A modderek számára mindig van valami dili, vagy valamilyen ötlet, amibe rengeteg időt és energiát fektetnek. Egyesek új szkineket vagy komplett modelleket gyártanak bizonyos karakterek cseréjére, mások technológiailag is belenyúlnak bizonyos játékokba. A Cyberpunk 2077 nem csak a bugjaival érdemelte ki a figyelmet, a CD Projekt jó sokat tett annak érdekében, hogy már évekkel a megjelenés előtt a játékosok beleéljék magukat Night City alternatív valóságába.
Most pedig a modderek azon fáradoznak, hogy az első bemutatók szintjéhez igazítsák a játék körítését, a VG247 pedig ebből a mániából gyűjtött össze egy csokorra valót - szemlézzük az anyagukat.
Egy fix kiindulópont amúgy a 2018-as E3, ahol Keanu Reeves lélegzetelállító monológja az évtized videojátékos pillanatai közé tartozott. Ezen a bemutatón és az azt követő gameplay mozzanatokon elég sok minden más volt, mint végül amit a kiadott játékban láthattunk.
Erről a videóról beszélünk.
SpookieCL modder Samurai Jacket ötlete például visszahozza az eredeti Ledfény-kabátot. Crazy Potato egy fel nem használt női V karaktert revitalizált, amit az első E3-as bemutatón lehetett látni. WT3WD user az első E3 demó fényeit és bevilágítását valamint fényezését próbálta visszaadni. Joell560 a női V-k ruhatárát huzalozta újra az E3-as bemutató szellemében. A lehetőségek száma tehát láthatóan szerteágazó.
A modderek alapvetően bizakodóak a Cyberpunk 2077-el kapcsolatban, és bár sokan úgy látják, hogy egy kongó héjat adott ki a CDPR húsos belső részek és lélek megléte nélkül, de azért az idő megoldhat sok problémát, és már most meg is oldott. A kezdeti bemutatók által sejtetett NPC hekkelés, vagy a falon futás még várat magára a modderek részéről is, de sokan várják, hogy az ingyenes DLC-k és frissítések is talán visszahozhatják az eredetileg látott tartalmakat.
Az E3-as demók persze általában soha nem a végső játékot mutatják, inkább úgynevezett vertikális szeleteket prezentálnak a végső címből, átadva az érzést, a hangulatot és a gameplay stílusát. A Cyberpunknál is lehet kicsit túllőttek a célon, és bár sokak számára nyilvánvaló az E3-as bemutatók reklám mivolta, azért a jóhiszeműbb játékosok simán beleélik magukat egy olyan szintig, ami aztán a mindennapos rajongást és várakozást is átitatja. Utána pedig jön a koppanás.
Ez az iparág egy jelentős problémája. A hype vonat befűtése és a vásárlók érdeklődésének felpiszkálása néha olyan szintekre mutat, amit a végtermék már nem bír el. Talán a Cyberpunk 2077 esetéből tanul majd az iparág és tanulnak a játékosok is. Mert a modderek egy darabig próbálkozhatnak, de a soha nem létező valóságot ők sem tudják újraálmodni.