[Teszt] Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster

mcmackoGéczy Attila2025.06.20. 15:32

A Bravely Default egy nagyon korrekt kis JRPG volt a maga idejében. 2012-ben jelent meg 3DS-re, egy olyan platformra, ami bőven túlmutatott a DS prezentációs képességein, és emellett vakította is a nagyérdeműt olyan speciális dolgokkal, mint például az azóta is páratlan szemüveg nélküli 3D látvány. A Default is a 3DS gimmick mutatványai köré szerveződött. Dioráma jellegű látványa, magasról betekintő látképei, rétegelt hátterei és a képből kiugró beszélgetős jelenetei a képernyő kihasználásában mutattak példát, az augmented reality átvezetői pedig büszkén prezentálták a kis gép kamerás képességeit. Amúgy pedig egy korrekt, bár már akkor is kissé retróba hajló JRPG játékmenetet kínált, ami egészen a SNES-éráig repítette vissza a Final Fantasy rajongókat.

Mert a Bravely Default akár FF cím is lehetett volna. Vannak benne bazinagy mágikus kristályok, a világot felforgató, "végső", kataklizmikus történések, az FFV-ből ismerős job-rendszer, és szinte gyerek fejjel induló hősök, akik végül a cél érdekében végül fel is nőnek a világmegváltó szerephez. Mindez olyan csodásan, organikusan épül a BD történetében, hogy szinte el is felejtjük, a készítők direkt a nosztalgia tőgyét fejik; mi csak élvezzük a sodrást, amit a mostani Switch 2-re kiadott folytatás tovább áramvonalasít.

A Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster ugyanis csak egy felcicomázott újrázás. Nem teljes remake, inkább a 3DS-es alapmű mai színvonalra való pofozása. Fontos látnunk, hogy nem csak arról van szó, hogy grafikai turbózást kapott a játék: pontosan a játékmenetet érintő áramvonalasításnak örültem legjobban. 40 éves fejjel például nem szívesen töltöm az időt random csaták előtti elmosott képernyő bámulásával, meg felvezető-levezető karakteranimációk hosszas szemlélésével. A Bravely Default ügyesen megoldja a felgyorsult világ kérdését: mindjárt az elején beállítottam egy másfélszeres időbeli szorzót, ezáltal a beszélgetések és csaták is átmentek pörgősbe, feszesbe. Egy pillanatra sem éreztem úgy, hogy egy Youtube-végigjátszás gyorsított tempójában "játszom". Inkább, mintha a SNES korszakból is ismerős „turbó-mód” bekapcsolásával megérkeztem volna a kor- és a Switch 2 hordozható szellemiségéhez illeszkedő sebességhez. Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de nálam egy ilyen lehetőség önmagában szimpatikussá teszi az újrakiadást, és nem is érdekelt igazán a többi része.

Ugyanis az teljesen érdektelen, arról nem is igazán sokat lehet beszélni. A Bravely Default 3DS-kiadásának homályos látványát a Switch 2 szint közelébe hozták, bár ez a grafikai megvalósítás még a lightos normal mapping mellett sem lesz igazán korszerű. Handheld módban is necces a dolog, nemhogy nagyképernyőn. A karakterek 3D modelljei a menükben olyan kockásak, ahogyan a készítők annak idején 3DS-re megálmodták őket, az összkép felett pedig amúgy is eljárt az idő, hiszen azóta rengeteg hasonló, kézzel festett indie játék jelent meg, amelyek csak tovább feszegették a stílus határait. Az AR videókat itt „bejárható, forgatható, zoomolható” módon oldották meg, de ha nem tudod, hogy 3DS-en korábban milyen formában mutatták ezeket, úgy értetlenül fogsz állni a jelenetek előtt.

Szerencsére az UX skálázása jól sikerült, és összességében azért, ha lenyeljük a békát, hogy itt mégiscsak egy tizenéves, két generációval korábbi handheld játék kozmetikai kezelésével próbálják a Switch 2 képességeit prezentálni, akkor nem lesz gondunk a port apró-cseprő vizuális laposságával. A videókat amúgy felskálázták a készítők, szóval itt nem látszik kompromisszum, emellett két apró minijátékot is készítettek az újrakiadáshoz, ám ezzel nem sokat fogunk szórakozni - leginkább időmúlató apróságok ezek, főleg a játék/univerzum rajongói számára. A célzás miatt azonban egeret használnak a minijátékok, így van az a helyzet, ahol ezek nem is lesznek játszhatóak. Felmerült bennem a játék közben, hogy egy érintőkijelző mellett mennyire lehet vagy kell forszírozni az egér használatot. Simán van az az utazás, vagy vakációs kültéri kézikonzolos gaming, amikor esélyed sincs a Joy-Conokkal egér üzemmódban kotorászni.

