[Teszt] Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

kevinyCsángó Kornél2025.06.10. 10:50

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Bugyuta gasztronómiai hasonlattal fogok élni, előre is elnézést érte, de az szerintem passzolnak a párhuzamosok. Az újramelegített ételeknek is megvannak a maguk pro és kontra érveik: hátrányuk, hogy nem frissek, és mivel már gyaníthatóan ettél belőlük, az égető vágy hogy megízleld ezeket, már nem tombol olyan erősen, mint mikor először lekaptad a tűzről a sercegő falatokat. Viszont előnyük, hogy az ízek ilyenkorra jobban összeérnek, és ha jó alapanyagokból valami még jobb dolgot alkottál, akkor másodszorra is kielégítő gasztro-élményben lesz részed. A Breath of the Kingdom vagy a Tears of the Wild (...) ikreknél pedig ez a jelenség teljes mértékben tetten érhető.

És ha már alapanyag és főzet: a két sandbox Zelda mindkét szempont alapján premium minőséget képvisel, de talán ennél is többet. Elnézve, hogy a mai napig is számtalan felhasználói tartalom (őrült építmények, elképesztő manőverek, gegek, etc) kerül fel a videómegosztókra, nyugodtan elmondható, hogy ezek a játékok a videojátékos popkultúra részévé váltak. A Switch 2 érkezésével pedig eljött az ideje, hogy KönnyesBöfi (bocsi) transzgenerációs hatást gyakoroljon a játékos társadalomra.

Olvasgatva azonban a fórumokat (a Gamer365-öt és másokat is) és gyakran belefutok olyan véleményekbe, hogy jók ezek a Zeldák az eredeti vason is, mert minimális ráncfelvarrás és egy kis framerate turbó nem ad sokat hozzá az élményhez és ugyanolyan élmény játszani velük mint a Switch 2 Edition-el.

Hát a paci illatozó bojtos, kanyarban lakó diplomapálcáját, azt.

Egyfelől a vizuál: a nagyfelbontású texturák mellett a renderfelbontás is felhízott 4K-ra, meg azért amikor egy HDR10 játszik a fények és árnyékok dinamikájával, az jóval látványosabb, mint amikor nem. Ez az amire született az a cseppet sem demagóg mém, hogy “generációváltás gyerekkorunkban / generációváltás most” - biztos találkoztál vele. Az hogy egy mobilon megnézed a két állóképet és nem látsz közte kardinális különbséget, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nincs is. De a legmeghökkentőbb különbség, ahogy a stabil 60 fps-nek köszönhetően száguld a program. Igen, lehet az mondani, hogy ennek így kellett volna már alapból megjelennie és persze nem akarom magam sem retrospektíve megcáfolni, hogy ezek a játékok eredeti formájukban is korszakos alkotások… De valahogy a fenti opciókkal olyan pluszt kap a játék, hogy senkinek nem ajánlom ezek után, hogy ne így játszon velük. (A megfelezett töltési időkről nem is beszélve.)

Mindemellett Nintendoék egy-két plusz aprósággal próbálják még indokolni a borzasztó/rettenetes/irreális 10 dolláros upgrade díjat: mégpedig a drága jó Wii U szellemét őrizve egy második képernyőn kínálják különféle apróságok menedzsmenti lehetőségét. Ez a gyakorlatban a következőképp néz ki: lerántod a telefonodra a Switch app-ot, bejelentkezel a Nintendo ID-dal és máris képes leszel a következőkre:

🗡 Voice memories: A játék világában elhelyezett hangalapú emlékek segítségével többet megtudhatsz a történet hátteréről és karakterekről, mint például Zelda, King Rauru és Master Kohga. Ezek az emlékek helyspecifikusak, Hyrule kies világának különböző pontjain lelhetsz rájuk.
🗡 Napi bónuszok: aktivitásod szintentartása jegyében naponta kapsz valami csekélységet, egy jó gyógyítást, fegyver javítást vagy valami tárgyat.
🗡 Statisztikai adatok: amibenis nyomon követheted a teljesítményedet, megtett kilométerekben, legyőzött ellenfelekben és egyéb paraméterek szerint. Majd mindezt e-pénisz mértékbe konvertálhatod és összeméricskélheted a barátodéval. (Pro tipp: a nagyobb mindig több!)
🗡 Tárgymegosztás és közösségi interakció: Napi 10 tárgyat helyezhetsz el egy közös tárgydobozban, amelyet QR-kód vagy jelszó segítségével másokkal is megoszthatsz. Ez mondjuk nem volna rosszpofa kezdeményezés, de a Zelda annyira nem “fegyvernehéz” játék, hogy rászorulnál mások segítségére.
🗡 Autobuild és építési tervek megosztása: A Tears of the Kingdomban levő Autobuild funkció segítségével gyorsan újraépítheted a korábban készített szerkezeteket. Ezen kívül lehetőség van építési tervek megosztására is, így mások is felhasználhatják a saját alkotásaidat. (lásd még: e-pénisz)
🗡 Photo studio: ha szívesebben dekorálod a képernyőképeidet a telefonodon, mint a Switch-eden, akkor erre is van lehetőséged.

