Basara2009.02.16. 19:05

Mobil Suit Gundam : Gihrens Ambition- Threat of Axis V - Test

"Univerzális Évszázad 0079. Fél évszázad telt el mióta a föld a növekvő populációját hatalmas földkörül keringő űrkolóniákba kezdték költöztetni. Egy új otthon az emberiség számára ahol világra jönnek, felnőnek... és meghalnak. 9 hónappal ezelőtt a legtávolabbi kolónia csoportulás , Side3 Kikiáltotta a Zeon Fejedelemséget és függetlenségi háborúba kezdet a Földi Föderáció ellen. Az első honnapba a harcok során mindkét fél elvesztette állampolgárainak a felét, az emberek szörnyülködve figyelték az atrocitásokat, miket a függetlenség nevébe követtek el. 8 hónap telt el azóta , és álló háború alakult ki a két fél között..."

Ezekkel a szavakkal indult útnak 1979-be a Mobil Suit Gundam tv sorozat ami most 2009-be fogja ünnepelni a 30 éves jubileumát. Ez idő alatt sok tv sorozat, és játék jött ki ami az eredeti Universal Century idővonalat követte ezek közül emelek ki egyet, egy stratégiai játék sorozat legújabb részét a Gihrens Ambition psps változatát.

"IT'S A GUNDAM ! "

A sorozat első része 1998-ban a sega satrun-on indult ahonnan szépen átvándorolt a playstation 1-re. A most megjelent psps ( és ps2es ) a 4. rész a sorozatba és magában tartalmazza a teljes UC-t az MS Gundam-től a Chars counter attack-ig . A játék erősen hasonlít a Koei Romance of three kingdoms sorozatára, szóval körökre osztott stratégia ahol stratégiai és harci fázisok váltják egymást. A játék kezdetén egy csinos 3d-s intro fogad minket ami feltehetőleg ( legalábbis engem biztos ) arra ösztönöz minket, hogy minél hamarabb belekezdjünk a hódításokba gép monstrumainkkal.

A főmenübe nincs sok látnivaló leszámítva a database opciót ahol a karakterekről és a robotokról olvashatunk információkat ha már játszottunk egy ideig a játékkal ( persze hasznát csak akkor látod ha értesz japánul :) )

Új játék indítása esetén ki kell választani melyik frakcióval szeretnénk elkezdeni a játékot, itt ahogy haladunk előre a háborúkba újabb frakciók nyílnak meg, olyanok is amik nem szerepeltek a tv sorozatokba.

" This is NO Zaku boy, no Zaku. "

Miután végignéztük a bevezető képsorokat, a stratégiai térkép tárul elénk és baloldalt egy menüsor a következő opciokal fentről lefelé:

Hadsereg információ

Térkép

Fejlesztés

Haditervek

Beállítások

Következő kör.

Hadsereg információ alatt láthatjuk, menyi nyersanyagot szerzünk egy kör alatt az elfoglalt területekből, információkat kérhetünk pilótáinkról, gépeinkről. Itt található még a Kémek fenntartása valamint a Chaos és Law mutató.

A játéksorán tetteink jó, vagy rósz pontokkal jutalmazhatnak amire érdemes figyelni, mert ha túlságosan elcsúszunk Chaos felé lázadások törnek ki a birodalmunkba amit csak drága pénzért tudunk csak leverni .

A térkép menünél vagyunk képesek csapatainkat mozgatni a földön és az űrben, ( A két térkép között a háromszögel válthatunk. ) valamint itt gyárthatjuk le az új egységeket is. Gyártani csak bázisokon lehet, a térképen ezek külön kivannak jelölve. A bázisokra úgy kell vigyázni mint a szemünk fényére, egy két elvesztett bázis ( pld. Odessa ) hatalmasan letudja csökkenteni a beérkezett nyersanyag menyiséget, visszafoglalni pedig nem lesz kőnyű mert az A.I. foggal körömmel védi őket. Ellenséges vonalak mentén sokáig ( vagy egyáltalán ) területet üresen hagyni hiba, a gép vérszemet kapva képes akár egyetlen szem vadászgépet is beküldeni a területre, hogy elfoglalja azt. ( biztos átkukucskálnak a határon, hogy van e otthon valaki... )

A fejlesztés menüpont alatt pénzelhetjük a 3 kutatási ágazatot és a megszerzett tervrajzokat is itt fejleszthetjük ki. A 3 ágazat ( Mobil Suit, Mobil Armor, minden más ) pénzelése pár kör után szint lépést eredményez, ami pedig új tervrajzokat jelent számunkra.Lopott Tervrajzokat időnként kémeink is leszállítanak ha kedvesek vagyunk hozzájuk a javakkal.

A Haditerv opció alatt indíthatjuk be az előre haladásokat a történetbe, ezek szintén pénzbe kerülnek, ameddig nincs kifejlesztve egy haditerv addig nem támadhatunk ellenséges támaszpontokat. Itt találhatjuk a pénz és nyersanyag lopás lehetőséget, nyersanyag pénzé alakítását és itt jelenik meg a lázadás leverésének a lehetősége is ha túlságosan Chaos felé csúsztunk volna.

A beállítások alatt találhatjuk a mentés lehetőséget, valamint szokásos hang beállításokat, egyebeket.

A következő kör gomb esetén vége szakad a stratégiai fázisnak, egy rövid töltés ami alatt ellenfelünk mozog a stratégiai térképen és következik a harci fázis...

