[Teszt] Blazing Chrome

Blazing Chrome

mcmackoGéczy Attila2019.07.25. 10:09

A Blazing Chrome megjelenését vártam már, mivel személyében az idei év egyik nagy ígéretes indie-retro játékát lehetett látni. Nyilvánvaló Contra-utóérzés fogott el már az első képek és trailerek vizslatása közben, ami pedig jött most júliusban, az tényleg egy nyilvánvaló Contra-utóérzés. Szóval a kör bezárult, én pedig egészséges nyugalommal, és széles mosollyal tettem le a kontrollert az első végigjátszott este után. Hiába voltam túl egy masszív munkanapon, a Blazing Chrome a régisulis kihívása mellett is kikapcsolt és szórakoztatott.

Megvan a Contra (Európában Probotector) játékmenete? Kommandósokkal haladunk balról jobbra, „lentről fel, vagy felről le”, közben pedig ezer ellenfél akarja apasztani a 1UP készletünk számait. A karakterek egy lövéstől halnak, de szerencsére tárolókból power-upok és fegyverek szedhetőek fel, így két dolog marad a sikeres pályateljesítéshez:

1.) Megtanulni az ellenfelek támadási mintáit, hogy lehetőleg ne veszítsünk életet.

2.) Felszedni és megtartani (!) a jobb fegyvereket, amivel könnyebben teljesítehetőek az adott szakaszok.

Ezt a két pontot a Blazing Chrome-nál is be kell tartani, de a játék kicsit enyhít azért a klasszikus Contra elvárásokon. Egyrészt a pályák jó nagyok, ennek megfelelően több checkpoint is van, így nem kell mindig újrakezdeni az egész kócerájt az elejéről - másrészt pedig a fegyverek (sejtésem szerint) fixen érkeznek, mindig a következő pályarész igényeinek megfelelően.

A powerup motyók között is vannak hasznos cuccok, gyorsítók, duplaugrás, pajzs… És persze nem maradhatnak el a járművek sem, itt is kapaszkodhatunk helikopter-talpon, mocizhatunk, és mechába is pattanhatunk, ha úgy hozza a pályadesign. Később még egy spéci pályára is eltévedünk, de erről nem spoilereznék… Öt plusz egy szint várja, hogy megtanuljuk, kivégezzük, majd másik karakterrel újrázzuk az egészet. Vagy két fővel essünk neki a bulinak - ezt még kompetens társ híján sajnos nem tudtam kipróbálni.

Természetesen mit sem érne az egész akció jóféle hangulat és pályatervezés nélkül. A Blazing Chrome minimális egyéniséggel bír - a pályákról lerí, hogy melyik korábbi Contra epizód melyik szintje is ihlette a helyszíneket. Ugyanez van az ellenfelekkel, főbossok jellegével is. De ez nem is nagy baj, mert tényleg olyan, mintha egy valódi Contra folytatással tekernénk - az meg ugye olyan régen volt már (ráadásul az is DS-en), hogy az ember örül annak, hogy ismét ebben a műfajban szórhatja a halálos ólmot és energianyalábot. Fontos megjegyezni, hogy a Blazing Chrome a 16 bites grafikai világot követi - olyan az egész, mintha egy SNES vagy Megadrive játékkal durvulnánk. A színekkel bánhattak volna kicsit bátrabban - már a korábbi screenshotokon látszódott, hogy egy kicsit fakó, kicsit fémes lesz a játék színpalettája, talán ezen hangolhattak volna még a brazil JoyMasher fejlesztői. A retro-hangulatot a zenék és a hangok is kiegészítik, és meg kell hagyni, 5.1-en olyan fasza hangképet öntött a szobára a játék, hogy már csak az is fokozta bennem a gyermeki elégedettséget.

A Blazing Chrome fő hibája, hogy nem akar túlmutatni a műfaj korábbi nagyágyúin. De ezen kacagva felülkerekedünk majd, mert élvezetes minden vele töltött perc. A nehézsége igazságos, a pályatervezés precíz és tanulható. Az irányítás feszes és kézreálló, a prezentációja hozza, amit vállal. Nagyon jó lenne, ha a készítők sikerrel zárnák ezt a projektet, és ha a saját IP-tárát elkótyavetyélő Konami nem is ébred, akkor az indie vonalból nőhetne ki a Contra természetes evolúciója. Én vevő leszek rá a jövőben is, az már tuti!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Hatalmas leépítést jelentett be a Microsoft – ez történt szerdán

Továbbá: Bandai Namco újdonságok, 9 Years of Shadows, Donkey Kong Bananza.

