[Teszt] Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

mcmackoGéczy Attila2025.02.05. 20:36

Az ember keresi a szavakat, amikor próbálja körülírni a Final Fantasy VII első végigjátszásakor átélt élményeket. Felesleges a tömjénezés, mindenki tudja, mekkora hatása volt a játéknak a JRPG műfajára, de akár a PlayStation-korszak egészére is. Ezeket az emlékeket az első FFVII Remake számomra csak részben idézte meg, de a Final Fantasy VII Rebirth első három órája, majd a folytatás is olyan konstans lúdbőrözést hozott - gyorsan hozzáteszem, a Steam Deck kijelzőjén -, amilyet rég éreztem videojáték kapcsán.

Persze a nosztalgia erős fegyver, tudja jól ezt mindenki, aki a szórakoztatóipar része. A Final Fantasy VII remake-jei azonban nem csak az emlékekre építenek. Valószínű maguk a készítők is olyan szeretettel viszonyultak az alkotásuk felé, amilyet az (jelen esetben a Rebirth) megérdemel, és amihez kell a személyes kötődés. A második felújított epizód (a "kettes cédé") pedig néhány hibája ellenére is hozta, amit kellett. Mi is szerettük, Ti is szerettétek, és ez így van jól! A PC változat pedig tovább tekeri a játékban rejlő lehetőségeket, és nem csak asztali gépekre, de laptopokra, sőt a hordozható Steam Deckre is kompromisszumosan elfogadható teljesítményt és játékélményt kínál.

Lássuk, mit adtak hozzá Square Enix-ék a már meglévő képlethez. A bevilágítás frissítése mellett magasabbra tekerhető textúrákat és részleteket kaphatunk, nyilván egy megfelelő vas társaságában. A DualSense támogatás mellett a VRR kijelzőkkel való együttműködést, na meg a DLSS támogatást kell megemlíteni a technikai részletek sorában, amely utóbbi pont az RTX-es kártyák esetében a 4K 120 FPS csúcs elérését is segítheti. Az NPC-kszámának növelésével is fokozható a látvány (pl. Junonban), de ugyanígy lefelé is skálázható minden, ha nincs megfelelő gép, ami a hifi részleteket elvigye. A DLSS miatt a 2060RTX-es laptopomon is simán játszogattam, szépséges látvány mellett, úgyhogy nincs félnivalód, ha régebbi masinával esnél neki a játéknak, és nincsenek pl. a felbontásra vonatkozó nagy igényeid.

És ezzel el is érkeztünk a sarokponthoz: hatalmas ellentét feszül netszerte a játék gyengébb gépeken, pl. Steam Decken való produkciója miatt. Rangos publikációk írták meg, hogy a játék Deck-es zöld pipája mekkora átverés, mások pedig dicsőítik az optimalizálást, és már végig is tolták a cuccot a kisképernyőn. Én valahol a végletek között, középtájt keresek magyarázatot, optimista módon.

A játék ugyanis alapbeállításokkal tényleg macerásan fut a Decken. Hiába viszed le a minőségi kapcsolókat, Nibelheimben nem fogsz 20-25 FPS fölé menni, ha pedig a dinamikus felbontás skálázását állítod le min. 50-66% környékére, akkor meg a Switch-effektussal fogsz találkozni. "Nyom a taknyom", maszat-maszat hátán, zizi labor a kettes vágányon. A jó hír az, hogy semmi sincs veszve.

Mivel 720p alá nem mehetsz gyárilag a játék opciók menükében, érdemes a Steam Deck OS-felületéről forszírozni az 1024x640-es felbontást, így kívülről tudsz FSR-t kapcsolni az egészre. Így a kijelzőn meglepően éles képet fogsz kapni (persze a hajak/kerítések minimális kenődésével). És ezzel be is áll egy 30-45 FPS közötti átlag sebesség, ami mellé elkezdheted feljebb tornászni, akár medium-high szintre az egyes lehetőségeket. Utána érdemes megint csak a Deck felületéről visszalockolni 30-ra a mutatót, így relatíve folyamatos játékélményt fogunk kapni, és a Rebirth frenetikusan fest a legjobb pillanataiban még ilyen kompromisszumok mellett is.

