Pontosan ennyi évvel ezelőtt kezdődőt el a videojátékos életem. Ez alatt az idő alatt rengeteg játékkal ismerkedtem meg, ebben a csodálatos és igencsak színes világban, amitől mind a mai napig képtelen vagyok megszabadulni. No nem mintha akarnék. SŐT.
Ha az idő kerekét visszafelé pörgetném, akkor ez a 26 év egész pontosan
- december 17-én állna meg. Az első videojátékos napomra épp oly
tisztán emlékszem most is, mint a tegnapira. Az első játék, amivel
játszottam a Pole Position játék volt egy Commodore 16-os gépen az
iskolában. Ez a játék egy végtelenül egyszerű autóverseny volt, de
amennyire egyszerű volt, épp annyira magával ragadó is. Szinte
letehetetlen volt a szó szoros értelmében. Persze a régi aranykorban
számos olyan játék létezet, amik rendelkeztek eme „tulajdonsággal”,
nem úgy, mint manapság, amikor sok játék szavatossága max. 1-2 napban/délutánban mérhető.
Persze az otthonomban hosszú ideig nem volt gép, mivel a 80-as
években eme szórakozás még kifejezetten drága mulatságnak számított,
és csak a tehetősebb emberek engedhették meg maguknak.
**Csupán a miheztartás véget, 1985-ben egy Commodore 64-es gép
kb. 6-8 havi fizetése volt az átlag embernek.** És ez csak az alapgép
volt, a magnó ehhez még majdnem félhavi fizetés volt. Így kénytelen
voltam a játéktermekbe járni, amit az elején a hétvégi újsággyűjtésekből finanszíroztam. Az első gépemet 1989-ben 15 évesen, **mint már
dolgozó ember** vettem a saját fizetésemből. Az utána következő
időkben pedig számos gép járt az otthonomban, amiknek a felsorolása
egy igencsak hosszú listát tenne ki. De hiába volt itthon már gépem, a játéktermekbe nem felejtettem el továbbra sem járni. Ugyanis az otthoni
gépek egyszerűen nem tudták azt nyújtani, amit a játékterem zajos
világában tapasztaltam, arról nem is beszélve, hogy a játéktermi játék
sokkal jobb volt, mint az otthoni változat.
Ez a 26 év, amit a játékokkal töltöttem, cseppet sem kevés idő. Ennyi idő
alatt fel tud nőni egy ember, és még akár családot is tud alapítani. Ennyi
idő bőven elég, hogy bármiben olyan tapasztalatot szerezzen az ember,
ami egy életre elég. A 26 évet, ha mint darabszámot kezelnénk, akkor,
ahogy a mondás is tartja, még gombócból is sok lenne. Persze ha tovább játszunk egy kicsit a számokkal, akkor a 26 évet beszorozhatnánk az év heteivel, azaz 52-vel, hogy megkapjuk végeredményként az 1356 hetet.
De ha a 26 évet az év 365 napjával szoroznánk meg, akkor 9496 napot
kapnánk végeredményként, amibe természetesen a szökőévek plusz
napjait is beleszámoltam. Ez az „eredmény” közel jár a bűvös
10.000-hez, amit pofátlanul már most mérföldkőnek nevezek el, ami
2013-ban fog majd eljönni.
Tavaly amikor a 25 éves évfordulóm közeledett csupán a poén kedvéért belevágtam a 25 év 25 játéka blogsorozatba, amibe nem kevés időt
fecséreltem. Ráadásul az első percétől az utolsóig élveztem az egészet,
elvégre rengeteg olyan játékot mutathattam meg nektek, amik feledhetetlen
órákat nyújtottak a számomra az életem során. Persze az idei évben sem felejtettem el új játékokkal játszani, amik között ott voltak az X360
legnagyobb címei, mint például a Bulletstorm, amit csak a GOW3 béta miatt vettem meg, a LEGO STAR WARS, a Halo Reach, vagy az év végén a
Gears 3. Azt pedig mondanom sem kell már, hogy számos Arcade játék is
volt idén, amik között a SEGA legnagyobb címei és természetesen a
Pinball FX 2 volt a favorit. Ez utóbbival napi szintem játszom több, mint
egy éve. Aki igazán ismer, az tudja, hogy a mottómnak nem véletlenül választottam az Arcade Game's Forever kifejezést, ami valójában nem
más, mint a múltam, a jelenem, és a jövőm.
Egy dolgot biztosan tudok, mégpedig azt, hogy jövőre sem fogok hátat
fordítani a videojátékoknak, elvégre ezek jelentik számomra az egyik legkellemesebb kikapcsolódást a mindennapok taposó malmában. De úgy
vélem, hogy ezzel az érzéssel nem vagyok egyedül.
Maradok annak, aki vagyok, a játékosnak, aki szeret játszani.
Arcade Game's Forever