[Előzetes] Towa and the Guardians of the Sacred Tree

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

mcmackoGéczy Attila2025.08.18. 16:00

Ismeritek a Hades-t? Szeretitek a könnyed zsiványkodást? Jó, mert az ilyesfajta játékoknak mindig örülünk, még akkor is, ha mára azért kicsit telítődött is a roguelite RPG játékok műfaja. Hamarosan (egész pontosan szeptember 19-én) a Bandai Namco-tól is érkezik egy magasabb profilú alternatíva, a Towa and the Guardians of the Sacred Tree pedig több fronton is próbál egyediséget csempészni a formulába. Előzetesben nézzük meg, hogy mit várhatunk a játéktól.

A tokiói Brownies neve talán nem cseng a nagy többségnek annyira ismerősen, pedig az Egglia és a Doraemon Story a maguk nemében korrekt címek voltak. A csapat most azonban szintet lép, és egy olyan zsiványos ARPG-vel próbálkozik, amely a japános akciót, a klasszikus roguelite felépítést és a visual novelekre jellemző narratívát keveri, és az egészet jól nyakon is locsolja hiteles anime vizualitással.

Nincs meglepetés a sztorit illetően, ha láttál már fantasy-animét, az alapokat kitalálhatod. Shinju falu védelmezője nyolc harcossal lódul neki, hogy a gonosz erők támadásait megállítsák. A pályákon pörgős akció-RPG stílusban szeletelünk, varázsolunk és skilleket lövöldözünk, miközben újdonságként a dualitás rendszerét hozza be a Brownies az akcióba. Két kardunk van, mind a kettő más jellegű támadást kínál (pl. direkt slash vagy orbit jellegű támadógömbök idézése). Idővel "kifogy a kraft" a fegyverekből, szóval nem lehet akármeddig spammolni a támadásokat, mert a támadóerejük csökken. Ilyenkor jön a váltás, és ha ügyesek vagyunk pl. egy orbitot idézve már vissza is válthatunk a vagdalkozásra, duplázva erőtárunkat (közben pedig a váltással is elszabadítunk egy ellenfeleket sebző támadást). A dualitás a hősök kiválasztásában is megjelenik, két Guardiant terelgetünk a terepen, az egyik a main, a másik tud varázsolni, támadgatni (automatikusan) és ha akarjuk twin-stickben külön-külön is mozgathatjuk őket. Erre az én agyféltekém nem állt rá, bőven elég volt a fő-hőssel kitanulni az ellenfelek támadási mintáit, a dash lehetőségét, a kardok váltogatását, meg a heves, japános hack and slash akciót, ami egy újabb színt ad az egésznek.

Közben ásványokat, kincseket gyűjtögetünk, amelyek beteszik a "Rouge-" mellé a "lite"-ot, hiszen ezeket visszük magunkkal a run-ok közötti fejlesztésekre. A futamok során is ismerős mechanikákkal találkozunk, azaz vannak menet közben pihenőszobák, random események. Minden tér kitakarításával kapunk valamilyen buff-kártyát, de a véletlen szobákon való távozás irányával befolyásolhatjuk azt is, hogy a következő terep milyen bónuszt tartogasson. Természetesen a véletlenszerűségnek köszönhetően akad nehezen lehozható szituáció is, mint ahogy simán dobhat a gép olyan játszi könnyedségű leosztást, ahol nem győzöd hentelni majd magad előtt a mazsolákat, és legfeljebb a boss-ok fognak bárminemű kihívást nyújtani. A főnökharcok amúgy nem túl nehezek, de szívatósak tudnak lenni, ha beleszaladsz a támadásokba. Amolyan bullet-hell jellegű kavarodást élhetsz meg minden főellenség pályán; a játék szerencsére előzékenyen mutatja, hogy az ellenfél támadási mintája a terep melyik szakaszát fogja érinteni. A szivacs-szerű bossoknál így az a taktika működik, hogy kerülgetjük vadul a támadásaikat, majd amikor ablak van, akkor támadunk, és ezt ismételgetjük. Ha ügyesen cikáztunk, akkor szinte teljes HP-val érünk a harc végére, ha pedig beszívunk 1-1 tűzgömböt vagy spark-szőnyeget, akkor az adott támadás akár a HP-nk negyedét is le tudja szívni.

Shinju a fő hub helyszínként nem csak fejlesztéseket és látványos kiszakadást kínál a kalandból, de valódi megpihenést is. A falucska karaktereivel beszélgetve bővül a tudásunk a világról, fejleszthetjük a charm-szerű buffjainkat, minijátékokat nyithatunk meg, a nyolc hőst tápolhatjuk, a kovácsnál pedig egy többlépéses minijáték formájában kardot kalapálhatunk. Minél erősebbre hozzuk ki a vasat annál több pontot oszthatunk szét utána a különböző támadási paraméterekre. Horgászhatunk is, a halakért szerzett pontok pedig kincsekre válthatóak, a kincsek pedig ugye charmokra vagy szintlépésekre... A szintezés baromi lassú, van 8 hős, és egy-egy run csak pár lépéssel visz minket előrébb a fejlesztéseinkben, szóval a Towa nem a tíz óra alatt kimaxolható játékok közé fog felkúszni.

Három epizódot ismerhettünk meg az előzetesben, ez utáni tartalmakról viszont titoktartás kötelez minket - az látszik, hogy egyre hosszabbak a kihívások, és bár egy-egy "szoba" bő egy perc alatt kitakarítható, de már a második epizódnál is rá kell szánni az időt a runokra, mert akár félóráig is elnyúlhatnak.

