Megjelent a Lost Twins 2, miközben te még az első részről sem hallottál? Nyugi, nem vagy vele egyedül: a játéknak még a létezésére is alig lehet bizonyítékot találni. Persze aztán sikerült kideríteni, hogy egy mobilos játék folytatásáról van szó, ez azonban ne szegje senkinek se a kedvét, felesleges ugyanis előítéletesnek tenni: a folytatás abszolút “nagygépes” érzetet kelt, egyedül a feladatok maradtak kompakt jellegűek – de ez abszolút jól áll neki.
Egy kifejezetten családbarát logikai játékról beszélünk, melyben egy testvértpárt, Bent és Abit kell végigterelgetnünk a pályákon: az egyetlen cél, hogy a főnixmadár által jelzett célba érjenek mindketten. Ez persze nem egyszerű, hiszen nem elég, hogy általában különböző pontokról indulnak, de számos akadály is útjukat állja, így aztán kettejük között váltogatva – és így közvetett módon egymást segítve – kell felülkerekednünk a kihívásokon. Mindezt pedig akár couch co-op élménnyé is tehetjük, ami mindenképpen pluszpontot érdemel. Jellegre sok hasonló játékot láttunk már, ami viszont kiemeli a tömegből a Lost Twins 2-t, az a “tologatós” mechanika. Minden szintet úgy képzeljetek el, mint három “képernyő”, melyeket síkban tologathatunk egymáshoz képest, így aztán a "balról jobbra" és a "fentről lefelé" rendre teljesen más megvilágításba tud kerülni. Ez a megoldás pedig szerencsére mindvégig egészen friss marad – a háromszor 11 pálya szinte mindegyike képest valami pici új csavart behozni az előzőekhez képest.

Az már furább volt, hogy a középső világ nehezebbnek érződött, mint az utolsó, de ez is inkább idézőjelben értendő, mert a Lost Twins 2 egyáltalán nem nagy kihívás, sokkal inkább könnyebb, meditatív élmény, ahol – köszönhető az átlátható és egyszerű felépítésű pályáknak – hamar ki lehet logikázni a megoldást. A modern puzzle címek fő próbájának én azt a pontot szoktam tekinteni, ahol a feladványok “digitálisból” (kapcsolók, helyükre kattanó elemek) átváltanak “analógba” (mozgatható tárgyak és egyéb nagy szabadságfokkal rendelkező elemek), ha ugyanis ezek nincsenek kellően precízen implementálva, az el tudja bizonytalanítani a játékost. Néhány késői pályán sajnos volt is egy-két szenvedősebb élményem, ami kicsit kizökkentett – kár érte, mert csupán egyetlen plusz akcióval (mozgatható tárgyak megragadása) kellett volna bővíteni az amúgy rettentően egyszerű irányítást, és meg lehetett volna előzni mindezt.

Ezzel együtt jól szórakoztam a Lost Twins 2-vel, ajánlani azonban óvatosan tudom csak. Egyrészt “belépő szintű” logikai játékról van szó, így aki The Witness és The Talos Principle mélységű élményt vár, az biztosan nem itt találja meg (még az opcionális feladatokat is elsőre maxolni lehet a pályákon, annyira triviálisak), de ezt a meseszerű, nem titkoltan Ghibli-inspirált képi világ is sugallja talán. Másrészt pedig a 3-4 órás játékidő is kissé karcsú ehhez az árcédulához viszonyítva. Ugyanakkor a kooperatív felállásnak köszönhetően simán lehet ideális belépő az ifjoncok számára, akiket egy szülő-gyermek élmény keretein belül vezethetünk be a puzzle műfaj örömeibe... és frusztrációiba? Nos, abba – az említett pár pontot leszámítva – szerencsére a legkevésbé sem, és talán ez a legfontosabb.
PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), Xbox Series
KIADÓ Playdew FEJLESZTŐ Playdew
MEGJELENÉS 2025. augusztus 14. ÁR 7 490 Ft / €19,99