[Teszt] Kinect Joy Ride

Kinect Joy Ride

liquidSomosi László2010.11.29. 16:58

A Joy Ride a Kinect kezdőkínálat azon darabjai közé tartozik, amik nem kizárólag a mozgásérzékelős kamera kedvéért jöttek létre. Magyarán szólva: ez a játék létezett a Kinect előtt is, a Microsoft avatárokat felvonultató Mario Kart utánérzésnek szánta Xbox Live Arcade-re. Amik megmaradtak, azok az avatárok, és a máriókártos alapok, minden más változott - a Joy Ride prüszkölve utasítja el a hagyományos kontrollert, és lemezen érkezik. Jól teszi?

A kérdés megválaszolása előtt az olvasó utólagos engedelmével személyesebb vonalra terelem a cikket, még akkor is, ha az író a játékról alkotott véleményének kialakulása nem feltétlenül tartozik hozzá a Joy Ride megítéléshez. Esetünkben talán kicsit még is. Az játékkal való első találkozásom (szerkesztőségi buli) határozottan negatív töltetű volt, nem szertettem a Joy Ride-ot. Az irányítás furcsa volt, a játék pedig minden szempontból egyszerűnek tűnt. Aztán jött a tesztidőszak, és szépen lassan elkezdtem megkedvelni. Tévedés ne essék: most sem rajongok érte, de sokkal jobban értékelem, mint az első egy óra után. Rögtön elmondom, hogy miért.

Leginkább azért, mert a Joy Ride-ot tényleg szokni kell. A járgányt egy képzeletbeli kormánnyal irányítod - vagyis a levegőben kormányzol. Első hallásra fárasztónak tűnik, a valóságban kevésbé az, nem szükséges hozzá folyamatosan és mereven előre tartott kéz. Gáz vagy fék nincs, az autó megy magáról. Tudsz boostolni (kéz beránt, boost csík töltődik, kéz újra kinyújt), a levegőben trükközni, és oldalra hajolva driftelni is. A probléma első nekifutásra a túlkormányzás lesz, a nagy, jobbra-balra lengedező mozdulatokat nem értékeli (és vad kifordulásokkal jutalmazza) a játék, nyugisabb tempóban viszont egész jól irányítható. A mozdulataid és az autó mozgása között érezhető némi csúszás (lag), de nem vészes, és a Joy Ride kifejezetten jól építi be a játékmenetébe a beviteli eszköz (a Kinect) korlátait. A pályák szélesek, és az árkád autós játékokban gyakorta bevetett gumiszalag AI is működik - vezetési hibák esetén sem hagyja nagyon elmenni tőled a mezőnyt, és téged sem nagyon enged előre szaladni. Vannak aztán olyan esetek, amikor nem te kormányzol túl, hanem a játék nem méltóztatik azt csinálni, amit elvárnál tőle. Ez a boost esetében figyelhető meg többször is, a Joy Ride nem, vagy rosszul értelmezi a hátrahúzott kezet, így egyáltalán nem, vagy csak késve boostol. Bosszantó, pláne úgy, hogy egy sokszor egy jól időzített gyorsítás jelenti a különbséget az első és a harmadik hely között.

Játékmódok tekintetében a Joy Ride viszonylag bőséges kínálatot nyújt. A játék gerincét a Pro Race (normál verseny) és Battle Race (a máriókartos power-upokkal megfűszerezett verseny) módok képzik, és kapunk melléjük négy minijátékot is. A Stunt levegőben trükközés pontszámra, a Dash gyorsulási verseny akadályokkal, a Smash szobordöntögetős, erősen drift-központú játékmód, a Trick-ben pedig a felhők felett (!) száguldó autó szárnyain (!) kell utánoznod a játék által bemutatott pózokat. A minijátékok minijátéknak jók, magadban valószínűleg nem nagyon fogod erőltetni őket, társaságban szórakoztatóak. Minden játékmódban rajongókat gyűjtesz, a számuk növekedése nyitja meg az új járgányokat és pályákat. A Pro Race / Battle Race módokban elérhető pályák számát (hét darab) kevésnek találtam, az autóknál pedig el bírtam volna viselni nagyobb különbséget is a viselkedésük között - valami van, de nem az igazi. Jópofa viszont az autófestés: az opcióra bökve, és a kamera elé bármilyen tárgyat (mondjuk egy színes papírlapot) tartva az autód annak színét veszi fel. A kétféle Race játszható online is (nyolc fő), a Joy Ride netkódja meglepően jó, sok hagyományos autós játék tanulhatna tőle, nincs nagy különbség az offline / online élmény között.

Tömörítve: a Kinect Joy Ride egy szép, színes, erősen áramvonalasított, több helyen egyszerűsített Mario Kart. A tartalmán látszik, hogy eredetileg nem lemezes játéknak indult, a játékmódok változatosságára viszont nem lehet panasz. Az irányítás problémáit javarészt jól ellensúlyozza a megbocsátó pályadizájn, és a Battle Race módban a felzárkózást biztosító (még teleport is van!) bónusz tárgyak. A Joy Ride a kart-versenyek casual verziója, és mint ilyen, jól működik. A komolyabb, a műfaj jelenlegi állapotának ismeretében elhelyezett lécet viszont nem ugorja át, a versenyekben kiemelkedő szerepet játszik a szerencse, a pályák rövidek, és egy mázlis boosttal vagy power-uppal bármikor nyerni lehet. Szerethető cucc, de - hülye hasonlat lesz - inkább aranyos kisgyermek, mint dögös csaj.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Shantae Advance: Risky Revolution

A Shantae Advance a maga idejében nem látott napvilágot, de szaladjunk előre az időben. 2025-öt írunk, a játék végül a Limited Run segítségével elkészül és meg is jelenik GBA-kazettán. Az LRG szériát el is kapkodják, majd ugyanezen év nyarának végére a szokásos platformokra is elhozza a kiadó-fejlesztő páros a játékot. Lássuk a nyár retro-kuriózumát!

