Basara2009.02.16. 19:05

Mobil Suit Gundam : Gihrens Ambition- Threat of Axis V - Test

"Univerzális Évszázad 0079. Fél évszázad telt el mióta a föld a növekvő populációját hatalmas földkörül keringő űrkolóniákba kezdték költöztetni. Egy új otthon az emberiség számára ahol világra jönnek, felnőnek... és meghalnak. 9 hónappal ezelőtt a legtávolabbi kolónia csoportulás , Side3 Kikiáltotta a Zeon Fejedelemséget és függetlenségi háborúba kezdet a Földi Föderáció ellen. Az első honnapba a harcok során mindkét fél elvesztette állampolgárainak a felét, az emberek szörnyülködve figyelték az atrocitásokat, miket a függetlenség nevébe követtek el. 8 hónap telt el azóta , és álló háború alakult ki a két fél között..."

Ezekkel a szavakkal indult útnak 1979-be a Mobil Suit Gundam tv sorozat ami most 2009-be fogja ünnepelni a 30 éves jubileumát. Ez idő alatt sok tv sorozat, és játék jött ki ami az eredeti Universal Century idővonalat követte ezek közül emelek ki egyet, egy stratégiai játék sorozat legújabb részét a Gihrens Ambition psps változatát.

"IT'S A GUNDAM ! "

A sorozat első része 1998-ban a sega satrun-on indult ahonnan szépen átvándorolt a playstation 1-re. A most megjelent psps ( és ps2es ) a 4. rész a sorozatba és magában tartalmazza a teljes UC-t az MS Gundam-től a Chars counter attack-ig . A játék erősen hasonlít a Koei Romance of three kingdoms sorozatára, szóval körökre osztott stratégia ahol stratégiai és harci fázisok váltják egymást. A játék kezdetén egy csinos 3d-s intro fogad minket ami feltehetőleg ( legalábbis engem biztos ) arra ösztönöz minket, hogy minél hamarabb belekezdjünk a hódításokba gép monstrumainkkal.

A főmenübe nincs sok látnivaló leszámítva a database opciót ahol a karakterekről és a robotokról olvashatunk információkat ha már játszottunk egy ideig a játékkal ( persze hasznát csak akkor látod ha értesz japánul :) )

Új játék indítása esetén ki kell választani melyik frakcióval szeretnénk elkezdeni a játékot, itt ahogy haladunk előre a háborúkba újabb frakciók nyílnak meg, olyanok is amik nem szerepeltek a tv sorozatokba.

" This is NO Zaku boy, no Zaku. "

Miután végignéztük a bevezető képsorokat, a stratégiai térkép tárul elénk és baloldalt egy menüsor a következő opciokal fentről lefelé:

Hadsereg információ

Térkép

Fejlesztés

Haditervek

Beállítások

Következő kör.

Hadsereg információ alatt láthatjuk, menyi nyersanyagot szerzünk egy kör alatt az elfoglalt területekből, információkat kérhetünk pilótáinkról, gépeinkről. Itt található még a Kémek fenntartása valamint a Chaos és Law mutató.

A játéksorán tetteink jó, vagy rósz pontokkal jutalmazhatnak amire érdemes figyelni, mert ha túlságosan elcsúszunk Chaos felé lázadások törnek ki a birodalmunkba amit csak drága pénzért tudunk csak leverni .

A térkép menünél vagyunk képesek csapatainkat mozgatni a földön és az űrben, ( A két térkép között a háromszögel válthatunk. ) valamint itt gyárthatjuk le az új egységeket is. Gyártani csak bázisokon lehet, a térképen ezek külön kivannak jelölve. A bázisokra úgy kell vigyázni mint a szemünk fényére, egy két elvesztett bázis ( pld. Odessa ) hatalmasan letudja csökkenteni a beérkezett nyersanyag menyiséget, visszafoglalni pedig nem lesz kőnyű mert az A.I. foggal körömmel védi őket. Ellenséges vonalak mentén sokáig ( vagy egyáltalán ) területet üresen hagyni hiba, a gép vérszemet kapva képes akár egyetlen szem vadászgépet is beküldeni a területre, hogy elfoglalja azt. ( biztos átkukucskálnak a határon, hogy van e otthon valaki... )

A fejlesztés menüpont alatt pénzelhetjük a 3 kutatási ágazatot és a megszerzett tervrajzokat is itt fejleszthetjük ki. A 3 ágazat ( Mobil Suit, Mobil Armor, minden más ) pénzelése pár kör után szint lépést eredményez, ami pedig új tervrajzokat jelent számunkra.Lopott Tervrajzokat időnként kémeink is leszállítanak ha kedvesek vagyunk hozzájuk a javakkal.

A Haditerv opció alatt indíthatjuk be az előre haladásokat a történetbe, ezek szintén pénzbe kerülnek, ameddig nincs kifejlesztve egy haditerv addig nem támadhatunk ellenséges támaszpontokat. Itt találhatjuk a pénz és nyersanyag lopás lehetőséget, nyersanyag pénzé alakítását és itt jelenik meg a lázadás leverésének a lehetősége is ha túlságosan Chaos felé csúsztunk volna.

A beállítások alatt találhatjuk a mentés lehetőséget, valamint szokásos hang beállításokat, egyebeket.

A következő kör gomb esetén vége szakad a stratégiai fázisnak, egy rövid töltés ami alatt ellenfelünk mozog a stratégiai térképen és következik a harci fázis...

