Az új Read Dead Detemption videó lázában égve újból kedvet kaptam egy kis vadnyugati lasszózáshoz, esetleg egy kis párbajozáshoz, de lényeg ami lényeg a sivatagi szénaboglya gurgatás újra visszatér a képernyőkre "mini-játék" formában is. Nem voltam rest tehát utánanézi egy Rico77 által Twitteren leközölt videónak a Lead & Gold című játékról, ami 2010 első negyedévének legsikeresebb online címének ígérkezik. Akarom mondani PlayStation Network és Xbox Live Arcade címének. A svéd Fatshark stúdiónál készülő külsőnézetes akciójáték nagyon egyszerű alapokra építkezik. Kizárólag többjátékos móddal készül, 5 versus 5 felállásban, hat pályával, négy karakter osztállyal és játékmóddal.
A leendő játékosok négy karakterosztályból választhatnak minden egyes 'respawn' alkalmával, melyek a Deputy, Gunslinger, Blaster és Trapper. A Bluster igazi testközeli harcmodorra lett nevelve, sörétes puskájával és revolverével osztja az ólmot, de ha kell bekeményít egy jó adag dinamittal is. A másik közelharci karakter a Gunslinger. Ő, ahogy azt szokás mondani pisztollyal a kezében született, nála gyorsabban senki nem képes lőni a jó öreg hatlövetűvel (rosszabb esetben ötlövetűvel). A támogató karakterek közül sokunknak lesz majd szimpatikus az egyetlen női kaszt, a Trapper. Medvevadász (?) puskájától senki sem lehet biztonságban amíg a 720p-ben ellát. De ha nem őt választjuk akkor kell igazán a lábunk elé néznünk nehogy az egyszerre lehelyezhető két medvecsapdájából valamelyikbe is hasra essünk. Az egyetlen kisebbségi karakter és egyben a másik támogató egységet a Deputy képsviseli majd, aki közép hatótávolságú puskájának durrogtatásán kívül megjelölheti az ellenfeleket egy halálfejjel (miért nem inkább egy glóriával?), mely a csapat minden tagjának nagyobb sebzést ad a megjelölt játékossal szemben.
Mint ahogy az könnyedén feltűnhetett (támadó és támogató karakterek), a Lead & Gold erősen csapatmunka orientált játékmenetet ígér. Kicsit belegondolva (vagy az IGN-es cikkből ellopva), nincs is jobb mint a Deputyval megjelölni az ellenfelet majd végignézni ahogy a Gunslinger végiglyuggatja a testét. Kimondottan jól jöhet a ribanc medvecsapdája is amikor Conquest módban játszunk, ugyanis a King of the Hill stílusú játékmenetben igazán jól jön egy-két féllábú aki megpróbál odakúszni a ponthoz, hogy jól kiröhöghessük. Kevésbé könnyűnek ígérkezik azonban a Greed, amiben egymás elől kell lopkodnunk az arannyal töltött zsákokat és saját bázisunkra juttatni őket biztonságban. Kevésbé biztonságos azonban egy lőporos hordóval a kezünkbe járkálni a pálya közepén, ki tudja mikor jön szembe egy jóakarónk és csinál pár lyukat a hordóra. A Powder Keg egy támadó/védekező játékmód, melyben a támadók célja eljuttatni a söröshordót...mármint a lőporos hordót az ellenség által védett területre és felrobbantani azt. Természetesen a védekező csapatnak feladata ezt megakadályozni. És lesz egy negyedik játékmód is ami úgy szint támadó/védekező stílusú lesz, csak éppen rabolni kell majd valamit benne, ám sajnos a nevét képtelen voltam megérteni a videóból. De mindennek tetejébe még kapunk kiegészítő játékelemeket is, mint például a lelőtt játékos a földön fetrengve lövöldözhet majd amíg várakozik a szőke hercegére fehér lovon, hogy megmentessék. Ha meghal természetesen visszatér a kezdőpontra kivéve ha az egyik csapattársunknál van egy transzporter totem oszlop (mivan?).
Összességében a Lead and Gold: Gangs of the Wild West valóban egy fantasztikus online megvásárolható és játszható mókának ígérkezik abszolút csapat orientált játékmenettel. A fejlesztők szóvivője szerint egyetlen kulcsszavuk van a projekt kapcsán, ez pedig a csapatjáték. Minden elem arra épül, hogy a játékosok segítsék egymást, többek közt azzal is, hogy csapatban mozognak minek következtében töltődik az életük. Tehát itt nincs hely a rambó üzemmódnak. Akik játszottak már velem tudják: mindig egyedül megyek, ha a többiek balra mennek én jobbra, de ennek ellenére is biztosan meg fogom vásárolni a játékot, főleg a rendkívül kecsegtető tizenöt dolláros árcetli miatt. Manapság annyi folyékony kutyagumi játék lepi el a online piacot, inkább ruházok be erre, mint egy újabb idegesítő agytépő buta kontroller gyilkos programra. 2010 első negyedévében találkozunk a Lead & Goldban!
Hivatalos Honlap Legutóbbi interjú a vezető dizájnerrel
A cikk olvasásából következő semmilyen közvetlen vagy mellékhatásért felelősséget nem vállalok, aki ez alapján dönti el, hogy megveszi a játékot az úgyis csak jól járhat. :) Végül pedig, ám elsősorban véleményeiteket szeretném olvasni egy pár pixellel lejjebb!