[Teszt] Phantom Squad

Phantom Squad

KR4K3NGábor Bálint2025.07.22. 09:30

Némileg radar alatt érkezett meg a Phantom Squad a Steames kínálatba, amiről még én is azt hittem kezdetekben, hogy a DoorKickers-hez hasonló lesz, és hogy a tervezgetés, na meg az egységek navigációja lesz a központban. Persze a teszt megkezdésekor hamar világossá vált, hogy nem erről van szó, és talán csak annyiban említhető egy lapon a hasonló játékokkal, hogy a Phantom Squad szintén felülnézetes, SWAT-os, és van benne tervező.

A Ctrl Freak fejlesztésében készült játék tökéletesen bemutatja, hogy lehet egy játék élvezetes, akkor is, ha roppant egyszerű, azonban 3-4 óra után, a nehezebb pályák esetében azért bizonyos dolgokon felhúztam a szemöldököm. Mondhatnám, hogy a játék vége felé a komplexitás fokozódik, de valójában csak olyan elemeket építettek be, amikkel szivatnak - de erről később beszéljünk.

Kicsit olyan érzést ad egyébként a Phantom Squad, mintha a Siege és a SWAT4 keveredne egy felülnézetes játékban. Ez azért lehet így, mert egyrészt a pályák kialakítása - pl. disco, droglabor - nagyban hasonlít a klasszikusokhoz, ráadásul a fegyverek és az eszközök terén is megtalálható pár ismerős elem.

Természetesen, ahogy más SWAT egységeket szerepeltető játék esetében, itt is az ellenséges erők likvidálása, a túszok kimentése, a célszemélyek megtalálása az, ami pályáról pályára feladatunk lesz, azonban AI csapattársak nélkül, barátaink segítségével - vagy egyedül - kell megoldani ezeket a feladatokat.

Az első pályák során igazán könnyen megoldható helyzeteket kapunk, de akadnak olyanok is, ahol sokat számít egyrészt az ellenfelek spawnja, másrészt az, hogy mennyire sikerült megismerni a pályát, ugyanis biztos, hogy elsőre nem sikerülhet a feladatot lehozni helyismeret nélkül. Az egyik ilyen pálya egy dzsungelben játszódik, ahol kézre kell keríteni egy laboránst, azonban fegyverrel rohangál, így először el kell kábítani, hogy el lehessen kapni. Igen ám, csak a közelben jó pár más ellenség is van, köztük robbanó mellényes, igencsak veszélyes egyedekkel.

Bár a dzsungeles pályának többször is neki kellett futnom - ahogy a többi térképnek is - messze nem volt egyik sem olyan idegesítő, mint amikor fegyverek nélkül kellett megszökni egy börtönből. És, hogy miért kellett megszökni? Nos az nem derült ki, ugyanis a játék sztorija a nemlétező/meglehetősen hiányos tengelyen értékelhető csak. A tesztelés végén már kapott egy intro videót a játék, ahonnan megismerhettük a karakterünk hátterét, aki egy félresikerült SWAT akció után nyert felvételt a Phantom Squadba, azonban ezen kívül semmilyen történeti narratívával nem találkozni. Bár talán elég lenne a Különleges kommandó című 2003-as filmet megnézni, hogy pótoljuk a történet hiányosságait, hiszen ennyi erővel még az is lehet, hogy abból inspirálódott a játék.

A SWAT4 lobbyk egyik kedvence a doorwedge, vagyis az ajtótámasz, ami megakadályozza, hogy bárki hátulról rá tudjon lőni a csapatra, de feltűnik az egyik OG Siege eszköz is, amit még Pulse használt, vagyis a szívdobogás-figyelő. 2+ emberes lobbyval a Phantom Squad esetében egy roppant hasznos eszköz lehet az utóbbi, hiszen tervező módban be lehet jelölni az emberek helyét, ahol már csak arra kell figyelni, hogy a személy civil, vagy fegyveres.

De persze megtalálható szinte minden más eszköz, a dróntól kezdve az ammo és healthpack-en keresztül a kamerákig, így minden játékos megtalálhatja a neki való eszközöket. Az viszont mindenképp plusz pont, hogy gondoltak a magányos játékosokra, akik nem AI társakat kaptak, hanem egy kétszer használható defibrillátort, ugyanis társak hiányában nincs, aki szurival felszedjen minket a padlóról.

Maga a játékmenet egyszerű, azonban fontos kiemelni, hogy egyes pályákat lopakodás nélkül esélytelen megoldani, és mivel lineárisan kell haladni a pályákkal, így ki sem hagyható a stealth.

A 11 pályából álló játékban számomra két további probléma volt, ami felütötte a fejét időről-időre, az egyik az, hogy viszonylag kevés fegyver található az eszköztárban jelenleg, testreszabási lehetőség pedig egyáltalán nincsen. A másik komoly probléma az, hogy a játék kezelni tudja az ultrawide monitorokat is, de arra nincs lehetőség, hogy egy 16:9-es monitoron állítsak azon, hogy mennyire lássam közelről a karakterem, így sokszor a képernyő mérete vagy képaránya sodorja veszélybe az egyébként könnyen megoldható küldetést.

