[Teszt] Trepang2 – Boomer shooter zoomereknek?

Trepang2 – Boomer shooter zoomereknek?

KharexSzőllősi Kristóf2023.06.27. 22:38

A Trepang2 az a játék, amiben hangtompítót szerelhetünk a forgócsöves gépágyúnkra, amiben egyszerre akár két gránátvetőből is oszthatjuk az áldást, és amiben egyetlen becsúszással könnyedén a plafonig tudunk rúgni bárkit, aki az utunkba kerül. Az elmúlt pár nap során indokolatlanul sokat gondolkoztam azon, hogy miként lehetne a legkifejezőbben és legkompaktabban körülírni a Trepang Studios frissen megjelent alkotását, és végül mindig visszajutottam a fenti sorokhoz, melyek érzésem szerint tökéletesen összefoglalják, mégis mit érdemes várni ettől a címtől.

A Trepang2 ugyanis egy kíméletlenül pörgős, elborultan véres és megveszekedetten agresszív alkotás, ami a B kategóriás akciófilmek legszebb hagyományait felelevenítve nyújt egyszerű, de brutálisan szórakoztató kikapcsolódást pár óra erejéig. Készítsétek hát a fegyvereket és tegyétek parkolópályára az agyatokat, mert ideje elmerülni a letagadható zsoldosok, az ősi kultuszok és az enyhén szólva sem etikus biológiai kísérletek vérgőzős világában!

Talán már a bevezetőből is érződik, hogy a Trepang2 nem egy túl bonyolult cím, ez pedig a játék történetére is teljes mértékben igaz. A sztori szerint egy genetikusan feljavított szuperkatonát alakítunk, aki a Horizon Corporation nevű óriásvállalat fogságában sínylődik egy illegális börtön mélyén valahol Alaszkában. Ennek az áldatlan állapotnak a Syndicate-ként emlegetett szervezet vet véget a kampány legelején, akikhez a sikeres szöktetést követően gyorsan be is állunk, hogy innentől kezdve közösen vadászhassuk le a Horizon vezetőit és szövetségeseit. Ez a feladat azonban egyáltalán nem lesz egyszerű, hiszen a céges nagykutyák zsoldosok valóságos seregének parancsolnak, arról nem is beszélve, hogy az arzenáljukban a természetfeletti is megjelenik, így a küldetéseink során az ellenséges fegyveresek mellett sokszor túlvilági erőkkel is meg fog majd gyűlni a bajunk…

Ha pedig valakinek a paranormális lényekkel tengelyt akasztó szuperkatona koncepciója ismerősnek tűnik, az egyáltalán nem véletlen, a Trepang2 fejlesztői ugyanis szemmel láthatóan sokat merítettek a F.E.A.R. koncepciójából. Ennek hatására néhányan már odáig mentek, hogy egyenesen a legendás horror FPS szellemi örököseként emlegetik a játékot, én azonban ódzkodnék az ennyire erős kijelentésektől. Az ugyan tagadhatatlan, hogy a két program témái és mechanikái között nagy az átfedés, azonban a F.E.A.R. anno sokkal jobban ráfeküdt a horror vonalra, és a története is jóval koherensebb volt. A Trepang2 ezzel szemben néhány erősebb pillanatot leszámítva egyáltalán nem félelmetes vagy nyomasztó, valamint a sztorija is nagyon hamar nagyon elszállt lesz, és kicsit sem jellemzi az a fajta összeszedettség és fókusz, ami a Monolith alkotását elejétől a végéig átitatja.

Ez azonban egyáltalán nem nagy baj, hiszen a Trepang2-höz hasonló pörgős FPS-eket alapból nem az összetett történetük miatt szeretjük, és őszintén megmondva engem se zavartak a logikai bukfencek, a kőegyszerű karakterek és a kilométerekről látható “csavarok”, miközben a Horizon Corporation agresszív felszámolásán dolgoztam. Abban a pillanatban ugyanis, hogy elkezdődik a lövöldözés, minden más a háttérbe szorul, hála a Trepang2 majdhogynem tökéletességig csiszolt tűzharcainak, amik egy pillanatig sem hagyják, hogy akciózás közben a program esetleges hiányosságain gondolkozzunk.

Alapjait tekintve a játék egy régivágású, kegyetlen tempót diktáló FPS (avagy mostanában divatos nevén boomer shooter), ahol az összecsapásokat láthatatlanná válással, időlassítással és alapszintű parkour elemekkel dobták fel a készítők. Különleges képességeink annál gyorsabban töltődnek, minél többet ölünk, azaz elsősorban az agresszív viselkedést támogatja a gép, az ellenséges zsoldosok pedig helyenként tucatjával szakadnak a nyakunkba, így a kihívás nagyságára sem lehet panaszunk. Ez az egyszerű, de nagyszerű recept pedig teljes mértékben be is válik, hiszen nincs is jobb érzés annál, mint amikor lendületből becsúszva felrúgunk valami géppisztolyos szerencsétlent, majd az időt lelassítva szitává lőjük az összes haverját és őt is, mielőtt még földet érhetne…

