A Battlefield sorozatnak mindig is megvolt a maga rajongótábora - jómagamat is ebbe a körbe sorolom -, de az elmúlt években kissé megkopott a játék korábbi csillogása. Személy szerint nekem se a Battlefield 1, se a Battlefield V sem azt adta, amire vágytam, de a 2042 érzésre be is verte az utolsó szöget a frencsájz koporsójába. Én már el is hantoltam a koposót, amikor megindultak a pletykák, hogy készül valami új, ami olyan mint a régi, majd megtörtént a hivatalos bejelentés és végül múlt héten az open beta hétvége.
A Battlefield 6 fejlesztői pedig komolyan vették a kérést, hogy vissza kéne térni a gyökerekhez és kitették az asztalra azt ahol tartanak. Hölgyeim és Uraim, spoiler következik, ahol tartanak, az engem meggyőzött!
De mielőtt a játékról írnék, előbb pár szó a fejlesztőkről, mert nem a szokásos csapattal van dolgunk. A Battlefield 6 mögött nem egy, hanem rögtön négy stúdió áll. Ezek összefogásával indították útjára a projektet; a "Battlefield Studios" névre keresztelt szupercsapat a sorozat történelmének legnagyobb fejlesztőgárdája.

A négy muskétás, avagy a fejlesztői álomcsapat
- DICE: Ők a csapat agya és szíve. A svéd stúdió a sorozat ősatyja, és most is ők állnak a multiplayer mód középpontjában. Ők azok, akik a Frostbite motort addig csavarják, amíg ki nem préselnek belőle minden pixelt, shadert, rombolást és dinamikus játékmenetet, amit a rajongók annyira szeretnek.
- Motive Studios: A mesélő. A Dead Space remake és a Star Wars: Squadrons készítői hozták magukkal a történetmesélés iránti szenvedélyüket. A Motive felel a játék egyjátékos kampányáért, ami azt ígéri, hogy végre egy mélyebb, magával ragadó sztorit kapunk a lövöldözés mellé.
- Ripple Effect Studios (volt DICE LA): Az újító. A Ripple Effect feladata a leginkább forradalmi, de egyben kockázatos is: ők dolgoznak a teljesen új Battle Royale játékmódon. Ezzel a fejlesztők a műfajba is be akarnak törni, miközben hűek maradnak a Battlefield-hangulathoz.
- Criterion Games: Az adrenalin-függők. A Need for Speed és Burnout sorozat öregjei sem maradhatnak ki a buliból. Ők felelnek a járművek, repülők és tankok fizikájáért, így garantálva, hogy a csatatéren történő vezetés és harc soha nem látott élményt nyújt majd.

A béta, ami visszaadta a hitet
A hatalmas fejlesztői gárda munkájának első ízelítője a múlt heti nyílt béta volt, ami a visszajelzések alapján a legpesszimistább rajongókat is meggyőzte. A közösségi média és a fórumok tele voltak pozitív visszajelzésekkel.
- Visszatértek a klasszikus kasztok (Assault, Engineer, Support, Recon), ami újra értelmet adott a csapatjátéknak és a szerepköröknek. Mind a néggyel élvezetes a játék, mindnek megvan a maga stratégiai előnye és hátránya a többihez képest.
- A fegyverek testre szabásának rendszerei is egy jól balanszírozható megoldást kapott, mely szerint összesen 100 pontnyi kiegészítőt tehetsz egy puskára - a Battlefieldben és más játékokban megszokott részletességgel.
- A rombolás is visszatért a fókuszba, amiről a sorozat leginkább ismerté vált. Nem csak látványelemként, hanem a hadi taktika részeként is romboljuk újra az épületeket.
- A három pálya, amihez szerencsém volt a legjobb BF emlékeket idézték fel bennem. Szűk folyosók, tágas terek, bazársor, mesterlövész állások, füst, kosz és lövések és robbanások véget nem érő zaja.
A trónról már évekkel ezelőtt letaszították a Battlefield-et. A Warzone, az ingyenes (!!!) Delta Force hasonló élményeket kínált, mint a Battlefield a legszebb napjaiban. Hogy visszatér e dobogó tetejére a Battlefield, azt még nem tudhatjuk, de a hétvége tapasztalatai azt mondatják velem, hogy nagy esély van rá. A kérdés, viszont már csak az, hogy már most előrendeled, vagy csak a megjelenés napján veszed meg a játékot?!?