Saját vélemény: bár kétségtelen, hogy van pár érdekes featúra a Zelda Notes-ban, ettől függetlenül nem látom magam, hogy ezeket a funkciókat valaha is használnám.

ELFÚJTA A SZÉL?
FRÁSZT!

És jöjjön egy elbűvölő ráadás, mert mint a cikk elején említettem, hogy két Zeldával indítani egy gépet menő, hárommal meg még menőbb. Ugyanis a Switch 2-vel induló Gamecube Classics (Expansion előfizetéssel elérhető) egyik nyitócíme a Wind Waker. Mint az közismert, tizenpár éve már megjelent egy igen impozáns remake a fent említett játékból, ez sajnos nem az, de nincs ok a bánatra. A játék egy emulációs környezetben fut, ami alkalmaz jópár javító eljárást, felskálázást, szóval nem a 480p-s, CRT tévékre álmodott minőségben élvezheted a klasszikussá érett kalandot. Valamint ami külön öröm: az emulátorban minden paraméter testre szabható. Engem anno nagyon zavart, hogy a kamera “fordítva volt bekötve” - tehát ha balra nyomtam, jobbra meg és vica versa. Persze az eredetiben ezt sajnos nem lehet állítani, viszont az emulátor menüjében igen, így végre a saját orcám íze szerint játszhatom a Wind Wakert. És azoknak akiknek még nem volt hozzá szerencséje, nagyon röviden a játékról: kortalan szépségű, a cell shaded stílus egyik nagy úttörője - a maga idejében komolyan megosztotta a Zelda kedvelők táborát, de utólag már csak a szépre emlékezünk.

A hatalmas behajózható tenger és a számtalan kis sziget anno óriási dolog volt, manapság viszont gyakran érződik egyfajta unalmas fillernek. A játék végefelé (az alkotók bevallása szerint is időhiány miatt két kivágott dungeon helyére érkező) Triforce hunt továbbra is a játék nagy gyenge pontja - a mérleg másik serpenyőjében pedig a kiváló dungeon-ök, a végtelenül cuki szereplők és az erős történetet tenném első körben. Összességeben azt mondanám: ha eddig valami oknál fogva kimaradt, és nem tudod hirtelen mivel etesd a szép új gépedet, én a helyedben ráhajóznék.

(És hopp, most esik le, hogy a Wind Waker érkezésével minden fővonalas Zelda játék játszhatóvá vált Switch 2-n. Egyet leszámítva. Na, szerinted melyik a kedvencem? ...)

DIORÁMÁK NAGYFELBONTÁSBAN
ECHOES OF WISDOM ÉS A LINK'S AWAKENING

A két "chibi-Zelda" epizód hozta a nagy meglepetést, ugyanis egyik első back-compat próbám a csuhás hercegnő kalandjaival történt: az Echoes indítása után már kézikonzolos módban is látszott, hogy a Switch 2 bepumpálja a modzsót a játék véráramába. A játék nagyobb felbontást kapott, ez jelentősen megdobja a látványt, kézi módban is. A framerate stabil, valamint a HDR-effekt is dob egy kicsit az egész diorámán. Emellett a Wisdom kapott egy foltozást is; a legutóbbi patch például elhozta a "kedvencek" lehetőséget, hogy a manifesztációs varázslatok között ne kelljen bogarászni, és tényleg ki tudd emelni a leggyakrabban használt idézéseket (persze ez sima Switchen is működik). A fenti technikai jóságok érvényesek az Ébredő Zöldász epizódra is, szóval ha félbemaradtak ezek a címek, esetleg most néznéd meg, mit is tudnak, keresve sem találsz majd jobb alkalmat. - mcmacko

Summázzunk: az előző két fővonalas Zelda kaland továbbra is a sandbox játékok legmagasabb szintjén tanyáznak - a Switch 2 kiadások pedig olyan formában tálalják a két anyagot, amiről mindig is álmodtunk. A telefonos extrák jópofák, de lehet nélkülük élni, a Wind Waker pedig bár sajnos nem a Wii U-s remake, azért jól tud jönni a táskában ha az öledbe pottyan hirtelen néhány 10 óra szabadidő.

