[Teszt] Beyond: Two Souls

Beyond: Two Souls

ne5hVáradi Dániel2015.12.17. 12:01

Amíg megérkeznek a PS4 igazi nagyágyúi, a Sony ügyesen bekkeli ki a köztes időt és folyamatosan lökdösi át a PS3 sikercímeit az új érába. Így a The Last of Us, a God of War és az Uncharted után a Beyond: Two Souls is csatlakozik a remasterek dicső(?) sorába.

Jodie Holmes és Aiden duójának története inkább kisebb apróságokkal, semmint hatalmas újításokkal igyekszik ismét megszólítani azokat, akik egyszer már átélték a földöntúli kalandot, vagy elcsábítani azon játékosokat, akik elsőként tapasztalnák meg a Quantic Dream játékok esszenciáját. Kezdésképp itt van nekünk a csodálatos 1080p-s felbontás, amit atomstabil 30 fps-es képfrissítés kísér. Elsőre kicsit furcsán hangozhat, hogy nem a mágikus 60-as tartományban fut a program, azonban mivel a Beyond az esetek többségében visszafogottabb tempóban robog, ráadásul az akciójelenetek is slo-moban zajlanak, teljesen elfogadhatónak tartom a döntést. A fentieken túl kapunk részletesebb effekteket és kidolgozottabb részleteket külső és belső tereknél egyaránt. A Beyond eredeti verziója sem tartozott a csúnya játékok táborába, az új kiadás azonban még a már ismert szintre is rátett, az új-mexikói pálya továbbra is az egyik legszebb, amit játékban valaha láttam, a karaktermodellek pedig mintha még valóságosabbak lennének (különösen Jodie és Dawkins).

Hogy némiképp árnyaltabb legyen már most az összkép, a változtatások némi hátrányt is hoztak magukkal. Nevezetesen a képernyő tetején és alján megjelenő két fekete sávot, ami a klasszikus mozis élményre emlékeztet. A hatás szerencsére nem éri el az Evil Within szintet, viszont sikeresen felidézheti az alapjáték kapcsán útjára indult játék vagy film kérdéskört.

A közösségi jelenlét és a Telltale játékok látszólag megtették a hatásukat, hiszen az új Beyond fejezeteinek végén láthatjuk, döntéseink hány százalékban egyeznek a tömeg választásaival. Ennél azonban jóval nagyobb jelentősége van, hogy ilyenkor látjuk az útvonalat, amin haladtunk és alternatívákat kapunk újbóli végigjátszási módokra, hiszen néhány döntési helyzet akár rejtve is maradhat, utalva rá, hogy itt bizony még jóval több lehetőségünk is van. Sajnos azonban a megvalósítás nem tökéletes, ugyanis a menüből nem tudjuk elérni a döntéseinket, így csak rajtunk múlik, emlékezni fogunk-e, mikor és hol lehetett volna másképp cselekedni.

És ha már a döntések szóba kerültek, a legfontosabb, amit már a játék legelején meg kell hoznunk, hogy a történeten a korábbi verzióból már ismerős, időben csapongó módon, vagy időrendben akarunk-e végighaladni. Érthető okokból nem tudunk váltogatni a sorrendek között, új végigjátszás indításánál azonban ismét választhatunk a két metódus közül. Legyen bármennyire is remek húzás a kronológiai sorrend lehetősége, hiszen sokkal könnyebben érthetjük meg az események közti kapcsolatot (ettől függetlenül az eredetit érzelmi hullámvasút szempontjából erősebbnek érzem), hatalmas negatívumnak tartom, hogy a játék továbbra is csak egy mentést tud kezelni.

Nem esett még szó róla, de mindenképp említést érdemel a DualShock 4 olyan lehetőségeinek minimális kiaknázása, mint a beépített hangszóró. Ezt csak Aident irányítva fogjuk tapasztalni és nem minden esetben, viszont olyan apróság, ami a hangulat szempontjából nem utolsó. És ha már az irányításnál tartunk, a jobb analógos "QTE-k" esetében beharangozott megnövelt nehézséggel nem találkoztam, a javított navigáció pedig néhányszor visszafelé sülhet el. Ezeken kívül a legnagyobb újdonság az Enhanced Experiments DLC, mely teljesen független az alapjátéktól, inkább a Portal tesztlaborjára emlékeztet, ahol időre kell átjutnunk az akadálypályákon. Ha már a döntéseknél behozták a közösségi vonalat, itt simán elképzelhetőnek tartottam volna egy ranglista integrálását, akár csak a barátaink eredményivel összevetve, azonban a ziccer kimaradt.

Hogy kiknek szól a PS4-es Beyond: Two Souls? Első körben azoknak, akik az eredetit is szerették és még egyszer átélnék a kalandot, kicsit módosítva. Második körben pedig azoknak, akiknek korábban kimaradt és éreznek magukban annyit, hogy megismerjék a Quantic Dream elképzelését az interaktív történetekről és kicsit szokatlan álláspontját a játékokról.

***Beyond: Two Souls | PlayStation 4

Kiadó: Sony Computer Entertainment | Fejlesztő: Quantic Dream ***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

21 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19