[2024] Az év legjobb játékai: 10-1

Az év legjobb játékai: 10-1

Gamer3652024.12.30. 12:00

Húsz remek címet már láthattunk, a krémek krémje azonban most következik: itt az idő, hogy kiderüljön, mik voltak az idei esztendő legjobb játékai a Gamer365 olvasóközössége szerint.

Mielőtt rátérnénk a finálélra, egy másfajta végeredményt hirtedünk, hiszen volt nyereményjátékunk is, méghozzá három ajándékkal. Íme a szerencsések - kérünk titeket, hogy a szerkesztoseg@gamer365.hu címen vegyétek fel velünk a kapcsolatot!

  • Lego Horizon Adventures (PS): Steven2951
  • Call of Duty: Black Ops 6 (Xbox): ETX
  • Glorious ajándékcsomag (PC): Elod

Következzen tehát 2024 tíz legjobb játéka!

#10 | CALL OF DUTY: BLACK OPS 6

Treyarch, Raven Software | PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One | Teszt

Doma írta | Én alapvetően elfogult vagyok a CoD részekkel, de a MW3 után kicsit alábbhagyott az érdeklődésem, de a BO6 nagyon jó lett! Jót tett neki ez a fajta kampány újítás, a grafika még One X-en is teljesen rendben van, és a hangok is rendben voltak. Sajna a multi kimaradt, de az is biztos megér egy misét.

Tom írta | Habár ma már ez a sorozat nincs olyan közel a szívemhez a matchmaking rendszere miatt, és már messze nem játszok vele annyit, de még mindig élvezetes, mint arcade lövölde. Ráadásul idén remekül kibővítették a mozgást az omni movementtel, ami új színt kölcsönöz a core gameplaynek. Igazából egészen lenyűgöző, hogy sikerült ezt az unalomig lerágott zsánert megújítaniuk. Új belépőknek kimondottan ajánlott. A kampány és a zombi része is remek lett. Ha a szervereken javítanak még, akkor a sorozat egy egészen kimagasló része is lehet.

wodbear írta | Már a kezdetek óta végigjátszom az összes CoD kampányt, a multi része sosem érdekelt. Na jó, anno a CoD 2-vel óriási LAN-partykat nyomtunk. A Black Ops 6 kampánya az egyik legjobb hosszú évek óta. Pörgős, ahogyan azt elvárjuk a sorozattól, változatos, egy kis bázismenedzseléssel fűszerezve, és mindemellett nem nyúlfarknyi.

#9 | STELLAR BLADE

Shift Up | PS5 | Teszt

TidusFamous írta | A demo kipróbálása után nem igen tetszett ez a játék, nem sok esélyt adtam neki, azt hittem, tipik másodvonalbeli soulslike. Szerencsére tévedtem, bár tartalmaz souls elemeket, de ez inkább egy ízig-vérig hack n slash, annak meg elképesztően remek. Harcrendszere olyan, amelyet utoljára nem is tudom, mikor élveztem ennyire játéknak. Grafikája az egyik legjobb, amit PS5-ön láttam, és nem csak Eve miatt, akit örömmel feleségül vennék. Imádtam a hangulatát ennek a címnek, és remélem, ez csak a kezdet a koreai játékfejlesztésnek, mert van potenciál bennük. Ez az év megmutatta, hogy a videojáték-fejlesztés Ázsiában nem hogy hanyatlik, de néhol a PS2-es aranykort idézi, ennek fényében engem nem izgat, hogy a nyugati studiók meg leszállóágban vannak.

Spaceghost írta | A gameplayek alapján nem nagyon tudtam, mire számítsak, illetve a demo se győzött meg teljesen, így az év végi leárazásban végül rácsúsztam, de nem bántam meg, nagyon gyorsan lezavartam, pedig igyekeztem kiélvezni a látványt. :) Kicsit hiányolom is az ilyen fajta akció játékokat, ezekből sokkal több kéne.

M.Á.G.U.S írta | Talán soha nem élveztem ennyire a gyűjtögetést a ruháknak köszönhetően, jó zenék, magával ragadó főhősnő, élvezetes harcrendszer, szinte hihetetlen, hogy ez az első nagy címük a fejlesztőknek.

