[Teszt] Katana Zero

Katana Zero

Gamer3652019.04.30. 19:51

Alapvetően nehéz helyzetben vagyok a Katana Zero-val. Az Askiisoft PC-re és Switchre megjelent side scrollere szigorúan leírás alapján nem sokat mutat. Adott egy pixelgrafikás, pörgős játékmenetű, neon színvilágú oldalnézetes "nindzsás" játék, instadeath-el megfűszerezve. Tucat ötlet? Ráfoghatjuk. Azonban az összkép teljesen mást mutat, mint amit elsőre gondolna az ember.

Lassan kijelenthetjük, hogy a '80-as évek nosztalgiájának, azon belül is a high-tech, esetleg cyberpunk vagy éppen tech noir világok hivatalos ábrázolásmódja a harsány neon fény. A Katana Zero is egy ilyen szivárványos, ugyanakkor sötét (és véres...nagyon véres) hangulatú világba helyezi a cselekményét. Ebben a világban kell Dragon nevű bérgyilkos szamurájunknak helytállnia, egy szál katanájával és néhány, a pályákon felszedhető, dobható extrával felszerelkezve. A játékmenet pörgős, pont annyira akasztja meg az embert, hogy egy pár pillanat alatt végiggondolja, mit és hogyan hajtson végre, majd a gördülékeny harcrendszerének segítségével végrehajtsa a tervet.

*“A kocsmáros szerint az a recept, hogy bent maradjon a kés.”

*

A játék gyakorlatilag egy puzzle játék, aminek a lényege, hogy a pályán megtaláljuk azt a lehetséges "útvonal(ak)at", amit végigdarálva kipucolhatjuk a pályát. A harc az egy ütés, egy halál elvet követi ami visszafelé is ugyanúgy működik, arra ösztökélve az embert, hogy az adott helyzetekben tökéletesen hajtsa végre a támadásait, amik során nem ritkát 4-5 ellenfelet is le kell zúzni, mire reagálni tudnának. Persze halál esetén sem kell kizökkenni és fél órás szakaszokon újra végighaladni, a szekvenciák ugyanis meglehetősen rövidek, a respawn pedig villámgyorsan történik, stílusosan egy VHS kazi visszatekerésének effektjével. (...amit az idősebbek jól tudnak, hogy nem volt szabad csinálni, mert kinyírta a szalagot, ugye?). Ha egy rész nagyon nem megy, akkor segítségül hívhatjuk Dragon felpörgetett érzékeit szimbolizáló "bullet-time"-ot, ami úgy tűnhet az elején, hogy túlságosan is megkönnyítheti a játékmenetet, azonban később ráeszmélünk, hogy a használata nem feltétlenül opcionális, sokkal inkább az ideális megoldások szerves része. Persze vannak akik nem használják, komplett végigjátszások vannak amik során egyszer sem alkalmazzák; akadnak olyanok is, akik a Dark Souls-t is 1-es szinten seggpucéran játsszák végig, viszont lássuk be, nem ez az általános.

*“Itt nem feltétlenül éreztem, hogy a játék ne lenne frusztráló...”

*

Arra a kérdésre, hogy nehéz-e a játék egyértelmű nem a válasz. Nem a jobbra gomb nyomvatartásából áll, a játék figyel arra, hogy pont annyi kihívást nyújtson, hogy ne legyen frusztráló viszont érezzünk egy adag nagy dózis sikerélményt, ha sikerül egy két pörgősebb rész.

Jópofa megoldás, hogy az elhalálozások illetve a respawn is simán illeszkedik a történetbe, hiszen amit végrehajtunk és elrontunk az nem a konkrét akció, hanem a főhősünk tervének megjelenítése a valós akciót a végén nézhetjük meg. Halál esetén közli is,hogy hmmmm... ez így nem működne. És kezdjük elölről. A történet során meg is magyarázzák ennek a prekogníciónak az eredetét. Apróság, de az ilyenek dobják fel az egyébként közepes ötleteket.

*“Vitán felül ezek a játék legszebben megvalósított részei.”

*

Miben nyújt ezeken felül többet, mint az indie side-scrollerek százai? Leginkább a sztorijában és annak tálalásában. Hálás feladat olyan játékot tesztelni, ahol nem alibizik el az ilyesmit, számomra mindig a játékok központi eleme volt a történet és a lore. Ami először egy egyszerű alibinek tűnik később egy szépen kidolgozott, meglepő mélységű háttérvilággal megtámogatott sci-fi-be torkollik. Nem titkolom, itt leesett az állam, ugyanis meglepett, hogy a stílusban egyáltalán nem gyakori mélységű történettel turbózták fel a játékmenetet. A bérgyilkolászós küldetések között a panelházunkban lakó kislánnyal haverkodunk, vagy pedig éppen a pszichológusunkkal analizálhatjuk az életünk miértjeit. A társalgások nem lineárisak, hanem felelgetős módszerrel vannak felépítve, a mellékvágányok mögé rejtve a történet java részét. Aki csak végigkattogtatja ezeket a beszélgetéseket, gyakorlatilag a játék lényegi részét ugorja át.

A pályák designjára nem lehet panasz. Meglepően változatos helyszíneket kapunk, nem egyszer egyedi megoldásokkal, ami nem hagyja kifulladni a játékmenetet. Hozzátartozik a témához a pixelgrafika megvalósítása. Van aki szereti, van aki fázik tőle, én személy szerint valahol a kettő álláspont között foglalok állást. Ha egyértelműen design döntés indokolja olyankor örömmel fogadom, a Katana Zero-hoz pedig ez érzésemre tökéletesen illik. Főleg, hogy olyan fény-árnyék hatásokkal és részletességgel dobták fel, amilyen eddig nem nagyon láttam a témában ilyen szépen kidolgozva. Az egészet még megspékelték a fejlesztők egy hangulatos synthwave zenei háttérrel, ami elég sokat hozzátesz a játék pörgésének fenntartásához.

*“Nincs is jobb, mint egy pszichológusnál üldögélni, miután lemészároltunk 50-60 embert.”

*

A Katana Zero nem lett hibátlan, de csak apróságokat tudok felhozni negatívumként. Kissé rövid, az ellenfelek pedig nem túl változatosak, viszont kárpótol érte a remekbe szabott történet, valamint annak tálalása, illetve a pörgős, beszippantó játékmenet és a gyönyörű vizualitás. Nyugodt szívvel ajánlom, számomra idén az eddigi legkellemesebb meglepetés!

9/10

Shifty Fox

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

17 órája
26

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

1 napja
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

7 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

8 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

8 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

2025.06.23.
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7