Az alap játékmenet viszont (pláne a fenti gyorsítási lehetőséggel) továbbra is jól gurul, ha te is szereted a SNES-szerű RPG játékok ügymenetét. Jön a sztoriban a nagy feladat, meg kell keresni a következő dungeont, majd annak kipucolásával (és a főnök ledarálásával) jöhet a következő állomás. A gameplay hurok behúzza az embert és benn is tartja, még akkor is, ha a sztori, a dialógusok és a karakterek sem feltétlenül mozgatják már meg a sokat látott JRPG játékosok szívét vagy lelkét. A Bravely/Default technika is mai napig kellemes megoldás. Utóbbival védekezel és támadási lehetőségeket gyűjtesz, előbbivel pedig rászórod az ellenfélre az így kumulált támadási lehetőségeket. A pattern amúgy idővel önismétlő lesz, ha lehet így mondani, túl hatásossá válhat a dolog, ha ráállsz a kivárás taktikájára, de ne is várjatok nagy agyalást.

A BD úgy szól a mai fejünkhöz, mint egy kellemes sláger a kilencvenes évekből. Nem igényel túl sok gondolkodást, de ha elkap a flow, meg a gyerekkorunk hangulata, akkor ki sem akarunk szállni majd a veretésből!

A játékról készült eredeti tesztünket ITT OLVASHATJÁTOK!.

Bravely Default: Flying Fairy HD Remaster | Kiadó: Square Enix | Fejlesztő: Square Enix | Platform: Nintendo Switch 2 (az alapjáték ezen kívül 3DS-re is megjelent korábban) | Megjelenés: 2025. június 05. | Ár: 40 EUR

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Cleared Hot - a Desert Strike-klónok reneszánsza!

Szűk három évtized után újra felpörögtek az izometrikus rotorok, az Electronic Arts Strike-sorozata ugyanis egy hamisítatlan szellemi örökössel bővült. Az új bevetés a MicroProse támogatásával az indie szférából érkezik, és bár a helikopteres világmentés még csak pár órányi lőporos sétarepülést kínál, már most imádjuk.

10 órája

Retrace the Light

1 napja
1

Gamer365 Karácsony 2025

Az ünnepekre várva elindítjuk a nagy év végi nyereményjáték-sorozatunkat, amiben idén is teljes verziós játékkódokat és csecsebecséket sorsolunk ki közöttetek.

1 napja
93

A Netflixhez kerülnek a Warner játékai – ez történt pénteken

Továbbá: Code Vein II, Monster Hunter Showcase, Silent Road, 2XKO, Postal: Bullet Paradise.

1 napja
3

Total Chaos - Jönnek a számból a lények

1 napja

PC Gaming Show: Most Wanted traileráradat– ez történt csütörtökön

Továbbá: Total War, Cast Outs, Replaced.

2 napja
30

Twinkleby

3 napja
1

Kínai istenmészárlás – ez történt szerdán

Benne: The God Slayer, Gran Turismo 7, 4PGP Four-Player Grand Prix, Postal: Bullet Paradise, Serpent's Gaze.

3 napja
2

The Berlin Apartment

4 napja
6

Pieces of the Past

4 napja
1

Váratlan visszatérések - ez történt kedden

Benne: Elden Ring Nightreign, Let It Die, Pumuckl and the Crown of the Pirate King, Helldivers, Splinter Cell, 11 bit studios.

4 napja
5

Arc Raiders

5 napja
31

Game Pass: a decemberi mozgolódás

Marvel Cosmic Invasion. Death Howl. ROUTINE. Többek között ezzel zárja az évet a Microsoft előfizetéses szolgáltatása.

5 napja
4

Megjelenések és tease-elgetések - ez történt hétfőn

Benne: Styx: Blades of Greed, Neon Giant, NeocoreGames, God of War, Cult of the Lamb, Bleach: Rebirth of Souls.

5 napja
7

Heti megjelenések

6 napja
17

Sacred 2 Remastered

A második rész már a maga idejében sem futott sima uton, a most megérkezett remastered pedig úgy tűnik pár kátyút befoltozott, párat viszont a nosztalgia kedvéért meghagyott. TESZT!

8 napja
3

De mi az a Control: Resonant? - ez történt pénteken

Továbbá: Helldivers 2, Layers of Fear: The Final Masterpiece Edition.

8 napja
3

Kirby Air Riders

9 napja
8

PlayStation Plus: a decemberi ötös

A szokásos három cím helyett öt játék zárja az évet a Sony előfizetéses rendszerének belépő szintjén. Nem is akármilyenek!

9 napja

Új tervek az AC Shadows-hoz - ez történt csütörtökön

Továbbá: Beyond Words, Bandai Namco Studios Singapore, Arknights: Endfield, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Viva Nobots, Sega Football Club Champions 2026.

9 napja
9