Persze akad pár helyszín, leginkább a belső tereknél, ahol szerintem a transzparencia-részecske effektek, meg a túlzott részletességű díszletpark rángatják meg a frame-mérőt. Ilyen formában érdemes lehet visszavenni pár opciót (pl. árnyékok és a ramzabáló textúrák, esetleg a környezet részletessége). Igen, ezek alacsonyabb beállítások mellett bizony pop-upot, meg néha kockásabb díszletet hoznak majd, de stabilizálják az alkalmanként (mondjuk az idő 5-10%-ban) 30 alá beeső képkockaszámot. Utána pedig tessék kikapcsolni az FPS-számlálót, és élvezni a játékot. Konzolon, nagytévén is megesik, hogy rövid időkre 30 alá bukik a "fidelity" mód.

Engedjetek meg két dolgot még a Rebirth kapcsán megemlítenem. Akármennyire is sikerült megkedvelni a modern FF-harcrendszert, nekem az FFVII mindig is a klasszikus körökre-osztott/ATB megoldásai mellett tetszett igazán, ez az új akciódús irány már mintha nem az én ízlésemnek akarna kedvezni. Persze így bármelyik random harcból anime-nagyjelenet tud kerekedni, de én akkor is szeretek a felhővel veszekedő vénember mintájára a régi dolgok felé tendálni. A másik pont a játék fórumain olvasható megosztottság, ami a PC változat megjelenésével mintha csak erősödött volna. Teljesen felesleges nyugati mintákat, politikai megosztási alapokat keresni az FFVII-ben, és mondom ezt Square-veteránként, és egykori anime-rajongóként. Az FFVII Rebirth története japán, nem is kicsit, amit megtolt Tetsuya Nomura némi extra Tetsuya Nomuráskodással. Ennyi, ebben nincs értelme többet belemagyarázni, inkább tessék a játékmenettel, a valódi mondanivalóval, na meg a bombasztikus prezentációval foglalkozni.

A Final Fantasy Rebirth VII sokak számára ismét év játéka lehet, a PC közönség pedig végre mindkét epizódot végigtolhatja, a felemás minőségű PS1-es klasszikus felújítása mellett is. Szerintem ne várj a harmadik epizód érkezéséig. A Final Fantasy VII Remake Integrade és a Rebirth már így egyben is nagy élmény tud lenni. Félve merem leírni, nehogy bekapjanak a 60-frém pártiak, de akár Steam Decken is bátran előveheted a Buster Sword-ot!

A tesztkódot a Cenegától kaptuk, köszönjük a lehetőséget!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Carmen Sandiego - Elég okos vagy, hogy megtaláld a tolvajt?

Az 1980-as évek közepén gondoltak egyet és megalkották Carmen Sandiego karakterét, aki edutainment játékok sorának volt főszereplője. Most, majd’ 40 évvel az első kiadás után egy újabb játékban eredhetünk tolvajok nyomába.

2 órája

Sony-People Can Fly együttműködés a hét végére - ez történt pénteken

Továbbá: Star Wars: Hunters, Void Martyrs, Star Wars: Knights of the Old Republic.

17 órája
3

Space Marine III bejelentés, Mountaintop bezárás - ez történt csütörtökön

Továbbá: Split Fiction, Clair Obscur: Expedition 33, Hello Sunshine, Teenage Mutant Ninja Turtles: Tactical Takedown, PowerWash Simulator 2, Silent Hill f.

1 napja
25

Tomb Raider IV-VI Remastered

Valentin-napra megkaptuk a második csokor klasszikus Tomb Raider játékot a Core Design-érából, ez a válogatás azonban jóval vegyesebb, mint a tavalyi trilógia, itt ugyanis az eredeti ötletek mellett már erősen érződött a fejlesztőcsapat végkimerülése a több évnyi crunch-öt követően.

2 napja
11

Már idén érkezik az Xbox handheld?

Minden amit eddig hallottunk a nyílt titokként kezel Project Kennan-ről és a Microsoft Xbox részlegének irányváltásáról.