"We're Jumping on to WhiteBase ! AAAAAAAAAAAHHH "

A játék ilyenkor átvált a stratégiai térképről a harcmezökre, ahol az összecsapások zajlanak le. itt egyből feltűnnek a Suply base-ek amik összeköttetésbe állnak egymással és a tulajdonos frakció jelével vannak ellátva.

A mindegyik harcmezőn 5 -5 kört töltünk el, kb. egy nappal ér fel a játékban. ha nem sikerül 5 kör alatt győzedelmeskednünk ( ritkán van az, hogy igen. ) akkor a következő stratégiai fázis után térhetünk vissza a harcmezőre.Ha kutyaszorítóba kerülünk érdemes visszahívni a csapatainkat vagy ha kitudunk tartani elég ideg akár erősítést is küldhetünk a szomszédos területekről. Ezt előszeretettel használja a gép is így érdemes ( ha van rá lehetőség ) a fő csattatér melletti területek kisebb egységekkel megtámadni így megakadályozhatjuk, hogy utánpótlást küldjön magának a gép.

Érdemes még figyelni a bal alsó kis dobozra ahol 20%-ba mutatja ki, hogy menyi plusz védelmet kapunk illetve mekkora a körzet Minorwski lefedettsége. A Minorvski lefedettség határozza meg az egységek találati arányát, csapatszállítók rendelkeznek egy paranccsal aminek a segítségével Minorwski-t szórhatunk szét a csapatszállítókörül, növelve a csapataink túlélési lehetőségeit. Csatát kétféle képen lehet nyerni : Vagy elpusztítjuk az ellenség összes egységét ( egyértelmű ) vagy elfoglaljuk az összes suply baset a harctéren, ez utóbbi védekezés esetén nem áll fent. Suply base-eket a repülő, csapatszállító és mobil armor egységeket leszámítva bárkivel foglalhatunk.

Stratégiailag fontosak mivel csapataink támadások, mozgások során energiát használnak el amit csak a suply vonalakon vagy bázisokon tölthetnek újra vagy egy csapatszállító gyomrába. Mindegyik egységünk különböző mozgástérrel rendelkezik ami függ a felszíntől is. Egy speciálisan vízi harcra kifejlesztet Acguy egységet ne vigyünk hegyekbe csak ha sokat szeretnénk káromkodni ahogy a távolból egy tüzérségi egység kilövi őket. ( Mint ahogy azt én tettem ma reggel a buszon... ).

" Once the Big Zam is mass produced, we'll put an end to the Federation in no time! "

Olyan problémával biztos nem akadunk össze, hogy kevés használható egységgel rendelkezünk, mivel a játékba több mint 400(!) egység gyártható le.

Robotok, tankok, repülök, hadihajók, űrhajók, tengeralattjárók garmadája várja, hogy hadrendbe állítsuk őket a győzelem érdekében. Ahogy haladunk előre a kampányokba , régi elavult robotainkat nem kell eldobnunk, kisebb pénzmenyiség fejébe akár felfejleszthetjük őket modernebb változatokra.

Minden egyes egység külön statisztikával rendelkezik és más-más harchelyzetben lehetnek hasznosak. Fontos figyelni az egységnek a limit menyiségét. Egy 240%-os limitel ellátott gép alap esetbe csak 100%-on pörög a harcok során, viszont ha beleültetünk egy magas rangú pilótát egyből kihasználja azt a +140%-ott, ezáltal jobban céloz, többet védekezik, nehezebben lesz eltalálható.

"Have you ever heard of a man named Char Aznable?"

Char Aznable, Amuro Ray, Shin Matsunaga, A Fekete Tri-Stars, Kamil Bidan, Kou Uraki, Anavel Gato... Még vagy 10 blogon keresztül sorolhatnám az összes pilóta, tábornok vagy mellék szereplő nevét akik a játékba feltűnnek. Karakterek kik meghaltak a sorozatokba megmenthetők általunk. ( pld. Ha leszállítjuk Ramba Ral-nak a Dom-okat akkor nem, hogy nem hal meg de még el is foglalja a Fehérbázist teljes MS ellátmányával! )

Pilótáinkat sose hagyunk a kispadon üldögélni sokáig, vágjuk be őket egy jó gépbe aztán zavarjuk őket a frontvonalra, hisz a lelőt egységekért tapasztalat pontot kapnak, ezáltal pedig növekedik a rangjuk és képességük. Egy S rangú pilóta egy magas limitel rendelkező gépbe akár 3 szoros túlerővel szemben is tökéletesen megállja a helyét.

"SIEG ZEON !"

2 nagyobb negatívumot tudok megemlíteni a játékkal kapcsolatba.

Az első :

Soha nem jött ki angol nyelvterületen. Hatalmas hibának érzem mivel a játék nagyon hangulatos és tartalmas, ha valaki az összes frakcióval végigszeretné játszani akkor hetekig le lesz kötve.

A második :

Az A.I. néha pofátlanul csal. Egyből kiszúrja a védelem nélkül hagyott területeket és a következő körbe már ott van.

Ezenkívül még Easy fokozaton is olyan kegyetlen, hogy más játékok hard fokozatai elbújhatnak mellette.

Harmadik kis hibának említeném ( ez már az ízlések és pofonok kategória) hogy a ps1-es rész óta a sorozat grafikailag nem változott, bár tartalmilag hatalmasat nőt.

Igazából a sorozat rajongóinak tudom ajánlani a játékot, de bárki tehet vele egy próbát aki érdeklődik robotos stratégiai játékok iránt és nem zavarja a japán nyelv.

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Comedian
Superman halála

5 napja
3

Necroman Mk2
The Swapper

8 napja

Fabri
Japán gamer szemmel

2025.06.21.
11

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8