Cash Bacsi2020.04.14. 10:59

Seven Deadly Sins: Grand Cross - Teszt (iOS)

A nagysikerű Anime sorozatot felkarolta a Netmarble.

Az eredetileg Manga sorozatként induló Seven Deadly Sins pillanatok alatt elnyerte a rajongók szívét, a szent lovagokról (Holy Knights) szóló epikus történet mely egészen sajátos humorral rendelkezik nem kerülhette el a sorsát, Animét csináltak belőle, ráadásul nem azt a fajtát ami évről évre visszatér, esetlegesen egy év alatt két szezonnal is, lásd a korai Dragonballt. Hanem van hogy egy évadra akár kettő évet is várni kell. A harmadik évad debütjét a Netmarble egy egészen egyedi mobil játékkal ünnepelte meg. Céljuk egyértelműen az volt, hogy egyrészt még több rajongót szerezzenek a sorozatnak, másrészt pedig kiszolgálják az eddigieket és kicsit felelevenítsék nekik az eddigi történéseket, mindeközben meg természetesen keressenek egy jó nagy rakat pénzt.

A Seven Deadly Sins: Grand Cross tulajdonképpen egy interaktív animációs film, ami meglepően mély és tartalmas RPG elemekkel lett megtűzdelve. Aki nem kedveli meg a karaktereket és a történetet az első tizenöt percben az akár le is törölheti a játékot, ugyanis a játékélmény igencsak nagy részét, legalább a nyolcvan százalékát a képernyő nézésével fogjuk tölteni. De ki ne szeretné meg Hawkot a kis malacot, gazdáját Meliodast aki a malackocsma tulajdonosa. A köztük lévő állandó civakodás állatira vicces, Meliodas folyton azzal fenyegetőzik hogy vacsorát csinál Hawkból, a malac pedig szívja gazdája vérét folyton azzal jön, hogy mi értelme van annak ha olyan csodaszép ételeket csinál ha azoknak semmi íze. Ez valóban így is van, a fogadó vendégei sorban hányják ki az ételeket, ezért inkább úgy döntenek hogy csak inni fognak, ami miatt a hangulat garantált. A fogadó egyébként mobil, úgy szó szerint ugyanis kiemelkedve a földből egy hatalmas malac hátán terül el, ez a malac pedig Hawk hatalmas anyukája. Szóval van a történetben fantázia rendesen, rengeteg humorral vegyítve, pillanatok alatt elrabolja az ember szívét.

A játék másik nagy részét a döbbenetesen látványos, ugyancsak átvezetőkkel telitűzdelt harcrendszer, amit természetesen nem bonyolítottak túl. Minden szereplőnek lesznek képességei amiket kártyákkal fog mutatni a játék, ezeket teljesen véletlenszerűen kapjuk meg, amik természetesen kombinálhatóak lesznek egymással. Szépen lassan ki fogjuk sakkozni hogy melyek azok a karakterek akik között hatékony a synergie, tehát kapcsolatrendszer van köztük, ezt kihasználva pedig sokkal hatékonyabban tudjuk szeletelni az ellent. Egy körben három kártyát tudunk felhasználni különböző sorrendet és kombinációkat alkalmazva. Lehetőségünk lesz arra, hogy kettő ugyanolyan kártyát egymásba olvasszunk, ezzel az plusz egy csillagot fog kapni, tehát erősebb lesz, de vigyázat mert az egybeolvasztás el fog venni egyet a lehetséges támadások közül. A magasabb csillaggal rendelkező kártyák termesztésen sokkal erősebbek lesznek, illetve ha látványos effektek közepette izzik egy kártya, például áramok cikáznak körülötte, akkor biztosak lehetünk benne, hogy azok lesznek a legerősebbek, ezeket általában valami brutálisan látványos animáció követi, amikben gyönyörködve átélhetjük a sorozatból ismeretes és közkedvelt klasszikusan Anime harcokat.

