[Teszt] Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

Final Fantasy VII Rebirth - a PC változat

mcmackoGéczy Attila2025.02.05. 20:36

Az ember keresi a szavakat, amikor próbálja körülírni a Final Fantasy VII első végigjátszásakor átélt élményeket. Felesleges a tömjénezés, mindenki tudja, mekkora hatása volt a játéknak a JRPG műfajára, de akár a PlayStation-korszak egészére is. Ezeket az emlékeket az első FFVII Remake számomra csak részben idézte meg, de a Final Fantasy VII Rebirth első három órája, majd a folytatás is olyan konstans lúdbőrözést hozott - gyorsan hozzáteszem, a Steam Deck kijelzőjén -, amilyet rég éreztem videojáték kapcsán.

Persze a nosztalgia erős fegyver, tudja jól ezt mindenki, aki a szórakoztatóipar része. A Final Fantasy VII remake-jei azonban nem csak az emlékekre építenek. Valószínű maguk a készítők is olyan szeretettel viszonyultak az alkotásuk felé, amilyet az (jelen esetben a Rebirth) megérdemel, és amihez kell a személyes kötődés. A második felújított epizód (a "kettes cédé") pedig néhány hibája ellenére is hozta, amit kellett. Mi is szerettük, Ti is szerettétek, és ez így van jól! A PC változat pedig tovább tekeri a játékban rejlő lehetőségeket, és nem csak asztali gépekre, de laptopokra, sőt a hordozható Steam Deckre is kompromisszumosan elfogadható teljesítményt és játékélményt kínál.

Lássuk, mit adtak hozzá Square Enix-ék a már meglévő képlethez. A bevilágítás frissítése mellett magasabbra tekerhető textúrákat és részleteket kaphatunk, nyilván egy megfelelő vas társaságában. A DualSense támogatás mellett a VRR kijelzőkkel való együttműködést, na meg a DLSS támogatást kell megemlíteni a technikai részletek sorában, amely utóbbi pont az RTX-es kártyák esetében a 4K 120 FPS csúcs elérését is segítheti. Az NPC-kszámának növelésével is fokozható a látvány (pl. Junonban), de ugyanígy lefelé is skálázható minden, ha nincs megfelelő gép, ami a hifi részleteket elvigye. A DLSS miatt a 2060RTX-es laptopomon is simán játszogattam, szépséges látvány mellett, úgyhogy nincs félnivalód, ha régebbi masinával esnél neki a játéknak, és nincsenek pl. a felbontásra vonatkozó nagy igényeid.

És ezzel el is érkeztünk a sarokponthoz: hatalmas ellentét feszül netszerte a játék gyengébb gépeken, pl. Steam Decken való produkciója miatt. Rangos publikációk írták meg, hogy a játék Deck-es zöld pipája mekkora átverés, mások pedig dicsőítik az optimalizálást, és már végig is tolták a cuccot a kisképernyőn. Én valahol a végletek között, középtájt keresek magyarázatot, optimista módon.

A játék ugyanis alapbeállításokkal tényleg macerásan fut a Decken. Hiába viszed le a minőségi kapcsolókat, Nibelheimben nem fogsz 20-25 FPS fölé menni, ha pedig a dinamikus felbontás skálázását állítod le min. 50-66% környékére, akkor meg a Switch-effektussal fogsz találkozni. "Nyom a taknyom", maszat-maszat hátán, zizi labor a kettes vágányon. A jó hír az, hogy semmi sincs veszve.

Mivel 720p alá nem mehetsz gyárilag a játék opciók menükében, érdemes a Steam Deck OS-felületéről forszírozni az 1024x640-es felbontást, így kívülről tudsz FSR-t kapcsolni az egészre. Így a kijelzőn meglepően éles képet fogsz kapni (persze a hajak/kerítések minimális kenődésével). És ezzel be is áll egy 30-45 FPS közötti átlag sebesség, ami mellé elkezdheted feljebb tornászni, akár medium-high szintre az egyes lehetőségeket. Utána érdemes megint csak a Deck felületéről visszalockolni 30-ra a mutatót, így relatíve folyamatos játékélményt fogunk kapni, és a Rebirth frenetikusan fest a legjobb pillanataiban még ilyen kompromisszumok mellett is.

Persze akad pár helyszín, leginkább a belső tereknél, ahol szerintem a transzparencia-részecske effektek, meg a túlzott részletességű díszletpark rángatják meg a frame-mérőt. Ilyen formában érdemes lehet visszavenni pár opciót (pl. árnyékok és a ramzabáló textúrák, esetleg a környezet részletessége). Igen, ezek alacsonyabb beállítások mellett bizony pop-upot, meg néha kockásabb díszletet hoznak majd, de stabilizálják az alkalmanként (mondjuk az idő 5-10%-ban) 30 alá beeső képkockaszámot. Utána pedig tessék kikapcsolni az FPS-számlálót, és élvezni a játékot. Konzolon, nagytévén is megesik, hogy rövid időkre 30 alá bukik a "fidelity" mód.

