[Teszt] Killing Floor 3

Killing Floor 3

BöjtösGBöjtös Gábor2025.08.01. 12:00

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

Hogy az a bizonyos csúcspont 2009-ben vagy 2016-ban érkezett-e el, azt mindenki döntse el maga. Az viszont biztos, hogy az Overkill és a Starbreeze-féle Paydayhez hasonlóan a Tripwire Killing Floorja is üde és nagyon egyszerű, de legalább ennyire nagyszerű színfolttá vált a kooperatív multiplayer játékok széles palettáján. És hogy az egyszerűség mennyire helytálló jellemző, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a harmadik epizódra mindkét sorozat teljesen kifulladt.

Itt a vége, fuss el a lábával és fejével!

De nem szomorú nekrológot mondani jöttem. Már csak azért sem, mert néhány tíz óra erejéig kiválóan szórakoztam a Killing Floor harmadik epizódjával. Más kérdés, hogy 100 órákat viszont érezhetően nem fogok beletolni. Minek? Akkor már inkább a második epizódba – ami az első epizód mellett sokak számára már önmagában szentségtörés. Na, ezen „sokaság” véletlenül se vegye meg a Killing Floor 3-at.

Mert ez az iteráció egy leegyszerűsített, szanaszét áramvonalasított és lecsupaszított variációja az előző résznek. Hiányoznak belőle az igazi kaszt-építési lehetőségek, az igazi kihívást jelentő elemek, valamint a kicsit is ötletesebb és karakteresebb pályák. Mert mennyire király volt már a Burning Paris utcáin szaladgálni? Vagy a Volter Manor erődjének környékét megtisztítani? No, ilyen emlékezetes helyszínek nyomait sem találni a harmadik epizódban. A megszokott ellenfelek jönnek, egyre nagyobb számban és durvább leosztásban, majd bossként érkezik valami látványosabb mutáció – vagy akár egyből három. De igazi kihívást ez sem jelent, ha kicsit is jobb a csapat és jobb az elosztás. Ellenben van legalább mindenféle skin és megnyitható bizbasz, amiért ingame és valódi pénzből is fizethetünk. Tiszta Call of Duty az egész.

Megmondták előre: nem tépi le a fejed

Az első próbakörök után sajnos olvasni lehetett, hogy vannak bajok a játékkal. Egyéniségét vesztett, szimpla lövöldözés az eredmény – én pedig egyet tudok érteni. Nem rossz így sem, mert még mindig elmondhatatlanul hangulatos, ahogy szól a metal, belassul és színtelenné válik az akció, mi meg pusztítjuk a zedeket. Rohanunk, becsúszunk, képességeket aktiválunk, és ha jó a csapat, akkor ezt azért még mindig nagyon élvezzük. De ilyen célból akár a második rész is jó lenne, ezért felesleges egy új játékot megvenni. Márpedig a Killing Floor 3 egy teljesen új játék, egy új videójáték áráért, amelyben a legnagyobb újítás a főhadiszállás hubja, ahonnan a missziót kiválasztva többnyire minden stílust és fantáziát nélkülöző helyszínekre kerülünk. Még talán az irodaépületeket tartalmazó Office és a zipline-nal csúszkálós, magaslati pontokkal és páncélozott járművekkel teli Convoy a legizgalmasabb – de kizárólag az aktuális repertoárt tekintve, hiszen hol vannak ezek a már említett, sokak agyába beégő térképekhez képest?

A recept ezzel együtt a megszokott. Az aktuális helyszínen hullámokban támadnak a zedek, egészen a lezárást jelentő bossig, közben a gyilkolás alatt pénzt gyűjtünk, melyet a szünetekben utánpótlásra költhetünk. A testreszabható kasztokkal/perkekkel meg dobáljuk a különféle támogató eszközöket, illetve el-eldurrantunk valami hangosat szóló mozdulatot, fegyvert. Nincs ezzel gond, mert eddig is működött és most is működik, a megnyitható képességek száma pedig kifejezetten magas a skill-fán, de mégis a lelketlenség és a manapság divatos live service dögletes szaga érződik a teljes végeredményen.

Igen, a jelenlegi 8 pálya, a 30 fegyver és a kasztok, szörnyek felhozatala biztosan bővülni fog, csak éppen abban nem vagyok biztos, hogy erre tényleg van-e igény úgy, hogy a Killing Floor első részét még mindig több százan, a másodikat pedig több ezren (mostanában közel 6000/nap) játszották Steamen a napokban. Főleg, hogy early accessnek érződik szinte minden. Kellenének párbeszédek, illene még tartalom, de akár csak olyan apróságokra is szükség lenne, hogy a mutánsok ne csak szimplán szétrobbanjanak és eggyé váljanak az univerzummal.

A lényeg, hogy szerintem el kéne már szakadni a Call of Dutytól és a sorozatgyártástól, mert az egész játékipar – live service-estül és open worldöstül – kezd egyre inkább a Horzine gyomorforgató zed seregére hasonlítani, ahol felismerhetők kezek és lábak; amolyan humanoid alapok, de mégis csak egy torz massza az egész, amelybe mindenből egyre többet erőltetnek a biztos siker érdekében. Aztán csodálkoznak, mikor szétrobbannak és ettől mindenki tiszta mocsok lesz. Volt már ez jobb is, na.

Killing Floor 3 | Kiadó: Tripwire Interactive | Fejlesztő: Tripwire Interactive | Platformok: PlayStation 5 (tesztelt platform), Xbox Series S/X, PC | Megjelenés: 2025. július 24. | Alapverzió ára: 13 990 Ft / 40 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hirogami

Színes papírokból, hajtogatás útján alkotott állatkák, szamurájok, sőt, teljes flóra és fauna. A Hirogami egy 3d akció-platformer, melynek legfőbb vonzereje a stílusos látványvilág. Mi kell még? Tesztünkből kiderül!

1 órája

The Rogue Prince of Persia

Herceg újra itt van velünk egy másabb, kompaktabb kalandban. Tesztlaborunkban a The Rouge Prince of Persia.

17 órája

Ninja Gaiden 4 demonstráció - ez történt csütörtökön

Továbbá: Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2, Tangerine Antarctic, Unyielder, Finding Paradise, Dying Light: The Beast.

1 napja
11

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

2 napja
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

2 napja
3

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

2 napja
7

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

3 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

3 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

3 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

4 napja

Heti megjelenések

5 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

5 napja
5

Gradius Origins Collection

6 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

7 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

7 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

7 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

8 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

9 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

2025.09.10.
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

2025.09.10.
6