Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe...

mcmackoGéczy Attila2015.10.23. 14:15

Őszinte vallomással kezdem a mondókámat: a Dragon Quest sorozatból mindig is jobban érdekeltek a leágazások, mint a terebélyes, nagyívű, számozott epizódok. A DQ Heroes: Rocket Slime például mai napig a kedvenc DS játékaim közé tartozik, de a Monsters epizódokat is nagykanállal fogyasztottam annak idején. Ha te is hasonlóképp viszonyulsz a Toriyama-mester által illusztrált fantasy univerzumhoz, akkor bizonyára velem együtt felkaptad a fejed az új Heroes játék érkezése hallatán. Az Omega Force-nak és a Square Enixnek köszönhetően a Warriors-széria szellemét idézhetjük meg a The World Tree's Woe and the Blight Below-val, amely felhőtlen játékórákat ígér mindenkinek, aki szereti a kellemes japán konzoljáték-hangulatot vagy a bohókásan hangszerelt anime-atmoszférát. Persze az sem árt, ha bírjuk a strapát és nem rettenünk meg attól, ha szörnyek százait kell hűvös halomba szeletelni egy laza küldetés során…

Amennyiben te is tisztességes mennyiségű időt töltöttél el annak idején a Dynasty Warriors korábbi részeivel, akkor nem kell sokat magyarázni a DQ:H lényegét. Ha csak régebben kötődtél a műfajhoz, de mostanában nem igazán követted az eseményeket, akkor képzeld el, hogy az egykoron széles körben kedvelt PS2-es játéksorozat mennyit fejlődött az évek során. A várakozásokat aztán oszd el kettővel, és láthatod, hogy két generációval később az alapok tradíciójához nagyon komolyan ragaszkodó, de azért itt-ott mégiscsak újító, áramvonalasodó játékmenet miként olvad össze a Dragon Quest mesevilágával.

A Dragon Quest: Heroes csataterein soha sincs fél perc nyugalom. Egyik oldalon a főhösök kis csapata sorakozik fel, a másik térfélen pedig szörnyek százai-ezrei grasszálnak. Az elemi feladat a következő: a szedett-vedett hősbrigáddal teljes rohamban szaladunk neki az ellenséges seregeknek, amelyek típusuktól függően különböző támadási formákkal és hullámokal masíroznak (itt jön a képbe némi stratégiai vonal), de ugyanakkor általában nem túl szívósak (épp ezért tudjuk nagy számban hatékonyan tizedelni őket). A játékmenet sava-borsa abból fakad, hogy a program végig képes fenntartani a mámorító jutalomérzetet, miközben látjuk, hogy lények tömegei hullnak porba egy-egy kardcsapásunk hatására. Másrészről pedig végig pörög a sztori és apró, okos ötletekkel van feldúsítva a védekező feladatokat is felvonultató csatározás. Így a stratégiai érzékünkre is szükségünk lesz, ha a komplexebb szituációkból győzedelmesen szeretnénk kitörni.

Ha a fentiekhez hozzátesszük, hogy a Heroes a japán szerepjáték-mítoszok egyik legősibb, legelismertebb uralkodójának hangulatából táplálkozik, akkor hamar beláthatjuk, hogy a fenti formulával csak győzhet a fejlesztőcsapat. És tényleg így is van - legfeljebb csak azok sopánkodhatnak, akik az utóbbi években is minden Warriors Orochi vagy Dynasty játékot kimaxoltak. Nekik nyilván a formula alapjai még a frissítő apróságok tükrében is ismerősek lehetnek, de a DQ:H ott nyeri meg a napot, hogy alapvetően azokat is nagy lelkesedéssel szólítja meg, akik a műfajjal idáig leginkább csak távolról ismerkedtek.

