[Teszt]  Test Drive Unlimited: Solar Crown

Test Drive Unlimited: Solar Crown

KR4K3NGábor Bálint2024.09.29. 22:00

Az autósportokért rajongó játékosok évek óta könyörögnek egy Japánban játszódó Forzáért, most pedig kaptak egy hong kong-i Test Drive-ot, ami bár nem vett hibátlan rajtot, egészen szórakoztató lett.

Csillogás, fényűzés

A Solar Crown kampányát elkezdve egyből hozzánk csapnak egy szemmel is jól látható összeget, amivel megvehetjük első autónkat. Ezzel próbáljuk meg kivívni hírnevünket, hogy a két nagyobb klán egyike, akár a gazdag, burzsoá Sharp-ok, akár az utca fenegyerekei, a bulizós Street-ek közé felvételt nyerjünk.

Az egyik probléma már ekkor, a Test Drive Unlimited sztorijának legelején felmerül. Kérdés, hogy miért nem egy tényleg kezdő autót kaptunk, amitől felfelé lépkedve érezhetjük, hogy kivívtuk a helyünk. Ugyanis a 2011-es Nissan 370Z-ből át kell ülni nem sokkal a kezdés után egy Abarth 500-ba, csak hogy egy limitált versenyen részt vehessünk. Tehát vannak kisebb kategóriában, kisebb teljesítménnyel rendelkező autók is, de nem innen kezdünk, hanem egy jóval erősebb vassal. Persze ez még mindig nem a Forza Wheelspines borzalomja, amivel 4 verseny után egy egész garázsnyi verdánk lesz, de akkor is, én szeretem az érzést, hogy egy valódi “megfizethető árú” járgánnyal kezdek és kivívom a helyem - mint amire a NIGHT-RUNNERS, vagy a korai NFS játékok is építettek.

Másrészt nem igazán érződik ki a két klán ellentéte, hiszen néhány verseny után már felvételt is nyerhetünk - természetesen a Sharpok közé, a bulizás elég volt a Forzában - majd azt vehetjük észre, hogy a klánháborúk szinte teljesen feleslegesen mennek, 4-4 résztvevővel. A Forza Coop módjával ellentétben, itt bár van két csapat, a csapatok nem pontokat kapnak, a cél kizárólag, hogy az első helyezett a saját klánunkból kerüljön ki, így pedig akár egy egyszerű fej-fej melletti versenyek is futhatnának. Sőt! Több klán esetében szívesen látnék egy olyan területharcot is, mint ami még az NFS: Carbonban volt, de sajnos ezt sem kaptuk meg.

Így marad a látszat, hogy mit mondunk magunkról, de egyébként a kissé dohos partihely a dokkoknál, vagy a felhőkarcoló tetején lévő VIP bár nem csak, hogy teljesen érdektelen helyszín a játékos számára, aki egyébként sem itt tölti idejét, hanem az utakon. Amikor pedig mégis épületekben bolyongunk, akkor vagy autót vásárolunk az egyik márkakereskedésben, esetleg autót moddolunk egy szervízben - vagy majd remélhetőleg a későbbiekben saját ingatlanokat vásárolunk, mint a TDU2-ben.

Kétszázzal a belvárosban

Bár az árkádos irányítás helyenként kiforratlan, olykor elgondolkodik az ember, hogy milyen jól sikerültek és mennyire változatosak a nyomvonalak, valamint a kanyarkombinációk. Ráadásul itt nem lehet csak úgy átvágni árkon és bokron, ugyanis egy kisebb kerítéssel való kontakt is súlyos másodpercekbe kerül - ellentétben sok más hasonló játékkal, ahol meg sem érezni egy ilyen akadályt. Persze egyből helyrebillenti ezt a komolyanvehető verseny-érzetet, amikor egy kisebb padka rendellenesen dobja meg az autót és borít fel, vagy amikor a négykerék meghajtású Audi Quattro járgányomat egy 70 éves SLS Mercedes tolja le az útról, szinte már villogva. Ráadásul a verseny végén még az is kiderül, hogy a pontozás szerint erősebb autómat hagyta le több AI is, miközben végig a vas határán autózva mentem, szinte már Verstappent megszégyenítő módon. Persze ez nem egyedi eset, az autós játékokban általában előfordulnak ilyenek, azonban elég vicces, hogy itt a robot irányította ellenfeleink mennyi hibát vétenek, néha akár benézve egy kanyart, néha pedig az ideális ívet szó szerint véve, akár négy fát is kidöntve harapják az utat... Majd persze nem sokkal később újra mögöttünk vannak. Mondjuk nem is sokáig koslatnak utánunk, hiszen a Forzás AI-tól tanulva nagy lelkesedéssel vágnak minket oldalba akár a kanyar közepén, mintha ott sem lennénk.

