[Teszt] The Falconeer

The Falconeer

mcmackoGéczy Attila2020.11.26. 12:30

Tomas Sala egyszemélyes projektje több szempontból is döbbenetes. A Falconeer jól néz ki, méretes, egyedi, és emellett nyitócím is az Xbox Series X|S platformon. Szinte hihetetlen, hogy egy repkedős, nyílt világú akciójáték egy koma kezei alól ki tud gurulni, pláne hogy a Falconeer egy egészen jól sikerült játék is. Simán olyan cím, ami bár nem fog konzolokat eladni, azért a régi jó XBLA Summer of Arcade eseményeken kellő figyelmet harcolt volna magának. Limitációi és - ha szabad így fogalmazni- hibái egyértelműek, viszont ebben a kontextusban mindenki tudja, mit várhat tőle.

Akciót, amiben méretes sólymok lőnek egymásra egy furcsa tengeri világ, Nagy Ursee felett. Kalandot, amiben küldetéseket, és pénzkereső fetch-questeket pörgethetünk egy Sea of Thieves terepére emlékeztető nyitott világban. Vásárlós mechanikát, amivel bővül az arzenál, RPG-jelleggel fejlődik a madár (bio-löttyök és buffok segedelmével). Valamint engedélyeket, és kulcs tárgyak hajkurászását, hiszen ezzel nyílnak meg az egyes települések frakciói, vajákos szolgáltatásai és állomásmesteri feladatai.

A Falconeer nem bonyolítja túl a dolgokat, de nem is magyaráz hozzá sokat. Ilyen szempontból eléggé retro a játékmenet magja - egy rövid bevezető után magadnak kell rájönni a mechanikák működésére. Még az alapvető irányítási trükkökhöz is érdemes tutorialt olvasni, mert több óra után sem feltétlen fogsz rájönni a boostolás, a fordulás, gyorsítás-lassítás mikéntjére. Ugyanez igaz a kihívásra is. A missziók közé ugyanis gyakran be-becsúszik egy-egy bitangos nehézségi tüske. Escort küldetések, védd meg a csomagod a nálad egy szinttel erősebb kalózoktól, stb. ... Ilyenkor - mikor már harmadjára, ötödjére, tizedjére is lepattansz - jön a keresgélés, a világban való grasszálás, a pénzkeresés, a tárgyak-fegyverek próbálgatása... Jobb lett volna persze, ha ezeket a Falconeer magától vezeti be a solymász habitusba, de ebből tényleg egyfajta retro kihívás domborodik ki, amit tudom hogy sokan komálnak, mert a 8 és 16 bites időkre emlékezteti az embert...

Sajnos nekem egyben ez egyfajta állandó gátat is jelentett a játékkal kapcsolatban, egyszerűen két hete amolyan "második" játékként terelgettem a sólymot egy másik tesztjáték mellett, mert állandóan visszapattantam róla. Az acsik megnyitási aránya is azt mutatja, hogy nem sokan maradtak a több fejezetből álló kaland végére. Neked kell eldönteni, hogy miként tudsz egy ilyen kihívás iránt viszonyulni. Mert maga ez a nyitott világos, keresgélős, küldetés-elvállalós móka még akár egy Rogue Squadron gúnyában is működne (látom magam előtt a T-16-os gépet és a "Tatooine Stories" feliratot a dobozon...). De ugyanakkor a Falconeer íve és repetitívbe hajló mivolta azt jelzi, hogy a szépséges látvány, az egyedi folklór (repülj csak el először a The Maw felett!) és amúgy jól működő alapvető mechanikák mellett a kohézió kialakítására jutott a legkevesebb energia.

Kár, mert a Falconeer így az igazán jó játék kategóriából visszacsúszik az erős középmezőnybe. Akiket vonz a téma, azok úgyis belekóstolnak (Game Pass-ben sajnos nem elérhető a solymászkodás). Emellett technikailag is vonzó lehet a 120 Hz-es frissítés ígérete, mi több néhány kellemes órát a hibák ellenére is ki lehet sajtolni a játékból. De legyünk őszinték, ebben a formában kevesen fognak igazán rajtamaradni a kampányon. Egy kicsit nagyobb csapattal, fókuszált kampánnyal és némi polírral azonban simán van helye az ilyesminek a piacon. Talán majd a Falconeer 2 megmutatja, milyen potenciál is van a koncepcióban.

6/10

***The Falconeer | Platform: XO, XS X|S (tesztelt),PC

Kiadó: Wired | Fejlesztő: Tomas Sala

Megjelenés: 2020.11.10. | Ár: 30 EUR, Game Pass***

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

The Falconeer: Revolution Remaster

A Falconeer első megjelenése furcsa iparági anomália volt: egy solodev játékról beszélünk, amely ennek ellenére iszonyat látványosan nézett ki, tartalmas is volt, ráadásul Xbox Series platformokon 120 Hz-es képfrissítést...

