[Előzetes] Resident Evil 4 - A tökéletes tökéletesítése

Resident Evil 4 - A tökéletes tökéletesítése

dragCsető Zsolt2023.03.02. 16:00

Néhány hetet ugyan még várnunk kell arra, hogy ténylegesen is belekóstoljunk a Resident Evil 4 izgalmasnak ígérkező felújításába, egy (szigorúan hands-off) betekintésnek hála azonban már most, egy hónappal a megjelenés előtt ismerkedhettünk egy kicsit a felújítással, aminek nem lesz könnyű dolga, ha az eredeti nyomába szeretne érni.

Sokáig elképzelhetetlennek tűnt, hogy Resident Evil 2 címszó alatt ne a Capcom 1998-as túlélő-horror-klasszikusára asszociáljunk, mostanra azonban ez egészen biztosan megváltozott, a néhány éve megjelent remake ugyanis sokak számára még magasabb szintre emelte az élmény – a több tucat Év Játéka-díjjal legalábbis meglehetősen nehéz vitatkozni. Azóta már a harmadik rész is megkapta a hasonló kezelést, némileg kisebb sikerrel ugyan, de még mindig rendkívül szórakoztató végeredménnyel, ezek után pedig akár azt is hihetnénk, hogy a Resident Evil 4 modernizálása már-már sétagalopp lesz innentől. Valójában azonban pont most bonyolódik a helyzet igazán, hiszen 2005-ben éppen a negyedik rész indította el azt az irányvonalat, melyet követve az elmúlt évek remake-jei is sikerrel vették a megújulás akadályát. Az egyszerű „újracsomagolás” itt tehát közel sem hoz annyi új impulzust önmagában, mint amennyit az előző két nekifutás alkalmával tapasztaltunk, a Capcomnak sokkal inkább azt az ösvényt kell követnie, amin az első Resident Evil 2002-es újragondolása is haladt. Avagy az eredeti receptúrát kell tökéletesíteni, meglepetésekkel csavarva egyet az ízeken – egy olyan bődületesen nagy videójáték-mérföldkő esetében pedig, mint a Resident Evil 4 ez bizony kihívás a javából.

Nem könnyű a feladat tehát, ugyanakkor a bő negyedórás videós betekintőből egyértelműen kiderül, hogy valóban ez az elgondolás a Resident Evil 4 remake-je mögött: szinte minden ismerős momentumra jut egy újítás vagy változtatás is. Most is naplemente után, a tóparton bóklászva bukkannak fel például az első veszedelmesebb Ganado ellenfelek, melyekből vadul kaszaboló paraziták kelnek ki, rögtön kiderült ugyanakkor, hogy a kés szerepe jelentősen megnőtt a parry-lehetőségek kibővülésével – itt is szépen kivédhetjük a támadásokat egy-egy jól időzített gombnyomással. És bár biztosan lesznek olyan helyszínek, amelyek szolgai módon követik majd az eredeti nyomvonalakat, itt láthatóan szabadjára engedték a fantáziájukat a fejlesztők, egy komplett barlangrendszert járhatunk be ugyanis kis motoros csónakunkkal, amely láthatóan tele van titkokkal. Legalábbis erre engednek következtetni a gyanús falfestések vagy éppen az egyik ajtó mellett eldugott titokzatos kapcsolók, de akadnak nyilvánvalóbb jelek is: például egy Egg Hunt feliratú cetli, amely egy egyszerű gyűjtögetős mellékküldetésre invitál bennünket.

Utóbbi persze nem újdonság: már az eredetiben is voltak olyan mellékes teendők, amiket teljesíthettünk mindenféle bónuszért cserébe, a fejlesztők azonban ezeket igyekeztek most jobban kidomborítani – az itt-ott összeszedhető ereklyék kombinálása (pl. díszes maszkká) is sokkal egyértelműbb felületet kapott. Amit kicsit sajnálok, hogy a Merchant pajtás ikonikus szövegeit lecserélték, az egyéb modernizálások ellenben kifejezetten jópofának tűnnek. Az nem meglepő, hogy a fegyvereket most is fejleszthetjük, mint ahogy sokak kedvence, a külön játékként is feldolgozott attach case is megmaradt. Ez utóbbit azonban ezúttal kombinálták a klasszikus Resident Evil-játékok item box rendszerével, ami azt jelenti, hogy felesleges cuccainkat eltárolhatjuk későbbre az írógépeknél. Extraként pedig egy kis kozmetikázási lehetőséget is kapunk, vehetünk ugyanis ún. charmokat, amik aztán díszeleghetnek bőröndünkön, de akár át is színezhetjük az egészet. És ami különösen izgalmas, hogy ezek a változtatások passzív bónuszokat is biztosítanak – a csirkés fityegővel például kétszer annyit gyógyítanak a tojások, mint alapból.

