[Teszt] Architect Life

Architect Life

KR4K3NGábor Bálint2025.07.31. 08:55

Talán nem vagyok egyedül, mikor azt mondom, hogy egy kor felett a Sims legérdekesebb része már leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud lekötni, elég a valódi élet… Persze a Sims4 sok tartalmat kínál, rengeteg kiegészítővel, de már a legnagyobb fanok is azt kérdezik “mikor jön a következő játék?”.

Az első inZOI volt az első játék ami meghallotta a játékosok igényét és bár nem volt felhőtlen a start, az látszik, hogy a Sims4 már nem sokáig maradhat egyeduralkodó. A Nacon kicsit másképp fogta meg a problémát, ők hozzám hasonlóan az építészeti részt értékelték jobban, épp ezért készült el az Architect Life: A House Design Simulator.

A játék az építés és tervezés mellé egy pici történetet is ad, hiszen kezdő építészként kell egyengessünk irodánkat, miközben egyre nehezebb projektekre kérnek fel minket. A cél mindig az, hogy kiszolgáljuk a megrendelő igényeit, legyen szó a különleges kérésekről, vagy olyan egyszerű dolgokról, hogy hány szoba legyen, mennyi ablak, vagy milyen anyagot használjunk.

Az építkezés során a nem túl kézreálló irányítással először kimérjük az alapterületet, majd felosztjuk a szobákat, aztán jöhet a részletes tervezés. Fel kell osztani a szobákat, bútorokat betenni, padlót és festést kiválasztani, és nem szabad megfeledkezni a fűtésről sem. Érdekes, hogy az első házak egyikébe sem kértek olyan alapvető dolgokat, mint hűtő, vagy lámpa, de ki vagyok én, hogy ítélkezzek?

Bár ez előbbi nagyban rombolja az immerziót, a lényeg, hogy a meghatározott szempontok szerint, a büdzsén belül maradva alkossuk meg a megrendelő álomotthonát. Azonban nem szabad elszállni a bútorokkal, hiszen a kivitelezőket is ki kell fizetni, ahol nem mindegy, hogy a büdzséből mennyi maradt, hiszen pár ezer dollár dönthet arról, hogy egy kóklert vagy egy mestert kérünk fel a munkára.

Ha már megterveztünk mindent - spórolva a bútorokon - és kiválasztottuk a kivitelezőket, akkor már igen könnyű dolgunk van, egy gyorsított videó közben nézzük ahogy épül és szépül a ház, miközben néhány kisebb problémát oldunk meg. Ilyenek lehetnek például az időjárási körülmények, lebetegedő alvállalkozók, vagy valamilyen különös esemény. A lényeg, hogy ezek bekövetkezésekor az idő és a pénz közt kell választani, hiszen a víz felszárad, vagy lehet bérelni szivattyúkat, hősugárzót pénzért, cserébe hamarabb készül el a ház. A lényeg, hogy a büdzsén belül maradva időben adjuk át a házat, így fontos, hogy ítélünk meg egy-egy váratlan eseményt.

Az viszont biztos, hogy az ilyen játékoknak szerintem három - talán négy - fontos szegmenst kell lefedniük, térjünk is ki ezekre:

Grafika

Mindenekelőtt kell olyan grafika, ami bevonzza a játékost, hiszen ha nem néz ki szépen, akkor igazából bármely építészeti program előtt el lehet tölteni pár órát. Azonban a Nacon játéka a kötelezőt hozza, bár sajnos sokkal többet már nem ígér.

Krumpli PC

A második legfontosabb, hogy szinte bármilyen gépen el tudjon futni, amihez az is szükséges, hogy rendkívül jól legyen optimalizálva. Nekem ezzel a résszel akadtak problémái az építkezés nézése közben, pedig az átlagtól lényegesen erősebb vassal játszottam.

Irányítás

A játékosokat manapság 2 óra alatt kell megfogni, ami azt jelenti, hogy ha nem elég jó valamelyik alapvető elem, például az irányítás, akkor hamar visszakérik a pénzüket Steamen. Nem tudom, hogy alapvetően mit csináltam volna, de egy 30 eurós játék esetében azért elvárnám, hogy a lehető legkényelmesebb legyen az irányítás, és ne olyan darabos és átláthatatlan, ami 10 perc után feldühített, ráadásul a gombkiosztások is igen furára sikeredtek. Ilyen téren tehát az UX-szel nem voltam teljesen elégedett.

Temérdek szajré

Mindezek után pedig fontos, hogy tényleg csak a játékos fantáziája szabjon határt az elkészülő házaknak, hiszen egy építészeti játék esetben a kreativitás korlátozása egyenlő azzal, hogy a játék nem jó. Az Architect Life a határon táncolt szerintem, elengedő lehetőség van benne ahhoz, hogy lehessen jó pár órát szórakozni, azonban a hardcore Sims rajongók nevetve néznének rám, miután egy hétvége alatt már minden lehetséges kombinációt megépítettek.

A Nacon ráérzett arra, hogy mivel lehet felkelteni a gamerek figyelmét a mostani pangó szimulátor és építős játékok piacán, azonban, ahogy a többi Steam értékelés is mutatja, ez a játék messze nem nevezhető késznek. A legtöbben a tárgyak számára és az irányítás hibáira hívják fel a figyelmet, ráadásul teljesen jogosan, így érthető, hogy jelenleg mindössze 50%-on áll a játék.