A zsáner sajátosságaiból fakadóan nem könnyű játék a Heroes, de a készítők ügyesen vezetik fel a progam nehézségi ívét. A különböző hősök más-más harcmodort követelnek meg, természetesen a fejlesztésük is külön szálakon fut. Nincs DQ játék JRPG elemek nélkül, így a hadiszállásokon található boltok, kohók, szentélyek mind-mind a sokszínű tápolást segítik elő. A küzdelmek során ráadásul olyan extra finomságokat is bevezettek az Omega Force veteránjai, mint például a famulusok használata és gyűjtögetése. Jól olvastátok, a szörnyikék legyőzése után olykor érme formájában gyűjthetjük be a kis mukikat, akik aztán stratégiailag fontos pillanatokban azonnali szupertámadást tudnak elsütni az ellenfelekkel szemben. Máskor állandó kísérőként magunk mellé is idézhetünk néhány követőt, hogy mondjuk egy védelmi pont előtt tartsák a frontot, amíg mi másfelé kolbászolunk. És ezek csak azok az alapvető funkciók, amelyek nélkül már a kezdetekben is nehezen boldogulunk. Amennyiben igazán bele akarunk gabalyodni a mélyebb rétegekbe, úgy receptek gyűjtögetésével, postafiókunk karbantartásával, és speciális mellékküldetések abszolválásával is mélyíthetjük az élményt és tápolhatjuk karaktereinket.

Jelen elemzésünk nem is lehetne teljes, ha kihagynánk a program küllemének kritikáját. Élünk a gyanúperrel, hogy a DQ:H esetében korábbi technológiai alapokat használtak fel, így a látvány semmiképpen sem mondható igazán nextgennek (pláne, hogy Japánban PS3-on is megjelent a cucc). Ennek ellenére az 1080p-s felbontás, valamint az alapvetően folyamatos képfrissítés összhatásának letisztultsága nagyon jót tesz a tipikusan japános, toriyamás látványvilágnak. A környezet kidolgozása mondhatni a „semmi különös” kategóriába tartozik, a karaktermodellek viszont remekül festenek, DQ szörnyek pedig soha nem voltak még ennyire cukik, ízesen animáltak és szinte kézzel foghatóan (CG-) meseszerűek. Az embernek kedve támadna benyúlni a tévébe, hogy maga mellé édesgessen egy Mawkeepert, de a cikkíró esetében az is komolyan felmerült, hogy a feelingtől megrészegülve egy teljes ebay-store DQ plüssállatka készletét felvásárolja. A muzsikák ezzel szemben óriási csalódást okoztak, legalábbis a technikai aspektust figyelembe véve. A tipikus Dragon Quest tételek a mai napig gyermeki mámorba ringatják az egyszeri játékost, de kicsit röhejes már, hogy 2015-ben MIDI hangszerelésben kelljen hallgatni ezeket a királyi dallamokat. Pláne ha a prüntyögés mellé helyezzük a korrekt grafikai kidolgozottságot, és a brutális minőségű CG átvezetőket, amelyek szintén csak emelik a kétarcú prezentáció átlagolt értékét. A hősök állandóan dumálnak (PS4-en a kontrollerből is árad a csacsogás), az egymáshoz dobott csipkelődések és jópofizások pedig pezsgő élettel töltik meg az ismerős hősökkel bővülő csapatunkat. Persze mindez csak addig csábító, amíg az ember képes elviselni a tipikus animés sablon arcok csipogó stílusát. Ha a hideg kiráz a túljátszott, néha erőltetetten poénkodó manga-karakterektől, akkor azért nem árt óvatosan közeledni a játék felé...

A japánban meglehetősen erős eladásokkal indító, röhejesen hosszú című Dragon Quest Heroes: The World Tree's Woe and the Blight Below sikeresen hajtja végre a küldetést. Jelesül remekül ötvözi a sokszor unalomig ismételt Dynasty Warriors-formulát a Dragon Quest méltán elismert, és nyugaton méltatlanul elhanyagolt univerzumával, ráadásul a lelkesedést egyéb ügyes ötletek adagolásával is képes fokozni. A játék nagy érdeme, hogy kezdőknek is ajtót nyit, pillanatok alatt megszeretteti veled a niche műfaj mechanikai sajátosságait, és vad szerelembe kerget a Dragon Quest univerzumával. Ha akár egyik, akár a másik vonalon ős-rajongó vagy, úgy egyértelmű, hogy nem szabad kihagynod a játékot, de újoncként is megfontolhatod a program beszerzését, ami az őszi szezon egyik legnagyobb meglepetése.