A végletekig leegyszerűsített, mégis számtalan lehetőséget és kombinációt tartogató harcrendszer mellett ott lesznek a klasszikus RPG elemek is a játékban. Egyrészt a különböző városokat bebarangolva számtalan mellékküldetéssel és kalanddal találkozhatunk, ahol megismerkedhetünk a játékban található kismillió mini-játékkal (ilyen például a főzés is). Illetve elveszhetünk az összetett karakter fejlődésben és felszerelés menedzsmentben. Ahogyan az a mobilos játékoknál lenni szokott, válaszhatjuk hogy automatikusan történjen minden, kedvünk szerint akár a harcot is automatizálhatjuk (bár nem javaslom, lévén nagyon élvezetes), választhatjuk hogy emberünk magától menjen oda a küldetéspontokhoz, de ahol mindenképpen szükség lesz ránk az a karakterek tápolása és a felszerelések menedzselése.

A tapasztaltabb RPG játékosoknak nem fog túl nagy meglepetést vagy fejfájást okozni semmi, lévén teljesen logikusan és a megszokottak szerint van felépítve a rendszer. A szereplők a kalandozások során kapják a tapasztalati pontot, de ha fel akarjuk gyorsítani ezt a folyamatot, akkor különböző löttyök is a rendelkezésünkre fognak állni. A löttyök megivásával előfordulhat hogy akár 50-100%-al több XP-t kapunk, ennek a mértéke teljesen véletlenszerű. Ha valaki elérte a maximális szintet, akkor jön majd a továbbfejlődés lehetősége (Evolve) ehhez viszont már több egyedi és különleges nyersanyagra is szükségük lesz. Ezeket vagy farmolni tudjuk vagy pedig pénzért megvásárolni a shopból és egyéb helyekről. Ha megtörtént az Evolve, akkor további szinteket fogunk kapni és kezdődhet minden elölről. Ami nem minden játékban szokott lenni, az a „Awoken” opció, amiből összesen karakterenként hat darab lesz, ezekhez ugyancsak szükség lesz nem kevés speciális nyersanyagra illetve szintre, ilyenkor karakterünk külseje megváltozik és extra random képességeket fog kapni, amikkel sokkal erősebb lesz mint azelőtt. Ezek mellett pedig természetesen a szereplők külsejét is változtathatjuk, eléggé aprólékosan, ruhát, fegyvert, fejviseletett kombinálva rajtuk kedvünkre. A ruhák többsége csak gyémántért vásárolható, de szerencsére eléggé bőségesen fogunk kapni ingyen is, de a komolyabb rajongók persze pénzért is vehetnek különböző pakkokat.

A Seven Deadly Sins a távol keleti játékokra jellemző nagylelkűséggel bánik a F2P modellel, egy bizonyos szintig gyönyörűen játszható ráköltés nélkül is, de nyilván azoknak akiket nagyon elkap a hév és gyorsabban szeretnének fejlődni a megszokottnál, a világ összes pénzért rákölthetik a játékra lévén a csomagok már nem annyira nagylelkűek sajnos. A fejlesztő a Netmarble, akiket a Mana Strike óta Supercell magasságokba emeltünk, szeretjük a Netmarble-t és minden játékát, érezhető rajtuk a fejlődés és hogy milyen szinten képesek alkalmazkodni a jelenlegi piachoz, nagyon elkapták a fonalat és úgy néz ki, hogy mindig jó felé nyúlnak. Ez jellmezi a7DS-t is, ami egy nagyon egyedi, élvezetes és jó játék, minden apróbb hibája ellenére, amik igazából csak a stílusból adódnak szóval igazából nem is nevezhetők valódi hibának. A sorozat rajongóinak kötelező darab, aki meg még nem ismeri azoknak mindenképpen, persze ha nem szereted az Animét akkor távolról kerüld el mert akkor nem neked való kedves olvasó. De tegyük a szívünkre a kezünket, létezik ilyen ember?

4/5

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

9 órája
4

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

2 napja
1

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

2 napja
10

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

4 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

6 napja
6

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
13

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4