2 napja
33

PlayStation Game Catalog: márciusi érkezők

UFC5. Prince of Persia: The Lost Crown. Arcade Paradise. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket hamarosan.

2 napja
4

Apró bejelentések hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Wall World 2, Bubble Ghost Remake, Wild Blue, Bo: Path of the Teal Lotus, Town of Zoz, ANTRO, IXION.

2 napja

BlizzCon-visszatérés és VR-újdonságok – ez történt kedden

Továbbá: Aerial_Knight's Dropshot, The Triple-i Initiative, Many Nights a Whisper, Amerzone - The Explorer's Legacy, Steel Hunters, JDM: Japanese Drift Master, Out of Sight VR, Surviving Mars: Pioneer, Postal 2 VR.

3 napja
17

Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii

Kalózos Yakuza? Yakuzás kalózosdi? Ez meg mi a szösz? Teszteltük a Ryu Ga Gotoku legújabb agymenését!

3 napja
9

Suikoden I & II HD Remaster - The Gate Rune And Dunan Unification Wars

Megváltoztatható a végzet? Merre vezet a 108 csillag útja? A Suikoden I & II HD Remaster The Gate Rune And Dunan Unification Wars tesztünkből kiderül!

4 napja
26

Death Stranding 2 megjelenési dátum, Split Fiction sikerek – ez történt hétfőn

Továbbá: Rootbound, Steel Seed, Forgotlings, Silent Hill Transmission, Urban Jungle.

4 napja
10

Urban Myth Dissolution Center - Vajon hihetünk a szemünknek?

Lépjünk be egy olyan világba, ami tele van rejtélyes igazságokkal! Bár itt nem Jonathan Frakes fog vezetni minket, hanem helyette inkább a józan gondolkodásunkra és a bizonyítékokra hagyatkozva kell döntéseket hoznunk. Szerinted hol van a valóság határa és hol kezdődik a fikció?

5 napja
2

Bajusz és gokart: friss Lego készlettel ünnepeljük Super Mario napját

Március 10-e a hivatalos Super Mario nap, ennek megfelelően a LEGO egy friss készletet mutatott be Mario Kart - Mario & Standard Kart címen.

5 napja
4

Heti megjelenések

5 napja
4

Rift of the NecroDancer

A nekromanta kriptáját már évekkel ezelőtt kipucoltuk, úgy tűnik azonban, hogy a zene még nem csendesült el teljesen, hőseinkkel együtt ugyanis a gonosz is visszatért, így itt az ideje, hogy újból megmentsük a világot a reanimált undormányoktól. Szerencsére csak egyetlen dologra lesz szükségünk: a ritmusérzékünkre.

6 napja
5

Egy csendes nap zárásként - ez történt pénteken

Benne: Killing Floor III, Bleach: Rebirth of Souls, Cookie Cutter Overkill Edition, Resident Evil film.

7 napja
4

Steam Next Fest 2025 február #3: Arctic Awakening, Demon Tides, Islands and Trains, Glum, Promise Mascot Agency

Bár a Steam Next Fesztiválnak már vége, van pár játék, amit mindenképp szerettünk volna nektek megmutatni. Alaszka, vonatok, kabalák, démonok... ez sem lesz egyszerű menet!

8 napja

Xbox 360 játékok kaphatnak natív PC átiratot egy új módszernek köszönhetően

A Sonic Unleashed lett az első fecske a sorban.

8 napja
11

Nacon Connect bejelentések, AC Shadows gameplay - ez történt csütörtökön

Továbbá: The Sinking City 2, The Occultist, RoboCop: Rogue City, Edge of Memories, Styx: Blades of Greed, Hell is Us, The Fading of Nicole Wilson, Cthulhu: The Cosmic Abyss.

8 napja
10

Turbo Overkill

Bár kellemes retro lövöldéből igazán nincs hiány, a képek és a fantáziátlan cím senkit se tévesszen meg: a Turbo Overkill mögött jóval komolyabb ambíciók húzódnak, mint egy sokadszorra elsütött múltidézés. Teszt!

9 napja
3