A Stadia hirtelen, de nem váratlan halálhírén felbuzdulva úgy döntöttem, előveszem ismét a rendszert és a fennmaradó három hónapban most már egyfajta krónikásként bemutatok még néhány játékot, amivel az elmúlt két évben játszottam.
Első alanyunk egy viszonylag új játék, eredetileg 2022 februárjában jelent meg majdnem mindenre, és egy-két hónapja került be a Stadia címei közé - ráadásul ingyenesen a Pro előfizetők számára. Bár a Breakout: Recharged új, az alapötlet több mint 45 éves. A korábban már bemutatott Centipede: Recharged-hez hasonlóan itt is egy klasszikus Atari játék felújított változatát kapjuk. Mivel semmilyen előzetes információval nem rendelkeztem róla, kicsit meglepetésként ért, hogy egy az egyben ugyanazt a dizájnt és mintát követi, mint a másik Recharged játék. Az Atari nem bonyolította túl a dolgot: mindegyik ugyanolyan retro-vektoros hatású grafikával rendelkezik és még a játékmódok is teljesen megegyeznek! Mindenesetre így már az első indításnál régi ismerősként tekintettem a játékra. A szokásos Recharged (egy élettel és sok power uppal) és hagyományos arcade (3 élet és limitált power upok) módok mellett 50 különböző küldetést teljesíthetünk, amik ez alkalommal is rendkívül változatosak (és nehezek!).
Maga a játékmenet pont ugyanolyan, mint az eredetiben, így elvileg minden rendben, viszont sajnos katasztrofális élményeim vannak a játékkal kapcsolatban, mégpedig a pocsék lagos streaming miatt. A cloud gaming hátránya, hogy teljesen kiszolgáltatottak vagyunk amiatt, hogy nem helyi vason fut a játék, és a netkapcsolat bármilyen problémája esetén azonnal csorbul a játszhatóság. Néhol ez tolerálható (rpg-k, kalandjátékok), máshol, ahol a teljes játék tized/századmásodperc pontosságú reakciókra épül, durván sérül az élmény és értelmezhetetlenné válik a játék. Sajnos itt az utóbbi eset merült fel. A Breakout formulája szerint a golyó magától pattog fel-le, és sikerünk azokon a pillanatokon múlik, amikor próbáljuk visszaütni őt. Na itt ha pont ezeken a töredék-másodperceken lagol a játék, akkor végünk van, ráadásul a fő játékmódban ez instant game overt jelent, mert csak egy élettel indulunk. Mondanom sem kell, mennyire frusztráló, ha önhibánkon kívül veszítünk. Sajnos nálam az esetek 90%-ában ez történt, így a kellemes múltidézés kudarcba fulladt. A rend kedvéért megjegyezném, hogy alapesetben (más játékoknál) rendesen működött/működik a streaming, ennél a játéktípusnál viszont hatványozottan előjön minden létező problémája, emiatt teljesen játszhatatlan az egész. Más gépeken amúgy jó lehet, de itt most nagyon nem jött be.
[2]