás érhető el – az egyik 60 FPS-t céloz meg, míg a másik szebb látványt kínál, de csak 30 FPS mellett. A játék felbontásjavító DLSS upscaling technológiát használ minden módban, amely nagy sebességnél néha kissé elmosott képhatást eredményez, különösen alacsonyabb beállításokon. De mindezzel együtt is: a látvány lenyűgöző. Közvetlenül a PS4-es Wipeout Omega Collection után is megvan a „húha” érzés. A HDR-es képnek köszönhetően szó szerint besüt a nap a pályára, a fények és árnyékok dinamikája elképesztően valósághű. A képernyőre pára csapódik, a vízcseppek komótosan lecsorognak, mintha tényleg ott lennénk a forróságtól vibráló aszfalton. Minden apró részlet kidolgozott –a környezet textúráin át egészen az időjárási hatásokig. Látványos? Az nem is kifejezés.

A Fast Fusion nem csupán folytatása egy alulértékelt sorozatnak. Ez a játék összegzi mindazt, amit a sci-fi versenyjátékok képviseltek az elmúlt harminc évben. Az F-Zero könyörtelen reflexjátéka, a Wipeout stílusos lendülete, és a Shin’en technikai zsenialitása egyetlen, szinte tökéletes pályán találkozik. Ez már nem „csak” egy indie sci-fi racer – ez egy magabiztos versenyjáték, ami egyszerre tiszteleg a múlt előtt és mutatja meg, hová fejlődhetne a műfaj, ha komolyan veszik. A Fast Fusion nem egy új Wipeout. Nem egy új F-Zero. Hanem egy olyan játék, ami mindkettőt ismeri, tiszteli, és mégis a saját útját járja. Ha valaha is szeretted ezeket a száguldásokat, itt az ideje újra becsatolni magad. És ha a hajód felrobban a harmadik kör végén egy elrontott ugrás után és ezzel vége a győzelmi álmoknak? Hát akkor csak annyit mondunk Wipeout narrátor hangon: „Contender eliminated.” Majd úgy is újra próbálod! Mert a Fast Fusion ezt is jól csinálja: mindig visszahúz. És a legjobb az egészben? Nagyjából csak 6000 Forintért csinálja mindezt…

Fast Fusion | Kiadó: Shin’en Multimedia | Fejlesztő: Shin'en | Platformok: Nintendo Switch 2 | Megjelenés: 2025. június 5. | Ár: 14.99 EUR

Ha lassan te sem tudsz eligazodni a Switch 2 megjelenések és tartalmaink között, itt megtalálsz mindent egy helyen!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

2 órája

Heti megjelenések

16 órája
7

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

1 napja
5

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

2 napja
9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

2 napja
3

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

3 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

3 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

4 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

4 napja
6

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

4 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

5 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

5 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

6 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

7 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

8 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

9 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

2025.10.31.
6