[Teszt] Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

Generációs ugrás? Ennyit tesz a Zeldákhoz a Nintendo Switch 2

kevinyCsángó Kornél2025.06.10. 10:50

Zeldával indítani egy új Nintendo gépet sosem bizonyult szerencsétlen dolognak. Kettővel meg aztán pláne nem. Bugyuta gasztronómiai hasonlattal fogok élni, előre is elnézést érte, de az szerintem passzolnak a párhuzamosok. Az újramelegített ételeknek is megvannak a maguk pro és kontra érveik: hátrányuk, hogy nem frissek, és mivel már gyaníthatóan ettél belőlük, az égető vágy hogy megízleld ezeket, már nem tombol olyan erősen, mint mikor először lekaptad a tűzről a sercegő falatokat. Viszont előnyük, hogy az ízek ilyenkorra jobban összeérnek, és ha jó alapanyagokból valami még jobb dolgot alkottál, akkor másodszorra is kielégítő gasztro-élményben lesz részed. A Breath of the Kingdom vagy a Tears of the Wild (...) ikreknél pedig ez a jelenség teljes mértékben tetten érhető.

És ha már alapanyag és főzet: a két sandbox Zelda mindkét szempont alapján premium minőséget képvisel, de talán ennél is többet. Elnézve, hogy a mai napig is számtalan felhasználói tartalom (őrült építmények, elképesztő manőverek, gegek, etc) kerül fel a videómegosztókra, nyugodtan elmondható, hogy ezek a játékok a videojátékos popkultúra részévé váltak. A Switch 2 érkezésével pedig eljött az ideje, hogy KönnyesBöfi (bocsi) transzgenerációs hatást gyakoroljon a játékos társadalomra.

Olvasgatva azonban a fórumokat (a Gamer365-öt és másokat is) és gyakran belefutok olyan véleményekbe, hogy jók ezek a Zeldák az eredeti vason is, mert minimális ráncfelvarrás és egy kis framerate turbó nem ad sokat hozzá az élményhez és ugyanolyan élmény játszani velük mint a Switch 2 Edition-el.

Hát a paci illatozó bojtos, kanyarban lakó diplomapálcáját, azt.

Egyfelől a vizuál: a nagyfelbontású texturák mellett a renderfelbontás is felhízott 4K-ra, meg azért amikor egy HDR10 játszik a fények és árnyékok dinamikájával, az jóval látványosabb, mint amikor nem. Ez az amire született az a cseppet sem demagóg mém, hogy “generációváltás gyerekkorunkban / generációváltás most” - biztos találkoztál vele. Az hogy egy mobilon megnézed a két állóképet és nem látsz közte kardinális különbséget, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nincs is. De a legmeghökkentőbb különbség, ahogy a stabil 60 fps-nek köszönhetően száguld a program. Igen, lehet az mondani, hogy ennek így kellett volna már alapból megjelennie és persze nem akarom magam sem retrospektíve megcáfolni, hogy ezek a játékok eredeti formájukban is korszakos alkotások… De valahogy a fenti opciókkal olyan pluszt kap a játék, hogy senkinek nem ajánlom ezek után, hogy ne így játszon velük. (A megfelezett töltési időkről nem is beszélve.)

Mindemellett Nintendoék egy-két plusz aprósággal próbálják még indokolni a borzasztó/rettenetes/irreális 10 dolláros upgrade díjat: mégpedig a drága jó Wii U szellemét őrizve egy második képernyőn kínálják különféle apróságok menedzsmenti lehetőségét. Ez a gyakorlatban a következőképp néz ki: lerántod a telefonodra a Switch app-ot, bejelentkezel a Nintendo ID-dal és máris képes leszel a következőkre:

🗡 Voice memories: A játék világában elhelyezett hangalapú emlékek segítségével többet megtudhatsz a történet hátteréről és karakterekről, mint például Zelda, King Rauru és Master Kohga. Ezek az emlékek helyspecifikusak, Hyrule kies világának különböző pontjain lelhetsz rájuk.
🗡 Napi bónuszok: aktivitásod szintentartása jegyében naponta kapsz valami csekélységet, egy jó gyógyítást, fegyver javítást vagy valami tárgyat.
🗡 Statisztikai adatok: amibenis nyomon követheted a teljesítményedet, megtett kilométerekben, legyőzött ellenfelekben és egyéb paraméterek szerint. Majd mindezt e-pénisz mértékbe konvertálhatod és összeméricskélheted a barátodéval. (Pro tipp: a nagyobb mindig több!)
🗡 Tárgymegosztás és közösségi interakció: Napi 10 tárgyat helyezhetsz el egy közös tárgydobozban, amelyet QR-kód vagy jelszó segítségével másokkal is megoszthatsz. Ez mondjuk nem volna rosszpofa kezdeményezés, de a Zelda annyira nem “fegyvernehéz” játék, hogy rászorulnál mások segítségére.
🗡 Autobuild és építési tervek megosztása: A Tears of the Kingdomban levő Autobuild funkció segítségével gyorsan újraépítheted a korábban készített szerkezeteket. Ezen kívül lehetőség van építési tervek megosztására is, így mások is felhasználhatják a saját alkotásaidat. (lásd még: e-pénisz)
🗡 Photo studio: ha szívesebben dekorálod a képernyőképeidet a telefonodon, mint a Switch-eden, akkor erre is van lehetőséged.

