A pulzusod az egekben, a szíved a torkodban, miközben az adrenalin csak úgy fröcsög a füleidből, de megcsináltad. Hiába üldözött két tucat zombi, egy falkányi Hunter, esetleg maga a Nemesis, végül elérted az ajtót. Azt az ajtót, melynek túloldalán biztonság, megnyugvás és béke vár – mintha hirtelen egy más világba, egy más játékba csöppennél. A pulzusod helyreáll. A szíved megnyugszik. A hirtelen adrenalindózisról lejőve pedig mintha még az idő is kicsit lelassulna. Lágy dallamok jelzik, hogy ideje pihenni, rendezni a sorokat.
Ez utóbbi nem csak képletesen értendő. A klasszikus túlélő-horrorok zsenialitása számtalan irányból megközelíthető, a mentési szobák egyedi, semmihez sem fogható hangulata pedig csak egy ezek közül. Van egyfajta terápiás jellege annak, ahogyan a kötelező mentési kört követően még rendezgeted egy kicsit az eszköztáradat és az Item Boxot, hogy minden szép sorban legyen. OCD? Talán. De sokkal inkább egy kis időhúzás: egy percnyi nyugalom, mielőtt visszatérsz a borzalmak földjére. Néhány kellemes lélegzetvétel, mielőtt a feszültség újból égszakadásként zúdul rád.

Lehetséges vajon ezt a páratlan élményt komplett játékká dúsítani? A választ a PC-re áprilisban megjelent, konzolokra pedig most ellátogató Save Room igyekszik megadni, ami tényleg nem szól másról, mint hogy 40 pályán keresztül tárgyakat pakolászunk az eszköztárunkban. Egészen konkrétan a Resident Evil 4 elhíresült tetrises megoldásáról van szó, főként az onnan (illetve a még régebbi RE-epizódokból) ismert itemekkel, a feladat pedig minden esetben annyi, hogy férjen el minden a rendelkezésünkre álló rácson.

Mindez kezdetben kimerül annyiban, hogy addig forgatjuk és rendezgetjük az elemeket, amíg mindennek meglesz a maga helye, idővel azonban mélyül a játékmenet: megjelennek a különféle muníciók, majd a gyógyító itemek, végül pedig még a lőporok is. Innentől pedig nemcsak rendezgetnünk kell, hanem újratöltenünk, kombinálnunk és használnunk (vagyis gyógyulnunk) is, hogy jusson mindennek üres slot. Ráadásul ahogy bonyolódnak a feladványok, úgy jut egyre nagyobb szerep a sorrendiségnek is.
Hiába logikai játék, a Save Room minden értelemben pofonegyszerű darab: nemcsak a megvalósítás puritán, de a feladványok is egyszerűek. Nem is nagyon tudnak mások lenni igazi mélység nélkül. A végigjátszás emiatt nem is több egy-másfél óránál, ami után nem marad semmi egyéb. Vagy mégis? Nos, az biztos, hogy játékként ennél több nincs ebben – már csak azért sem, mert a feszültség, pontosabban annak feloldásának hiányával az élmény is kicsit más. Valami azonban mégis maradt a végén: a vágy, hogy sokadszorra is elővegyem ezeket a játékokat. Hogy megér-e számodra ez a rövid nosztalgiatrip, ez a már-már perverzióba nyúló bűnös élvezet pár eurót? Szerintem már az első képek láttán eldöntötted... ;)

PLATFORM PS5 (tesztelt), PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch, PC (korábban megjelent)
KIADÓ Ratalaika Games FEJLESZTŐ Fractal Projects
MEGJELENÉS 2022. november 11. ÁR 4,99 EUR