[Teszt] Architect Life

Architect Life

KR4K3NGábor Bálint2025.07.31. 08:55

Talán nem vagyok egyedül, mikor azt mondom, hogy egy kor felett a Sims legérdekesebb része már leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud lekötni, elég a valódi élet… Persze a Sims4 sok tartalmat kínál, rengeteg kiegészítővel, de már a legnagyobb fanok is azt kérdezik “mikor jön a következő játék?”.

Az első inZOI volt az első játék ami meghallotta a játékosok igényét és bár nem volt felhőtlen a start, az látszik, hogy a Sims4 már nem sokáig maradhat egyeduralkodó. A Nacon kicsit másképp fogta meg a problémát, ők hozzám hasonlóan az építészeti részt értékelték jobban, épp ezért készült el az Architect Life: A House Design Simulator.

A játék az építés és tervezés mellé egy pici történetet is ad, hiszen kezdő építészként kell egyengessünk irodánkat, miközben egyre nehezebb projektekre kérnek fel minket. A cél mindig az, hogy kiszolgáljuk a megrendelő igényeit, legyen szó a különleges kérésekről, vagy olyan egyszerű dolgokról, hogy hány szoba legyen, mennyi ablak, vagy milyen anyagot használjunk.

Az építkezés során a nem túl kézreálló irányítással először kimérjük az alapterületet, majd felosztjuk a szobákat, aztán jöhet a részletes tervezés. Fel kell osztani a szobákat, bútorokat betenni, padlót és festést kiválasztani, és nem szabad megfeledkezni a fűtésről sem. Érdekes, hogy az első házak egyikébe sem kértek olyan alapvető dolgokat, mint hűtő, vagy lámpa, de ki vagyok én, hogy ítélkezzek?

Bár ez előbbi nagyban rombolja az immerziót, a lényeg, hogy a meghatározott szempontok szerint, a büdzsén belül maradva alkossuk meg a megrendelő álomotthonát. Azonban nem szabad elszállni a bútorokkal, hiszen a kivitelezőket is ki kell fizetni, ahol nem mindegy, hogy a büdzséből mennyi maradt, hiszen pár ezer dollár dönthet arról, hogy egy kóklert vagy egy mestert kérünk fel a munkára.

Ha már megterveztünk mindent - spórolva a bútorokon - és kiválasztottuk a kivitelezőket, akkor már igen könnyű dolgunk van, egy gyorsított videó közben nézzük ahogy épül és szépül a ház, miközben néhány kisebb problémát oldunk meg. Ilyenek lehetnek például az időjárási körülmények, lebetegedő alvállalkozók, vagy valamilyen különös esemény. A lényeg, hogy ezek bekövetkezésekor az idő és a pénz közt kell választani, hiszen a víz felszárad, vagy lehet bérelni szivattyúkat, hősugárzót pénzért, cserébe hamarabb készül el a ház. A lényeg, hogy a büdzsén belül maradva időben adjuk át a házat, így fontos, hogy ítélünk meg egy-egy váratlan eseményt.

Az viszont biztos, hogy az ilyen játékoknak szerintem három - talán négy - fontos szegmenst kell lefedniük, térjünk is ki ezekre:

Grafika

Mindenekelőtt kell olyan grafika, ami bevonzza a játékost, hiszen ha nem néz ki szépen, akkor igazából bármely építészeti program előtt el lehet tölteni pár órát. Azonban a Nacon játéka a kötelezőt hozza, bár sajnos sokkal többet már nem ígér.

Krumpli PC

A második legfontosabb, hogy szinte bármilyen gépen el tudjon futni, amihez az is szükséges, hogy rendkívül jól legyen optimalizálva. Nekem ezzel a résszel akadtak problémái az építkezés nézése közben, pedig az átlagtól lényegesen erősebb vassal játszottam.

Irányítás

A játékosokat manapság 2 óra alatt kell megfogni, ami azt jelenti, hogy ha nem elég jó valamelyik alapvető elem, például az irányítás, akkor hamar visszakérik a pénzüket Steamen. Nem tudom, hogy alapvetően mit csináltam volna, de egy 30 eurós játék esetében azért elvárnám, hogy a lehető legkényelmesebb legyen az irányítás, és ne olyan darabos és átláthatatlan, ami 10 perc után feldühített, ráadásul a gombkiosztások is igen furára sikeredtek. Ilyen téren tehát az UX-szel nem voltam teljesen elégedett.

Temérdek szajré

Mindezek után pedig fontos, hogy tényleg csak a játékos fantáziája szabjon határt az elkészülő házaknak, hiszen egy építészeti játék esetben a kreativitás korlátozása egyenlő azzal, hogy a játék nem jó. Az Architect Life a határon táncolt szerintem, elengedő lehetőség van benne ahhoz, hogy lehessen jó pár órát szórakozni, azonban a hardcore Sims rajongók nevetve néznének rám, miután egy hétvége alatt már minden lehetséges kombinációt megépítettek.

A Nacon ráérzett arra, hogy mivel lehet felkelteni a gamerek figyelmét a mostani pangó szimulátor és építős játékok piacán, azonban, ahogy a többi Steam értékelés is mutatja, ez a játék messze nem nevezhető késznek. A legtöbben a tárgyak számára és az irányítás hibáira hívják fel a figyelmet, ráadásul teljesen jogosan, így érthető, hogy jelenleg mindössze 50%-on áll a játék.

Úgy gondolom egy Early Accesnek simán elmenne jelen állapotában, ami mellé még kéne egy átlátható roadmap, és talán jobban megbarátkoznék a 30 eurós árral. A jelenlegi állapot azonban nem indokolja sem az árat, sem azt, hogy ezt kész játéknak hívjuk egy ekkora kiadó esetében.

Hogy ne csak rossz szájízt hagyjak, ki kell emelnem, hogy a piac tényleg pang, az Architect Life éppen ezért üde színfolt, és azoknak tudom ajánlani akik a Sims-et az építésért játsszák, de teljes áron őket is szeretném óva inteni. Az öröm, hogy június 30-án a fejlesztők azt nyilatkozták, hogy olvassák a visszajelzéseket és igyekeznek azok nyomán javításokat eszközölni… Reméljük együtt, hogy csak némi időre van szükségük, hiszen az ötlet nagyon jó volt, azonban némi szeretet még ráfér a játékra.

PLATFORM PC (Steam), Xbox, Playstation, Switch | KIADÓ Nacon | FEJLESZTŐ Shine Research | MEGJELENÉS 2025. június 19. | ÁR 29,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

16 órája
2

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

22 órája
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

23 órája
7

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

1 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

1 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

1 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

1 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

2 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

2 napja
5

Heti megjelenések

3 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

3 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

4 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

5 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

5 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

6 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

6 napja
12

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

7 napja
3

Pihenőre megy a Splitgate 2 - ez történt szerdán

Továbbá: Borderlands 4, Out of Time, Slopecrashers, Cronos: The New Dawn, NoCode.

7 napja
2

Wheel World

Ki mondta, hogy bringáról nem lehet megmenteni a világot? Bele is vágtunk a kalandba, de amilyen izgalmasan indult, olyan döcögősen folytatódott.

8 napja
8

Battlefield 6 teaser, Supermassive Games leépítés – ez történt kedden

Továbbá: Clive Barker's Hellraiser: Revival, Viewfinder, Pokémon Champions, Borderlands 4.

8 napja