[Teszt] Resident Evil 4

Resident Evil 4

dragCsető Zsolt2023.03.17. 08:00

Utáltam a Resident Evil 4-et. Mi több, felháborítónak találtam. Hát mégis hogy képzelik, hogy kiveszik a zombikat a kedvenc horrorjátékomból? És mégis hol a rögzített kamera? Ráadásul mindez átkerül egy amúgy senkit sem érdeklő Nintendo-konzolra? Igen, 2004 tájékán nekem is ilyen gondolatok keringtek a fejemben. Ostobaság volt persze az egész: a Resident Evil 4 végül minden idők egyik legjobb, legnagyobb hatású játéka lett, amely a szériát is egy sokkal frissebb ösvényre terelte, maga mögött hagyva az elfáradni látszó alapformulát. Hogy Resident Evil volt-e? Erről igazából a mai napig folynak viták. Ami viszont vitán felül állt, hogy Shinji Mikami már megint megcsinálta: a Resident Evil 4 nagysága előtt kénytelen voltam én is leborulni. Most, 18 év elteltével pedig a Capcom újból felért a csúcsra.

Az „egy sima, egy fordított” sormintát követve ezúttal egy újabb remake viszi tovább a franchise lendületét, a helyzet azonban most teljesen más, mint a második vagy a harmadik rész újragondolásánál. Ezek a játékok ugyanis éppen azt a koncepciót húzták rá az ezredforduló előtti klasszikusokra, melyet a negyedik rész képviselt – szó szerint más szemszögből dolgozták fel az alapanyagot. Az új Resident Evil 4 ellenben pontosan ugyanazokkal a játékszabályokkal vág neki a kalandnak, mint az eredeti, ami merőben más – és meglehetősen izgalmas – helyzet. Még akkor is, ha nem is teljesen új, hiszen annak idején, 2002-ben pontosan ilyen feltételekkel kellett megpróbálnia nagyot húznia a szériának az első rész felmelegítésével. Nos, ez utóbbi annyira jól sikerült (innen is megkövetem magam az iménti, kissé pejoratív jelző miatt), hogy sokan a mai napig a széria csúcsának tartják az egyes számú remake-et. A jó hírem pedig az, hogy ideje erősen újragondolni a rangsort, a Resident Evil 4 ugyanis most másodjára is bejelentkezett az első helyért.

Aligha vannak sokan, akiknek különösebben be kellene mutatni Leon spanyol kiruccanását, de talán mégis jobb, ha tiszta lappal indulunk. Már csak azért is, mert – pláne egymás után végigjátszva az eredetit és a remake-et – a Resident Evil 4 meglehetősen sokat változott tónusában, hangvételében. Az alaphelyzet (mentsük meg az elnök lányát!), a konfliktus (parazitával játszadozó szekta) és a végigjátszás íve (a középkori állapotokra emlékeztető faluból egy teljesen logikátlan felépítésű kastélyba, majd egy indusztriális szigetre jutunk el) még mindig meglehetősen abszurd, a fejlesztők azonban jó néhány dolgon finomítottak. Félreértés ne essék: a számtalanszor idézett one-linerekből rengeteg megmaradt, mint ahogy az olykor teljességgel hihetetlen akciószekvenciákból sincs hiány. A remake azonban fantasztikus érzékkel változtat mindazon, ami 18 év elteltével megérett erre. És itt nemcsak arról van szó, hogy a történetmesélés és az átvezetők sokkal profibban terelgetik ezt a továbbra is képregénybe illő kalandot. Ami ebben a modern köntösben túlságosan over-the-top lett volna, azt picit visszanyírták, ami kissé vontatottnak vagy önismétlőnek bizonyult volna, azt feldobták valamivel. És ami nagyon fontos még: a Resident Evil 4 gyönyörűen játszadozik azokkal, akik úgy hiszik, mindent tudnak erről a játékról, és nem érheti őket meglepetés. Nekem tényleg elhihetitek, mert közvetlenül előtte újráztam (ki tudja már hányadjára) az originál verziót...

