[Előzetes] Towa and the Guardians of the Sacred Tree

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

mcmackoGéczy Attila2025.08.18. 16:00

Ismeritek a Hades-t? Szeretitek a könnyed zsiványkodást? Jó, mert az ilyesfajta játékoknak mindig örülünk, még akkor is, ha mára azért kicsit telítődött is a roguelite RPG játékok műfaja. Hamarosan (egész pontosan szeptember 19-én) a Bandai Namco-tól is érkezik egy magasabb profilú alternatíva, a Towa and the Guardians of the Sacred Tree pedig több fronton is próbál egyediséget csempészni a formulába. Előzetesben nézzük meg, hogy mit várhatunk a játéktól.

A tokiói Brownies neve talán nem cseng a nagy többségnek annyira ismerősen, pedig az Egglia és a Doraemon Story a maguk nemében korrekt címek voltak. A csapat most azonban szintet lép, és egy olyan zsiványos ARPG-vel próbálkozik, amely a japános akciót, a klasszikus roguelite felépítést és a visual novelekre jellemző narratívát keveri, és az egészet jól nyakon is locsolja hiteles anime vizualitással.

Nincs meglepetés a sztorit illetően, ha láttál már fantasy-animét, az alapokat kitalálhatod. Shinju falu védelmezője nyolc harcossal lódul neki, hogy a gonosz erők támadásait megállítsák. A pályákon pörgős akció-RPG stílusban szeletelünk, varázsolunk és skilleket lövöldözünk, miközben újdonságként a dualitás rendszerét hozza be a Brownies az akcióba. Két kardunk van, mind a kettő más jellegű támadást kínál (pl. direkt slash vagy orbit jellegű támadógömbök idézése). Idővel "kifogy a kraft" a fegyverekből, szóval nem lehet akármeddig spammolni a támadásokat, mert a támadóerejük csökken. Ilyenkor jön a váltás, és ha ügyesek vagyunk pl. egy orbitot idézve már vissza is válthatunk a vagdalkozásra, duplázva erőtárunkat (közben pedig a váltással is elszabadítunk egy ellenfeleket sebző támadást). A dualitás a hősök kiválasztásában is megjelenik, két Guardiant terelgetünk a terepen, az egyik a main, a másik tud varázsolni, támadgatni (automatikusan) és ha akarjuk twin-stickben külön-külön is mozgathatjuk őket. Erre az én agyféltekém nem állt rá, bőven elég volt a fő-hőssel kitanulni az ellenfelek támadási mintáit, a dash lehetőségét, a kardok váltogatását, meg a heves, japános hack and slash akciót, ami egy újabb színt ad az egésznek.

Közben ásványokat, kincseket gyűjtögetünk, amelyek beteszik a "Rouge-" mellé a "lite"-ot, hiszen ezeket visszük magunkkal a run-ok közötti fejlesztésekre. A futamok során is ismerős mechanikákkal találkozunk, azaz vannak menet közben pihenőszobák, random események. Minden tér kitakarításával kapunk valamilyen buff-kártyát, de a véletlen szobákon való távozás irányával befolyásolhatjuk azt is, hogy a következő terep milyen bónuszt tartogasson. Természetesen a véletlenszerűségnek köszönhetően akad nehezen lehozható szituáció is, mint ahogy simán dobhat a gép olyan játszi könnyedségű leosztást, ahol nem győzöd hentelni majd magad előtt a mazsolákat, és legfeljebb a boss-ok fognak bárminemű kihívást nyújtani. A főnökharcok amúgy nem túl nehezek, de szívatósak tudnak lenni, ha beleszaladsz a támadásokba. Amolyan bullet-hell jellegű kavarodást élhetsz meg minden főellenség pályán; a játék szerencsére előzékenyen mutatja, hogy az ellenfél támadási mintája a terep melyik szakaszát fogja érinteni. A szivacs-szerű bossoknál így az a taktika működik, hogy kerülgetjük vadul a támadásaikat, majd amikor ablak van, akkor támadunk, és ezt ismételgetjük. Ha ügyesen cikáztunk, akkor szinte teljes HP-val érünk a harc végére, ha pedig beszívunk 1-1 tűzgömböt vagy spark-szőnyeget, akkor az adott támadás akár a HP-nk negyedét is le tudja szívni.

Shinju a fő hub helyszínként nem csak fejlesztéseket és látványos kiszakadást kínál a kalandból, de valódi megpihenést is. A falucska karaktereivel beszélgetve bővül a tudásunk a világról, fejleszthetjük a charm-szerű buffjainkat, minijátékokat nyithatunk meg, a nyolc hőst tápolhatjuk, a kovácsnál pedig egy többlépéses minijáték formájában kardot kalapálhatunk. Minél erősebbre hozzuk ki a vasat annál több pontot oszthatunk szét utána a különböző támadási paraméterekre. Horgászhatunk is, a halakért szerzett pontok pedig kincsekre válthatóak, a kincsek pedig ugye charmokra vagy szintlépésekre... A szintezés baromi lassú, van 8 hős, és egy-egy run csak pár lépéssel visz minket előrébb a fejlesztéseinkben, szóval a Towa nem a tíz óra alatt kimaxolható játékok közé fog felkúszni.