Rövid időre a kastélyba is ellátogattunk, ahol szintén egyaránt láttunk centire ismerős és gyökeresen megváltoztatott szobákat is, mint ahogy a játékmenet tekintetében is felbukkant néhány apróbb finomítás. Itt már Ashley is velünk tartott, akit utasíthatunk, hogy mennyire kövessen szorosan bennünket, mint ahogy általánosságban is nagyobb szerepet szentel az interfész a védelmezendő szöszi állapotának, kicsit játékosbarátabbá téve azon szituációkat, amikor a szerzetesek megpróbálják őt elrabolni. A jellegzetes ellenféltípusok itt is mind visszatérnek, buzogányokkal, szöges pajzsokkal, kaszákkal és számszeríjakkal, és már alig várjuk, hogy belerottyantsunk egy jókorát a tömegbe egy maxra tuningolt shotgunnal – merthogy a gunplay épp olyan szórakoztatónak tűnik, mint az eredetiben. Amit viszont már kevésbé várunk, azok a Garradorok elleni összecsapások – na nem azért, mert bénák lennének, hanem mert minden eddiginél veszélyesebbnek tűnnek ezek a parazitával fertőzött, hatalmas karmokkal felvértezett szörnyetegek, akik hang alapján követnek bennünket. Még szerencse, hogy ezek a miniarénák tele vannak lelógó, csilingelő láncokkal...

Sokáig ment a találgatás arról, hogy mi lesz a Resident Evil 4 egyik (akkor még) új, a sorozat kánonjába is beleágyazódó karakterével, Jack Krauserrel, sokan arról is meg voltak győződve, hogy teljesen ki fogják hagyni őt a játékból. Nos, akik emiatt aggódtak, azok megnyugodhatnak: Krauser visszatér, mint ahogy a negyedik rész egyik emlékezetes szekvenciája, az ellene vívott késpárbaj is. Aki pedig gyűlöli a QTE-ket, az fellélegezhet, ez a jelenet ugyanis immáron hagyományos bossfightként szerepel, reflexeinkre pedig csak nagyon visszafogott mértékben lesz szükségünk. Ha tippelnünk kellene, akkor azt mondanánk, hogy más téren is ezt a filozófiát követi a remake, így az instant halállehetőségeket tartogató átvezetőkre ezúttal bizonyára nem kell számítanunk – még ha meg is volt anno ezeknek a varázsa.

Azt még mindig nem tudnánk eldönteni egyértelműen, hogy hálás vagy hálátlan feladat a Resident Evil 4 remake-elése, hiszen hiába áll a fejlesztők rendelkezésére a lehetőségek komplett tárháza, mégiscsak minden idők egyik legjobb játékát kellene még magasabb szintre emelniük. Az eddig látottak alapján abszolút megvan az okunk a bizakodásra, de hogy a komplett csomag milyen lesz, az kiderül március 24-én – addigra remélhetőleg a tesztünket is olvashatjátok már róla.

PLATFORM PC, PS5, PS4, Xbox Series
KIADÓ Capcom FEJLESZTŐ Capcom
MEGJELENÉS 2023. március 24.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cbjxkaXYgY2xhc3M9XCItLWJuci17e2lkfX1cIj5cbjxhIGhyZWY9XCJ7e3VybH19XCIgdGFyZ2V0PVwiX2JsYW5rXCI+XG5cdDxpbWcgc3JjPVwie3twYXRofX1wYXRyZW9uLW1wdS1iaWcucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDo2MDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj5cblxuPHN0eWxlPlxuLi0tbXB1LXt7aWR9fSwgLi0tYm5yLXt7aWR9fXtkaXNwbGF5Om5vbmV9XG4ubGFyZ2U+Li0tYm5yLXt7aWR9fSwgLm1lZGl1bT4uLS1ibnIte3tpZH19e2Rpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuLnNtYWxsPi4tLW1wdS17e2lkfX17IGRpc3BsYXk6YmxvY2s7fVxuPFwvc3R5bGU+IiwiaW1hZ2VzIjpbIlwvfmZzXC9iYW5uZXJcLzAwXC8wMFwvMHpcL3BhdHJlb24tbXB1LWJpZy5wbmciLCJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC9wYXRyZW9uLW1wdS5wbmciXSwidXJsIjoiaHR0cHM6XC9cL3d3dy5nYW1lcjM2NS5odVwvYXJ0aWNsZVwvcGF0cmVvbiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB6XC8iLCJpZCI6MzV9
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Drágul az EA Play, jön az új Remnant 2 DLC - ez történt csütörtökön

Továbbá: Fallout 4, WRATH: Aeon of Ruin, Beyond the Ice Palace II, Nanuka: Secret of the Shattering Moon, Heading Out, Ascendant Studios, Warhorse Studios.

21 órája
8

PlayStation Game Catalog: az áprilisi felhozatal

Tales of Kenzera: ZAU. DAVE THE DIVER. Animal Well. Indie premier dömping az előfizetéses szolgáltatás kínálatában!

