[Előzetes] 5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

dragCsető Zsolt2025.04.23. 00:01

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

1. Démonvadászat modernebb kivitelben

Mivel nem teljes értékű remake-ről, “csak” egy újrahangszerelésről beszélünk, ezért az eredeti assetek adták a kiindulási pontot a Capcom számára, ez azonban nem jelenti azt, hogy az új verzió ne érződne modernebbnek az eredetinél. A nagy felbontásúra felhúzott előre renderelt hátterek kifejezetten pofásak és hangulatosak még több mint 20 év távlatából is, és a grafikai megvalósítás jellegéből adódóan, a karaktermodellek is jóval részletesebbek, mint a legtöbb korbeli cím esetében, így mind az emberi figurák, mind pedig a démoni szörnyetegek túlmutatnak a PS2-éra átlagos színvonalán, már ami a látványt illeti. Emellett az irányítást is átszabták a modern trendekhez: aki sikítva rohan a kijárat felé a tank-control hallatán, az megnyugodhat, immáron 3D-ben terelgethetjük ugyanis a Jubeit és a többi szereplőt. Már ha nem akarunk mindenképpen nosztalgiázni, hiszen természetesen ez a lehetőség megmaradt.

2. Új kényelmi funkciók

Szerencsére a játékmenet tekintetében sem marad változatlan a játék: magára a balanszra, illetve a nehézségre persze nincsenek kihatással ezek a változtatások, de mégis olyan dolgokról beszélünk, amik mai szemmel teljesen természetesek, de ilyen-olyan okokból anno mégsem így implementálták őket. Ilyen például a fegyverváltás lehetősége, ami több mint praktikus, csak éppen régen minden egyes alkalommal be kellett hozzá lépnünk a menübe, és kiválasztani a kívánt harceszközt. Most már ehhez elegendő bevinni a megfelelő gombkombinációt. De nagyot dob a harcok élvezhetőségén és tervezhetőségén az is, hogy az Onimusha-átváltozást most már manuálisan aktiválhatjuk, és nem automatikusan kapcsol be, amikor begyűjtjük az ötödik lila orbot. Határozottan örömteli mindemellett az is, hogy immáron van lehetőség az átvezetők (amikből akad jócskán) átugrására.

3. Pokoli kihívás

A széria soha nem a nehézségéről volt híres, inkább egy szórakoztató átmenetet próbált képezni a klasszikus, rögzített kamerás túlélő-horrorok és a pörgős hack-and-slash akciójátékok között, ugyanakkor aki a kihívást keresi, az most megkapja. Bekerült ugyanis a remaster-verzióba az ún. Hell mód, aminek nagyon egyszerű a szabályrendszere: ha bármilyen módon sebződsz, azonnal meghalsz. Alaposan ki kell tehát ismerni az ellenfeleket – beleértve az Issen technikát, ami igencsak kockázatos (pláne ilyen szabályok mellett), de ha jól időzítjük a támadást, akkor egyetlen suhintással végezhetünk a legerősebb ellenségekkel is. Ha más nem, marad a legutolsó mentési pont – vagy az auto-save, mert most már ilyen is van szerencsére.

4. A móka sem marad el

Az eredeti játék tartalmazott néhány minijátékot, melyeket annak idején meg kellett nyitni, ezúttal viszont már rögtön elérhetőek. Ezek a The Man in Black, egy minikampány, melyben öt percünk van összeszedni a helyszíneken elszórt filmtekercseket, méghozzá meglehetősen egyenlőtlen erőviszonyok mellett; a Team Oni, amiben folyamatosan csökkenő életerő mellett kell legyőznünk 20 csokor ellenfelet; valamint a Puzzle Phantom Realm, ahol a sztori módban is megtalálható tologatós fejtörőkből kapunk egy adagot.

5. Múzeum a rajongóknak

Az ehhez hasonló remastered-kiadások elengedhetetlen bemutatóterme itt sem marad el: a vadonatúj Gallery módban több mint 100 nagy felbontású látványtervet nézegethetünk a játék karakterdizájnerétől, Keita Amemiyától. Emellett az egészen remek zenék is kaptak egy külön szekciót: mind a 43 dalt meghallgathatjuk a digitális soundtracknek köszönhetően.

Az Onimusha 2: Samurai’s Destiny május 23-án érkezik PC, PS4, Xbox One és Switch platformokra – a megjelenés előtt természetesen tesztet is olvashattok majd róla.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

3 órája

Heti megjelenések

16 órája
7

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

1 napja
5

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

2 napja
9

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

2 napja
3

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

3 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

3 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

4 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

4 napja
6

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

4 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

5 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

5 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

6 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

6 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

7 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

7 napja
2

Heti megjelenések

7 napja

Farthest Frontier - Poros Polgi

Középkori városépítős témában az utóbbi 10 évben igen kevés érdekes játékot sikerült kiizadnia a játékiparnak; a nagy stúdiók helyett rendszerint az indie fejlesztők találják fején a szöget. Most a Farthest Frontier 1.0-ás verziója került be a tesztlaborba. Lássuk is, mire megyünk poros utak polgármestereként.

8 napja
3

DLC-k és átiratok - ez történt pénteken

Benne: Arknights: Endfield, Frostpunk 2, Silent Hill 2, Turok 2: Seeds of Evil, Triarchy, Fatal Fury: City of the Wolves.

9 napja
1

Tormented Souls II

Caroline és Anna csak ideiglenesen menekültek meg a borzalmakról, a Tormented Souls folytatásában ugyanis valami még szörnyűbb vár a nővérekre.

2025.10.31.
6