[Teszt] Fighters Uncaged

Fighters Uncaged

liquidSomosi László2011.01.04. 20:06

Ha a Kinect mellé virtuális pofozkodásra vágysz, jelenleg a Ubisoft Fighters Uncaged-je az egyetlen opciód. Nem várunk a teszt végéig a ítélettel: a Fighters Uncaged nem jó játék, több szempontból sem, így a Kinect kínálatban tényleg (legvégső) opcionális lehetőség marad a verekedős játékok rajongóinak - és még nekik sem merjük ajánlani.

Pedig első pillantásra határozottan biztató a felállás. Mozgásérzékeléssel megtámogatott utcai harc, súlyos pofonok és még súlyosabb rúgások jobbról és balról, kemény ellenfelek, kemény beszólások, tocsog a tesztoszteron. A sötét fellegek a kötelezően végigtekerendő oktatómód elindítása után kezdenek el gyülekezni. A nagyjából egy órás (!) folyamat nyögvenyelősen lassú, viszont tényleg bemutat, és végiggyakoroltat mindent, amit a Fighters Uncaged kínálni tud. Ütések és rúgások, többféle ízben, méreteben és nehézségben, az egyszerű pofonoktól az alsó- és felső védekezésen át a köríves rúgásokig, és a mozdulatok kombinálhatóságáig. Az alapmozdulatok gond nélkül megcsinálhatóak (bár már itt is felesleges, hogy külön-külön mindkét kézzel végrehajtsd őket, ahogy a játék kívánja), aztán jönnek a komplexebb támadások. Itt kezded el erősen ráncolni a homlokod, és rájössz, hogy az FU nem a mozdulataidat jeleníti meg a képernyőn, hanem gesztúrákat alkalmaz. Magyarán: ha nem pontosan úgy hajtod végre a megkívánt mozdulatot, ahogy azt előírták neked, akkor viszlát - nem jelenik meg, vagy rosszul jelenik meg képernyőn.

És ez tönkrevágja az egész játékot, úgy, ahogy van. A bonyolultabb mozdulatok előcsalásához szükséges gesztúrák túl vannak komplikálva, a testhelyzet nem életszerű, nehezen kivitelezhető. Mondok példákat. A köríves rúgáshoz az egyik lábadat a helyén tartva ki kell tekerned magad oldalra, a kettes számú lábad hátracsúsztatni a másik mögé, és kidőlni az ellentétes irányba. Az erős felütéshez le kell guggolnod, aztán a guggolásból felállva az adott kart a testeddel párhuzamosan felfelé lendítve ütni. Bonyolultnak hangzik? Nem véletlenül, gyakorlás közben még csak-csak megcsinálod őket, de harc közben, vadul csapdosó ellenféllel küzdve... maradjunk annyiban, hogy ott nem ezek a mozdulatok képzik majd a harci stratégiád alapját.

Miket beszélek - harci stratégia?! A Fighters Uncaged nagyon szeretné, ha így, taktikusan lehetne játszani vele, sűrű tanácsokat ad távolságról, blokkolásról, az ellenfél állapotáról és a gyenge pontokról. Aztán TÉNYLEG szembekerülsz az első ellenféllel - és a játék látványosan magába omlik. A mozdultaid felét nem érzékeli vagy rosszul érzékeli az FU, nem akkor és úgy blokkol, ahogy szeretnéd, és nagy általánosságban úgy érzed, hogy marhára nem történik a képernyőn, amit te elképzeltél. Miért nem? Például azért, mert ha elindítasz egy támadást, és vele (nagyjából) párhuzamosan elindul a támadás animáció, a játék beszünteti az aktív érzékelést. Azaz: ha megy az animáció, ne hadonássz, mert felesleges. Például azért, mert a játék még animációk szüneteiben is problematikusan érzékeli, hogy mit csinálsz. Vagy például azért, mert ellenfeleid egyszerűek, mint a kapanyél, a “stratégia” kimerül abban, hogy a végtelenségig támadod az egy darab gyenge pontjukat, vagy abban, hogy aktív védekezéssel feltöltöd a Speciális Csíkot, és az egy bekezdéssel feljebb ismertetett módon (a bedőlős, hátralépős manőver) beviszed nekik a Speciális Támadást. A harmadik lehetőség: a levegő rendszertelen püfölése és rugdosása, azaz a Vad Gombnyomogtás mozgásérzékelős megfelelője. Szomorú tény: ez legalább annyira hatásos, mint a másik két verzió.

