[Teszt] Wheel World

Wheel World

dragCsető Zsolt2025.07.23. 18:00

Minden a játékmeneten és a tartalmon múlik. Manapság már hozzászoktunk ehhez, de nem mindig volt ez így: régen mindennapos volt, hogy egy játék a grafikán, a teljesítményen vagy éppen az irányításon hasalt el. Ma már indie szinten is majdnem minden játék szép (vagy legalábbis nem csúnya), majdnem minden játék stabil alapokra építkezik (vagy legalábbis nem úgy döcög, mint egy forgalomból kivont Trabant), és majdnem minden játék korrektül irányítható (vagy legalábbis nem hajítjuk el a kontrollert két másodperc után). Majdnem minden játék...

Néhány hónapja a Completely Stretchy tesztjében már ecseteltem, hogy mennyire hiányolom az emberi léptékű open-world-játékokat, ahol a nyitottság elsősorban hangulati elem: a szabadság már éppen hihető illúziója, és nem egyfajta eszköz a tartalom mesterséges duzzasztására. A Wheel World pontosan ilyen: nem a brutális távolságokról szól, de mégis jó érzés, hogy nem egy menüből érhetjük el benne a versenyeket, hanem az utakat szelve juthatunk el egyik pontból a másikba. Ilyen kompakt keretek között pedig már maga az utazás és a felfedezés is szórakoztató, és nem várjuk türelmetlenül, hogy mikor nyílik meg a következő gyorsutazási opció.

Ha esetleg a képekről nem derült volna még ki: a Wheel World egy bringás játék, amely szokatlan felütéssel indít, hősnőnk, Kat mellé szegődik ugyanis egy szellem, akinek segíteni kell összeszedni egy legendás kerékpár elemeit, különben a világnak annyi. A sztori nem hangsúlyos, inkább csak körítés, a lényeg a nagyon egyszerűen és szisztematikusan felépített játékmeneten van: bandákat kell találnunk, akiket kihívhatunk egy versenyre, melyeken reputációs pontokat szerezhetünk, amikből ha összegyűjtünk eleget, akkor nekimehetünk a végigjátszás sarokpontjainak számító bossoknak. És... nagyjából ennyi: a Wheel World nem hosszú játék, a fő szál 5-6 óra alatt teljesíthető, de nem is próbál ennél többnek látszani. Ez pedig nagyon jól áll neki: kicsit tényleg olyan, amikor csak úgy spontán biciklire pattanunk, majd pár óra után hazatérve mégis elégedetten huppanunk le - hiába nem volt semmiféle célunk, amikor elindultunk.

A legjobban a változatos térkép felfedezését és a dimbes-dombos tájakat élveztem, de maguk a versenyek is szórakoztatóak - még ha hosszú távon egysíkúak is. Mindegyik pontosan ugyanúgy néz ki: a győzelem mellett van két plusz objektíva (az egyik a legendás bringás, Tom pályarekordja, a másik pedig a K-A-T betűk összegyűjtése a pályán), ezen felül csak annyi eltérés van, hogy körverseny helyett néha A-ból B-be kell eljutnunk elsőként. Nagy kihívás nincs az irányításban, de kifejezetten árkádnak sem mondanám, néha ugyanis kellenek a picit finomabb megoldások is - szerintem ideálisan lőtték be a "vezetési" modellt a fejlesztők. Nem úgy az ellenfeleket, akik teljesen eszeveszett módon száguldoznak és szerencsétlenkednek a pályákon, és mivel ütközéskor általában mi pattanunk le róluk, és nem fordítva (tiszta PS1 feeling az egész), ezért akadnak jócskán bosszantó esetek. Jobb mielőbb lelépni őket - szerencsére ez a legtöbbször nem túl nehéz.

Amivel viszont sajnos semmit sem tudunk kezdeni, az a játék technológiai háttere, a Wheel World ugyanis rettenetesen fut. Már az első trailereket látva is volt bennem egy gyanú, hogy lesznek itt gondok, ami igen hamar be is igazolódott. Sokáig ez nem volt zavaró, legalábbis sem az alacsony framerate, sem pedig a gyakori screen tearing nem ásta alá nálam az élményt, de nagyjából a játék kétharmadánál elértem egy olyan részre, ahol szinte folyamatosan egyszámjegyű (!) tartományba esett be a képfrissítés, ami sehol sem lenne megbocsátható, de egy versenyjáték esetében különösen katasztrofális. Nem tudom ráadásul, hogy ezt miféle megoldással voltak képesek elérni a fejlesztők, de miután eljutottam erre a pontra, onnantól a korábbi, még egészen elfogadható teljesítményt nyújtó helyszínek is elestek a framerate-et tekintve - sosem találkoztam még hasonlóval. Nagy kár mindezért, mert a Wheel World tényleg egy jó koncepció mentén felépített, szórakoztató játék, imádnivaló vibe-bal, abba tökéletesen besimuló cel-shaded képi világgal és jópofa zenékkel, amiben ráadásul egy csomó opcionális feladat és gyűjtögetnivaló is akad, ha valaki ki szeretné élni a kimaxolós vágyait. Ilyen körülmények mellett azonban ez igencsak nehéz.

