[Előzetes] Resident Evil 4 - A tökéletes tökéletesítése

Resident Evil 4 - A tökéletes tökéletesítése

dragCsető Zsolt2023.03.02. 16:00

Néhány hetet ugyan még várnunk kell arra, hogy ténylegesen is belekóstoljunk a Resident Evil 4 izgalmasnak ígérkező felújításába, egy (szigorúan hands-off) betekintésnek hála azonban már most, egy hónappal a megjelenés előtt ismerkedhettünk egy kicsit a felújítással, aminek nem lesz könnyű dolga, ha az eredeti nyomába szeretne érni.

Sokáig elképzelhetetlennek tűnt, hogy Resident Evil 2 címszó alatt ne a Capcom 1998-as túlélő-horror-klasszikusára asszociáljunk, mostanra azonban ez egészen biztosan megváltozott, a néhány éve megjelent remake ugyanis sokak számára még magasabb szintre emelte az élmény – a több tucat Év Játéka-díjjal legalábbis meglehetősen nehéz vitatkozni. Azóta már a harmadik rész is megkapta a hasonló kezelést, némileg kisebb sikerrel ugyan, de még mindig rendkívül szórakoztató végeredménnyel, ezek után pedig akár azt is hihetnénk, hogy a Resident Evil 4 modernizálása már-már sétagalopp lesz innentől. Valójában azonban pont most bonyolódik a helyzet igazán, hiszen 2005-ben éppen a negyedik rész indította el azt az irányvonalat, melyet követve az elmúlt évek remake-jei is sikerrel vették a megújulás akadályát. Az egyszerű „újracsomagolás” itt tehát közel sem hoz annyi új impulzust önmagában, mint amennyit az előző két nekifutás alkalmával tapasztaltunk, a Capcomnak sokkal inkább azt az ösvényt kell követnie, amin az első Resident Evil 2002-es újragondolása is haladt. Avagy az eredeti receptúrát kell tökéletesíteni, meglepetésekkel csavarva egyet az ízeken – egy olyan bődületesen nagy videójáték-mérföldkő esetében pedig, mint a Resident Evil 4 ez bizony kihívás a javából.

Nem könnyű a feladat tehát, ugyanakkor a bő negyedórás videós betekintőből egyértelműen kiderül, hogy valóban ez az elgondolás a Resident Evil 4 remake-je mögött: szinte minden ismerős momentumra jut egy újítás vagy változtatás is. Most is naplemente után, a tóparton bóklászva bukkannak fel például az első veszedelmesebb Ganado ellenfelek, melyekből vadul kaszaboló paraziták kelnek ki, rögtön kiderült ugyanakkor, hogy a kés szerepe jelentősen megnőtt a parry-lehetőségek kibővülésével – itt is szépen kivédhetjük a támadásokat egy-egy jól időzített gombnyomással. És bár biztosan lesznek olyan helyszínek, amelyek szolgai módon követik majd az eredeti nyomvonalakat, itt láthatóan szabadjára engedték a fantáziájukat a fejlesztők, egy komplett barlangrendszert járhatunk be ugyanis kis motoros csónakunkkal, amely láthatóan tele van titkokkal. Legalábbis erre engednek következtetni a gyanús falfestések vagy éppen az egyik ajtó mellett eldugott titokzatos kapcsolók, de akadnak nyilvánvalóbb jelek is: például egy Egg Hunt feliratú cetli, amely egy egyszerű gyűjtögetős mellékküldetésre invitál bennünket.

Utóbbi persze nem újdonság: már az eredetiben is voltak olyan mellékes teendők, amiket teljesíthettünk mindenféle bónuszért cserébe, a fejlesztők azonban ezeket igyekeztek most jobban kidomborítani – az itt-ott összeszedhető ereklyék kombinálása (pl. díszes maszkká) is sokkal egyértelműbb felületet kapott. Amit kicsit sajnálok, hogy a Merchant pajtás ikonikus szövegeit lecserélték, az egyéb modernizálások ellenben kifejezetten jópofának tűnnek. Az nem meglepő, hogy a fegyvereket most is fejleszthetjük, mint ahogy sokak kedvence, a külön játékként is feldolgozott attach case is megmaradt. Ez utóbbit azonban ezúttal kombinálták a klasszikus Resident Evil-játékok item box rendszerével, ami azt jelenti, hogy felesleges cuccainkat eltárolhatjuk későbbre az írógépeknél. Extraként pedig egy kis kozmetikázási lehetőséget is kapunk, vehetünk ugyanis ún. charmokat, amik aztán díszeleghetnek bőröndünkön, de akár át is színezhetjük az egészet. És ami különösen izgalmas, hogy ezek a változtatások passzív bónuszokat is biztosítanak – a csirkés fityegővel például kétszer annyit gyógyítanak a tojások, mint alapból.