WELCOME BACK, STRANGER!

...és az a helyzet gyerekek, hogy eldobtam az agyam. A nem is olyan rég megjelent (és akkor még bárminemű személyes tapasztalatot mellőző) előzetesünk a meglehetősen kézenfekvő és egyben reményteli „a tökéletes tökéletesítése” alcímmel jelent meg, de basszus, tényleg ez történt. Az imént nem említettem, de fontos megjegyezni: a totális abszurditása ellenére a Resident Evil 4 annak idején azért kapott azonnali belépőt a Videójátékos Hírességek Csarnokába, mert egészen észveszejtő, fantasztikusan megkoreografált szekvenciák egymásutánját mutatta be. Őrülteket, de mégis brutálisan emlékezeteseket, az újszerű gameplay megközelítésével egyszerre forradalmasítva a túlélő-horrorokat és az akkor még gyerekcipőben járó külső nézetű shootereket. Nos, a helyzet az, hogy nem sok olyan fejezetet tudnék mondani, amit a remake ne csinálna jobban. És itt most nem technikai értelemben kell gondolkodni. Persze: látványra, irányításra, felhasználói élményre az eredeti és a mostani változat ég és föld – de ezt el is vártuk tőle közel két évtized távlatából. De ami ennél is fontosabb, hogy miként használta fel a Capcom 18 év videójátékos tapasztalatát, hogy egy még jobb, még szórakoztatóbb, még profibb végeredményt kapjunk. Merthogy ez történt, ugyanakkor nagyon fontos meglátni, hogy ez nemcsak az új játék érdeme. A Resident Evil 4 ugyanis egy fantasztikus alapanyag – a tökéletesnek annak a bizonyos tökéletesítésével pedig még jobban kidomborodhatnak erősségei.

A 2005-ös eredetit nagyrészt a gunplay és az ellenféldizájn tökéletes elegye vitte el a hátán, és ez igaz most, 2023-ban is. A felszín alatt persze rengeteget finomodott minden: a fegyverarzenál például egy fokkal balanszosabbnak érződik, az életünkre rontó szörnyetegek által nyújtott kihívás pedig szintén egyenletesebb – hol kicsit keményebbek, mint anno, hol kevésbé kegyetlenek, ha épp erre volt szükség. És azt kell, hogy mondjam, hogy az originál Resident Evil 4 talán leggyakoribb kritikája – miszerint már nem igazán túlélő-horror – itt bizony még kevésbé állja meg a helyét. A nehézség olyan szempontból persze továbbra is dinamikus, hogy az ellenfelektől és a ládákból felszedhető loot igazodik ahhoz, hogy mennyire vagyunk ügyesek, miből van hiányunk. Az erőforrásokkal való ügyes gazdálkodás azonban érezhetően nagyobb hangsúlyt kap sok helyen, maga a tálalás pedig szintén hátborzongatóbb lett: a kastély legmélyén ránk váró dolgok például (aki tudja, tudja) bizony kőkeményen fel lettek tekerve, de a játék leginkább akciódús, utolsó harmadának sincs már az a kissé összecsapott, fantáziátlan benyomása, mint annak idején. Tudom, elfogultnak vagy felületesnek tűnhet annyival elintézni az egészet, hogy ha kell, akkor a Resident Evil 4 szolgai, az eredetit bitre követő remake, ha pedig kell, akkor bátran megváltoztat, megtold vagy éppen teljességgel elhagy bizonyos részleteket, de tényleg ez a helyzet. Ilyen téren nem is tudom, mikor találkoztam utoljára olyan remake-kel, amely ennyire tökéletesen ráérzett volna arra, hogy mikor, hol és mennyit kell – már ha kell – változtatni az eredetin ahhoz, hogy egyszerre legyen nosztalgikusan otthonos, de mégis elbizonytalanítóan friss az élmény – szigorúan jó értelemben véve. Talán pont az a bizonyos 2002-es Resident Evil volt legutóbb ilyen.