2 órája

Új Elden Ring: Nightreign DLC, Fatal Frame II Remake megjelenés – ez történt kedden

Továbbá: BrokenLore: Ascend, BrokenLore: Unfollow, Gran Turismo 7, BlazBlue: Entropy Effect X, Tokyo Xtreme Racer, Marvel Tokon: Fighting Souls, Octopath Traveler 0, Let it Die: Inferno, Damon and Baby, Never Grave: The Witch and the Curse.

6 órája
2

ARC Raiders sikerek, PS5-eladások – ez történt hétfőn

Továbbá: The Super Mario Galaxy Movie, Junkster, Ereban: Shadow Legacy, Storm Lancers, Resident Evil: Survival Unit, Switch 2 kompatibilitás.

1 napja
11

Onirism

Te emlékszel a legutóbbi álmodra? Carol igen, aki épp egy furcsa utazáson megy keresztül: kisnyusziját Bunbunt elrabolták! Tesztlaborban az Onirism.

1 napja

Heti megjelenések

2 napja
10

Painkiller

Lássuk, hogy a 2025-ös Fájdalomcsillapító, és a klasszikus játékmenet drasztikus mutációja boomernek való vidék-e.

2 napja
6

Halo: Combat Evolved Remake - A Varacskosdisznó újjászületése

Kedvcsináló minden idők legkedvesebb Halo játékának friss remake-jéhez, egy Warthog-rajongó sisakrostélyán át.

3 napja
16

Nemze7i ünnep – ez történt pénteken

Benne: Mass Effect, Canyons, The Awakener: Forgotten Oath, Static Dread: The Lighthouse.

4 napja

It Takes a War - Elégia 1.6

Elgondolkodtál már azon, hogy milyen régóta nem jártál az egykori kedvenc multiplayer pályádon? Hogy mikor beszéltél utoljára olyan online barátokkal, akikkel annak idején évekig hajkurásztátok egymást valamelyik virtuális terepen? Ott voltál te is a hőskorban, amikor egy-egy nullapontikszes update után, a kedvenc online lövöldédben, eltűntek a falak, esetleg a modellek bugzottak?

5 napja
1

Nem csak a GTA 6 csúszik, Switch megjelenésáradat – ez történt csütörtökön

Továbbá: Chicken Chicken, Suri: The Seventh Note, Pirates Outlaws 2: Heritage, Fright Train, Cash Cleaner Simulator, Etrange Overlord, MLB The Show 26.

5 napja
8

2026 végére csúszik a Grand Theft Auto VI

A Rockstar Games rövid közleményben jelezte, hogy még néhány hónapot várnunk kell mielőtt Leonida állam területére léphetünk.

5 napja
38

Beneath – Félelem és reszketés az óceán fenekén

A Beneath fejlesztőit nem kisebb cím isnpirálta, mint a 2005-ös F.E.A.R., de vajon fel tud-e nőni egy kis indie csapat alkotása a Monolith legendás horror FPS-éhez?

5 napja
8

Tervek a jövőre - ez történt szerdán

Benne: Insomniac, Unbeatable, PlayStation Portal, One Piece: Pirate Warriors 4, Nintendo, Planet Zoo.

6 napja
4

Konc (Bone): Sárkányok mégis léteznek

Kiteljesedett a Vad Virágok Könyvműhelynél kimondottan igényes kivitelben megjelent Omnibus-sorozat, mely nem kínál nagy újdonságokat, de amit nyújt, azt nagyon szerethető és emlékezetes formában teszi.

6 napja
3

Switch 2 menetelés - ez történt kedden

Továbbá: Darwin’s Paradox!, Leaf Blower Co., Warhammer Survivors, Metroid Prime 4: Beyond, VRacer Hoverbike, Audio Trip, Roboquest VR, Shadowgate VR: The Mines of Mythrok, Rager.

7 napja
9

Game Pass: november első hetei

Távozik a S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chernobyl. De rengeteg érdekes indie fejlesztés érkezik helyette a Black Ops 7 előtt!

7 napja
1

Iparági apróságok - ez történt hétfőn

Benne: Electronic Arts, Odds Chronicles, Fantastic Pixel Castle, Fatal Fury: City of the Wolves.

8 napja
5

Programajánló: Telekom PlayIT Show, TECHXPO és Hungarian Game Awards

Hamarosan újra a játékok és a technológia világába ugorhatunk a Hungexpón megrendezésre kerülő Telekom PlayIT Show és a TECHXPO konferencia keretein belül.

8 napja

Chickenhare and the Treasure of Spiking-Beard

Már a 8-bites korszak óta alapvetés, hogy a gyerekeknek szánt mozifilmek mellé érkeznie kell valamilyen videojátékos feldolgozásnak, vagy tie-in játékprogramnak. Lássuk, Pipiána Hoppsz új kalandját hogy sikerült feldolgozni!

9 napja
2

Heti megjelenések

9 napja