Játékmódok tekintetében (a tréningen kívül) egyetlen árva szereplő várja a vállalkozó kedvű játékost: tucatnyi ellenfelet kell három ligára leosztva pépesre verni. Mivel ez így túl egyszerű lenne, a Ubisoft kitalálta az utóbbi idők egyik legbizarabb fejlődési rendszerét: nem elég megverni az ellenfelet, hanem adott számú pontot elérve, és azt meghaladva kell megverni - a meghatározott minimumot meghaladó pontokért koronákat kapsz, kellő számú korona összegyűjtése után léphetsz egy ligával feljebb, és nyithatod meg az új ellenfeleket. Mókás, hogy az egy órát oktatásra szánó játék a pontszerzés konkrétumait, kritériumait még minimális mértékben sem kommunikálja. Sebaj, megteszem én: a hatásos pontszerzés kulcsa a támadások variálása, és még inkább az ellenfél villámgyors lecsapása.

Nem esett szó a prezentációról. És nem is fog sok, mert nem nagyon van miről beszélni. A Fighters Uncaged pre-renderelt háttereket használ (2010-ben jelent meg, könyörgöm...) az ellenfelek még csak-csak kinéznek valahogy, az animációjuk azonban egy roboté. Egy nem túl fejlett roboté. Sztori? Nincs. Zene? Van, de bárcsak ne lenne. Multiplayer? Nincs, de jó hogy nincs, mert a közös hadonászás előbb-utóbb akaratlanul is átfordulna valós bunyóba.

Summa summarum: a Fighters Uncaged a jelenlegi Kinect kínálat egyik leggyengébb címe, igazi fércmunka. Pont az nem működik benne, aminek alapszinten kéne - az irányítás. A Kinect lehetőségeit nem használja jól, prezentáció, szolgálatatások és tartalom tekintetében is roppant szegényes. Egyszer, valaki fog jó Kinect-es bunyót csinálni: a Ubisoftnak nagyon nem sikerült.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

GTA 6 csak jövőre, Elden Ring Nightreign áttekintő – ez történt pénteken

Továbbá: The Shadow Syndicate, Zoochosis, Preserve, Project Caesar.

21 órája
11

Drágulnak az Xbox konzolok és játékok – ez történt csütörtökön

Továbbá: The Age of Bhaarat, StarRupture, Fomography.

1 napja
12

Two Falls (Nishu Takuatshina)

A videójátékok kulturális jelentőségéről meglehetősen kevés szó esik, pedig a többi művészeti ághoz hasonlóan itt is megvan ez az aspektus – még ha jóval ritkábban is kerül előtérbe.

2 napja
5

Lost Soul Aside csúszás, Borderlands 4 áttekintő – ez történt szerdán

Továbbá: Returnal, Switch rendszerfrissítés, Formula Legends, Sea of Stars, Kathy Rain 2, Teenage Mutant Ninja Turtles: Splintered Fate, SHovel Knight Dig, Hypercharge: Unboxed, Moadra.

2 napja
2

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

3 napja
12

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

4 napja
7

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

4 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

4 napja
1

Heti megjelenések

5 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

5 napja
3

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

6 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

7 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

7 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

8 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

8 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

9 napja
4

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

2025.04.23.
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

2025.04.23.
70

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

2025.04.23.
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

2025.04.23.
6