[Early Access] Titan Quest II

Titan Quest II

LotharFuchs Róbert2025.08.14. 17:00

Akinek anno kimaradt volna, egy rövid gyorstalpaló Titan Questből: főleg görög mitológiába öltöztetett, sztori vezérelt, a zsánerhez képest kicsit lassabb tempójú, end-game és multiplayer orientáció helyett újrajátszható kampánnyal, kidolgozott, ám szűkebb, folyosószerű pályadizájnnal operáló akció RPG. Méltán volt népszerű, megalkotói pedig azóta az egyívású Grim Dawn szekerét tolják fáradhatatlanul. Szerencsére az early access tapasztalatai alapján a fejlesztő Grimlore Games (Spellforce 3) tiszteletben tartja ezeket az alapokat. Lényegében ugyanezzel a koncepcióval készül a második rész, szóval aki szerette az első epizódot, és szeretne spórolni, annak itt egy protip: még most ruházzon be rá 30 euróért, mert a jövő év végén esedékes 1.0 már 50-be fog fájni.

És hogy mi jár most ezért? Első nekifutásra nagyjából 7-9 óra kampány, ami a road map alapján körülbelül a teljes sztori harmada / negyede lehet. Négy mastery (értsd: kaszt), amiből minden karakter kettőt választhat (visszavonhatatlanul). A tervek szerint ebből minimum hatot terveznek, és reméljük, itt nem állnak meg, ugyanis a Titan Quest például annak idején nyolc darabbal startolt. A jelenlegi Storm / Ice, Fire / Earth, Warrior és Rogue mellől fájóan hiányzik az idéző / nekromanta archetípus, ahogy az íjász harcmodort érdemben kiemelő mastery is. Félreértés ne essék, a meglévő kasztok képességeinek többsége szórakoztató és látványos, amellett kellően rugalmasak is ahhoz, hogy bárhogy lehessen kombinálni őket. De csalódott lennék, ha végül egy év múlva csak két újabbat kapnánk.

A műfaj egyik meghatározó eleme, a karakterépítés látszólag a megszokott módon zajlik. Aktív (8+2) és passzív képességpontjaikat abba fektetjük, ami szimpatikus. Azonban sok más akció RPG-vel ellentétben ez önmagában nem határozza meg a képességek sebzését, hatékonyságát, ahogy a fegyverünk DPS statja sem (!). Ehelyett a belefektetett pontokért cserébe úgynevezett modifiereket kapunk az adott képességhez, amiket szabadon variálhatunk bármikor. Vannak kevésbé izgalmas, de hatásos passzív modifierek, mint pl. nagyobb crit chance, sebzés, de akadnak a Diablo 3 rúnáira hajazó, az adott skillt jobban megcsavaró darabok is. A kísérletezést pedig bőszen támogatja a játék, hiszen a mastery-k kivételével minden elköltött pontot újra tudunk osztani.

Másik elengedhetetlen aspektus, a tárgyak, avagy itemizáció. Pozitívum a már említett, akár műfaj betegségének is titulálható DPS / skill pont min-maxolás fáradt mechanizmusának elhagyása. Ehelyett specifikusabb tulajdonságokat kell keresni a dropokban, ami csak egy kicsivel igényel több tárgyértelmezést, cserébe időtállóbbak, és saját(abb)nak érezhető egy-egy jól hasító build vagy felszerelés. Negatívum, hogy egyelőre meglehetősen szűkmarkúan osztja a ritkább, pl. unique cuccokat, amik egyáltalán nem biztos, hogy a kasztunk számára használhatóak lesznek, igazán egyedi darabot pedig 15 óra után sem sikerült találni. Ez utóbbi minden bizonnyal változni fog, de jelen pillanatban tagadhatatlanul lehangoló, amikor egy nagy nehezen kipottyanó lila tárgy lényegében hasztalan. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a zónák, vagyis az ellenségek, azok dropjai, valamint a kereskedők mind fix szinttel rendelkeznek. Legalábbis amíg el nem érjük az opciót, amivel mindezeket saját szintünkhöz tudjuk igazítani. Ugyan elég manuális és kompromisszumos megoldás, de megoldás.

