The Falconeer

mcmackoGéczy Attila2020.11.26. 12:30

Tomas Sala egyszemélyes projektje több szempontból is döbbenetes. A Falconeer jól néz ki, méretes, egyedi, és emellett nyitócím is az Xbox Series X|S platformon. Szinte hihetetlen, hogy egy repkedős, nyílt világú akciójáték egy koma kezei alól ki tud gurulni, pláne hogy a Falconeer egy egészen jól sikerült játék is. Simán olyan cím, ami bár nem fog konzolokat eladni, azért a régi jó XBLA Summer of Arcade eseményeken kellő figyelmet harcolt volna magának. Limitációi és - ha szabad így fogalmazni- hibái egyértelműek, viszont ebben a kontextusban mindenki tudja, mit várhat tőle.

Akciót, amiben méretes sólymok lőnek egymásra egy furcsa tengeri világ, Nagy Ursee felett. Kalandot, amiben küldetéseket, és pénzkereső fetch-questeket pörgethetünk egy Sea of Thieves terepére emlékeztető nyitott világban. Vásárlós mechanikát, amivel bővül az arzenál, RPG-jelleggel fejlődik a madár (bio-löttyök és buffok segedelmével). Valamint engedélyeket, és kulcs tárgyak hajkurászását, hiszen ezzel nyílnak meg az egyes települések frakciói, vajákos szolgáltatásai és állomásmesteri feladatai.

A Falconeer nem bonyolítja túl a dolgokat, de nem is magyaráz hozzá sokat. Ilyen szempontból eléggé retro a játékmenet magja - egy rövid bevezető után magadnak kell rájönni a mechanikák működésére. Még az alapvető irányítási trükkökhöz is érdemes tutorialt olvasni, mert több óra után sem feltétlen fogsz rájönni a boostolás, a fordulás, gyorsítás-lassítás mikéntjére. Ugyanez igaz a kihívásra is. A missziók közé ugyanis gyakran be-becsúszik egy-egy bitangos nehézségi tüske. Escort küldetések, védd meg a csomagod a nálad egy szinttel erősebb kalózoktól, stb. ... Ilyenkor - mikor már harmadjára, ötödjére, tizedjére is lepattansz - jön a keresgélés, a világban való grasszálás, a pénzkeresés, a tárgyak-fegyverek próbálgatása... Jobb lett volna persze, ha ezeket a Falconeer magától vezeti be a solymász habitusba, de ebből tényleg egyfajta retro kihívás domborodik ki, amit tudom hogy sokan komálnak, mert a 8 és 16 bites időkre emlékezteti az embert...

Sajnos nekem egyben ez egyfajta állandó gátat is jelentett a játékkal kapcsolatban, egyszerűen két hete amolyan "második" játékként terelgettem a sólymot egy másik tesztjáték mellett, mert állandóan visszapattantam róla. Az acsik megnyitási aránya is azt mutatja, hogy nem sokan maradtak a több fejezetből álló kaland végére. Neked kell eldönteni, hogy miként tudsz egy ilyen kihívás iránt viszonyulni. Mert maga ez a nyitott világos, keresgélős, küldetés-elvállalós móka még akár egy Rogue Squadron gúnyában is működne (látom magam előtt a T-16-os gépet és a "Tatooine Stories" feliratot a dobozon...). De ugyanakkor a Falconeer íve és repetitívbe hajló mivolta azt jelzi, hogy a szépséges látvány, az egyedi folklór (repülj csak el először a The Maw felett!) és amúgy jól működő alapvető mechanikák mellett a kohézió kialakítására jutott a legkevesebb energia.

Kár, mert a Falconeer így az igazán jó játék kategóriából visszacsúszik az erős középmezőnybe. Akiket vonz a téma, azok úgyis belekóstolnak (Game Pass-ben sajnos nem elérhető a solymászkodás). Emellett technikailag is vonzó lehet a 120 Hz-es frissítés ígérete, mi több néhány kellemes órát a hibák ellenére is ki lehet sajtolni a játékból. De legyünk őszinték, ebben a formában kevesen fognak igazán rajtamaradni a kampányon. Egy kicsit nagyobb csapattal, fókuszált kampánnyal és némi polírral azonban simán van helye az ilyesminek a piacon. Talán majd a Falconeer 2 megmutatja, milyen potenciál is van a koncepcióban.

