[Teszt folyamatban] Wildgate

Wildgate

GhzSzabó Ákos2025.08.02. 10:00

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Már az első bemutatókból is látszott, hogy nem nagyon akarták itt feltalálni a spanyol viaszt, viszont mindent elkövettek azért, hogy erős alternatívát nyújtsanak azoknak, akik már megunták a hosszú évek óta domináló kalózkodást, és egyszerűen jobban vonzza őket az űr sejtelmes, titkokkal teli, sokkal végtelenebb „óceánja”.

Viszont, aki azt gondolja, hogy valami kis garázscsapat ismét összedobott egy indie cuccost, annak talán jó hír lehet, hogy a játék mögött álló fejlesztők – enyhén szólva is – olyan legendás veteránok, akiknek korábbi játékai sokunk gyermekkorában meghatározó szerepet játszottak. A Dreamhaven kiadót nem más alapította még 2020-ban, mint Mike Morhaime, aki a Blizzard Entertainment társalapítója és korábbi elnöke is volt. A cég nem titkolt víziója, hogy alternatívát nyújtson a hagyományos AAA játékiparral szemben, a kreativitás és a játékos élmény előtérbe helyezésével.

Ezen a ponton legyinthetnénk, hiszen ezt már többször hallottuk, mint ahány stúdiót kinyírt a Microsoft, viszont a játék konkrét fejlesztője, a Dreamhaven egyik belső stúdiója, névlegesen a Moonshot Games, szintén legendás szakemberek kezében van: Jason Chayes, a jelenlegi Studio Head, korábban a Hearthstone Executive Producere; Dustin Browder, a Game Director, aki a StarCraft II vezető dizájnere és a Heroes of the Storm Game Directora volt; valamint Ben Thompson, aki a Hearthstone Lead Artistje, majd Creative Directora is volt. Elég impozáns lista, nem? Azt, hogy magán a játékon hányan dolgoztak, nem tudni pontosan, de különböző becslések szerint meglehetősen kompakt, 20-35 fős csapat rakta össze a magját.

A Wildgate maga egy PvPvE űrhajós lövölde, illetve looter shooter. A játék lényege, hogy összesen öt csapat, fejenként négy játékossal, egy minden alkalommal procedurálisan generált térképen találja magát, ahol a fő motívum, és egyben a játék elnevezéséért is felelős elem a „Wildgate”. Ez a hatalmas űrkapu jelenti az egyetlen menekülési lehetőséget és egyben a továbbjutást a következő szektorba. A játék célja az Artifact megszerzése, amelyet a pálya véletlenszerű pontján rejtenek el.

A kalandozásaink során a PvE részben a gép által irányított ellenségektől kell megtisztítanunk különböző űrbázisokat és elhagyatott, sokszor idegenektől hemzsegő helyszíneket. Így tudjuk fejleszteni hajónkat és saját magunkat, új fejlesztéseket és fegyvereket szerezve.

Természetesen az ellenséges csapatok sem tétlenkednek, és az egész mechanika izgalmát az adja, hogy a hajónk, amíg mi felfedezünk, kvázi védtelenül parkol odakint. Persze csak addig, amíg nem vagyunk rajta, hiszen akkor indul az igazi űrcsata. Amikor összecsapunk az ellenséges legénységgel, lehetőségünk van egyszerűen elmenekülni, ha a mi hajónk gyorsabb vagy mozgékonyabb, esetleg darabokra lőni a másikat, vagy a jó öreg kalózmódszerrel behatolni hozzájuk, ártalmatlanítani őket és megszerezni mindent tőlük.

Biztosan elmondható, hogy a pár gigabájtos letöltés után – ami már magában is meglepetés volt – eléggé elismerően csettintettem a főmenüben. Egyáltalán nem a tucat indie játék vibe-ja fogadott. Rendkívül erős az arculat, és már most, megjelenéskor is elmondható, hogy technikailag is egészen rendben van minden. Természetesen az Unreal Engine 5 duruzsol a háttérben, ami meglátszik: meglepően jól néz ki a játék, nagyon jók a fények és a hangok, rendben vannak a karakterdizájnok is, és már pár óra játék után látszik, hogy egészen kellemes mélységekig lehet majd elmerülni hosszú távon.

Maga a harc, a lövöldözés ritmusa és dinamikája abszolút rendben van, ami külön öröm, mert az ilyen típusú játékokban erre gyakran nem fordítanak elég figyelmet – elég, ha csak a Sea of Thieves-re gondolunk. Nálam például éppen a harmatgyenge kardozós bohóckodás miatt esett ki a Sea of Thieves. Visszatérve a Wildgate-re, sokat töprengtem rajta, jó döntés volt-e a 30 dolláros árcédula. Az biztos, hogy már a jelenlegi állapotában is bőven megéri az árát, viszont sajnos eddig nemigen sikerült olyan meccsekbe bekerülnöm, ahol teljes létszám lett volna a pályán. Sőt, még a saját, négyfős legénységünket sem tudtuk mindig feltölteni.

Éppen ezért azt gondolom, talán jobban járt volna a játék egy f2p modellel, ahol inkább a szokásos monetizációs eszközökre támaszkodnak és sokkal több játékost húznak be kezdésre. Ugyanakkor a másik oldalról nézve: ha akár csak három barát összefog, hogy beruházzanak a játékra, garantáltan nagyszerűen fognak szórakozni. Bár idegenekkel is nagy fun, egy összeszokott, jól összerakott és jól kommunikáló kalózcsapat elképesztően nagy élményeket élhet át a Wildgate-ben.

