[Teszt] Those Who Remain

Those Who Remain

ne5hVáradi Dániel2020.06.01. 10:00

Mi egy jó történet ismertetője? Tekintve, hogy sosem törtem írói babérokra, talán nem én vagyok a legalkalmasabb ennek a kérdésnek a megválaszolására, egyszeri olvasóként azonban azt könnyű felsorolni, mivel képes megfogni egy sztori. Nyilván az alapvetően izgalmas koncepció mellé nem árt egy kellően erős felvezetés, egy érdekes főszereplő, esetleg pár kisegítő karakter vagy egynéhány jól felépített fordulat a narratíva során.

Hogy miért ezzel kezdtem az egészet? Mert a Those Who Remain a fentiekből semmit nem vonultat fel, így a játék egyik (szép magyar kifejezéssel élve) selling pointja, a "pszichológiai horror" teljesen erejét veszti, így a tényleges játéknak kellene elvinni a hátán az egészet, de könnyen kitalálható módon erre nem képes.

Főszereplőnk, Ethan... Elliot? Edward! Valami E betűs fazon a játék legelején a büdös nagy semmi kellős közepén terpeszkedő motelban igyekszik találkozni a szeretőjével, mert.. nos... ezt sosem tudjuk meg. A Those Who Remain úgy hajít minket a dolgok közepébe, hogy a lehető legkevesebb háttéranyagot biztosítja az általunk irányított karakterről, így nem csupán a múltja, de a cselekedetei és úgy igazából az egész helyzete könnyen válik érdektelenné a számunkra. Ahogy a későbbi eseményeknek helyszínt adó Dormont kisváros titokzatos múltja is.

A meghitt légyott persze annak rendje és módja szerint zátonyra fut vagy igazából el sem kezdődik, mi pedig a rejtélyes városka felé tartva egy ponton már téren és időn át is ugrálgatni kezdünk, mert... csak. Nyilván a játék végéhez közeledve egyre több darab kerül elő a kirakóshoz, addig azonban marad a sötétben tapogatózás.

Persze csak képletesen, hiszen a Those Who Remain játékmenetének épp az a lényege, hogy lehetőleg egy percet se tartózkodjunk a sötétben, mert a kék szemű árnyéklények azonnal elkalapálnak minket. Ennek elkerülésére a játék helyszínein található fényforrásokkal játszva kell folyamatosan megvilágítani utunkat, illetve ezek jótékony ragyogása alatt kell megtalálnunk a továbbjutáshoz vezető tárgyakat.

A játékmenet szépséghibája azonban az, hogy a fejlesztők ahelyett, hogy lehetőséget adtak volna arra, hogy bizonyos szituációkat a saját elképzelésünk szerint oldjunk meg, inkább úgy látták jónak, ha arra kárhoztatnak minket, hogy kitaláljuk, ők milyen megoldást is tartottak ideálisnak. Ez csak azért bosszantó, mert az esetek többségében a korábban már említett létsíkváltós mechanika képezi a megoldás kulcsát, ami néhol fölöslegesen túlbonyolítja a dolgokat.

A múlt és a jelen között ugrálva az ettől elvárható ok-okozati összefüggést kapjuk, vagyis amit a korábbi idősíkban megváltoztatunk, annak a jelenre is hatása lesz. Ráadásul a játék egy ponttól kezdve a bíró, az esküdtszék és a hóhér szerepét is ránk osztja, a nyomok felkutatása során pedig a tér-idő folytonosságban való ide-oda sasszézás jelenti az egyetlen fegyverünket.

Az egyébként kissé körülményes irányítást csak súlyosbítja, hogy a játék egy-egy pontján bizarr lények elleni bújócskába is belekényszerülünk, a rendelkezésünkre álló eszköztár pedig kimerül a sétában és a futásban. Bizony, nincs lopakodás, nincs fedezékhez lapulás, esetleg amögül való biztonságos kitekintés.

Technikai oldalról a játék egy kis fejlesztőcsapattól elvárt minőséget hoz, ezért elmarasztalni nyilván nem indokolt, bár a tény, hogy az általunk felvett tárgyak egy része az interakció során előttünk lebeg a levegőben, mintha valamilyen telepata reptetné őket, nem éppen olyan megoldás, amire elismerően bólintok. Ennél már csak a szinte minden életkedvet nélkülöző szinkron rosszabb, ami egy újabb lépés afelé, hogy a lehető legkevésbé legyen ránk hatással a főszereplő sorsa.