A modernizálás egyébként nemcsak az irányításon, a kezelőfelületen és a látványon érhető tetten, hanem a tartalom tekintetében is szuper érzékkel toldozgatták az eredeti dizájnt. A legendás Merchant (akinek – előzetes félelmeimmel ellentétben – végül csak megmaradt szinte minden ikonikus megjegyzése!) például sokkal fontosabb partnerünk a végigjátszás során. Egyrészt ott vannak a harceszközök és azok tuningolása: ilyen téren egyértelműen mélyült kicsit a játék – nem véletlen, hogy az írógépeknél már tárolni is tudunk ezt-azt, ha kell. De a legjobban az opcionális küldetések tetszettek, melyekből az eredetiben is akadt néhány (mint a kék medálok), itt azonban sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak, és bizonyos felszereléseket csak ezeken keresztül szerezhetünk meg. És igen, ezt is tökéletesen implementálták: cseppet sem mondható erőltetettnek az egész – nagyjából pont úgy és pont ugyanannyit fogunk backtrackelni, mint régen, ha mindent be akartunk gyűjteni, csak most sokkal szórakoztatóbb keretek közé lett szorítva az egész. A kastélyban sajnos sikerült benyelni egy váratlan point-of-no-returnt (ez is bizonyítja, hogy egyáltalán nem kiszámítható a remake), ezt leszámítva azonban összeszedtem mindent, és baromira élveztem. Főleg a felszedhető ereklyék és a drágakövek kombinálását, ami szintén mélyült valamelyest – mint ahogy a célbalövős minijátékszéria is, amin keresztül immáron különféle buffokat is szerezhetünk. Amiről pedig még mindenképpen szót kell ejteni, az a kések szerepének megváltozása: igen, egyrészt több van belőlük, másrészt pedig el tudnak használódni. Közelharcban ugyanakkor sokszor életet menthetnek, a vadonatúj parry funkciónak hála pedig immáron olyan támadásokat (leginkább a felénk lőtt vagy dobott dolgokat) is ki tudjuk védeni, amiket az eredetiben esélyünk sem volt, ha nem lőttünk időben. Ez is egy olyan változtatás, ami a legkevésbé sem erőszakolja meg az eredeti harcrendszert, modernizálásként azonban mégis remekül csúszik.

Az van, hogy nagyon szívesen kritizálnám a Resident Evil 4-et, csak hogy objektívebb képet festhessek róla (mint ahogy a Resident Evil 2 és – főleg – a Resident Evil 3 esetében is megvoltak azok a pontok, amik hagytak némi rossz szájízt), de a saját, személyes élményemből kiindulva nem nagyon tudom. Oké, nyilván tök jó lett volna, ha bekerülnek a csomagba az olyan extra tartalmak is, mint a Seperate Ways vagy a The Mercenaries, de az alapjáték ettől még fikarcnyit sem lett rosszabb. Ja, meg van egy boss, ami szerintem jóval gyengébb, mint az eredetiben – és ezzel ki is fújt az „ejnye, ez a része régen jobb volt” lista. Eredetileg nagyon bizonytalan voltam olyan tekintetben, hogy vajon hálás vagy hálátlan feladat hozzányúlni egy akkora videójátékos mérföldkőhöz, mint a Resident Evil 4. Elég csak megnézni az ötödik részt, amit hiába szeretek, teljesen törvényszerű volt, hogy egyszerűen nem lehet annyira jó, mint az elődje – igen, ennyire volt kiemelkedő annak idején a Négyes. A Capcom azonban hiba nélkül vette ezt a közel sem kis akadályt, végeredményben pedig egy olyan remake-et kaptunk, amely kellően hű az eredeti alapanyaghoz, de mégis olyan módon tálalja, hogy ízig-vérig 2023-as videójáték érzetét kelti.