Három epizódot ismerhettünk meg az előzetesben, ez utáni tartalmakról viszont titoktartás kötelez minket - az látszik, hogy egyre hosszabbak a kihívások, és bár egy-egy "szoba" bő egy perc alatt kitakarítható, de már a második epizódnál is rá kell szánni az időt a runokra, mert akár félóráig is elnyúlhatnak.

A tartalommal nem lesz gondunk, a hangulat meseszerű, de azok is jól érzik majd magukat Towa világában, akik a különböző karakterkombinációkat, támadási-fejlesztési lehetőségek opcióit szeretik próbálgatni. Működik egyenes roguelite akció-szerepjátékként is, de ha akarod, akkor igencsak mélyre tudsz majd ásni a kettős hősrendszer és a kettős kardrendszer párosában. Nekem kicsit ugyan sok volt a japán-elnevezésű tárgy, szörny, személy, és a lore sem mozgatott át annyira, de valószínű az aktív anime rajongók másképp látják majd ezt a részét a játéknak. Az viszont biztos, hogy a sok-sok beszélgetés és visual novel-jellegű narratíva azért ki tud zökkenteni a flow-ból, pláne ha szeretsz a puszta akció irányába orientálódni.

Már csak néhány hetet kell várni, és kiderül, hogy a Towa and the Guardians of the Sacred Tree mélységei és sajátos megvalósításai mennyire ütik át az ingerküszöböt. Nekünk kellemes meglepetés volt az előzetes lehetőség. Már most látszik, hogy egy jól optimalizált, jól balanszolt és mély akció-RPG-t kapunk roguelite alapokon. Kérdés, az egyedi báj és a kettős mechanikák lebilincselik-e a nagyközönséget is. Meglátjuk, addig is Towa óvjon titeket nyárvégi utatokon!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

Ismeritek a Hades-t? Szeretitek a könnyed zsiványkodást? Szeptember 19-én a Bandai Namco-tól is érkezik egy magasabb profilú roguelite alternatíva, a Towa and the Guardians of the Sacred Tree pedig előzetesben tárult ki előttünk.

3 órája

Heti megjelenések

11 órája
1

Fretless: The Wrath of Riffson

Bundok nélkül szép az élet. Vagy nem? Ennek is utána járunk, mindamellett, hogy riffelünk egy nagyot a Fretless című nagyszerű zenés szerepjátékban. Húrokat feszít, bypass lekapcs, hadd szóljon!

1 napja

Catto's Post Office

Olyan sokat beszélünk a videójátékok milyenségéről, hogy gyakran meg is feledkezünk a funkciójukról. Szerencsére ott vannak nekünk az olyan címek is, mint a Catto's Post Office, amelyek emlékeztetnek minket a dolgok mikéntjére...

1 napja
3

Lost Twins 2

Egy könnyed, családbarát logikai játékot teszteltünk - nem feltétlenül a műfaj rajongóinak szól, belépőnek viszont több mint ideális.

2 napja
1

Gameplay bemutatók - ez történt pénteken

Benne: Reanimal, Bubsy in: The Purrfect Collection, Crimson Desert.

2 napja
1

Senua's Saga: Hellblade II - Enhanced

A Ninja Theory tavaly megjelent narratív kalandját kellemes kritikai visszhang, éles viták és lehangoló eladási adatok kísérték. Képes változtatni ezen a PlayStation konzolokra is megjelent Enhanced kiadás?

2 napja
16

Endzone 2

A várósépítő- kolóniamenedzsment játékokban már mindent ellőttek, ami itt újdonság lehet, gondolhatnánk. Lássuk, mit tud az Endzone 2, amely tovább csavarja a formulát.

3 napja
3

Korai megjelenések, új bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Of Peaks and Tides, Jurassic Park: Survival, Crosswind, Docked, Ratatan, Ghost of Yōtei, Arctic Awakening, Neo Berlin 2087.

3 napja
5

Titan Quest II

Akció RPG ókori görög mitológiai csomagolásban, második felvonás. Majd húsz évvel később, másik fejlesztőcsapattól, de hosszú célegyenesben a Titan Quest II.

4 napja
9

Focis visszatérés és nyomozás Snoopyval – ez történt szerdán

Benne: Football Manager 26, Lego Voyagers, Zoochosis, Snoopy & The Great Mystery Club, Kumarn: The Wandering Spirit, Fast & Furious: Arcade Edition, CloverPit, R-Type Delta: HD Boosted, The Secret of Weepstone, Davy X Jones.

4 napja
8

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

5 napja
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

5 napja
33

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

5 napja
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

5 napja
15

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

6 napja
1

Battlefield 6

6 napja
10

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

7 napja
1

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

7 napja
4

Heti megjelenések

7 napja
2