A Call of Duty: Black Ops 6 dupla terhet cipel a hátán, egyszerre kell folytatni a Call of Duty patinás BO szériáját, és kikalapálnia azt a (single player tekintetében mindenképpen) fiaskót, amit a nyilvánvalóan DLC-ből növesztett Modern Warfare 3 jelentett. Mivel az idei CoD (mint általában) három játék egyben, első körben a kampány módot vizsgáljuk.
A kampány pedig lendületesen indul, és annál lendületesebben is folytatódik, a Cold War logikus folytatását kapjuk, időt ugorva a kilencvenes évekbe, több ismert, és pár ismeretlen szereplővel. A BO6 kampányának egyik újdonsága a játék elején elég hamar felkínált HUB-világ, ahonnan egyrészt küldetéseket indíthatunk, másrészt a missziók során felfedezhető (és gyakorta erősen rejtett) pénzből egy három csoportra osztott képesség-halmazból fejlesztgeh… fejszethe… (elnézését, szemüveget kell feltennem), szóval ápgrédelhetjük önmagunk. Ezek hasznos dolgok, de még jobb, hogy a Black Ops 6 missziói sok esetben több megközelítést tesznek lehetővé, nagyjából úgy, mint amikor Kurt Russel megpróbálta kimenteni az amerikai elnököt az árnyékos Mózes-szigetről.
Jó, volt lopakodás eddig is, de az a típusú lopakodás, ami a korábbiakban a Call of Duty egyébként remekül működő része volt, és inkább az érzékekre próbált hatni, mint a konkrét szimulációra. Azaz nagyjából egy úton nyomulhatsz, és told tele kellő akcióval, de dobj bele még egy karaktert, aki pontosan megmondja, hogy mit kell csinálnod, hogy ne fedezzenek fel. Lásd például a zseniális Call of Duty 4 All Ghilled Up-ot, a tökéletes stealth masztrurbációt, ahol alig csinálsz valamit, de élményszinten lehozod a komplett militáns lopakodós mesterlövész faszagyerek élményt. Akár az eredeti, akár a remake, bátorkodom javasolni az (új)rajátszását, játéktörténelem. Az újragondolt CoD szintén bepróbálkozott a lopakodással, inkább kevesebb, mint több sikerrel.
A Call of Duty BO6 lopakodása nagyban más, ez egy nagyon jól megvalósított FPS stealh, amit a játék az esetek többségében nem tesz kötelezővé, de nagyban jutalmaz. Nem mindenhol, de meglepően sok misszióban komplett pályákat lehet lelopakodni, ezeken belül is többféle, előzőleg teljesen jól kommunikált megközelítést kínál a BO6. Nem mondom, hogy egy Hitman vagy egy Metal Gear, de a maga módján közelít azokhoz, és (bár szinte bármikor át lehet menni Rambóba) ténylegesen és reálisan biztosít utakat arra, hogy észrevétlen maradj.
Ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy lesznek küldetések, ahol csendes megközelítés kötelező, és lesznek olyanok is, ahol abszolút opcionális. Ehhez kapcsolódva: a játék viszonylag korai szakaszából idézve, lesz olyan misszió, ahol egy amerikai szenátor retina-másolatának megszerzése érdekében egy ismert elnök-jelölt (akinek B és C kereszt és vezetékneve, tippeket a kommentekbe) által támogatott szenátor fiatal és csinos asszisztensének megzsarolásával nyerhetjük el a célunkat - és ez csak egy módja annak, hogy bejussunk egy földalatti bázisra, mert egyébként van még kettő. Színtiszta dialógus és lopakodás, fegyver nincs, ha ügyesek vagyunk, egy lövés nem dördül. Ugyanitt: ez csak a küldetés egyharmada, van itt újabb opcionális lopakodás, aztán lopakodás / akció, aztán faltól – falig akció.
A Call of Duty: Black Ops 6 kampányának erőssége a változatossága. Botor dolog lenne konkrétumokat lelőni, de a Treyarch (plusz a fejlesztést támogató féltucat stúdió) ebből a szempontból tényleg kiütötte a lasztit a stadionból, van itt minden, a klasszikus „rohamozd meg a bázist, szerezd meg amit akarsz, és tarts ki addig, amíg nem jön érted a helikopter” küldetéstől kezdve egy (akartuk írni, hogy spoiler, de hát nem az) helyszínen át olyan totálisan nyílt pályákig, ahol a BO6 tényleg szabadon enged egy, ha nem is hatalmas, de kellően nagy nyílt területe, eléd dob három teljesítendő fő-feladatot, meg úgy egy tucat opcionális objektívát, és ezekből csak a Nagy Hármat kell kötelezően teljesítened, más semmit, de amit azokból összeszedhetsz, viszed magaddal egy későbbi küldetésre. Ilyesmi eddig a CoD kampányok történetében nem nagyon volt – de remélhetőleg a jövőben még több lesz.
Nagyon remélem, mert számomra az idei év egyik nagy videójátékos pillanata pont ehhez a pályához fűződik, a hegy tetején található SCUD bázist a korábban (opcionális küldetésből felszedett) hangtompítós puskából 80 százalékban letisztítva mellé lőttem- RIASZTÁS!
A képernyő jobb szélén éppen akkor telt fel a légicsapásom, amire pánikból rácsapva a kezemben volt a bomba, és piros négyzetek, és... BOOM. A hegytető lángolt, égett minden, a korábbi csendes megközelítésem ellentéte, totális pusztítás. És újra csend volt, néma csend.
A Call of Duty: Black Ops 6 kampány módja a két évtizede pörgetett széria egyik legjobbja, látványos, változatos és meglepően meglepő, volt több olyan pontja, amikor határozott borzongást éreztem a mellkasomban - ez mondjuk a koromnál fogva lehetett az előző este elfogyasztott koktélok, vagy egy közelgő alapos szívroham utó- vagy előjele is. Summa summarum: az idei CoD kampány jól sikerült, mindenkinek (különös tekintettel a jelenlegi és jövőbéli Game Pass előfizetőknek) általunk jó szívvel ajánlott játék.
PLATFORM PC, PS4, PS5, One, Series S/X (tesztelt)
KIADÓ Activision | FEJLESZTŐ Treyarch / Raven
MEGJELENÉS 2024. október 25. ÁR kb 28.000 Ft