Úgy gondolom egy Early Accesnek simán elmenne jelen állapotában, ami mellé még kéne egy átlátható roadmap, és talán jobban megbarátkoznék a 30 eurós árral. A jelenlegi állapot azonban nem indokolja sem az árat, sem azt, hogy ezt kész játéknak hívjuk egy ekkora kiadó esetében.

Hogy ne csak rossz szájízt hagyjak, ki kell emelnem, hogy a piac tényleg pang, az Architect Life éppen ezért üde színfolt, és azoknak tudom ajánlani akik a Sims-et az építésért játsszák, de teljes áron őket is szeretném óva inteni. Az öröm, hogy június 30-án a fejlesztők azt nyilatkozták, hogy olvassák a visszajelzéseket és igyekeznek azok nyomán javításokat eszközölni… Reméljük együtt, hogy csak némi időre van szükségük, hiszen az ötlet nagyon jó volt, azonban némi szeretet még ráfér a játékra.

PLATFORM PC (Steam), Xbox, Playstation, Switch | KIADÓ Nacon | FEJLESZTŐ Shine Research | MEGJELENÉS 2025. június 19. | ÁR 29,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hirogami

Színes papírokból, hajtogatás útján alkotott állatkák, szamurájok, sőt, teljes flóra és fauna. A Hirogami egy 3d akció-platformer, melynek legfőbb vonzereje a stílusos látványvilág. Mi kell még? Tesztünkből kiderül!

59 perce

The Rogue Prince of Persia

Herceg újra itt van velünk egy másabb, kompaktabb kalandban. Tesztlaborunkban a The Rouge Prince of Persia.

16 órája

Ninja Gaiden 4 demonstráció - ez történt csütörtökön

Továbbá: Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2, Tangerine Antarctic, Unyielder, Finding Paradise, Dying Light: The Beast.

1 napja
11

Próbakör és megjelenések - ez történt szerdán

Benne: Little Nightmares III, Lollipop Chainsaw RePOP, Alien: Rogue Incursion, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Arkheron, Blood of Mehran, Strange Antiquities.

2 napja
2

Arctic Awakening

Egy Északi-sarkvidéken játszódó narratív kaland, amelyet a Firewatch ihletett és amelyben terápiás robotpajtim is van? Tesztünk!

2 napja
3

Formula Legends

Egy nem hivatalos F1-játék, amely egyfajta szerelmes levél az autósport királykategóriája számára.

2 napja
7

PS5-újdonságok és naptárbővülés – ez történt kedden

Benne: The Lift, Ghost of Yotei, Wreckreation, Sopa - Tale of the Stolen Potato, PS5 rendszerfrissítés, Dispatch, Annapurna Interactive Direct, Valheim, Relooted.

3 napja
10

Game Pass: szeptember utolsó hetei

A Deep Rock Galactic: Survivor és a Frostpunk 2 konzolos premierje mellett Call of Duty: Black Ops 7 nyílt próbakör is érkezik.

3 napja
4

Hell is Us

A Hell is Us egy komor történet polgárháborúról és démonokról, mely minden hibája ellenére is hamar belopja magát az ember szívébe.

3 napja
3

1.0-s hétindítás – ez történt hétfőn

Benne: Palworld, RoboCop: Rogue City Collection, Detective Instinct: Farewell, My Beloved, Overthrown.

4 napja

Heti megjelenések

5 napja

Everybody's Golf Hot Shots

Hosszú ideje futó sorozat, bár a golf tematika miatt mindig egy szűkebb közönségnek szólt: az Everybody's Golf visszatért, a Hot Shots alcímmel pedig összeköti a keleti és nyugati névadást egy új epizód apopóján. Teszt.

5 napja
5

Gradius Origins Collection

6 napja
4

Egy Nintendo Direct - ez történt pénteken

Benne: The Super Mario Galaxy Movie, Mario Tennis Fever, Yoshi and the Mysterious Book, Mega Man Star Force: Legacy Collection, Hades II, Dragon Quest VII Reimagined, Virtual Boy, Metroid Prime 4: Beyond, Donkey Kong Bananza, Pokémon Pokopia, Fatal Frame II: Crimson Butterfly Remake.

6 napja
18

Drag & Drive

Guruló dollárok helyett most jöjjenek a guruló robotok akik kosárlabdáznak is. Egy biztos: valakinek nagyon elgurult a gyógyszere Kyoto-ban.

7 napja
10

PlayStation Game Catalog: szeptemberi érkezők

A WWE 2K25 és a Persona 5 Tactica mellé kiváló független fejlesztések érkeznek ebben a hónapban a kínálatba.

7 napja

Warner Bros. Discovery felvásárlás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Awaken: Astral Blade, Knights of the Fall, Neon Inferno, Rain World.

8 napja
4

Kisebb címek debütálása - ez történt szerdán

Benne: Elden Ring Nightreign, Talaka, Sonic Racing: CrossWorlds, HyperYuki: Snowboard Syndicate, Nintedo Direct, Tossdown, GRIDbeat!.

9 napja
1

DLC-k apró csokra - ez történt kedden

Benne: Digimon Story: Time Stranger, Towa and the Guardians of the Sacred Tree, Pacific Drive, Spark! Photon Blast, Destiny 2, Panzer Dragoon II Zwei: Remake.

2025.09.10.
2

Lost Soul Aside

Az egyszemélyes fejlesztésnek indult Lost Soul Aside hosszú évek után elnyerte végső formáját. A kérdés már csak az, hogy a mesébe illő történet valóban happy enddel végződik-e?

2025.09.10.
6