A kör bezárult. A Resident Evil 4 anno egy új út kezdete volt, egy új irányvonal, mely az elmúlt években bátran visszakanyarodott a széria múltjába, hogy új szintre emelje sokak régi kedvenceit. A koncepció azonban most kiállta az eddigi legfontosabb próbáját is: az időét. Hiába bővült ugyanis emitt, hiába változott amott, és hiába vált összességében 18 évnyivel modernebb játékká, ötleteit, dinamikáját és játékmenetét tekintve ez még mindig a 2005-ös Resident Evil 4. Csak még annál is szórakoztatóbb.

PLATFORM PC, PS5, PS4, Xbox Series
KIADÓ Capcom FEJLESZTŐ Capcom
MEGJELENÉS 2023. március 24. ÁR 23 990 Ft

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.03.30 23:43:00#1y8xs

Pedig Dimitrescu max rohejes, meg nehol idegesito legfeljebb

Doma Doma2023.03.21 19:40:33
Doma
Doma2023.03.21 19:40:33#1y832

Koszi sracok!
A para, horror nem zavar, sőt!
De menekulni, rettegni egy jack, dimitrescu, MrX, Nemesis ellensegektol ruhellek 😃

mcmacko
mcmacko2023.03.20 00:47:37#1y7xr

Akkor úgy mondom hogy nem feltétlen tudod azonnal.

drag drag2023.03.19 22:24:28
drag
drag2023.03.19 22:24:28#1y7xl

Ez mondjuk nem igaz, mert a Regeneratort is le lehet győzni permanensen - le is kell lényegében nem is egyet, ha nem akarod magadnak ultra mód megnehezíteni. 🙂

De a kérdésre válaszolva: nem, nincsenek Mr. X / Nemesis jellegű szekvenciák (kb. 2 db scriptelt félperces jelenetet leszámítva). Belépő horrornak kb. tökéletes, még ha félelmetesebb is egy kategóriával, mint az eredeti.

mcmacko mcmacko2023.03.19 17:11:58
mcmacko
mcmacko2023.03.19 17:13:09#1y7wy

A Resi 7 után a 4 nem lesz annyira para, de azért vastagon van benne atmoszféra és horrorisztikus rész. Ez ilyen accessible jellegű horror. 🙂

Doma Doma2023.03.18 17:11:39
mcmacko
mcmacko2023.03.19 17:11:58#1y7wx

Van benne ideiglenesen legyőzhető ellenfél, ami hoz egy kis ilyen extra stresszt. Ideiglenesen, tehát regenerál a köcsög egy idő után. De egy fokkal jobbak, mint a legyőzhetetlen tankok, amelyek elől menekülni kell.
residentevil.fandom.com

Doma Doma2023.03.18 17:11:39
Laza
Laza2023.03.19 16:44:17#1y7ww

Nem mindegy, mi az alapanyag ... a 4. rész ha most jelent volna meg először is egy nagyon jó játék lenne, míg a 6. rész úgy trágya ahogy van, koncepcionálisan szar.

Én egyáltalán nem bánom, ha régi és JÓ játékokat újra elővesznek és a mai kor követelményeinek megfelelően újra-alkotnak. Ez egyaránt jó a régi játékosoknak és a mai fiataloknak ... a vanília fagyi 20 éve is vanília ízű volt, viszont számtalan régi játék van, ami az akkori technológiai korlátok miatt csak egy szintet ért el, illetve nem a mai kor számára fogyasztható módon maradt fent ... ezek közül remélhetőleg párat még elővesznek majd hasonló formában.

ssj4vegita ssj4vegita2023.03.19 12:03:00
TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.03.19 15:30:06#1y7wq

Ezek a “remakek” egykaptafas penzcsinaldak, kb az ellenfelek masok aztan hello. Ebbe siman beleferne a 6 is.

ssj4vegita ssj4vegita2023.03.19 12:03:00
ssj4vegita
ssj4vegita2023.03.19 12:03:00#1y7w3

Jöhet a RE6 remake? Most megcsinálhatnák jól is. Ha már úgyis olyan szégyenteljes volt, hogy a Capcom is inkább elfelejtené.. 😂

ssj4vegita
ssj4vegita2023.03.19 12:01:15#1y7w2

Jók ezek a tesztek, de aztán a végén mindig kiderül, hogy mégsem kerek a dolog. Se a RE2 elkefélt AB sztorija, se a RE3 milliónyi kivágott része nem tetszett. Utóbbi annyira szar lett, hogy legszívesebben újra ráküldeném a fejlesztőket rakják rendbe a hiányzó részeket álá No Mans Sky, Cyberpunk.