Engedjetek meg két dolgot még a Rebirth kapcsán megemlítenem. Akármennyire is sikerült megkedvelni a modern FF-harcrendszert, nekem az FFVII mindig is a klasszikus körökre-osztott/ATB megoldásai mellett tetszett igazán, ez az új akciódús irány már mintha nem az én ízlésemnek akarna kedvezni. Persze így bármelyik random harcból anime-nagyjelenet tud kerekedni, de én akkor is szeretek a felhővel veszekedő vénember mintájára a régi dolgok felé tendálni. A másik pont a játék fórumain olvasható megosztottság, ami a PC változat megjelenésével mintha csak erősödött volna. Teljesen felesleges nyugati mintákat, politikai megosztási alapokat keresni az FFVII-ben, és mondom ezt Square-veteránként, és egykori anime-rajongóként. Az FFVII Rebirth története japán, nem is kicsit, amit megtolt Tetsuya Nomura némi extra Tetsuya Nomuráskodással. Ennyi, ebben nincs értelme többet belemagyarázni, inkább tessék a játékmenettel, a valódi mondanivalóval, na meg a bombasztikus prezentációval foglalkozni.

A Final Fantasy Rebirth VII sokak számára ismét év játéka lehet, a PC közönség pedig végre mindkét epizódot végigtolhatja, a felemás minőségű PS1-es klasszikus felújítása mellett is. Szerintem ne várj a harmadik epizód érkezéséig. A Final Fantasy VII Remake Integrade és a Rebirth már így egyben is nagy élmény tud lenni. Félve merem leírni, nehogy bekapjanak a 60-frém pártiak, de akár Steam Decken is bátran előveheted a Buster Sword-ot!

A tesztkódot a Cenegától kaptuk, köszönjük a lehetőséget!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

20 órája
1

Pihenőre megy a Splitgate 2 - ez történt szerdán

Továbbá: Borderlands 4, Out of Time, Slopecrashers, Cronos: The New Dawn, NoCode.

22 órája
2

Wheel World

Ki mondta, hogy bringáról nem lehet megmenteni a világot? Bele is vágtunk a kalandba, de amilyen izgalmasan indult, olyan döcögősen folytatódott.

1 napja
5

Battlefield 6 teaser, Supermassive Games leépítés – ez történt kedden

Továbbá: Clive Barker's Hellraiser: Revival, Viewfinder, Pokémon Champions, Borderlands 4.

1 napja

Wuchang: Fallen Feathers

Újabb képviselő lép a soulslike címek telített ringjébe, a Leenzee pedig csatlakozni az ígéretes újoncok táborába. De vajon megvan bennük és játékukban ami ehhez kell?

2 napja
33

Phantom Squad

A SWAT-os játékok visszatértek, ám még így sincs belőlük túlkínálat. A Phantom Squad egy érdekes próbálkozás a felülnézetes kommandózgatások között. Doorkickers és Rainbow Six Siege fanok, most figyeljetek!

2 napja
2

Avatar: Frontiers of Pandora frissítés, magyar szinkron az Elflockban – ez történt hétfőn

Továbbá: Atari 50: The Anniversary Celebration, The King is Watching, Nicktoons & The Dice of Destiny, Descenders Next.

2 napja
4

Irem Collection 3: Az arcade történelem egy apró szelete

Harmadik szcenáriójához érkezett a nagyot vállaló japán videójátékos gyűjtemény, mely a vérbeli shmupokat is gyártó Irem történelmét hivatott bemutatni.

3 napja
2

RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

A Robocop: Rogue City - Unfinished Business az alapjáték rövidebb, tömörebb és koncentráltabb változata, ennek minden előnyével és hátrányával.

3 napja
2

Heti megjelenések

3 napja
16

Death Stranding 2: On the Beach

Olyat csak a legritkább esetben láthatunk, hogy egy nagyszabású AAA produkció minden ízében excentrikus kiállást, illetve kontroll nélküli, karakteres szerzői víziókat engedhessen meg magának. De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy Kodzsima Hideo a széles közönség számára is befogadhatóbb élményt álmodott-e meg. TESZT!

5 napja
32

Csendes zárás - ez történt pénteken

Benne: FromSoftware, Dreams of Another, PixelJunk Eden 2, Infamous, Inazuma Eleven: Victory Road.

5 napja

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

6 napja
12

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

6 napja
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

7 napja
3

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

7 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

8 napja
23

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

8 napja
7

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

9 napja
4

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

9 napja
7