6/10

***The Falconeer | Platform: XO, XS X|S (tesztelt),PC

Kiadó: Wired | Fejlesztő: Tomas Sala

Megjelenés: 2020.11.10. | Ár: 30 EUR, Game Pass***

A Vicarious Visions beolvadt a Blizzardba

A Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 felújítások fejlesztőcsapata mostantól a Blizzard saját projektjein dolgozik.

14 órája
8

A Tencent felvásárolta a Klei csapatát

A kínai óriás tovább terjeszkedik. Ezúttal a Don’t Starve és Mark of the Ninja játékokról ismert Klei Entertainment csapatát kebelezte be.

15 órája
1

Resident Evil 4 (Remake) átalakítás

Egyes információk szerint a kiadó nem volt elégedett az M-Two eddigi munkájával, így az elsődleges belsős csapatát állította a projekt élére.

15 órája
7

Xbox Live Gold: áremelés, aztán mégsem

A Microsoft csendben megemelte az Xbox Live Gold előfizetés árát - aztán a közösségi felháborodás miatt kapásból visszavonta az egészet.

18 órája
18

Humankind: avatárok és MI-k

A PC-s grand stratégia részleteiről fed fel friss dolgokat a legújabb fejlesztői napló.

1 napja

Games with Gold: februári kínálat

Egy egészen kellemes kínálat. Egy egészen kellemetlen áremelés mellé. Egy biztos: nem most válik ingyenessé a GOLD szolgáltatás. Sőt.

1 napja
22

The Medium: 9 rejtélyes furcsaság

Ha a Maw hátborzongató jelenlétét nem is érezzük egyelőre a hátunk mögött, a marketing anyagok elől már most sincs menekvés.

1 napja
2

Olija: történet a pixelek mögött

A Devolver Digital egy pixelart gyöngyszemet csapott le a Sony indie részlegének kezéről? Pár nap múlva kiderül!

1 napja
5

Sherlock Holmes: Chapter One

Hey, Detektívek! Csak egy tipp: a Frogwares hangulatos videó formájában válaszolja meg az eddig felmerült kérdéseiteket.

1 napja
1

Resident Evil Showcase

Nézzük csak: Resident Evil Village kedvcsináló. Előző generációs verziók. Megjelenési dátum. Gameplay villanások. Na meg exkluzív próbakör!

2 napja
53

Destruction AllStars: bemutatkozik a mezőny

Hősök. Ikonok. Legendák. A bajnokság résztvevőit az egész világ ismeri, szóval ideje, hogy mi is vessünk egy pillantást a színes társaságra.

2 napja
7

Apex Legends: komolytalan őrület

Kirobbanó előzetesen az új szezon.

2 napja
1

Team Ninja: tervek a jövőre

Lehetséges Nioh folytatás, Ninja Gaiden hírek, open world játék. Ezek vannak a stúdió tarsolyában.

2 napja
1

Odabenn: a magyar hangjátéksorozat

A hatvanas/hetvenes évek klasszikus rádiójátékait idézi meg modern köntösben az új magyar kezdeményezés. Hallgassatok bele!

2 napja
2

Új játékokon dolgozik a Valve

De hogy pontosan miken, arról természetesen most sem tudtunk meg részleteket.

2 napja
15

Curse of the Dead Gods: konzolos megjelenés

Unod a görög isteneket? Itt az új roguelike kaland egy folyton változó sötét templommal, csapdákkal és szörnyekkel.

2 napja
2

Encodya: euro point and click Neo Berlinben

Cyberpunk stílus, egy árva kislány és egy robot - vajon mi kerekedik ki ebből?

3 napja

Norco: új kaland a Raw Fury-nál

Furcsa sci-fi kalandjáték, bizarr, ámde méregerős hangulattal. Éljen a dolgok különös mivolta!

3 napja

A The Medium: Marianne képességei

A Bloober Team legújabb horrorjátékának különleges képességekkel rendelkező főhősnője megmutatja mire is képes. A PC-s hardverigényről is be tudunk számolni

3 napja
12

Atomic Heart: RTX bemutató

Látványos RTX és DLSS erődemonstráció a Mundfish és az NVIDIA együttműködésének hála. Megjelenési dátum mondjuk továbbra sincs.

3 napja