Furcsa és szokatlan leírni, de a Those Who Remainnek kifejezetten jól áll, hogy mindössze néhány óra alatt a teljes történet abszolválható. A főszereplő karakterdrámájának elnagyoltsága, valamint a kisvárosi események felgöngyölítésének kidolgozottsága gondoskodtak róla, hogy arra se legyek kimondottan kíváncsi, hova is fut ki a történet vége. Ez pedig egy olyan játék esetében, aminek ez lenne az egyik, ha nem egyetlen húzóereje, kimondottan nagy veszteség.

*** Those Who Remain | Platform: PC, PS4 (tesztelt), One, Switch, Mac |

Kiadó: Wired Productions | Fejlesztő: Camel 101 |

Megjelenés: 2020. május 28.***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

11 órája
303

Blizzard átalakulás - ez történt pénteken

Továbbá: Patapon 1+2 Replay, Marathon, Dragon Quest VII Reimagined, Dave The Diver.

1 napja
7

Gran Turismo 7 - Power Pack DLC

A Gran Turismo már hosszú ideje nem csupán egy autós videójáték-sorozat: maga a PlayStation egyik ikonikus mérföldköve, immár 28 éve. Lássuk, mit tud a SPEC III Update és a Power Pack DLC!

1 napja
10

Túlóra és egyezség - ez történt csütörtökön

Benne: Light of Motiram, PowerWash Simulator 2, Limbic Entertainment, Naughty Dog, Trails in the Sky 2nd Chapter.

2 napja
10

Octopath Traveller 0

Az első Octopath Traveler 2018-ban Nintendo Switch exkluzívként indult, és ezzel a címmel mutatta be a Square Enix a HD-2D grafikai stílust. Vajh az Octopath 0 esetében tart még a lendület, vagy kezd kikopni a varázs? Tesztünkből kiderül!

2 napja
2

Csapdát karácsonyra – ez történt szerdán

Benne: Next Hunting Adventure, Yakuza Direct, Hogwarts Legacy, MINOS: Home A-Labyrinth, Warhammer 40,000: Mechanicus II, Vambrace: Dungeon Monarch, Mega Man Star Force Legacy Collection.

3 napja
8

Bővül a Hollow Knight: Silksong, csúszik a Terminator: Survivor – ez történt kedden

Továbbá: Final Fantasy VII Remake Intergrade, Disciples Domination, Laysara: Summit Kingdom, Quarantine Zone: The Last Check, Sucker Punch Productions.

4 napja
5

Endorfy Solum Studio - mikrofon az arcodba

4 napja

Routine

A Routine megjelenésére közel tizenhárom évet kellett várnunk, azonban a Lunar Software alkotása végül csak kiverekedte magát a fejlesztői pokolból, és valósággal berobbant a képernyőinkre.

4 napja
4

2025 legjobb játékai

A döntés ebben az esztendőben is a Ti kezetekben van: lássuk, melyik lesz idén Az Év Játéka itt a Gamer365-ön!

5 napja
46

Marathon megjelenési dátum, vásárolt a Ubisoft – ez történt hétfőn

Továbbá: S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, Cult of the Lamb, Divinity: Original Sin II – Definitive Edition, Westlanders.

5 napja
8

Heti megjelenések

6 napja

Super Mario 40: a legőszintébb Mario élményeink

A "Mario 40"-évforduló előhozta a csapatból a nosztalgikus történeteket. A belsős csatornánkon pörögtek a kommentek, nem győztük súlyozni a címeket, hogy kinek melyik a kedvence, vagy milyen más szempont szerint ...

6 napja
14

Zowie a csillaglétrán: perifériák profiktól profiknak

6 napja
3

Genesis - Thor 230 TKL Lite + Boron 500 XXL

A mechanikus billentyűzetek valóban uralkodnak mostanában, és a portfóliókban olyan termékek jelennek meg a piacon, amelyek az olcsóbb szegmenstől, a közepes igényeken át az ultra high-end profik világáig mindent lefednek. A Genesis márkát kifejezetten kedveljük...

6 napja

Terminator 2D: No Fate – csak ha bevégzed

8 napja
8

The Game Awards 2025

Clair Obscur dominancával és új bejelentésekkel tarkított műsort láthattunk.

9 napja
50

Kövesd velünk az év utolsó nagy videojátékos showeseményét!

9 napja
37

PlayStation Game Catalog: decemberi érkezők

Skate Story. Lego Horizon Adventures. Assassin's Creed Mirage. Többek között ezek a címek zárják ezúttal az évet a szolgáltatás kínálatában.

9 napja
5

Hail to the Rainbow

9 napja
2