[Teszt] Hunter x Hunter: Nen Impact

Hunter x Hunter: Nen Impact

Oldern2025.08.08. 22:39

Tényleg érdemes lesz megfontolni, hogy mit kíván az ember. A Hunter X Hunter azon kevés mangák közé tartozik, amely brutálisan jó anime adaptációt kapott, hatalmas rajongótábora van (akik lassan egy évtizede imádkoznak Togashi senpai gyógyulásáért - a mangaka ugyanis kvázi tönkrevágta a gerincét a kimerítő munkával), és hát miért ne lenne jó egy Hunter X Hunter videójáték is, mondjuk az Arc System Works kiadásában, cel-shaded grafikával, 3v3 csatákkal?

Na és akkor itt jön az, hogy lehet itt kívánni dolgokat, de mi van akkor, ha a játéknak minden eleme úgy születik meg, hogy hát az ideálistól csöppet távolabb áll?

Kezdjük az egyértelművel: a gameplay. Nos, egy 3v3 játékhoz képest nagyon kevés, arcpirítóan kevés a karakterek száma, ami választható. Ez mindenképpen a változatosság rovására menne idővel, még ha minden eleme a játéknak rendben is lenne. De nincs.

Az irányítással folytatnám, engedelmetekkel. Arcade stick-tulajként nem gondoltam volna, hogy bármi meglepetésként ér, aztán jött az input világa. Nincsenek negyedkörök, félkörök, shorykuen-mozdulatok. Nincs ilyesmi: és mindez nem is opcionális, ki-be kapcsolható leegyszerűsített irányítás vagy bármi hasonló. De nem ám! Ehelyett mi van? Nos, dupla gombok, meg lenyomott gomb mellé lenyomott más gombok. Eredmény: lehet újratanulni mindent a nulláról, a papíron “egyszerűbb” irányítás jegyében. Ráadásul sikerült mindezt úgy megcsinálni, hogy tényleg hihetetlenül kellemetlen és zavaró legyen az irányítás az arcade sticken - de kontrolleren sem sokkal jobb a helyzet. Miért?

És ha már a miérteknél tartunk: jöhet a netkód, a második legfontosabb dolog (talán a legfontosabb, mondanák sokan - és igazuk lenne). Kevesen játsszák a játékot a megjelenés után pécén, és…. nincs crossplay. A netkód? Papíron 80ms delayes meccsekből találtam párat, a játszhatatlan az enyhe kifejezés. Ezzel a késlekedéssel még lehetne főzni. Itt azonban olyan jeleneteket láttam, amiktől örülök, ha nem triggerelődik be valami ezeréves epilepszia-gén, hihetetlen. Ehhez képest a Mortal Kombat 9 ősi netkódja egy felüdülés. Ami azért sokat elmond a játék netkódjáról, nem? De….sajnos de.

Jó, jó, akkor marad a teljesárú játék másik nagy fícsöre, a sztorimód. Hát. Csendes átvezető jelenetek, fejezetekre bontott arénaharcok CPU ellen, a történetet roppant mód becsomagolva: ez a HxH egyjátékos módja. Egy fokkal jobb, mint az arcade mód, és nem bohóckodnak ilyen SF6-szerű “bejárjuk a világot aztán küldetéseket oldunk meg beszélgetünk NPC-kkel” módszerrel, amit én személy szerint még tudok is értékelni. De elnézést, azt gondoltam, hogy ha már ilyen áldozatokat hoz a játék a roszter és a látvány terén, akkor legalább a mag (a netkód, a crossplay, a gameplay maga) tökéletes lesz. Hát…. így viszont akar a franc cpu ellen bohóckodni.

Keserű a szájízem, mert tényleg jó lett volna egy jó Hunter X Hunter játék. Ez azonban fanfictionnek is kevés: már jönnek majd hozzá a DLC karakterek (Pitouh fog jönni, gondolom más hangyákkal együtt majd), de mire felépülne egy értelmes roszter, addigra a játék szó szerint halott lesz, és senki nem fogja játszani. Jobb lett volna ezeket a grafikákat valami VS játékra felhasználni, ahol mondjuk más animék karakterei is szerepeltek volna, és így lett volna büdzsé a normális grafikához, netkódhoz, és nagyobb közönséget is elért volna. És mielőtt elfelejtem: a grafika nagyjából egy becsületes középkategóriás PS3 játék szintje. Ezt mindenki árazza be magának, 2025-ben.

Mert a nap végén: ha a Hunter X Hunter fanja valaki, akkor akár újra is nézheti az animét. Verekedős játékokból meg hát “sajnos” épp van elég a piacon, ami jobb ennél. Még a kiszámíthatatlanul patchelt, félig-meddig otthagyott DB FighterZ is megeszi ezt könnyedén reggelire, de sokszorosan. Igen, ennyi év távlatából is. Szóval azt a modellt itt nem sikerült megismételni - és mindezt teljes árú játékként. Ha én ezért pénzt adtam volna, akkor isten bizony a két órás időkereten belül refundoltam volna, ami döbbenet annak fényében, hogy az animét tényleg szeretem.

Sok sebből vérző játék a Hunter X Hunter: Nen Impact, és bár az alapjai rendben vannak, csak azoknak tudom nyugodt szívvel ajánlani, akik alaposan utánajárnak hogy mit kapnak a csomagban, hogy később ne érje őket meglepetés akár a karakterválaszték, akár az irányítás, akár a netkód terén. A többiek jobban járnak, ha választanak egyet az élő, és hosszútávon is népszerű versus játékok közül.

Hunter x Hunter: Nen Impact | Kiadó: Bushiroad, Arc System Works | Fejlesztő: Bushiroad, Eighting | Platformok: Nintendo Switch, PlayStation, PC | Megjelenés: 2025. július 17. | Ár: Teljes csomag: 59,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

1 napja

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

1 napja

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

2 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

2 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

2 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

3 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

4 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

4 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

4 napja
5

Virtua Fighter pofonok, Hellblade II frissítés – ez történt hétfőn

Továbbá: Marvel Tokon: Fighting Souls, Adventure of Samsara, Stick it to the Stickman, Troublemaker 2: Beyond Dream.

5 napja
3

Heartworm - Analóg szelleműzés

Az egyetlen ember alkotta Heartworm egy nagyon kellemes hangulatú túlélőhorror, ahol a hangsúly a rettegés helyett a melankolián van.

5 napja
3

Heti megjelenések

6 napja
6

Donkey Kong Bananza

Donkey Kong - egy név, ami nagyjából egyidős kedvenc hobbinkkal. Donkey Kong talán az első videojáték szupersztár volt, bár kevesen tudják, hogy létezése egyfajta kompromisszum eredménye. Most viszont nincs kompromisszum: induljon a banánzáj!

6 napja
12

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

8 napja
1

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

8 napja
10

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

8 napja
4

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

9 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

9 napja
6

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2025.07.31.
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2025.07.31.
9