4 órája
10

Rise of Industry 2: ráfér még az ipari léptékű fejlesztés

A Rise of Industry első része nem a legegyszerűbb menedzsment játék volt, viszont a kanyarban itt a folytatás, így megnéztük, mire juthat a fotel-businessman 2025-ben.

13 órája
1

VA-sztárok a Dead Take-ben, System Shock 2 utánpótlás – ez történt kedden

Továbbá: Donkey Kong Bananza, WWE 2K25, Day of the Shell, Quit Today

1 napja
3

Új kosárlabdás játék az EA Sportstól, 30 éves az Ace Combat – ez történt hétfőn

Továbbá: Fruitimo, Supervive.

2 napja
9

Ruffy and the RIverside - Kócos kis mackóördög

A 3D platformerek reneszánszát az indie fejlesztők bátorsága és tenni akarása indította be. Most itt a következő cím, ami egy chaotic-good beállítottságú, izgő-mozgó mackóval próbál a szívünkbe zuhanni. Teszt!

3 napja
4

Heti megjelenések

3 napja
1

Still Wakes the Deep: Siren’s Rest – Mélymerülés

A Still Wakes the Deep remekül fogta meg a tengeri terror atmoszféráját, most pedig itt a folytatás egy DLC formájában. Lássuk, merre pihennek a szirének!

4 napja
3

PS5-re költözik a Rennsport, konzolos verziókat kap a Delta Force – ez történt pénteken

Továbbá: Bubble Bobble: Sugar Dungeons, Super Mario Strikers, Turok Trilogy Bundle.

5 napja
9

System Shock 2: 25th Anniversary Remaster

Sokak szerint a modern FPS műfaj többet köszönhet a System Shocknak, mint a többi nagy öregnek együttvéve. Ezen persze lehet vitatkozni, de az tuti, hogy az első két Shock-játék tényleg őrületes innovációkat tartogatott.

6 napja
5

Fókuszban a Capcom Spotlight – ez történt csütörtökön

Továbbá: Death Stranding 2: On the Beach, Spy Drops, Anger Foot, Two Point Museum.

6 napja
4

Stellar Blade x Goddess of Victory: Nikke

A külsős együttműködés után ezúttal hazai pályáról kollaborál a Shift Up, és bővíti a Stellar Blade-et olyan módon, amit talál kevesen gondoltak volna.

6 napja
3

Apróságok a hét közepére - ez történt szerdán

Benne: Senua’s Saga: Hellblade II Enhanced, Neverness to Everness, Everybody’s Golf: Hot Shots, Fatal Run 2089.

7 napja
5

RoadCraft - szurkoljunk együtt!

A SnowRunner és MudRunner játékok neve sokak számára ismerős lehet; most itt a képzeletbeli folytatás, a RoadCraft. Lássuk, mire jutunk, ha aszfaltra megy a játék!

7 napja
9

PlayStation Plus: a júliusi hármas

Egy legendás akció-szerepjáték sorozat legújabb része. Felejthetetlen hegymászás. Féktelen bunyók. Ez várja az előfizetőket a következő hónapban.

7 napja
14

Little Nightmares bejelentések - ez történt kedden

Benne: Little Nightmares III, Little Nightmares Enhanced Edition, Little Nightmares VR: Altered Echoes, System Shock 2: 25th Anniversary Remaster, Pera Coda, Dreams of Another, Painkiller, Rematch, Meta Quest 3S Xbox Edition.

8 napja
9

Cronos: The New Dawn napló, Hytale kasza - ez történt hétfőn

Továbbá: Arc System Works, Dune: Awakening, THQ Nordic, Build a Rocket Boy.

9 napja
3

Lies of P: Overture

Némi megvárakoztatás után a Round8 a semmiből bedobta a Lies of P kiegészítőjét, mi pedig felkerekedtünk hogy megnézzük, mit is kínál az Overture.

9 napja
13

Demónéző 2025 június: Nioh 3, Dispatch, Hell is Us és a Morbid Metal

A demók intézménye végérvényesen visszatért, és nem csak a Steam felületén, de konzolon is betekintést kaphattunk jó néhány várt tételbe. Ismét merítettünk egyet az aktuális Steam Next Fest végtelennek tűnő kínálatából, és mellécsaptuk a Nioh 3-at is. Nézzünk meg néhány címet, amire mindenképpen érdemes lesz odafigyelni a következő hónapokban!

2025.06.23.
2

Heti megjelenések

2025.06.23.
13

Date Everything

Szeretem a szokatlanul nagy marhaságnak hangzó elképzeléseket, pláne szellemes írással és igényes szinkronnal megtámogatva, így a Date Everything igazi nekem való őrületnek tűnt, de vajon tényleg érdemes közelebbi kapcsolatba kerülni egy háztartási eszközzel?

2025.06.22.
7