Oldern2009.03.01. 22:56

Street Fighter IV

Gondolatok a ring mellől

Nagyon, nagyon nehéz volt megírni ezt a bejegyzést, egész egyszerűen azért, mert most a Street Fighter IV-el játszani sokkal, sokkal jobb móka, mint írni róla.

A játékról Ákos már írt, és magához az alapkoncepcióhoz nem is szeretnék túlságosan sokat hozzátenni: a grafika veszettül stílusos, a játékmechanika a parry elhagyása mellett is maradt kellően mély és bugoktól mentes, a zenék pedig nekem nagyon bejönnek - még az Indestructible is. Animékhez szokott fül, ez van.

Az első napok nem voltak könnyűek, az tény. Már a Soul Calibur IV online részén is inkább Hildét próbáltam erőltetni ,nem pedig Taki-t (pedig erős nyolc éve játszom vele), a fairness kedvéért - és Kilikről nem is beszélve, aki szintén egyik kedvencem, így nem maradt kedvem játszani vele. Az SFIV-nél előre tudtam, hogy mindenki Ryu-val és Kennel lesz a neten, ezért úgy döntöttem, hogy itt is váltok: jöhet C Viper. Ő egyébként a játékban a legnehezebben megtanulható karakterek egyike - és ez a sejtés a netes ranked módban beigazolódott. Első nap például 10-15 vereség, 1 győzelem: ez volt az eredmény. Másnap is bajok voltak: a shoto-karakterek (Ken, Ryu, Sakura, Akuma, Dan) nagyon durván aláztak - így a mostani eredményeket is úgy értem el, hogy visszaváltottam kicsit Ryu-ra. Nem a legjobb érzés, de nagyon frusztráló a furcsa kombókkal rendelkező Viper-el játszani kizárólagosan...szerencsére eltelt egy hét, és mostanra nem félek egyik Kentől sem a hölgyet irányítva.

Az online módról: a Street Fighter IV nem csinált elitista játékosokat a világnak: ugyanazok az idióta, agyatlan játékosok játszanak vele leginkább, mint akikkel a Soul Calibur IV-ben is találkoztam. Bemagolnak egy-két kombót, agresszívan nyomulnak, a védekezést hírből sem ismerik, és ha az ellenfelük nem a mozgást nyomva mozdul, hanem támadással, akkor abszolút képtelenek arra, hogy kezeljék az így kialakult helyzetet. Gyengék. Akik pedig jók, azokkal ritkán találkozik az ember - most 1000bp-n állva állítom ezt, remélhetőleg 2-3k fölött elkezdenek szállingózni azok, akik tényleg komoly energiákat fektetnek majd be a játékba.

A Street Fighter IV a "next big thing". Aki rákapott, az nem fog tudni szabadulni tőle, és ez nem egy-két hetes fellángolás, hanem egy egészen mély rendszer megjelenése, ami a verekedős játékok rajongóit hosszú éveken át leköti majd. A magam részéről úgy érzem, hogy most egy darabig nem is akarok visszatérni egyik három dimenziós bunyós játékba sem - az oldalra kitérés sok stressztől szabadítja meg a játékosokat, de cserébe lassítja a játékmenetet.

Instant klasszikus? Az. Nem tökéletes - például az anime átvezetőket két koreai segédmunkás hozhatta össze az ebédszünetekben, mert mind a történet, mind a karakterek megrajzolása a szánalmas és a nevetséges határvonalán egyensúlyoz. Ez tíz évet csúszott, fiúk (és a sztori is). Még szerencse, hogy mindez SENKIT nem érdekel - a játék lényege továbbra is a VS mode, nem a single bohóckodás. Gyertek a Live-ra játszani!

p34c3
ÖT

9 napja
10

p34c3
Thief VR: Legacy of Shadow

2025.12.08.
5

p34c3
Marvel's Deadpool VR

2025.11.25.
6

Doberman
Call of Duty - Tropical Thunder

2025.11.21.
3

Necroman Mk2
Amnesia Machine for Pig

2025.11.09.

Stadia HUN
AMAZON LUNA 2025 UPDATE

2025.11.07.
2

p34c3
Asgard's Wrath

2025.11.06.
5

Necroman Mk2
Giana Sisters Owlverlor

2025.10.17.

p34c3
Digitális arcoskodás

2025.10.16.
24

Necroman Mk2
Paw Patrol On A Roll

2025.09.14.
11

Bountyy
Egy új videojátékos podcast

2025.09.03.
2

CHASE
2025 eddigi legjobb jelenetei

2025.08.31.
1

p34c3
Vendetta Forever

2025.08.31.
1

Necroman Mk2
Firewatch

2025.08.22.
2

mcmacko
Csupasz Pisztoly (2025) - letolt gatyával előre!

2025.08.08.
5

Necroman Mk2
Crime Patrol 1-2

2025.07.31.
2

Necroman Mk2
Serious Sam 1st-2nd

2025.07.21.
4

mcmacko
Crashlander: Hunger - hallgasd meg, hátha megtapad

2025.07.11.
12

p34c3
Maestro | PSVR2

2025.07.05.
9

Comedian
Superman halála

2025.06.28.
5