Amíg a sajtó java azzal van elfoglalva, hogy a Cyberpunk 2077 hogyan nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, addig a Digital Foundry inkább pontosan és precízen követi, hogy az egyes patchek után mit is tud felmutatni a játék, és keresik a pozitívumokat.
Most például az 1.23-as update után néztek rá a játék körmére. A patch visszahozta a PlayStation boltba a játékot, de azt érdemes tudni, hogy az előző generációs gépek technikai állapotán olyan sokat nem javított. A next-gen patch érkezése előtt azonban megnézték, hogy az előző generációs kód miként fut a friss konzolokon.
A Series S-en például 1080p/30 FPS módban igen bíztató és stabil állapotban van a játék, abszolút vállalható ez a kiadás.
A 60 FPS-re belőtt Series X és PS5 változatok mellett az előbb említett gépen van egy optimalizált, javított lehetőség. A Series X tehát tud egy 30 FPS opciót hozni 1512-1728p felbontás közé belőve. Emellett ott van a performansz mód lehetősége is, ami 60FPS-t céloz, de 1080p és 1296p között teljesít felbontás tekintetében. Ugyanez a PS5-nél 972-1200p közt tanyázik, és ennél a gépnél nincs 30 FPS opció.
A legnagyobb különbség a felbontás mellett az NPC-k számában keresendő - a PS5 változat egyszerűen kevesebb lakost pakol a képernyőre, ráadásul a Series X 30 FPS módja még tovább fokozza a járókelők számát, sőt még az ambient occlusion effekt is igényesebben jelenik meg. Úgy tűnik, a PS5 változat a PS4 Pro beállításait örökli továbbra is. Cserébe stabilabb 60 FPS-t kaphatnak a PlayStation játékosok, Xboxon sokkal durvább dropokat lehet tapasztalni, ahol VRR nélkül azért gondban lehetnek a játékosok. Szerencsére a 30 FPS mód sokkal stabilabb, és jobban is néz ki a játék - konzolon ez most az elérhető legkívánatosabb mód a DF szerint.
A töltési időknél is van érdekesség - az Xbox változatok 12-17 másodpercek között töltenek be, amíg PS5-ön 49 másodperc körül van a töltési képernyő - ami valószínű a PS4 kód miatt van, ami valami fura módból kifolyólag az SSD-t sem tudja rendesen kihasználni.
A next-gen update 2021 második felére várható - itt az RDNA 2 kompatibilitás, a natív SSD-re fejlesztett adatmozgatás és a hardveres Ray Tracing lehetőség gyorsíthatja, vagy hatékonyabbá teheti a játék renderelési lehetőségeit.
Ti hogyan álltok most a Cyberpunk 2077 jelenlegi állapotához? Van valaki, aki csak mostanában kezdett bele a kalandba?