Az első egy-két órában még azt hittem, hogy a Wheel World képében megtaláltam az év egyik titkos gyöngyszemét: a könnyen emészthető méretekkel kombinált szabadság, a cseppet sem elcsépelt bringás játékmenet és a könnyed hangulat pillanatok alatt magával ragadott. Aztán jöttek a technikai hiányosságok, melyek úgy bekebelezték ezt a napsütéses jókedvet, ahogy a csúnya viharfelhők szokták. Pedig a Wheel World egy remek játék, csak éppen olyan szinten optimalizálatlan, hogy ebben a formában nem igazán merem ajánlani. Reménykedjünk egy komolyabb patch-ben...

PLATFORM PC, PS5 (tesztelt), Xbox Series
KIADÓ Annapurna Interactive FEJLESZTŐ Messhof
MEGJELENÉS 2025. július 23.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Chinese Frontiers - épül-szépül a Nagy Fal

Van az úgy, hogy az ember belefárad a sok menekülésbe és folyamatos túlélési kényszerbe és valami nyugira vágyik. A SolidGames játéka megkísérli a kettőt elegyíteni: egy alapvetően feszített rendszert átültetni egy lassabb folyású keretbe.

5 órája
2

Battlefield 6 trailer, Sony-Namco partnerség - ez történt csütörtökön

Továbbá: Borderlands 4, Lollipop Chainsaw, Wuchang: Fallen Feathers, Invincible VS, Assassin's Creed Shadows.

7 órája
7

and Roger

Egy apró, letisztult, de kreatív megoldásokkal narratív kaland, amely három fejezetben mesél el egy apránként összeálló történetet.

1 napja
2

Pihenőre megy a Splitgate 2 - ez történt szerdán

Továbbá: Borderlands 4, Out of Time, Slopecrashers, Cronos: The New Dawn, NoCode.

1 napja
2

Wheel World

Ki mondta, hogy bringáról nem lehet megmenteni a világot? Bele is vágtunk a kalandba, de amilyen izgalmasan indult, olyan döcögősen folytatódott.

1 napja
6

Battlefield 6 teaser, Supermassive Games leépítés – ez történt kedden

Továbbá: Clive Barker's Hellraiser: Revival, Viewfinder, Pokémon Champions, Borderlands 4.

2 napja

Wuchang: Fallen Feathers

Újabb képviselő lép a soulslike címek telített ringjébe, a Leenzee pedig csatlakozni az ígéretes újoncok táborába. De vajon megvan bennük és játékukban ami ehhez kell?

2 napja
34

Phantom Squad

A SWAT-os játékok visszatértek, ám még így sincs belőlük túlkínálat. A Phantom Squad egy érdekes próbálkozás a felülnézetes kommandózgatások között. Doorkickers és Rainbow Six Siege fanok, most figyeljetek!

3 napja
2

Avatar: Frontiers of Pandora frissítés, magyar szinkron az Elflockban – ez történt hétfőn

Továbbá: Atari 50: The Anniversary Celebration, The King is Watching, Nicktoons & The Dice of Destiny, Descenders Next.

3 napja
4

Irem Collection 3: Az arcade történelem egy apró szelete

Harmadik szcenáriójához érkezett a nagyot vállaló japán videójátékos gyűjtemény, mely a vérbeli shmupokat is gyártó Irem történelmét hivatott bemutatni.

3 napja
2

RoboCop: Rogue City - Unfinished Business

A Robocop: Rogue City - Unfinished Business az alapjáték rövidebb, tömörebb és koncentráltabb változata, ennek minden előnyével és hátrányával.

4 napja
2

Heti megjelenések

4 napja
16

Death Stranding 2: On the Beach

Olyat csak a legritkább esetben láthatunk, hogy egy nagyszabású AAA produkció minden ízében excentrikus kiállást, illetve kontroll nélküli, karakteres szerzői víziókat engedhessen meg magának. De vizsgáljuk meg közelebbről, hogy Kodzsima Hideo a széles közönség számára is befogadhatóbb élményt álmodott-e meg. TESZT!

6 napja
32

Csendes zárás - ez történt pénteken

Benne: FromSoftware, Dreams of Another, PixelJunk Eden 2, Infamous, Inazuma Eleven: Victory Road.

6 napja

Itt minden a halálról szól – East of West, Fekete Orchidea és Lucifer

East of West, Fekete Orchidea és Lucifer a házban! A Fumax kiadványai közül szemezgettünk.

7 napja
12

Adaptációk és megjelenési dátumok - ez történt csütörtökön

Benne: Mortal Kombat II, Agatha Christie – Death on the Nile, Void Crew, Lollipop Chainsaw, Loaders, Echoes of the End, Assassin's Creed.

7 napja
4

The Drifter – Pokoli vándorút

A The Drifter egy klasszikus point and click kalandjáték, ami a horror és a thriller elemeit vegyíti egymással elég magabiztosan.

7 napja
3

EA Sports FC 26 bejelentés, Zelda-film fejlemények – ez történt szerdán

Továbbá: Cyberpunk 2077, Dead Take, Sudden Strike 5, Danger Mouse, Sonic Racing: CrossWorlds

8 napja
5

Tony Hawk's Pro Skater 3+4

Két gigászi klasszikus tér vissza a THPS 3+4 kiadványban, amelyeket nem hogy megunni nem lehet, de csak fokozzák a Tony Hawk iránti étvágyunkat. Lássuk, mit tud felmutatni a két legendás rész remake-je!

8 napja
23

Life is Strange Collection bejelentés, indul a Frosthaven EA – ez történt kedden

Továbbá: Street Fighter 6, Metaphor: ReFantazio, Mato Fragments, Hyperdimension Neptunia Re;Birth.

9 napja
8