☠️  7fe
☠️ 7fe2023.03.19 08:45:28#1y7vf

Ha Mendez-t is kivágták volna, megse vettem volna a remake-et! 😃

blumen blumen2023.03.18 19:52:15
blumen
blumen2023.03.18 19:55:18#1y7uj

Ja, hogy az U3...:)

blumen blumen2023.03.18 19:52:15
blumen
blumen2023.03.18 19:52:15#1y7ui

Melyik pontosan? Ugye nem a Bitores Mendez?

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.03.17 14:48:05
Doma
Doma2023.03.18 17:11:39#1y7u0

Koszonom! Igen, azt elfelejtettem irni, hogy egyik RE resszel sem jatszottam anno.
A 7-nek pont az a nyomaszto, fosatos atmoszferaja volt az, ami fanná tett 😃
Viszont az uldozest ki nem allhatom, bar ezekben is volt ilyen, de talan a RE2 volt a legrosszabb etéren.

Jungle Jungle2023.03.18 14:08:38
Jungle
Jungle2023.03.18 14:08:38#1y7tl

Szerintem nem esett le neki, hogy ezt nem kifejezetten a remake - eredeti kontrasztból kérdezted, hanem nem játszottál az eredetivel. Vagy én értelmeztem félre:D

Mindenestre, ha a régi kimaradt: anno ugyan az re1 után folyamatosan tolódott a széria az akció irányába, részről részre egyre jobban visszaszorítva a horror elemeket, a 4. rész volt talán a legnagyobb lépés a folyamatban. Egyúttal sok olyan a generációt is meghatározó akciójáték elemet tartalmazott, amelyek azóta is velünk vannak. Ennek tükrében elmondható, hogy néhány kivételnek számító feszültebb helyzetet leszámítva (amelyek közül az egyiket említette Mcmacko) ez a játék inkább tekinthető akciójátéknak, mint horrornak. Egyáltalán nem a nyomasztó hangulat jellemző.

Doma Doma2023.03.17 20:51:14
kiső
kiső2023.03.17 23:23:52#1y7t4

Ennyi idő és erőforrásból egy új cím is jöhetett volna.
A Capcom-tól?Ja,tényleg.Ébresztő föl!

Hunk2
Hunk22023.03.17 22:24:34#1y7t2

Kicsit csalódott vagyok. De ez van.

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.03.17 20:37:59
Doma
Doma2023.03.17 20:51:14#1y7sw

Öhm, az micsoda? 😃

mcmacko mcmacko2023.03.17 20:36:37
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.03.17 20:37:59#1y7sv

Nincs semmiféle plusz tartalom, ahogy lentebb is írta drag. Viszont később lesz letölthető, ingyenes Mercenaries. Meg ha van esze a Capcom-nak, akkor a következő évben kiadja DLC-ben a Separate Ways-t, meg az Assignment Ada-t is.

