Amíg megérkeznek a PS4 igazi nagyágyúi, a Sony ügyesen bekkeli ki a köztes időt és folyamatosan lökdösi át a PS3 sikercímeit az új érába. Így a The Last of Us, a God of War és az Uncharted után a Beyond: Two Souls is csatlakozik a remasterek dicső(?) sorába.
Jodie Holmes és Aiden duójának története inkább kisebb apróságokkal, semmint hatalmas újításokkal igyekszik ismét megszólítani azokat, akik egyszer már átélték a földöntúli kalandot, vagy elcsábítani azon játékosokat, akik elsőként tapasztalnák meg a Quantic Dream játékok esszenciáját. Kezdésképp itt van nekünk a csodálatos 1080p-s felbontás, amit atomstabil 30 fps-es képfrissítés kísér. Elsőre kicsit furcsán hangozhat, hogy nem a mágikus 60-as tartományban fut a program, azonban mivel a Beyond az esetek többségében visszafogottabb tempóban robog, ráadásul az akciójelenetek is slo-moban zajlanak, teljesen elfogadhatónak tartom a döntést. A fentieken túl kapunk részletesebb effekteket és kidolgozottabb részleteket külső és belső tereknél egyaránt. A Beyond eredeti verziója sem tartozott a csúnya játékok táborába, az új kiadás azonban még a már ismert szintre is rátett, az új-mexikói pálya továbbra is az egyik legszebb, amit játékban valaha láttam, a karaktermodellek pedig mintha még valóságosabbak lennének (különösen Jodie és Dawkins).
Hogy némiképp árnyaltabb legyen már most az összkép, a változtatások némi hátrányt is hoztak magukkal. Nevezetesen a képernyő tetején és alján megjelenő két fekete sávot, ami a klasszikus mozis élményre emlékeztet. A hatás szerencsére nem éri el az Evil Within szintet, viszont sikeresen felidézheti az alapjáték kapcsán útjára indult játék vagy film kérdéskört.
A közösségi jelenlét és a Telltale játékok látszólag megtették a hatásukat, hiszen az új Beyond fejezeteinek végén láthatjuk, döntéseink hány százalékban egyeznek a tömeg választásaival. Ennél azonban jóval nagyobb jelentősége van, hogy ilyenkor látjuk az útvonalat, amin haladtunk és alternatívákat kapunk újbóli végigjátszási módokra, hiszen néhány döntési helyzet akár rejtve is maradhat, utalva rá, hogy itt bizony még jóval több lehetőségünk is van. Sajnos azonban a megvalósítás nem tökéletes, ugyanis a menüből nem tudjuk elérni a döntéseinket, így csak rajtunk múlik, emlékezni fogunk-e, mikor és hol lehetett volna másképp cselekedni.
És ha már a döntések szóba kerültek, a legfontosabb, amit már a játék legelején meg kell hoznunk, hogy a történeten a korábbi verzióból már ismerős, időben csapongó módon, vagy időrendben akarunk-e végighaladni. Érthető okokból nem tudunk váltogatni a sorrendek között, új végigjátszás indításánál azonban ismét választhatunk a két metódus közül. Legyen bármennyire is remek húzás a kronológiai sorrend lehetősége, hiszen sokkal könnyebben érthetjük meg az események közti kapcsolatot (ettől függetlenül az eredetit érzelmi hullámvasút szempontjából erősebbnek érzem), hatalmas negatívumnak tartom, hogy a játék továbbra is csak egy mentést tud kezelni.
Nem esett még szó róla, de mindenképp említést érdemel a DualShock 4 olyan lehetőségeinek minimális kiaknázása, mint a beépített hangszóró. Ezt csak Aident irányítva fogjuk tapasztalni és nem minden esetben, viszont olyan apróság, ami a hangulat szempontjából nem utolsó. És ha már az irányításnál tartunk, a jobb analógos "QTE-k" esetében beharangozott megnövelt nehézséggel nem találkoztam, a javított navigáció pedig néhányszor visszafelé sülhet el. Ezeken kívül a legnagyobb újdonság az Enhanced Experiments DLC, mely teljesen független az alapjátéktól, inkább a Portal tesztlaborjára emlékeztet, ahol időre kell átjutnunk az akadálypályákon. Ha már a döntéseknél behozták a közösségi vonalat, itt simán elképzelhetőnek tartottam volna egy ranglista integrálását, akár csak a barátaink eredményivel összevetve, azonban a ziccer kimaradt.
Hogy kiknek szól a PS4-es Beyond: Two Souls? Első körben azoknak, akik az eredetit is szerették és még egyszer átélnék a kalandot, kicsit módosítva. Második körben pedig azoknak, akiknek korábban kimaradt és éreznek magukban annyit, hogy megismerjék a Quantic Dream elképzelését az interaktív történetekről és kicsit szokatlan álláspontját a játékokról.
***Beyond: Two Souls | PlayStation 4
Kiadó: Sony Computer Entertainment | Fejlesztő: Quantic Dream ***