10 órája
1

Begördül a skate., előzetesen az új Silent Hill-film – ez történt kedden

Továbbá: Helldivers II, Train Sim World 6, Play Acclaim, Little Witch in the Woods, Lumines Arise, Captured, Code Violet, Atari bevásárlás.

13 órája
4

Grounded 2 - A kölykök megint összementek

Már korábban megtapasztalhattuk, hogy milyen érzés elveszni egy hátsó udvarnyi tágra nyílt világban, az Obsidian Entertainment most elhozta nekünk a folytatást nagyobb, részletesebb és izgalmasabb formában. A gyerekek ismét összementek, és most sokkal több eszköz és érdekesség áll rendelkezésünkre, hogy felnőjünk a feladathoz.

1 napja
1

Csúszósan indul a hét – ez történt hétfőn

Benne: Replaced, Mythwrecked: Ambrosia Island, Demonschool, Aces of Thunder, Lightspeed Japan Studio.

1 napja
2

Shinobi: Art of Vengeance

A Streets of Rage 4 minden idők egyik legjobb beat ’em up játéka, így amikor megtudtuk, hogy a SEGA a játékért felelős francia Lizardcube csapatát bízza meg a legendás Shinobi sorozat feltámasztásával, azonnal felkaptuk a fejünk. De vajon sikerült megismételni a csodát? Tesztünkből kiderül!

2 napja
5

Heti megjelenések

2 napja
8

Boulder Dash 40th Anniversary

Öregek vagyunk? Ha meglátjátok a Boulder Dash neve mellett a szülinapos számot, lehet ti is nyeltek egy jó nagyot. Jöhetnek a négydekádos szülinaposok?

3 napja
6

Sorozatos ízelítők - ez történt pénteken

Benne: Metal Gear Solid Δ: Snake Eater, Borderlands 4, Lost Soul Aside, Syberia Remastered, Aeterna Lucis, Splinter Cell: Deathwatch, Devil May Cry, The Division 2: Survivors.

4 napja
4

Hollow Knight: Silksong megjelenési dátum, Directive 8020 késés – ez történt szerdán

Továbbá: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, Bungie, Bye Sweet Carole, King of Meat, Satisfactory, Wildekin, Ys X: Proud Nordics.

5 napja
5

The House of the Dead 2: Remake

A legendás The House of the Dead 2 feltámadt a halottaiból, a kérdés már csak annyi, hogy vajon ebben mennyi a köszönet?

6 napja
2

Megjelenések a gamescom árnyékában - ez történt szerdán

Benne: Where Winds Meet, Hell Let Loose: Vietnam, High On Life 2, Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles, Tropico 7, Triangle Strategy, Rue Valley, Tormented Souls II, The Rogue Prince of Persia, S.T.A.L.K.E.R. 2, ROG Xbox Ally, Star Trek Voyager: Across the Unknown.

6 napja
10

Turbo Kid

Korrekt iparos munkának tűnik az Outerminds stúdió alkotása. Az eredeti pécés verzió tavaly tavasszal jelent meg - a switch portra eddig kellett várnunk.

6 napja
3

Gamescom ONL 2025 Bejelentések

7 napja
16

Game Pass: augusztus utolsó hetei

Gears of War: Reloaded és Herdling premier és néhány szerepjáték is érkezik a kínálatba. Lássuk a hónap végi mozgolódást!

8 napja

A Gamescom előszele – ez történt hétfőn

Benne: Nintendo Direct, Lost Soul Aside, Honeycomb The World Beyond, Aethermancer, Towa and the Guardiands of the Sacred Tree, Rewilders: The Lost Spring, StarRupture, Morsels, Shenmue III Enhanced, WW1: Gallipoli, Pokémon Legends Z-A, BrokenLore: LOW.

8 napja

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

Ismeritek a Hades-t? Szeretitek a könnyed zsiványkodást? Szeptember 19-én a Bandai Namco-tól is érkezik egy magasabb profilú roguelite alternatíva, a Towa and the Guardians of the Sacred Tree pedig előzetesben tárult ki előttünk.

9 napja

Heti megjelenések

9 napja
2

Fretless: The Wrath of Riffson

Bundok nélkül szép az élet. Vagy nem? Ennek is utána járunk, mindamellett, hogy riffelünk egy nagyot a Fretless című nagyszerű zenés szerepjátékban. Húrokat feszít, bypass lekapcs, hadd szóljon!

2025.08.17.
4

Catto's Post Office

Olyan sokat beszélünk a videójátékok milyenségéről, hogy gyakran meg is feledkezünk a funkciójukról. Szerencsére ott vannak nekünk az olyan címek is, mint a Catto's Post Office, amelyek emlékeztetnek minket a dolgok mikéntjére...

2025.08.17.
4

Lost Twins 2

Egy könnyed, családbarát logikai játékot teszteltünk - nem feltétlenül a műfaj rajongóinak szól, belépőnek viszont több mint ideális.

2025.08.16.
1