Hunk2 Hunk22023.03.17 20:29:29
mcmacko
mcmacko2023.03.17 20:36:37#1y7su

Hát regenerátor először szerintem a rezi4-ben volt, szóval... 😃

Doma Doma2023.03.17 19:46:52
Hunk2
Hunk22023.03.17 20:29:29#1y7sr

Mercenarys horda mod azért bent van...?

drag drag2023.03.17 17:39:21
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.03.17 20:27:14#1y7sq

Hm, így már sajnos lecsökkent pár kategóriát az izgalmi faktorom a remake iránt... 😞
Eddig mindig volt valami, ami nem stimmelt a 3 remake-ben (a 2.-ban az elkefélt A-B sztorivonal, a 3. szanaszétt lett vágva és még a döntési helyzeteket is törölték), szal marad akkor a négyesből számomra az ultimate kiadás, a PS4-es remaster.

drag drag2023.03.17 17:39:21
Doma
Doma2023.03.17 19:46:52#1y7sh

Tudom, hogy ez a kerdes csak engem erdekel, de van a jatekba uldozes, stresszes resz, szekvencia?
Illetve sok benne a creepy, jumpscare-es resz? Van olyan nyomaszto, mint pl a Re7?

Lehet, hogy a tesztbol ezek kiderulnek, de egyelore csak keso este/holnap tudom nyugodtan elolvasni 😃

drag
drag2023.03.17 17:39:21#1y7s9

Nincs egyik plusz tartalom sem.

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.03.17 17:28:54
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.03.17 17:28:54#1y7s7

Ez nézőpont kérdése, szerintem a kevéske félelmetesebb bossok egyike volt , én szerettem a vele való feszültséggel teli harcot. Nem hiszem, hogy lett annyi bővülés, ami ellensúlyozhatná ezt számomra... 😞

Assigment Ada minijáték megmaradt legalább?

drag drag2023.03.17 16:23:25
drag
drag2023.03.17 16:23:25#1y7s2

Igen, ez kb. az egyetlen fontosabb szekvencia, amit kukáztak, cserébe máshol van bővülés szépen. Össze sem hasonlítható a RE3 helyzetével szerencsére. (nálam mondjuk ez pont a leguncsibb boss volt az eredetiben, úgyhogy nekem nem hiányzott 🙂

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.03.17 14:48:05
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.03.17 14:48:05#1y7rt

Igaz, hogy kimaradt az egyik legkirályabb boss a remake-ből ?! Bazz, úgy tudtam, hogy most se készül el a tökéletes újrázás... 😞
Amúgy van annyi nyírbálás, mint a RE3 remake-ben az eredetijéhez képest?

☠️  7fe ☠️ 7fe2023.03.17 14:10:28
☠️  7fe
☠️ 7fe2023.03.17 14:10:28#1y7rq

Mint sokszor említettem, nem a legjobb RE játék, de az egyik legjobb akciójáték az eredeti mind a mai napig! 🙂 Csalódás a remake biztos nem lesz, már a dmeó alapján se, de azért az nem túl pozitív, hogy a Separate Ways-t meg a Mercenaries-t nem tudták beintegrálni alapból (utóbbi jönni fog, előbbi meg valszeg fizetős DLC lesz), meg ez a parry-fókusz se nagyon hiányzott ide.

lapaca
lapaca2023.03.17 13:29:42#1y7rj

Majd egyszer, talán, valamikor.
N gép hiányában nálam a RE5 lett az, aminek ennek kellett volna. Azt kifejezetten sokszor játszottam végig, fõleg, hogy volt benne co-op is, haverokkal.
Utána a RE4 nekem már kifejezetten csalódás lett, a szigeten el is fogyott a motivációm.

legolas70
legolas702023.03.17 13:23:14#1y7ri

A demó meggyőzött, így jön a gyűjteménybe. Jó lett a teszt, ami csak még jobban meghozta a kedvemet hozzá 😉

Saya
Saya2023.03.17 12:47:38#1y7ra

Nagyon kell, imádtam az eredetit - akkor még PC-n.