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon, vagy buymeacoffee platformon!

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

Xbox és Bethesda Games Showcase

21 perce
1

Megelevenednek az Inkulinati kódex lapjai

A játékprogram, ami egy középkori kódex lapjaira álmodja a stratégiai játékmenetét

23 perce

IGN Expo összefoglaló

Az IGN Expoját se hagyjátok ki, ahol két órán keresztül szerepeltek további nagy megjelenések.

4 órája

Fekete-fehér szamurájdrámát kínál a Trek to Yomi

Kurosawa munkásságát idézi a következő szamurájtörténet!

4 órája
3

Újrahangszerelt leckékkel jön a Rocksmith+

A Ubisoft igazi ráadással készül a Rocksmith felturbózott változatával.

15 órája

Devolver MaxPass+

Az austini székhelyű kiadó idén is őrült konferencia-szatírával színesítette a nagy bejelentések időszakát. Na meg számos minőségi indie leleplezéssel!

15 órája
6

Bemutatkozott az Avatar: Frontiers of Pandora

Megkaptuk az első látnivalót a Ubisoftnál készülő Cameron-mozi adaptációjából.

15 órája
8

Földöntúli élménnyel készül a Mario + Rabbids Sparks of Hope

A korábbi szivárgás után alaposan részletezték Mario és a nyulak második kalandját.

15 órája
2

Minden gonosszal megkent csomaggal készül a Far Cry 6

A széria összes ikonikus ellenlábasa tiszteletét teszi az októberben érkező epizódban.

15 órája
1

Űrbéli fenyegetéssel küzdenek a Rainbow Six Extraction ügynökei

Az első bejelentés óta jelentősen átalakult a kooperatív Rainbow Six játék. Például új címet kapott.

15 órája
2

Ezt kínálja a Devolver MaxPass+

Kétségbeesetten vizsgáltuk az egykor fényes E3 időszak alkonyát. De a kis kiadó ismét készen áll megmenteni a világot!

17 órája
10

Ubisoft Forward

Az E3 rendezvénysorozatához csatlakozik újra a Ubisoft, természetesen ismét egy digitális műsorral készülve. Gyere és nézd velünk 21:00 órától!

19 órája
45

Konzolokra költözik a BPM: Bullets Per Minute

A Doom ihlette belső nézetű lövöldözős játék nem csupán aláfestésnek használja a gitárszólókat. Itt mindent ritmusra kell csinálnod!

19 órája
1

A Sable trailer és a japán reggeli

A Japanese Breakfast bájos énekesnőjének hangjára mozdul meg újra a Shedworks régóta készülő narratív kalandja. Szeptemberben indulunk!

20 órája

A Serial Cleaners kikacsint a Fargo rajongókra

A 2017-ben megjelent remek első rész ‘70-es éveiből az 1990-es időszakra ugrunk. Négy karakterrel. Négy perspektívából. Négy játékstílusban. De stílussal!

20 órája

Lopakodik felénk az Aragami 2

Három fős kooperatív kampány. Még több eszköz. Még több lehetőség. Szeptemberben érkezik a Tenchu játékmenetét idéző indie folytatása.

20 órája

Wholesome Direct 2021 nyár összefoglaló

Több mint 70 jókedvet sugárzó játékot mutattak be az év legvidámabb indie-válogatásában.

20 órája

Firegirl megmenti a rászorulókat!

A játék alcíme: Hack and Splash! Ez sok mindent elárul!

22 órája
1

Guerrilla Collective: második nap

Idén is két alkalommal jelentkezik a Media Indie Exchange által megrendezésre kerülő digitális Showcase műsor. A második nap ma 17:00 órától!

1 napja
3

EDGE #360 pontszámok

A szőrös főszereplőkkel nem tudott megbékélni a neves angol magazin, de egy-két váratlan indie gyöngyszemre azért felhívhatják a figyelmünket!

1 napja
5