Már akár két játékos is rendkívül taktikusan tud mozogni, hiszen míg az egyik a heartbeat sensor segítségével jelöli a térképen a lehetséges ellenségek helyét, addig a másik tudja fedezni. Pár pálya teljesítése után pedig a feloldott plusz ammo és heal már esélyt ad a gyors mozgásra, ami azt jelenti, hogy a legerősebb fegyverrel, shotgunnal rohangál két - képzettnek nem nevezhető - katona. Ami egyrészről roppant mulatságos, másrészt teljesen elveszi a játék taktikázós élét, 3-4 játékos esetében pedig még könnyebbé válik a pályák megoldása. A 11 pálya többsége pedig nem is igazán igényel 2, vagy legfeljebb 3 játékosnál többet, hiszen sem a nehézség, sem pályák mérete nem elégíti ki a feltételeket hozzá - egész egyszerűen nem olyan radikális a váltás, mint mondjuk a SWAT4 pályáról pályára.

Azt nem állítom, hogy ez a játék megközelíti a Doorkickers átgondoltságát, tervezését, élményét, viszont hozzátartozik, hogy árban is más szintet képviselnek - igaz, a Doorkickers coop számomra még hátra van, és lehet, hogy a Phantom Squad folyamatossága jobban illik a stílushoz. Azonban azt bátran állítom, hogy főleg a bevezető áras 9,65 eurós szinten bőven hozza, amit ígér, és legalább egy baráttal egészen élvezhető játék, ami a mostani SWAT-hiányban legalább egy kis elemózsiát ad, főleg, hogy a Ready or Not is cenzúrán esik át.

A Phantom Squad egy jól elkészített, kis csapat által készült játék, ami az AAA címek megjelenése közt lehet, hogy kap elegendő figyelmet, azonban kérdés, hogy képesek-e a készítői még tovább fejleszteni. A játék jelenlegi állapotában egy kellemes, szórakozás ami 6-8 órára le tud kötni egy pár emberes squadot, csak figyeljetek, hogy elég nagy legyen a monitorotok.

PLATFORM PC (Steam) - hármas koopban is tesztelve | KIADÓ Super Rare Originals | FEJLESZTŐ Ctrl Freak | MEGJELENÉS 2025. július 18. | ÁR 13,79 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Phantom Squad

A SWAT-os játékok visszatértek, ám még így sincs belőlük túlkínálat. A Phantom Squad egy érdekes próbálkozás a felülnézetes kommandózgatások között. Doorkickers és Rainbow Six Siege fanok, most figyeljetek!

5 órája
1

Avatar: Frontiers of Pandora frissítés, magyar szinkron az Elflockban – ez történt hétfőn

Továbbá: Atari 50: The Anniversary Celebration, The King is Watching, Nicktoons & The Dice of Destiny, Descenders Next.

7 órája
2

Irem Collection 3: Az arcade történelem egy apró szelete

Harmadik szcenáriójához érkezett a nagyot vállaló japán videójátékos gyűjtemény, mely a vérbeli shmupokat is gyártó Irem történelmét hivatott bemutatni.

17 órája
1

RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

A Robocop: Rogue City - Unfinished Business az alapjáték rövidebb, tömörebb és koncentráltabb változata, ennek minden előnyével és hátrányával.

1 napja
2

Heti megjelenések

1 napja
10

Death Stranding 2: On the Beach

Olyat csak a legritkább esetben láthatunk, hogy egy nagyszabású AAA produkció minden ízében excentrikus kiállást, illetve kontroll nélküli, karakteres szerzői víziókat engedhessen meg magának. De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy Kodzsima Hideo a széles közönség számára is befogadhatóbb élményt álmodott-e meg. TESZT!

3 napja
16

Csendes zárás - ez történt pénteken

Benne: FromSoftware, Dreams of Another, PixelJunk Eden 2, Infamous, Inazuma Eleven: Victory Road.

3 napja

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

4 napja
12

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

4 napja
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

4 napja
3

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

5 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

5 napja
22

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

6 napja
7

Patapon 1+2 Replay

Négyórányi megállás nélküli Pataponolás után komolyan elhittem, hogy a Zigotonok valójában egy multiverzumból szalajtott Excel-tábla cellái: fekete-fehér négyszögek, katonás rendben, és ha rossz parancsot dobsz be, azonnal rád omlanak. De ne aggódj, nincs titkos Patapon–MSOffice crossover lore – csak annyi történt, hogy egy Sony-játék megjelent Nintendo konzolon.

6 napja
4

Game Pass: mozgolódás júliusban

Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4. Wuchang: Fallen Feathers. Wheel World. Grounded 2. Többek között ezek a címek várják az előfizetőket ebben a hónapban.

6 napja
7

Hétindító sallangok – ez történt hétfőn

Benne: Mashina, GORN 2, Invincible VS, Ys X: Proud Nordics.

7 napja

Chronicles of the Wolf - új Castlevania helyett

A megszállott Metroidvania-rajongók köreiben a francia Migami Games csapat neve nem cseng ismeretlenül. Következő játékuk is a Castlevania-t idézi.

7 napja
2

Heti megjelenések

8 napja
9

Bemutatók keletről és nyugatról - ez történt pénteken

Benne: Resident Evil: Survival Unit, Warhammer 40,000: Dawn of War – Definitive Edition, Mafia: The Old Country.

2025.07.12.
1

Blades of Fire

A metroidos kitérők után a MercurySteam visszatért a Castlevania: Lords of Shadow hagyományosabb akció-kaland vonalához, új játékukban pedig ötletekben és ambícióban sincs hiány.

2025.07.11.
10