Ha lassan te sem tudsz eligazodni a Switch 2 megjelenések és tartalmaink között, itt megtalálsz mindent egy helyen!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

PlayStation Plus: az októberi hármas

Díjnyertes alkotásokkal bélelték ki a szolgáltatás belépő szintű ajánlatát a következő hónapra. Érdemes rá odafigyelni!

11 órája
3

Bejelentések a TGS-ről - ez történt csütörtökön

Benne: 007 First Light, Petit Planet, Winter Burrow, Ninja Gaiden 4, Professor Layton and the New World of Steam, Gungrave G.O.R.E: Blood Heat, Ananta, Arknights: Endfield, Fire Emblem Shadows, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater.

14 órája
1

A Forza Horizon 6 oda visz majd minket, ahová régóta vágyunk

1 napja
3

Ghost of Yōtei

Öt év várakozást követően ismét egy japán szigetre csábít minket a Sucker Punch. De vajon képesek lesznek megismételni az előd sikerét az Assassin's Creed árnyékában? Tesztünkből kiderül!

1 napja
14

Capcom különkiadás – ez történt szerdán

Benne: Onimusha: Way of the Sword, Pragmata, Street Fighter 6, Monster Hunter Wilds, Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Mega Man Star Force Legacy Collection, Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy, Professor Layton and the New World of Steam.

1 napja
7

State of Play

A Tokyo Game Show árnyékban rendezett adás biztosra ment és nem tartogatott igazán nagy meglepetést.

1 napja
19

Pac Man World 2 Re-PAC

A Pac Man World 2: Re-PAC is egy újrakevert régiség, a nem is olyan nagyon távoli múltból. Lássuk, hogyan működik a PS2 korában lefektetett Pac-platforming!

2 napja
4

Rally Arcade Classics

2 napja
2

Bekopogott az OD, Yakuza újdonságok – ez történt kedden

Továbbá: State of Play, Painkiller, Demi and the Fractured Dream, People of Note, D-topia, Borderlands 4, Avatar: Frontiers of Pandora, Motorslice, Dragon Quest I & II HD-2D Remake, Biped 2.

2 napja
9

Strange Antiquities - régiségek kicsiny boltja

Vár mindenkit a sötét kegyhelyek kereskedelmi lerakata. Szerelmi bánat? Penész eszi a házadat? Esetleg átok ül a családon? Itt mindent megtalálhatsz! A Strange Antiquities kinyitotta kapuit!

3 napja

NBA 2K26 - labdajáték, kockázat!

Nem szokványos teszttel próbálunk elnézni az NBA 2K26 pályájára. Kedves olvasó, készítsd elő a dobókockát, ceruzát, radírt... izé, labdát?. Lássuk, milyen lett a 2K kosaras sorozatának idei állomása!

3 napja
7

Call of Duty: Black Ops 7 multiplayer akció, Silent Hill f launch trailer – ez történt hétfőn

Továbbá: ARC Raiders, Genokids.

3 napja
3

Silent Hill f

A Silent Hill sorozat tavaly egy fantasztikus remake-kel támadt fel, idén ősszel pedig a korábbi részektől független, és minden kétséget kizáróan japán eredetű Silent Hill f gondoskodik arról, hogy ezentúl ne feltétlenül a ködös amerikai kisváros jusson eszünkbe a cím hallatán.

4 napja
15

Heti megjelenések

4 napja
4

Csendes nap - ez történt pénteken

Benne: Hyperfunk, Dragon Ball: Sparking! Zero, Stellar Blade, Sonic Racing: CrossWorlds.

6 napja
1

Hirogami

Színes papírokból, hajtogatás útján alkotott állatkák, szamurájok, sőt, teljes flóra és fauna. A Hirogami egy 3d akció-platformer, melynek legfőbb vonzereje a stílusos látványvilág. Mi kell még? Tesztünkből kiderül!

6 napja
3

The Rogue Prince of Persia

Herceg újra itt van velünk egy másabb, kompaktabb kalandban. Tesztlaborunkban a The Rouge Prince of Persia.

7 napja
2

Ninja Gaiden 4 demonstráció - ez történt csütörtökön

Továbbá: Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2, Tangerine Antarctic, Unyielder, Finding Paradise, Dying Light: The Beast.

7 napja
13

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

8 napja
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

9 napja
4