[Teszt] Killing Floor 3

Killing Floor 3

BöjtösGBöjtös Gábor2025.08.01. 12:00

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

Hogy az a bizonyos csúcspont 2009-ben vagy 2016-ban érkezett-e el, azt mindenki döntse el maga. Az viszont biztos, hogy az Overkill és a Starbreeze-féle Paydayhez hasonlóan a Tripwire Killing Floorja is üde és nagyon egyszerű, de legalább ennyire nagyszerű színfolttá vált a kooperatív multiplayer játékok széles palettáján. És hogy az egyszerűség mennyire helytálló jellemző, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a harmadik epizódra mindkét sorozat teljesen kifulladt.

Itt a vége, fuss el a lábával és fejével!

De nem szomorú nekrológot mondani jöttem. Már csak azért sem, mert néhány tíz óra erejéig kiválóan szórakoztam a Killing Floor harmadik epizódjával. Más kérdés, hogy 100 órákat viszont érezhetően nem fogok beletolni. Minek? Akkor már inkább a második epizódba – ami az első epizód mellett sokak számára már önmagában szentségtörés. Na, ezen „sokaság” véletlenül se vegye meg a Killing Floor 3-at.

Mert ez az iteráció egy leegyszerűsített, szanaszét áramvonalasított és lecsupaszított variációja az előző résznek. Hiányoznak belőle az igazi kaszt-építési lehetőségek, az igazi kihívást jelentő elemek, valamint a kicsit is ötletesebb és karakteresebb pályák. Mert mennyire király volt már a Burning Paris utcáin szaladgálni? Vagy a Volter Manor erődjének környékét megtisztítani? No, ilyen emlékezetes helyszínek nyomait sem találni a harmadik epizódban. A megszokott ellenfelek jönnek, egyre nagyobb számban és durvább leosztásban, majd bossként érkezik valami látványosabb mutáció – vagy akár egyből három. De igazi kihívást ez sem jelent, ha kicsit is jobb a csapat és jobb az elosztás. Ellenben van legalább mindenféle skin és megnyitható bizbasz, amiért ingame és valódi pénzből is fizethetünk. Tiszta Call of Duty az egész.

Megmondták előre: nem tépi le a fejed

Az első próbakörök után sajnos olvasni lehetett, hogy vannak bajok a játékkal. Egyéniségét vesztett, szimpla lövöldözés az eredmény – én pedig egyet tudok érteni. Nem rossz így sem, mert még mindig elmondhatatlanul hangulatos, ahogy szól a metal, belassul és színtelenné válik az akció, mi meg pusztítjuk a zedeket. Rohanunk, becsúszunk, képességeket aktiválunk, és ha jó a csapat, akkor ezt azért még mindig nagyon élvezzük. De ilyen célból akár a második rész is jó lenne, ezért felesleges egy új játékot megvenni. Márpedig a Killing Floor 3 egy teljesen új játék, egy új videójáték áráért, amelyben a legnagyobb újítás a főhadiszállás hubja, ahonnan a missziót kiválasztva többnyire minden stílust és fantáziát nélkülöző helyszínekre kerülünk. Még talán az irodaépületeket tartalmazó Office és a zipline-nal csúszkálós, magaslati pontokkal és páncélozott járművekkel teli Convoy a legizgalmasabb – de kizárólag az aktuális repertoárt tekintve, hiszen hol vannak ezek a már említett, sokak agyába beégő térképekhez képest?

A recept ezzel együtt a megszokott. Az aktuális helyszínen hullámokban támadnak a zedek, egészen a lezárást jelentő bossig, közben a gyilkolás alatt pénzt gyűjtünk, melyet a szünetekben utánpótlásra költhetünk. A testreszabható kasztokkal/perkekkel meg dobáljuk a különféle támogató eszközöket, illetve el-eldurrantunk valami hangosat szóló mozdulatot, fegyvert. Nincs ezzel gond, mert eddig is működött és most is működik, a megnyitható képességek száma pedig kifejezetten magas a skill-fán, de mégis a lelketlenség és a manapság divatos live service dögletes szaga érződik a teljes végeredményen.

Igen, a jelenlegi 8 pálya, a 30 fegyver és a kasztok, szörnyek felhozatala biztosan bővülni fog, csak éppen abban nem vagyok biztos, hogy erre tényleg van-e igény úgy, hogy a Killing Floor első részét még mindig több százan, a másodikat pedig több ezren (mostanában közel 6000/nap) játszották Steamen a napokban. Főleg, hogy early accessnek érződik szinte minden. Kellenének párbeszédek, illene még tartalom, de akár csak olyan apróságokra is szükség lenne, hogy a mutánsok ne csak szimplán szétrobbanjanak és eggyé váljanak az univerzummal.

A lényeg, hogy szerintem el kéne már szakadni a Call of Dutytól és a sorozatgyártástól, mert az egész játékipar – live service-estül és open worldöstül – kezd egyre inkább a Horzine gyomorforgató zed seregére hasonlítani, ahol felismerhetők kezek és lábak; amolyan humanoid alapok, de mégis csak egy torz massza az egész, amelybe mindenből egyre többet erőltetnek a biztos siker érdekében. Aztán csodálkoznak, mikor szétrobbannak és ettől mindenki tiszta mocsok lesz. Volt már ez jobb is, na.

Killing Floor 3 | Kiadó: Tripwire Interactive | Fejlesztő: Tripwire Interactive | Platformok: PlayStation 5 (tesztelt platform), Xbox Series S/X, PC | Megjelenés: 2025. július 24. | Alapverzió ára: 13 990 Ft / 40 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Endorfy Thock V2 - kellemes kopogtatást mindenkinek!

Az Endorfy egy masszív, sokszínű, kellemes hangú, egyben pénztárcabarát termékkel örvendezteti meg a mechanikus kapcsolók szerelmeseit. Az Endorfy Thock V2 a tesztlaborban járt és kellemes benyomásokat, na meg a fejünk búbjáig ható, kellemesen kopogó hangokat hagyott nálunk.

11 órája
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

12 órája
104

Heti megjelenések

16 órája
5

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

1 napja
6

Retrace the Light

2 napja
2

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

2 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

3 napja
2

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

3 napja
32

Twinkleby

4 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

4 napja
2

The Berlin Apartment

5 napja
6

Pieces of the Past

5 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

5 napja
5

Arc Raiders

6 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

6 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

6 napja
7

Heti megjelenések

7 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

9 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

9 napja
3

Kirby Air Riders

2025.11.28.
8