1 napja

A The Triple-i Initiative-en túl – ez történt szerdán

Benne: Dead Space, The Bridge Curse 2: The Extrication, Let Bions Be Bygones, Super Monkey Ball Banana Rumble, Reigns: Beyond.

1 napja
1

Ilyen volt a The Triple-i Initiative

45 perc, majdnem ugyanennyi játék. Összefoglaljuk a lényeget.

2 napja
5

Hungame.Blog: TOP 50 magyar játék és interjúsorozat

A Hungame.blog alkotói folyamatosan próbálják a hazai játékfejlesztés történelmét és különböző aspektusait érdekes-színes formában tálalni a nagyközönség számára. Toplisták, interjúk, mutatjuk a tutit!

2 napja
5

Final Fantasy progmetál koncert: MondoConra jön a Chocobo Band

Remek hírt hozott a tavaszi szél, meg a MondoCon szervezőcsapata, akik a Final Fantasy zenei felhozatalát a progresszív metál stílusában fogják nektek asztalra teríteni a Chocobo Band segítségével.

2 napja

Augusztusban jön a Star Wars Outlaws, bővül a Mortal Kombat 1 – ez történt kedden

Továbbá: Dredge filmadaptáció, Battlefield, 63 Days, Blizzard x NetEase, Runa, Amber Isle, Echoes of Elysium, Tales from Candleforth, Dicefolk, Hidden Grove, Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

2 napja
9

Nevet vált a Gearbox Publishing, előbb jön a Fallout-sorozat – ez történt hétfőn

Továbbá: Konami fizetésemelések, Singularity 6 leépítés, Ready, Steady, Ship! megjelenési dátum.

3 napja
8

Heti megjelenések

4 napja
1

Bulwark: Falconeer Chronicles - az Ursee úttörői

A Bulwark egy különleges, teljesen egyedi világlátást közvetítő, művészi városépítő játék, amely egy egyszemélyes fejlesztő kreatív csatornáinak teljes keresztmetszetében kínálja az áramlást a játékosok irányába. Tesztlaborba vittük az egész Urseet.

5 napja
1

Dragon Quest producer váltás, Stellar Blade DLC-k - ez történt pénteken

Továbbá: Gears of War 6, Star Wars Outlaws, Sam Lake a Kojima Productions-nél.

6 napja
3

Llamasoft: The Jeff Minter Story

7 napja
1

Eternal Strands bossfight, Tameem Antoniades leköszönt- ez történt csütörtökön

Továbbá: Flint: Treasure of Oblivion, C-Smash VRS, Pinball FX, Crypt of the NecroDancer, Divine Rush.

7 napja
1

Horizon: Forbidden West - Complete Edition (a PC változat)

Aloy visszatér, hogy másodjára is felrázza a PC-s zsiványokat! A Horizon: Forbidden West - Complete Edition maga a megtestesült blockbuster, PlayStation-gúnyában, a mesterplatformon. Lássuk a Nixxes képes volt-e újra beváltani ígéreteit! Teszt!

7 napja
1

Open Roads - Sétaszimulátor teljes gázzal

A Gone Home és a Tacoma mögött álló Fullbright emberei saját bevallásuk szerint már 2018-ban megkörnyékezték az Annapurnát egy utazásra épülő sétaszimulátor ötletével, a 2020-as bemutatkozás után pedig szinte fű alatt jelent meg a játék. Miért? Hogyan? Lássuk!

8 napja
5

Ubisoft Forward a láthatáron, bemutatkozott a Windblown – ez történt szerdán

Továbbá: NeoSprint, Castaway, Age of Water, SaGa Emerald Beyond, Kamaeru: A Frog Refuge, Timothy and the Tower of Mu, TriggerHeart EXELICA.

8 napja
1

Pepper Grinder - Kicsi a bors, de őröl!

A Devolver Digitalra mindig lehet számítani, ha izgalmas címekről van szó - most itt van például egy platformer, amiben pont ugrálni nem kell, de mégis a műfaj klasszikus képviselőihez áll közelebb.

9 napja
6

Contra: Operation Galuga

Hosszú idő után a Konami leporolta a népszerű run-and-gun játékukat, így egy újabb Contrával örvendeztették meg a nagyérdeműt. Sajnos rengeteg gyenge próbálkozás volt korábban, melyek rombolták a sorozat renoméját, de most a trailerek és a minden platformon elérhető demó után bizakodók lettünk.

9 napja
5

Bemutatkozott az Eternal Strands, megnyugszik az Embracer – ez történt kedden

Továbbá: MechWarrior 5: Clans, Dragon's Dogma II, Class of Heroes, Square Enix, Pathless Woods.

9 napja
8

PlayStation Game Catalog: dupla indie premier

A Dave the Diver és a Tales of Kenzera: Zau is a szolgáltatás részeként debütál PlayStation platformon a hónap második felében!

2024.04.02.
3

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==