Ex nintendo fan
Ex nintendo fan2023.03.17 09:05:17#1y7q5

Day one lesz!!!
Az eredeti gamecube verzió benne van nálam minden idők legjobb top 5-eben! Nagyon nagyon kíváncsi vagyok a remakere, csak úgy repkednek rá a 10 pontok! (jelenleg 94 százalék metacriticen! )

TheReturnOfDVM
TheReturnOfDVM2023.03.17 09:01:35#1y7q4

"Szeretem a játékot, ezért érdemben nem is írok róla" best teszt evör 😃

fozelek
fozelek2023.03.17 08:44:21#1y7pz

Még egy hét 😞

skiz0
skiz02023.03.17 08:35:35#1y7pw

fúúú, jó teszt lett!
nehéz lesz megállni azt a pre-ordert, pedig én aztán tényleg semmit nem szoktam szinte... 😃

Gamescom ONL 2025 Bejelentések

16 órája
11

Game Pass: augusztus utolsó hetei

Gears of War: Reloaded és Herdling premier és néhány szerepjáték is érkezik a kínálatba. Lássuk a hónap végi mozgolódást!

1 napja

A Gamescom előszele – ez történt hétfőn

Benne: Nintendo Direct, Lost Soul Aside, Honeycomb The World Beyond, Aethermancer, Towa and the Guardiands of the Sacred Tree, Rewilders: The Lost Spring, StarRupture, Morsels, Shenmue III Enhanced, WW1: Gallipoli, Pokémon Legends Z-A, BrokenLore: LOW.

1 napja

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

Ismeritek a Hades-t? Szeretitek a könnyed zsiványkodást? Szeptember 19-én a Bandai Namco-tól is érkezik egy magasabb profilú roguelite alternatíva, a Towa and the Guardians of the Sacred Tree pedig előzetesben tárult ki előttünk.

2 napja

Heti megjelenések

2 napja
2

Fretless: The Wrath of Riffson

Bundok nélkül szép az élet. Vagy nem? Ennek is utána járunk, mindamellett, hogy riffelünk egy nagyot a Fretless című nagyszerű zenés szerepjátékban. Húrokat feszít, bypass lekapcs, hadd szóljon!

3 napja
4

Catto's Post Office

Olyan sokat beszélünk a videójátékok milyenségéről, hogy gyakran meg is feledkezünk a funkciójukról. Szerencsére ott vannak nekünk az olyan címek is, mint a Catto's Post Office, amelyek emlékeztetnek minket a dolgok mikéntjére...

3 napja
4

Lost Twins 2

Egy könnyed, családbarát logikai játékot teszteltünk - nem feltétlenül a műfaj rajongóinak szól, belépőnek viszont több mint ideális.

4 napja
1

Gameplay bemutatók - ez történt pénteken

Benne: Reanimal, Bubsy in: The Purrfect Collection, Crimson Desert.

4 napja
1

Senua's Saga: Hellblade II - Enhanced

A Ninja Theory tavaly megjelent narratív kalandját kellemes kritikai visszhang, éles viták és lehangoló eladási adatok kísérték. Képes változtatni ezen a PlayStation konzolokra is megjelent Enhanced kiadás?

4 napja
16

Endzone 2

A várósépítő- kolóniamenedzsment játékokban már mindent ellőttek, ami itt újdonság lehet, gondolhatnánk. Lássuk, mit tud az Endzone 2, amely tovább csavarja a formulát.

5 napja
3

Korai megjelenések, új bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Of Peaks and Tides, Jurassic Park: Survival, Crosswind, Docked, Ratatan, Ghost of Yōtei, Arctic Awakening, Neo Berlin 2087.

5 napja
5

Titan Quest II

Akció RPG ókori görög mitológiai csomagolásban, második felvonás. Majd húsz évvel később, másik fejlesztőcsapattól, de hosszú célegyenesben a Titan Quest II.

6 napja
9

Focis visszatérés és nyomozás Snoopyval – ez történt szerdán

Benne: Football Manager 26, Lego Voyagers, Zoochosis, Snoopy & The Great Mystery Club, Kumarn: The Wandering Spirit, Fast & Furious: Arcade Edition, CloverPit, R-Type Delta: HD Boosted, The Secret of Weepstone, Davy X Jones.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

7 napja
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

7 napja
35

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

7 napja
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

7 napja
15

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

8 napja
1

Battlefield 6

8 napja
10

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.