Összegészében már most is jó szórakozás a Titan Quest II. Az ókori görög mitológiai setting egyszerre üdítő és edukatív, a helyszínek ha ugyan szűkösebbek is, de jóval aprólékosabban kidolgozottak, az alapok pedig sugározzák magukból az előd tiszteletét. A fő szál mellett számos, olykor eldugott mellékküldetés is akad, amelyek akár kisebb boss fightokban is kulminálódhatnak. A build építés nem egy eszetlen hajsza a damage nyomában, a kísérletezés ajánlott és támogatott. Az ígéretek szerint mikrotranzakcióktól teljesen mentes lesz, a multiplayer pedig négy játékost bír majd el. Elsősorban egy újrajátszható kampányra, egyjátékos módra (amiből van self-found, azaz offline és hardcore is) fókuszáló, klasszikus akció RPG a középsúlyú kategóriában. Az első rész, de még a műfaj kedvelőinek is jó eséllyel kötelező darab lesz, amibe a költséghatékonyság szellemében már most érdemes benevezni. Csak az árát kell máshogy megfizetni, ami még bő egy év feszítő várakozás.

PLATFORM PC | KIADÓ THQ Nordic | FEJLESZTŐ Grimlore Games | MEGJELENÉS 2025. augusztus 1. (Early Access), 2026. vége (1.0) | ÁR 30-50 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Titan Quest II

Akció RPG ókori görög mitológiai csomagolásban, második felvonás. Majd húsz évvel később, másik fejlesztőcsapattól, de hosszú célegyenesben a Titan Quest II.

3 órája
1

Focis visszatérés és nyomozás Snoopyval – ez történt szerdán

Benne: Football Manager 26, Lego Voyagers, Zoochosis, Snoopy & The Great Mystery Club, Kumarn: The Wandering Spirit, Fast & Furious: Arcade Edition, CloverPit, R-Type Delta: HD Boosted, The Secret of Weepstone, Davy X Jones.

12 órája
5

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

1 napja
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

1 napja
23

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

1 napja
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

1 napja
15

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

2 napja
1

Battlefield 6

2 napja
10

Recharge: Early Access - Egyszer majd Re-Volt lehet

A régi motorosok egyik kedvence a Re-Volt, ami meghatározó játék a retro árkád versenyzős címek között. Sokan - ahogyan mi is - azóta a feltámadását várják a távirányítós kisautókat szerepeltető játékoknak.

3 napja
1

The Royal Writ

Egy aprócska magyar fejlesztőcsapat igyekszik újat mutatni a rendkívül telített rougelike pakliépítők műfajában. Lehetetlen? Tesztünkből kiderül!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
2

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Rod Fergusson, Pac-Man World 2 Re-Pac, Drag x Drive, Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Hello, Mario!.

5 napja
3

Hunter x Hunter: Nen Impact

Teszteltük a kétdimenziós 3v3 bunyós műfaj legfrissebb darabját, a méltán híres manga- és animeszériára épülő Hunter x Hunter: Nen Impactot.

5 napja
1

Shadow Labyrinth

Ma már egy teljesen hagyományos új Pac-Man-játék is meglepetésnek számítana, olyannyira háttérbe szorult a gaming-ikon - hát még egy olyan kreatív visszatérés, mint a Shadow Labyrinth, ami szokatlan műfajba helyezi a sárga bogyózabálót.

6 napja
7

Indie kavalkád és azon túl - ez történt csütörtökön

Benne: Heretic + Hexen, Rhell: Warped Worlds & Troubled Times, Contraband, LEGO Party!, Disciples: Domination, Well Dweller.

6 napja
6

Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV

A Donkey Kong Bananza után újabb belsős címmel bővült a Nintendo Switch 2 kínálata, ugyanis megérkezett a Super Mario Party Jamboree + Jamboree TV, amely az eredetileg kilenc hónappal ezelőtt megjelent alapjátékot bővíti. A kérdés csak az, hogy mindez megéri-e az árát? Ennek jártunk utána.

7 napja
4

Apróbb bejelentések - ez történt szerdán

Benne: Borderlands 4, Metal Eden, Peregrino, RedOctane Games, Smilegate x Absurd Ventures, Genshin Impact.

7 napja
4

Megjelenési dátumok minden mennyiségben – ez történt kedden

Benne: Formula Legends, Nintendo Indie World Showcase, Karma: The Dark World, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, Oscuro Blossom's Glow, Kirby and the Forgotten Land, Storm Lancers, Ire: A Prologue, Hell is Us.

8 napja
7

Game Pass: mozgolódás augusztus első felében

Izgalmas független fejlesztések érkeznek a Standard előfizetések kínálatába, azon kívül azonban kevés érdekességet tartogat az aktuális lista.

9 napja
4

Dead Take

Belső nézetes kalandjátékot találni nem nagy kunszt, viszont olyat, amelyik túlmutat a sétálószimulátorokon, már egyre nehezebb. A Dead Take megpróbálja a lehetetlent és több vonalon is próbál innovációt nyújtani, miközben két kézzel matat a vetítőszoba sötétjében. Teszt!

9 napja
6