"We're Jumping on to WhiteBase ! AAAAAAAAAAAHHH "

A játék ilyenkor átvált a stratégiai térképről a harcmezökre, ahol az összecsapások zajlanak le. itt egyből feltűnnek a Suply base-ek amik összeköttetésbe állnak egymással és a tulajdonos frakció jelével vannak ellátva.

A mindegyik harcmezőn 5 -5 kört töltünk el, kb. egy nappal ér fel a játékban. ha nem sikerül 5 kör alatt győzedelmeskednünk ( ritkán van az, hogy igen. ) akkor a következő stratégiai fázis után térhetünk vissza a harcmezőre.Ha kutyaszorítóba kerülünk érdemes visszahívni a csapatainkat vagy ha kitudunk tartani elég ideg akár erősítést is küldhetünk a szomszédos területekről. Ezt előszeretettel használja a gép is így érdemes ( ha van rá lehetőség ) a fő csattatér melletti területek kisebb egységekkel megtámadni így megakadályozhatjuk, hogy utánpótlást küldjön magának a gép.

Érdemes még figyelni a bal alsó kis dobozra ahol 20%-ba mutatja ki, hogy menyi plusz védelmet kapunk illetve mekkora a körzet Minorwski lefedettsége. A Minorvski lefedettség határozza meg az egységek találati arányát, csapatszállítók rendelkeznek egy paranccsal aminek a segítségével Minorwski-t szórhatunk szét a csapatszállítókörül, növelve a csapataink túlélési lehetőségeit. Csatát kétféle képen lehet nyerni : Vagy elpusztítjuk az ellenség összes egységét ( egyértelmű ) vagy elfoglaljuk az összes suply baset a harctéren, ez utóbbi védekezés esetén nem áll fent. Suply base-eket a repülő, csapatszállító és mobil armor egységeket leszámítva bárkivel foglalhatunk.

Stratégiailag fontosak mivel csapataink támadások, mozgások során energiát használnak el amit csak a suply vonalakon vagy bázisokon tölthetnek újra vagy egy csapatszállító gyomrába. Mindegyik egységünk különböző mozgástérrel rendelkezik ami függ a felszíntől is. Egy speciálisan vízi harcra kifejlesztet Acguy egységet ne vigyünk hegyekbe csak ha sokat szeretnénk káromkodni ahogy a távolból egy tüzérségi egység kilövi őket. ( Mint ahogy azt én tettem ma reggel a buszon... ).

" Once the Big Zam is mass produced, we'll put an end to the Federation in no time! "

Olyan problémával biztos nem akadunk össze, hogy kevés használható egységgel rendelkezünk, mivel a játékba több mint 400(!) egység gyártható le.

Robotok, tankok, repülök, hadihajók, űrhajók, tengeralattjárók garmadája várja, hogy hadrendbe állítsuk őket a győzelem érdekében. Ahogy haladunk előre a kampányokba , régi elavult robotainkat nem kell eldobnunk, kisebb pénzmenyiség fejébe akár felfejleszthetjük őket modernebb változatokra.

Minden egyes egység külön statisztikával rendelkezik és más-más harchelyzetben lehetnek hasznosak. Fontos figyelni az egységnek a limit menyiségét. Egy 240%-os limitel ellátott gép alap esetbe csak 100%-on pörög a harcok során, viszont ha beleültetünk egy magas rangú pilótát egyből kihasználja azt a +140%-ott, ezáltal jobban céloz, többet védekezik, nehezebben lesz eltalálható.

"Have you ever heard of a man named Char Aznable?"

Char Aznable, Amuro Ray, Shin Matsunaga, A Fekete Tri-Stars, Kamil Bidan, Kou Uraki, Anavel Gato... Még vagy 10 blogon keresztül sorolhatnám az összes pilóta, tábornok vagy mellék szereplő nevét akik a játékba feltűnnek. Karakterek kik meghaltak a sorozatokba megmenthetők általunk. ( pld. Ha leszállítjuk Ramba Ral-nak a Dom-okat akkor nem, hogy nem hal meg de még el is foglalja a Fehérbázist teljes MS ellátmányával! )

Pilótáinkat sose hagyunk a kispadon üldögélni sokáig, vágjuk be őket egy jó gépbe aztán zavarjuk őket a frontvonalra, hisz a lelőt egységekért tapasztalat pontot kapnak, ezáltal pedig növekedik a rangjuk és képességük. Egy S rangú pilóta egy magas limitel rendelkező gépbe akár 3 szoros túlerővel szemben is tökéletesen megállja a helyét.

"SIEG ZEON !"

2 nagyobb negatívumot tudok megemlíteni a játékkal kapcsolatba.

Az első :

Soha nem jött ki angol nyelvterületen. Hatalmas hibának érzem mivel a játék nagyon hangulatos és tartalmas, ha valaki az összes frakcióval végigszeretné játszani akkor hetekig le lesz kötve.

A második :

Az A.I. néha pofátlanul csal. Egyből kiszúrja a védelem nélkül hagyott területeket és a következő körbe már ott van.

Ezenkívül még Easy fokozaton is olyan kegyetlen, hogy más játékok hard fokozatai elbújhatnak mellette.

Harmadik kis hibának említeném ( ez már az ízlések és pofonok kategória) hogy a ps1-es rész óta a sorozat grafikailag nem változott, bár tartalmilag hatalmasat nőt.

Igazából a sorozat rajongóinak tudom ajánlani a játékot, de bárki tehet vele egy próbát aki érdeklődik robotos stratégiai játékok iránt és nem zavarja a japán nyelv.

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

7 napja
8

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==