Blackcolt2009.05.16. 13:11

A Square Enix felhozatal

Előző bejegyzésem páratlan sikere után úgy döntöttem, hogy kicsit jobban bemutatom az iPhone/iPod Touch kínálatot, hiszen az a cél, miszerint az Apple részt kíván venni a handheld masinák háborús frontján, egyre jobban közeledik. Mi sem bizonyítja ezt jobban annál, hogy egyre több nagy fejlesztőcég lát fantáziát az Apple kütyüjében. Jöjjön most a Square Enix kínálata.

Az iPod és a Square Enix kettőse nem egy új dolog. Már az előző generációs iPod-ra is megjelent egy játékuk (tudjátok, amin az az érintőkör található). A Song Summoner egy klasszikus taktikai rpg volt, megbolondítva azzal az ötlettel, hogy a zenelejátszónkon található dallamokat állíthattuk csatarendbe. A Tune Trooper-ek tulajdonságait a zeneszám határozta meg és lehetőség volt a játékon kívül is tápolni őket, egyszerűen a hozzájuk csatolt zeneszám orrba-szájba hallgatásával.

Az iPhone játékok már a defensive simulation fogalom égisze alatt jelentek meg. Hogy mit is jelent ez? Nagyjából ismerős lehet a játékmenet annak, aki játszott már a Tower Defender nevű játékkal. Az ellen hullámokban tör ránk, a mi feladatunk, hogy megakadályozzuk, hogy elérjenek egy bizonyos pontig.

Ez a stílus különösen népszerű a gombok hiányában szenvedő masinán. A hullám előtti taktikai készülődéseken kívül nagyon nincs beleszólásunk a tényleges akció kimenetelébe. Többek között erre a sémára épült az Antihero által már bemutatott Field Runners is, vagy személyes kedvencem a Zombie Attack! is.

Elsőként megjelent játékuk ismerős lehet már, hiszen az XBLA kínálatát is színesíti. Ez nem más, mint a Final Fantasy: Crystal Defenders. Igen bizony FF, mégpedig Ivalice világában játszódó taktikai rpg. Akinek nem mondana semmit a helyszín, olyan játékok játszódtak itt, mint a Vagrant Story, FF XII és a számos platformra megjelent Final Fantasy: Tactics játékok. A kiemelés nem véletlen, hiszen gyakorlatilag megkapjuk a GBA-s változat hangjait, zenéit és karakterábrázolásait egy-az-egyben, ami egy hatalmas pozitívum. Aki játszott a játékkal, az tudja miről beszélek és valószinűleg nem lesz számára idegen a "Kupo! Kupo!" felkiáltás sem.

A játékmenet rendkívül egyszerű. A képernyő közepén egy kacsgaringós úttal keresztezett terület látható, itt fog majd a harc folyni. A jobb oldalról saját karaktereinket tudjuk elhelyezni az út mentén, bal oldalt pedig a következő hullámok szörnyei láthatóak. A bestiák életereje folyamatosan nő, ezzel egyre nagyobb kihívást garantálva számunkra (PoP ínyencek figyelmét fekhívnám az Ahriman nevű lényre). A cél az, hogy a kristályokkal meglogó ellen ne tudjon végigmenni az úton, ekkor ugyanis elvesztjük a kristályt, amiből véges számúval rendelkezünk.

Az egyszer már elhelyezett karaktereinket már nem mozdíthatjuk odébb, viszont az elnyert tapasztali pontokból új egységeket helyezhetünk el, vagy akár a meglévőket fejleszthetjük. Ekkor megnő az a hatótáv, amin belül képesek elmozdulni és természetesen a sebzésük is nagyobb lesz.

A Square szerint 360 szinten küzdhetjük keresztül magunkat, ami nem kevés. Viszont egy idő után kissé monotonná válhat, köszönhetően a játék legnagyobb hibájának, miszerint történet nincs, nuku, abszolút nulla. Sajnos ez egy gyerekbetegsége a platformnak. Az összes alkalmazás csak netről húzható le, így a nagyobb gammák jelentősen meghosszabítják a letöltési időt. Az EA nem egy játékában felhívja rá a figyelmet, hogy a letöltés hosszú percekig is eltarthat, tessék türelmesen kivárni.

A Crystal Defenders: Vanguard Storm a fenti játék mintegy kiegészítéseként jelent meg. A játékmenetet új alapokra építették, ami már jobban hasonlít egy taktikai rpg-re. Itt a szörnyek a képernyő bal oldalától masíroznak a jobb oldala felé a négyzetlapokra osztott játéktéren. Mi középen kezdünk és szintén az a feladatunk, hogy megállítsuk a hordát. Az akció körökre osztott, minden körben szabadon mozgathatjuk az egységeinket, a rendelkezésre álló idő azonban véges, leteltével a szörnyek azzonal lépnek.

Karaktereink különböző módon támadnak: a közelharcra szakosodott embereink rövid, de széles támadásokat képesek végrehajtani, míg mondjuk varázslóink egy egész sorban képesek osztani az áldást.

A történet sajnos itt is hiányzik és a játékmenet is hasonlóan repetitív, mint az előző játéknál. Egyik darab sem nagygépes FF verő, sőt a már bejáratott handheld masinákon megjelent címekkel sem tudják felvenni a versenyt, de azt hiszem 5 dollárért egész jó kis szórakozást jelentenek és remélem lehet még számítani újabb játékokra a Square Enix-től.

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Comedian
Superman halála

3 napja
3

Necroman Mk2
The Swapper

6 napja

Fabri
Japán gamer szemmel

2025.06.21.
11

p34c3
VR Kukkolda 2025

2025.06.09.
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8