[Teszt] Helldivers II - az Xbox változat

Helldivers II - az Xbox változat

sQrNagy Csaba2025.09.07. 12:50

Senki nem gondolta volna. Egy kis svéd stúdiótól. Nyolc éve inaktív, szerény eladásokat produkáló, nagyrészt a feledés homályába merült IP második részeként. Negyven eurós árcímkével a free to play modellre építő konkurencia árnyékában. De a Helldivers II berúgta az ajtót a szolgáltatás alapú projektek világára! Mindössze három nap alatt átlépték az egymilliós példányszámot, az év vége előtt pedig már a 15 milliós mérföldkövet is messze maguk mögött hagyták. Több mint 450.000 játékos hirdette egyszerre a demokráciát a monitorok előtt, miközben a DualSense kontrollert szorongatók serege nagyobbra duzzadt, mint a Fortnite vagy a Warzone lobbija. Most pedig a díjesők és a filmadaptációs tervek után a PlayStation legsikeresebb PC-s megjelenése Xbox Series X|S platformokon is toboroz!

A galaktikus háború ugyanis másfél évvel később sem csillapodott a bogarak, kiborgok és az Illuminate ellen. Ezt az időközben megjelent 16 Warbonds (Battle Pass) és a számtalan masszív tartalmi bővítés is bizonyítja. A folyamatosan érkező egyensúly igazgatások, új fegyverek, páncélok, animációk, ellenfél típusok és bolygófelszínek mellett megjelentek a járművek, beszivárgott a Killzone majd a Halo világának néhány darabkája, seregeink visszaszorultak városunk felhőkarcolói közé, majd jelenleg éppen a Termind hordákat kergetjük tovább a részben lerombolható, föld alatti üregeikben. A játékosbázis stabil, a megjelenés óta egyre nagyobbra duzzadó fejlesztőcsapat pedig tényleg egy rendkívül egyedi, folyamatosan mozgásban lévő, hihetetlenül interaktív csatateret felügyel.

Gyakorlatilag a mai napig nincs ehhez hasonló négy fős kooperatív élmény a piacon. De hogy pontosan melyik Stratagems parancsokat kell mindenképpen memorizálnunk, mennyire változatos küldetésekben vehetünk részt és milyen érzés először a procedurálisan generált bolygókra lépni Super Earth zászlaját szorongatva, arról beszéljen helyettem Ghz kollégám. A PlayStation 5 változatról készített részletes kritikáját szokás szerint a fenti képre kattintva érhetik el az új kadétok, én a továbbiakban mindössze a Nixxes Software által felügyelt, teljes cross-platform támogatást kínáló Xbox Series X|S változatra koncentrálnék.

Természetesen tartalmi oldalról mindegyik konzolos kiadás teljesen megegyezik és a jövőbeli bővítések is egy időben érkeznek majd. Így leginkább a technikai oldalról érdemes röviden szót ejteni. A játék által használt svéd Autodesk Stingray motor (régebben Bitsquid) támogatását ugyanis még a fejlesztés korai szakaszában, 2017 decemberében leállították. Láttuk már ennek ellenére meglepően korrekt módon működni az utóbbi években, például a Warhammer 40,000: Darktide vagy a Vermintide széria alatt. A Helldivers II-ben a sorsára hagyott és házon belül tákolt grafikus engine viszont erősen rányomja a bélyegét a látványvilágra. A környezet, a karakterek és a textúrák kidolgozottsága egyébként sem túl részletes, de a hihetetlen változatosság és a tűzharcok őrült káosza könnyedén kárpótolhatna ezért...

...ha nem lennének képminőség és teljesítményproblémák. Ezen a téren ugyanis nem történt érdemi előrelépés a megjelenés óta eltelt közel másfél évben - a Pro konzol is csupán erőből hoz elfogadhatóbb eredményt. A Quality opció Series X-en fix 1728p / 30FPS kombinációt kínál, viszont nem szenved a PlayStation 5-ön tapasztalható frame-pacing problémáktól. Ha nem ront valakinél az élményen az alacsony képkockaszám, akkor ezzel még egy elfogadható képminőséget és stabilitást tudnak biztosítani a demokrácia erőszakos terjesztéséhez. A Performance mód viszont 1080p-ig esik vissza és bár megcélozza a 60FPS-t, a gyakorlatban jelentős ideig képes tanyázni a 40-es terület alján. Az Xbox itt is előnyösebb helyzetben van a szélesebb VRR tartománynak hála - feltéve, hogy van hozzá megfelelő megjelenítőnk.

A képminőségen viszont még egy minőségi felskálázó sem tud segíteni, a motor ugyanis csak a rendkívül kezdetleges FSR (1) négy éves kódsoraira támaszkodik. Lehetőségünk van kikapcsolni teljesen az elsimítást, ha távolról szeretnénk recéket és pixeleket számolgatni vagy ízlés szerint állítgathatunk egy "élesítés" csúszkát. Egyik sem túl kedvező. A leginkább érthetetlen probléma viszont az Xbox verziók drasztikusan korlátozott fényereje, kontrasztja és színskálája, ami még inkább mosottá teszi az egyébként is kompromisszumos képet mindkét grafikus módban. A különbség ordító. De talán ennyit még képes lesz minél hamarabb orvosolni a stúdió. Bár nem volt lehetőségem tesztelni az ismét csak erősen lebutított Series S verziót, de az mindenképpen érdekes, hogy ott (és egyedül ott) dinamikus felbontást használnak - ez a többi konzolon miért nem opció a stabilabb framerate érdekében?

A Helldivers II tehát néhány apróbb technikai problémát képes kiküszöbölni a Series X segítségével. De közben egy lényegesen nagyobb, őszintén szólva érthetetlen képminőségi anomáliával terjeszkedik tovább a Microsoft konzoljára a PlayStation Publishing első óvatos próbálkozásaként. A játék alapja azonban továbbra is kiváló, a tartalmi bővítések rendszeresek, igényesek és számos új mechanikát emeltek már be, a megjelenése óta eltelt időszak pedig egyértelműen bizonyította, hogy hosszú távon is élvezetes tud maradni a galaktikus háború. Szóval... how ’bout a nice cup of LIBER-TEA?

PLATFORM PlayStation 5, Xbox Series X|S (tesztelt), PC
KIADÓ PlayStation Publishing LLC FEJLESZTŐ Arrowhead Game Studios, Nixxes Software
MEGJELENÉS 2025. augusztus 26. ÁR 14 990 Ft / €39.99

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Itt az új Steam Machine!

A Valve ismét a nappalinkba vágyik. A Steam Deck után a nagyobb képernyőket célozva, egyedi kontrollerrel és VR szemüveggel!

7 órája
9

PlayStation Game Catalog: novemberi érkezők

The Talos Principle II. Still Wakes the Deep. Pacific Drive. Na és visszatér a Grand Theft Auto V is a kínálatba!

8 órája

A Super Mario mozifilm folytatása Galaxisba repíti a hőseit

Vicces, hangulatos és továbbra is nagyon bájos a Super Mario univerzum mozgókép formában. A Galaxy Movie traileréből több ismerős elem is visszaköszön.

9 órája

Yakuza Kiwami + Yakuza Kiwami 2 (Nintendo Switch 2)

A Dragon Engine végre a Nintendo konzolján is megmutathatja, hogy mit tud.

14 órája

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

17 órája

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

21 órája
3

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

1 napja
13

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

2 napja

Heti megjelenések

2 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

3 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

4 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

4 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

5 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

5 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

6 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

6 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

6 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

7 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

7 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

8 napja
1