Rövid időre a kastélyba is ellátogattunk, ahol szintén egyaránt láttunk centire ismerős és gyökeresen megváltoztatott szobákat is, mint ahogy a játékmenet tekintetében is felbukkant néhány apróbb finomítás. Itt már Ashley is velünk tartott, akit utasíthatunk, hogy mennyire kövessen szorosan bennünket, mint ahogy általánosságban is nagyobb szerepet szentel az interfész a védelmezendő szöszi állapotának, kicsit játékosbarátabbá téve azon szituációkat, amikor a szerzetesek megpróbálják őt elrabolni. A jellegzetes ellenféltípusok itt is mind visszatérnek, buzogányokkal, szöges pajzsokkal, kaszákkal és számszeríjakkal, és már alig várjuk, hogy belerottyantsunk egy jókorát a tömegbe egy maxra tuningolt shotgunnal – merthogy a gunplay épp olyan szórakoztatónak tűnik, mint az eredetiben. Amit viszont már kevésbé várunk, azok a Garradorok elleni összecsapások – na nem azért, mert bénák lennének, hanem mert minden eddiginél veszélyesebbnek tűnnek ezek a parazitával fertőzött, hatalmas karmokkal felvértezett szörnyetegek, akik hang alapján követnek bennünket. Még szerencse, hogy ezek a miniarénák tele vannak lelógó, csilingelő láncokkal...

Sokáig ment a találgatás arról, hogy mi lesz a Resident Evil 4 egyik (akkor még) új, a sorozat kánonjába is beleágyazódó karakterével, Jack Krauserrel, sokan arról is meg voltak győződve, hogy teljesen ki fogják hagyni őt a játékból. Nos, akik emiatt aggódtak, azok megnyugodhatnak: Krauser visszatér, mint ahogy a negyedik rész egyik emlékezetes szekvenciája, az ellene vívott késpárbaj is. Aki pedig gyűlöli a QTE-ket, az fellélegezhet, ez a jelenet ugyanis immáron hagyományos bossfightként szerepel, reflexeinkre pedig csak nagyon visszafogott mértékben lesz szükségünk. Ha tippelnünk kellene, akkor azt mondanánk, hogy más téren is ezt a filozófiát követi a remake, így az instant halállehetőségeket tartogató átvezetőkre ezúttal bizonyára nem kell számítanunk – még ha meg is volt anno ezeknek a varázsa.

Azt még mindig nem tudnánk eldönteni egyértelműen, hogy hálás vagy hálátlan feladat a Resident Evil 4 remake-elése, hiszen hiába áll a fejlesztők rendelkezésére a lehetőségek komplett tárháza, mégiscsak minden idők egyik legjobb játékát kellene még magasabb szintre emelniük. Az eddig látottak alapján abszolút megvan az okunk a bizakodásra, de hogy a komplett csomag milyen lesz, az kiderül március 24-én – addigra remélhetőleg a tesztünket is olvashatjátok már róla.

PLATFORM PC, PS5, PS4, Xbox Series
KIADÓ Capcom FEJLESZTŐ Capcom
MEGJELENÉS 2023. március 24.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Apró bejelentések - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Dragon Ball Z: Kakarot, Q Collection, Sonic Racing: CrossWorlds, HellHeart Breaker.

11 órája

All-Star Superman: egy különleges kiadás

Mi az ott az égen? Egy repülő? Vagy egy madár? Nem! A legyőzhetetlen Acélember, ki szinte isteni hatalommal rendelkezik. És akinek most mégis a halállal kell szembenéznie.

20 órája
2

Rooftops & Alleys: The Parkour Game

Michel Losch hiánypótló alkotása bő egy év után kilépett a korai hozzáférés fázisából és vele együtt megérkeztek a konzolos portok is. Sikerült megalkotni a free running elemek "Skate" szintű evolúcióját? Tesztünkből kiderül!

1 napja
3

Leköszön az Anthem, törölt projektek a Techlandnél - ez történt csütörtökön

Továbbá: Helldivers II, Once Human, Destiny: Rising.

1 napja
16

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

2 napja
44

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

2 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

3 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

4 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

6 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

7 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

8 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

8 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

9 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

9 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

9 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

2025.06.25.
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

2025.06.25.
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

2025.06.24.
3