Szintén a játék erősségei közé tartoznak a fegyverek, amik nagyban hozzátesznek a tűzharcok élvezhetőségéhez. Arzenálunk nem túl terebélyes, de cserébe kellően változatos, ráadásul minden darabját öröm használni. Legyen szó egy pisztolyról, egy sörétesről vagy egy gránátvetőről, ebben a játékban egyszerűen jó érzés bármivel tüzet nyitni, ennél nagyobb pozitívum pedig nem is igazán létezhet egy régimódi FPS esetében. Ráadásul az egyes fegyvereket fejleszthetjük is különféle irányzékokkal, céltávcsövekkel és más hasznos kiegészítőkkel, így még valamennyire a játékstílusunkhoz is tudjuk igazítani az arzenálunkat.

Miután azonban elmúlik egy-egy összecsapás mámora, sajnos azt is észre fogjuk venni, hogy a Trepang2 közel sem tökéletes. A hiányosságok java valószínűleg a szűkös költségvetésre és a fejlesztőcsapat méretére vezethető vissza, hiszen a Trepang Studios szó szerint négy emberből áll, ez azonban sajnos nem változtat a tényen, hogy helyenként a játék varázsa megtörik, méghozzá elég durván.

Az egyik ilyen gyenge pont az átvezetőknél, pontosabban azoknak a hiányánál érezhető. Röviden és tömören a kampányban alig kaptak helyet bejátszások: az első küldetés előtt még láthatunk egy hangulatos felvételt, ami felvezeti a szöktetésünket, azonban ezt leszámítva csak néhány rövidebb anyagot kapunk a történet során, egyébként meg többször is előfordul, hogy egy elsötétedett képernyőt bámulva hallgathatjuk, ahogy több karakter egymáshoz vagy épp hozzánk beszél, és ennyi.

Ha pedig már szóba kerültek a karakterek, akkor érdemes kiemelni, hogy belőlük is elég kevés jutott a játékba. Legyőzendő fegyveresekből persze nincs hiány, de a többi NPC-t mintha a föld nyelte volna el. A társaink például kivétel nélkül maszkos, jellegtelen kommandósok, akiket esélytelen megkülönböztetni egymástól, az a bázis pedig, ahol a küldetések között mászkálhatunk, szó szerint kong az ürességtől: rajtunk és egy hadtáposon kívül soha senki nincs itt. Ez elsőre persze apróságnak, szőrszálhasogatásnak tűnhet, de amikor már a sokadik alkalommal futunk bele a teljesen kihalt termekbe, akkor azért csak felmerül bennünk a gondolat, hogy néhány statisztával mennyire fel lehetett volna dobni ezt a helyet.

Ezek mellett pedig ott van még a hangkeverés is, ami szintén gyenge lábakon áll. A fegyverek még jól szólnak, azokkal nincs hiba, a Trepang2 zenei anyaga azonban már annál több kivetnivalót hagy maga után. Egyrészt minden pályán ugyanaz a néhány szám megy a vérengzéseink alatt, így a szűkös felhozatalra hamar rá lehet unni, másrészt pedig a zene általában olyan hangos, hogy simán elnyomja a társaink rádióüzeneteit is. Utóbbi pedig azért lehet kiemelten kínos, mert így sokszor azt se halljuk meg, hogy mit kéne csinálnunk egy-egy szituációban a továbbjutás érdekében, ez pedig szükségtelen megtorpanásokhoz és unalmas keresgélésekhez vezet, durván megakasztva a játék amúgy kiváló tempóját.

Összességében tehát elmondható, hogy a Trepang2 egy kicsi csapat kicsi alkotása, ami ugyan nem vállal sokat, de amit megígér nekünk, azt jobbára tökéletesen be is tartja. A sztorinak se füle, se farka, a környezet néhol nagyon ingerszegény, és a hangok sincsenek a helyzet magaslatán, de mindezt ellensúlyozzák a pörgős és véres tűzharcok, a remeklő fegyverek és a boomer shooter zsánert színesítő apróbb, modernebb mechanikák.

Épp ezért a Trepang Studios játéka első körben azoknak ajánlható igazán nyugodt szívvel, akik élnek-halnak az adrenalinpumpáló akcióért, és nem bánják, ha mindez a történet vagy a tálalás rovására megy. A Trepang2 a maga módján egy roppant kompetens FPS, amit minden hiányossága ellenére is hatalmas hiba az árnyékban hagyni.

PLATFORM PC (tesztelve), Xbox és PS később
KIADÓ Team17 FEJLESZTŐ Trepang Studios
MEGJELENÉS 2023. június 21. ÁR 30 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

22 órája

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

1 napja
3

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

1 napja
3

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

2 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

2 napja
5

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

3 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

3 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

3 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

4 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

4 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

5 napja
5

Heti megjelenések

6 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

6 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

6 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

7 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

8 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

8 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

9 napja
12