A tartalommal nem lesz gondunk, a hangulat meseszerű, de azok is jól érzik majd magukat Towa világában, akik a különböző karakterkombinációkat, támadási-fejlesztési lehetőségek opcióit szeretik próbálgatni. Működik egyenes roguelite akció-szerepjátékként is, de ha akarod, akkor igencsak mélyre tudsz majd ásni a kettős hősrendszer és a kettős kardrendszer párosában. Nekem kicsit ugyan sok volt a japán-elnevezésű tárgy, szörny, személy, és a lore sem mozgatott át annyira, de valószínű az aktív anime rajongók másképp látják majd ezt a részét a játéknak. Az viszont biztos, hogy a sok-sok beszélgetés és visual novel-jellegű narratíva azért ki tud zökkenteni a flow-ból, pláne ha szeretsz a puszta akció irányába orientálódni.

Már csak néhány hetet kell várni, és kiderül, hogy a Towa and the Guardians of the Sacred Tree mélységei és sajátos megvalósításai mennyire ütik át az ingerküszöböt. Nekünk kellemes meglepetés volt az előzetes lehetőség. Már most látszik, hogy egy jól optimalizált, jól balanszolt és mély akció-RPG-t kapunk roguelite alapokon. Kérdés, az egyedi báj és a kettős mechanikák lebilincselik-e a nagyközönséget is. Meglátjuk, addig is Towa óvjon titeket nyárvégi utatokon!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Keleti oldalról - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Onimusha 2: Samurai’s Destiny, Varsapura, PUBG: Black Budget, Street Fighter 6, Morkull Ascend to the Gods

1 napja

Bejelentések és bepillantások - ez történt csütörtökön

Benne: Tides of Annihilation, Reanimal, 007 First Light, Raji: Kaliyuga, Crowsworn, Zoopunk, Total Chaos, Erosion, Carmageddon: Rogue Shift, Armatus.

2 napja
6

Echoes of the End: Enhanced Edition

A megjelenéskor elment mellettünk az Echoes of the End, az Enhanced Edition változat azonban remek alkalmat biztosított arra, hogy begördítsük a tesztlaborba a fantasy akció-kalandot.

2 napja
10

Epic x Unity partnerség - ez történt szerdán

Továbbá: Tales of Berseria, PGA TOUR 2K25, Ghost of Yōtei, Mafia: The Old Country, Dispatch.

3 napja

Two Point Museum - a Switch 2 változat

A kilencvenes évek szórakoztató menedzsment-stratégiai címeire sokan emlékszünk meleg szívvel, és a Two Point Studios veteránjai is úgy érezték, hogy van tér-idő a Theme sorozat szellemiségének továbbvitelére. Most a Múzeumos Two Point epizód járt nálunk, mégpedig Switch 2 platformon. Teszt!

4 napja
4

Bővült az Assassin's Creed Mirage, F1 2026 fejlemények – ez történt kedden

Továbbá: Tomb Raider: Definitive Edition, Megabonk, Norse: Oath of Blood, Dragon's Dogma II, Kill It With Fire! 2, Guild Wars Reforged, Bandit Trap.

4 napja
7

The Finals - Mit tud az Embark döntő erejű FPS játéka?

Az Arc Raiders elemzése előtt belenézünk az Embark felvezető remekművébe.

5 napja
5

The Game Awards-jelöltek, képeken a Zelda-film – ez történt hétfőn

Továbbá: Lost Soul Aside, Xbox Partner Preview, Cozy Marbles, Everdream Village, City Tales: Medieval Era, Ghost Master: Resurrection.

5 napja
15

Dragon Quest I&II HD-2D Remake

1986. május 27. Történelemi dátum, minden JRPG-t kedvelő játékos számára. Ezen a napon jelent meg a Dragon Quest. Az alkotó Yuji Horii, egy olyan játékot akart létrehozni, ami túlmutatott a korban inspirációt jelentő Wizardy-n és Ultimán, és lehetőséget teremt megreformálni a szerepjátékokat....

6 napja
10

Heti megjelenések

6 napja
3

Simon the Sorcerer Origins

A 90-es évek nagyszájú tini varázslója egy előzménytörténetben tér vissza, hogy a régi rajongók mellett újakat szerezzen magának. A Simon the Sorcerer Origins mögött álló csapat nem csak a régóta tetszhalott állapotú sorozatot támasztotta fel, de az újonnan érkezők számára is egy szórakoztató kalandot tett le az asztalra.

7 napja
5

The Outer Worlds 2

8 napja
4

Apróságok levezetésként - ez történt pénteken

Benne: Code Vein II, Lollipop Chainsaw RePOP, Metroid Prime 4: Beyond, Hi-Fi Rush, Astroneer.

8 napja
1

Elhalasztott jelentés, tartalmas bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Ubisoft, Fallout, Ride 6, Pokémon Pokopia, The Blood of Dawnwalker, Vampire Survivors, KinForge, Red Dead Redemption, Anno 117: Pax Romana.

9 napja
4

Syberia - Remastered

Az Amerzone év eleji igényes felújítása után reménykedhettünk abban, hogy a Microids a Syberia sorozat nyító darabjával is hasonló szintet próbál megütni. Lássuk, hogy sikerült.

2025.11.13.
6

A Steam Machine árnyékában – ez történt szerdán

Benne: Horizon Steel Frontiers, Silent Hill f, The Rogue Prince of Persia, Showa American Story, Ratchet & Clank: Ranger Rumble, Broken Sword: Shadow of the Templars - Reforged, Death Stranding Isolations.

2025.11.13.
12

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

2025.11.12.
47

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

2025.11.12.

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

2025.11.12.
2

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

2025.11.12.
4