Azonban, ha az AI borzalmaira épp nem figyelünk, akkor azt vehetjük észre, hogy a mapon jól látható körzetek vannak, így van egy nagyváros, egy dombosabb középső rész, egy partszakasz illetve az ezeket összekötő nagyobb úthálózatok. Ami nagy előnye a játéknak, hogy van annyira szokatlan a helyszínválasztás, hogy ne unjunk rá a külcsínyre néhány óra után, azonban, ha ebbe is beletekerünk 1-200 órát, akkor már epekedve fogjuk várni a kiegészítőket, amikben újabb területeket fedezhetünk fel.

Connection lost

Mikor még nem is szabadult rá minden játékos a Solar Crown-ra, már látszott, hogy a játék egyik legnagyobb gyengesége a szerver, ugyanis legjobb esetben minden ötödik versenyen dobott ki a játék valamilyen kapcsolódási, vagy mentési hibára hivatkozva.

Ráadásul az “always online” erőltetése nem csak azért nevetséges, mert egy kezdetleges játékosbázissal sem bírtak a szerverek, de azért is, mert a Forzák esetében szinten mindenféle probléma nélkül lehet váltani online és offline mód között.

A másik nagyobb technikai problémát a mondhatni random-jellegű FPS droppok jelentették, amik legtöbb esetben pont a városon kívülre érve jelentkeztek, olykor 15-20 frame értékre beesve, és sajnos egyik sem javult érezhető módon a megjelenés után sem.

HALLJUK A HANGOTOK!
Damage control, vagy valami olyasmi.

Szeptember 27-én a fejlesztők kiadtak egy videót ahol összegezték a kezdeti tapasztalataikat. Tudják, hogy vannak problémák a szerverekkel amikre próbálnak mielőbbi megoldásokat találni, sőt azt mondják, hogy mostanra szinte minden ilyen jellegű hiba orvosolva lett. (Többnyire… - a szerk.) Összesen több, mint 300 bugot javítottak ki eddig, az FPS dropokra is figyelnek, hamarosan igyekeznek kiadni egy patchet ami javítja majd a játékélményt, főleg a konzolokon és azon belül is PS5-ön, ahol leginkább észlelték a problémákat. Egyelőre így sem várhatunk cross-playt, sőt régiók közötti játék sincs, akkor se, ha a playerek maguk csinálnának egy csapatot a saját barátaikkal. Ez a jövőben lehet kap egy külön megoldást, valószínűleg külön sessionokbe küldve a játékosokat (mint a GTA Online Friends-only session). Az AI is újra lesz balanszolva, főleg az agresszió terén, hiszen eddig nem figyelt a mesterséges intelligencia arra, ha a játékos az útjában áll, erre igyekeznek megoldást találni. A fejlesztők azt is belengették, hogy egyes autók is lehet újra lesznek balanszolva, akár nerf, akár buff, a lényeg, hogy új tartalmak bekerülésekor várhatóak változások. (Aminek alapvetően semmi értelme, hiszen egy újabb autó miatt mitől lenne más a már meglévő autónk például…?!). A kezdeti szerverhibák miatt majd a jövőben kompenzációt kaphatnak a játékosok, de ennek jellegéről még pontosan nem tudni. Nagyobb kontektek is kaptak egy roadmap szerű bejelentést: Season 2: Ibiza, Season 3: Klánháború, Season 4: Kaszinó. Ennyi, lehet menni vissza az utakra csapatni!

Bár több, mint 10 évet kellett várni a széria visszatérésére, talán nem ártott volna még 1-2 hónappal eltolni a Test Drive Unlimited: Solar Crown startját, hogy egy simább rajtot vegyenek a szerverek, valamint az apró bugokat és az FPS dropokat is kiküszöböljék. Nem szabad hinni a nagyon negatív kritikáknak, bőven élvezhető hong kong-i versenyzést kaptunk, de az igazság az, hogy közepesnél jobbat én sem adnék neki jelenlegi állapotában. Lesz ez még jobb is?

PLATFORM PC (Steam) | KIADÓ Nacon | FEJLESZTŐ KT Racing | MEGJELENÉS 2024. szeptember 12. | ÁR 49,99 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

15 órája
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

1 napja
4

Heti megjelenések

1 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

2 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

3 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

4 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

4 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

5 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

5 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

6 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

6 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

6 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

7 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

8 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

8 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

9 napja
7

Stellar Blade - a PC változat

Bayonetta és 2B után újra nedves az otaku álma, és végre nem csak Playstation-ön, hanem immár pécén is nyomul az új üdvöske. A Stellar Blade jött, és lenyűgöző portjával minket is elvarázsolt.

2025.06.21.
11

Blood Message bejelentés, aranylemezen a Mafia: The Old Country - ez történt pénteken

Benne: Blood Message, Lies of P, Mafia: The Old Country és Powerwash Simulator 2.

2025.06.21.
8

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a korábbi handheldek prezentációs képességein, és emellett vakította a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. Lássuk, mit tud a Switch 2-re készült átirat.

2025.06.20.
9