Szóval, még ha a részletes tesztre és alapos boncolgatásra várni is kell, már most nagyon tudom ajánlani a játékot baráti társaságoknak – a Wildgate igazi sleeper hit lehet, nagyon drukkolok neki. És ha valaki esténként valamelyik platformon játszik, szóljon, próbáljuk ki együtt!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Wildgate

Manapság egyre inkább trendi a közös kalandozós stílus, aminek egyik legjobb képviselője a Sea of Thieves. A Wildgate le sem tagadhatná, hogy a Rare közel hibátlan üdvöskéje nagyon erős inspirációt nyújtott a fejlesztés során. Első imrpressziónk következik.

4 órája

THQ Nordic bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Darksiders 4, Reanimal, The Eternal Life of Goldman, Sacred 2: Fallen Angel, SpongeBob SquarePants: Titans of the Tide, Fatekeeper, Wreckreation, The Guild: Europa 1410, Tides of Tomorrow, Gothic Classic.

6 órája
2

Killing Floor 3

Senki sem panaszkodhat, hiszen a bétateszterek már előre megkongatták a vészharangot – és valóban, a zedmészárlás láthatóan túljutott a csúcspontján. Tesztlaborban a Killing Floor harmadik része.

1 napja
3

Nintendo Direct bejelentések, Battlefield 6 bemutató - ez történt csütörtökön

Benne: Monster Hunter Stories 3: Twisted Reflection, Pac-Man World 2 Re-Pac, Cronos: The New Dawn, Once Upon a Katamari, Shinobi: Art of Vengeance, Plants vs. Zombies: Replanted, Octopath Traveler 0, Marvel Tōkon: Fighting Souls, The Adventures of Elliot: The Millennium Tales.

1 napja
3

Time Flies - legyünk legyek!

Egzisztenciális merengés? Paint.exe-ből fogant minimalista fricska? Zümmentésnyi világnézet és társadalmi kritika? A Time Flies egy kicsit mindegyik egyszerre.

1 napja
5

Architect Life

Egy kor felett a Sims legérdekesebb része leginkább a házak megépítése, berendezése. Maga az életszimulátor már nem tud minket lekötni, elég a valódi élet… Erre jön az Architect Life és megforgatja az elvárásokat. Sikerül neki többet is letenni a tervezőasztalra? Lássuk!

2 napja
1

Frissítések minden mennyiségben – ez történt szerdán

Benne: Microsoft üzleti jelentés, Assassin's Creed Shadows, Clair Obscure: Expedition 33, Hell is Us, Nintendo Direct bejelentés, Drag x Drive.

2 napja
8

Wild Hearts S - a Switch 2 változat

A Capcom 2004-ben valami igazán különlegeset tett le az asztalra, mivel életre hívott egy új műfajt a Monster Hunterrel. A szörnyvadászós formula, amely elsőre talán rétegjátéknak tűnt, hamar megtalálta a saját közönségét és sokunknak lett belőle életre szóló játékélmény. Bár azóta sokan próbálkoztak a nyomdokaiba lépni, de igazán senkinek nem sikerült megragadnia azt az esszenciát, amit a Capcom annak idején megteremtett.

2 napja
9

Wonder Boy: Asha in Monster World - a legfrisebb generáción

A Monster Boy sorozat a SEGA ikonikus brandjének fontos tartópillére volt annak idején. A Wonder Boy/Monster Boy széria újrakiadott elemeit többször is teszteltük már, most a PS5 és Xbox Series X (valamint Microsoft Store)-ba megérkezett Wonder Boy: Asha in Monster World, ebből kaptunk friss tesztpéldányt.

3 napja
2

PlayStation Plus: az augusztusi hármas

Az utóbbi évek egyik legjobb soulslike debütálása. Egy masszív többjátékos cím. Némi anime csihipuhi. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

3 napja

Asterix & Obelix újból akcióban, Thunderful felvásárlás – ez történt kedden

Továbbá: Godbreakers, Cronos: The New Dawn, I Hate This Place, Slime Rancher 2.

3 napja
1

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 - a Switch 2 változat

A Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 után sokan azt hittük, hogy az Activision már elengedte az újabb gördeszkás remake gondolatát, de egy új epizóddal lepett meg minket az Iron Galaxy Studios. Lássuk, hogy a Nintendo Switch 2 változatnak megy-e a kickflip!

4 napja
12

God of War-sorozat infómorzsák, Hollow Knight: Silksong életjelek – ez történt hétfőn

Továbbá: FlexStrike, Witchfire, Sony vs. Tencent.

4 napja
5

Heti megjelenések

5 napja
2

Bambas!

A sétaszimulátorok az indie-szcéna előretörésével virágkorukat élik, mégsem született olyan alkotás, ami _konkrétan_ a séta mikéntjére, a séta működésének mélyebb értelmezésére (...) helyezte volna a fókuszt - egészen eddig. Bár lehet meglettünk volna nélküle is.

5 napja
5

Songs of Conquest - Roots

Gyökereket eresztett a HoMM 3-ra hajazó stratégia második faj DLC-je, hogy kiteljesítse az élet körforgását. Zöldek, előre!

5 napja
2

Old Skies

Egy klasszikus point and click receptet követő lineáris, világépítés tekintetében mégis grandiózusnak ható kaland a Wadjet Eye Games legújabb címe, a korokon át is örökérvényű emberi érzéseket boncolgató Old Skies.

6 napja
5

Wolfenstein sorozat a láthatáron - ez történt pénteken

Továbbá: Elden Ring Nightreign, Frostpunk 2, Dying Light: The Beast, Code Violet.

7 napja
1

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

8 napja
3

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

8 napja
12