Saját vélemény: bár kétségtelen, hogy van pár érdekes featúra a Zelda Notes-ban, ettől függetlenül nem látom magam, hogy ezeket a funkciókat valaha is használnám.

ELFÚJTA A SZÉL?
FRÁSZT!

És jöjjön egy elbűvölő ráadás, mert mint a cikk elején említettem, hogy két Zeldával indítani egy gépet menő, hárommal meg még menőbb. Ugyanis a Switch 2-vel induló Gamecube Classics (Expansion előfizetéssel elérhető) egyik nyitócíme a Wind Waker. Mint az közismert, tizenpár éve már megjelent egy igen impozáns remake a fent említett játékból, ez sajnos nem az, de nincs ok a bánatra. A játék egy emulációs környezetben fut, ami alkalmaz jópár javító eljárást, felskálázást, szóval nem a 480p-s, CRT tévékre álmodott minőségben élvezheted a klasszikussá érett kalandot. Valamint ami külön öröm: az emulátorban minden paraméter testre szabható. Engem anno nagyon zavart, hogy a kamera “fordítva volt bekötve” - tehát ha balra nyomtam, jobbra meg és vica versa. Persze az eredetiben ezt sajnos nem lehet állítani, viszont az emulátor menüjében igen, így végre a saját orcám íze szerint játszhatom a Wind Wakert. És azoknak akiknek még nem volt hozzá szerencséje, nagyon röviden a játékról: kortalan szépségű, a cell shaded stílus egyik nagy úttörője - a maga idejében komolyan megosztotta a Zelda kedvelők táborát, de utólag már csak a szépre emlékezünk.

A hatalmas behajózható tenger és a számtalan kis sziget anno óriási dolog volt, manapság viszont gyakran érződik egyfajta unalmas fillernek. A játék végefelé (az alkotók bevallása szerint is időhiány miatt két kivágott dungeon helyére érkező) Triforce hunt továbbra is a játék nagy gyenge pontja - a mérleg másik serpenyőjében pedig a kiváló dungeon-ök, a végtelenül cuki szereplők és az erős történetet tenném első körben. Összességeben azt mondanám: ha eddig valami oknál fogva kimaradt, és nem tudod hirtelen mivel etesd a szép új gépedet, én a helyedben ráhajóznék.

(És hopp, most esik le, hogy a Wind Waker érkezésével minden fővonalas Zelda játék játszhatóvá vált Switch 2-n. Egyet leszámítva. Na, szerinted melyik a kedvencem? ...)

DIORÁMÁK NAGYFELBONTÁSBAN
ECHOES OF WISDOM ÉS A LINK'S AWAKENING

A két "chibi-Zelda" epizód hozta a nagy meglepetést, ugyanis egyik első back-compat próbám a csuhás hercegnő kalandjaival történt: az Echoes indítása után már kézikonzolos módban is látszott, hogy a Switch 2 bepumpálja a modzsót a játék véráramába. A játék nagyobb felbontást kapott, ez jelentősen megdobja a látványt, kézi módban is. A framerate stabil, valamint a HDR-effekt is dob egy kicsit az egész diorámán. Emellett a Wisdom kapott egy foltozást is; a legutóbbi patch például elhozta a "kedvencek" lehetőséget, hogy a manifesztációs varázslatok között ne kelljen bogarászni, és tényleg ki tudd emelni a leggyakrabban használt idézéseket (persze ez sima Switchen is működik). A fenti technikai jóságok érvényesek az Ébredő Zöldász epizódra is, szóval ha félbemaradtak ezek a címek, esetleg most néznéd meg, mit is tudnak, keresve sem találsz majd jobb alkalmat. - mcmacko

Summázzunk: az előző két fővonalas Zelda kaland továbbra is a sandbox játékok legmagasabb szintjén tanyáznak - a Switch 2 kiadások pedig olyan formában tálalják a két anyagot, amiről mindig is álmodtunk. A telefonos extrák jópofák, de lehet nélkülük élni, a Wind Waker pedig bár sajnos nem a Wii U-s remake, azért jól tud jönni a táskában ha az öledbe pottyan hirtelen néhány 10 óra szabadidő.

Ha lassan te sem tudsz eligazodni a Switch 2 megjelenések és tartalmaink között, itt megtalálsz mindent egy helyen!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

10 órája

Retrace the Light

1 napja
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
93

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

1 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

1 napja

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

2 napja
30

Twinkleby

3 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

3 napja
2

The Berlin Apartment

4 napja
6

Pieces of the Past

4 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

4 napja
5

Arc Raiders

5 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

5 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

5 napja
7

Heti megjelenések

6 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

8 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

8 napja
3

Kirby Air Riders

9 napja
8

PlayStation Plus: a decemberi ötös

A szokásos három cím helyett öt játék zárja az évet a Sony előfizetéses rendszerének belépő szintjén. Nem is akármilyenek!

9 napja

Új tervek az AC Shadows-hoz - ez történt csütörtökön

Továbbá: Beyond Words, Bandai Namco Studios Singapore, Arknights: Endfield, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Viva Nobots, Sega Football Club Champions 2026.

9 napja
9