#8 | WARHAMMER 40,000: SPACE MARINE II

Saber St. Petersburg | PC, PS5, Xbox Series | Teszt

Dude írta | A 41. évezredet írjuk. A Császár már több mint tízezer éve ül mozdulatlanul a terra Arany Trónusán. Az istenek akaratából Ő az emberiség ura, s világok milliói fölött uralkodik légiói sokaságával. Oly sok éve már alig több, mint egy rothadó héj, amit a Technológia Sötét Korának gépezetei tartanak életben. Ő a Birodalom Istene. a Rettenet Ura, akinek mindennap ezernyi lelket áldoznak, hogy az erejükkel táplálják, s így soha ne enyésszen el. S Ő, az örökké élő, örökké virrasztó Császár még ebben a sem nem élő, sem, nem holt állapotában is az emberiségre vigyáz. Akaratának kivetülése, a fáklyaként izzó Astronomican mutatja az utat az emberiségnek a valós űr mögött lapuló hipertéren át, mely összeköti az emberlakta világok millióit. A hipertéren, melyet démonok laknak, s melyek örökké változó ösvényeit véráztatta, rettentő csataterek szegélyezik. Ezeken a harctereken, ezeken a világokon végeláthatatlan seregek indulnak csatába a nevében, s ezeket legfélelmetesebb harcosai az Adeptus Astartes csatatestvérei, az űrgárdisták vezetik. Ebben a játékban bizony űrgárdisták leszünk. Nem is akármilyenek, hanem fejlesztett Primaris gárdisták. Aki a témára fogékony, annak ez a játék egy szerelmeslevél. Minden benne van, amiért a Warhammert lehet szeretni. Brutál jó egyjátékos kampány (ami 3 fős koopban is mehet), sok fanservice jelenettel. Egy közepes PvP mellett sikerült az elmúlt évek egyik legjobb kooperatív mókáját megalkotni. A közösség remek. Nagyon régen nem volt játék, ami ennyire beszippantott. Itt a harcrendszertől kezdve a brutál autentikusan megoldott vizualitáson át minden klappol. A World War Z alatt is látott motor remek a rengeteg karaktert felvonultató csatákra. Most is, ahogy írom, alig várom, hogy este pár random arccal Tyranidákat mészároljunk.

Hunk2 írta | Hiányzott már valami Gears-fajta hentelde. És teljesen hozta a hangulatot. Brutális, véres és remek izompacsirták. Szórakoztató játék. Kell ilyen is, és jó is. Imádtam minden percét.

Palmer07 írta | Hell... it's about time! Space Marine 1 veteránként nagyon vártam, és nem okozott csalódást. Bárhol máshol történik meg az, hogy egy Ultramarine Redemptor Dreadnought egy szobrot dob egy Heldrake-nek, az egész 40K fandom felhúzta volna az orrát. De itt működött!

Ra1D3n írta | A játék, amit semennyire sem vártam. Jött, látott és lenyűgözött. Számomra az első Warhammer játék (na jó, talán anno valamelyik RTS-be belenéztem, de egyáltalán nem kapott el), amivel játszottam. Érdekes a játék abból a szempontból, hogy a kampánynál jóval szórakoztatóbb az Operation szegmense, amivel amíg játszottam, végig szórakoztató tudott maradni, főleg miután ráéreztem a parry hasznosságára.

#7 | PRINCE OF PERSIA: THE LOST CROWN

Ubisoft Montpellier | PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One, Switch | Teszt

Gergő írta | A sok egykaptafára készülő Ubisoft játék között nagyon üdítő volt az új POP. Nagyon szórakoztató volt vele játszani, és talán ez a fő ismérve egy játéknak.

GsGabe írta | Soha nem gondoltam volna, hogy az új PoP nálam toplistás lesz, aztán nézd meg. A Ubisoft bizonyította, hogy tud, ha akar, csak érthető okokból kifolyólag már a kutya sem hisz bennük. De az letagadhatatlan, hogy letették az elmúlt évek egyik legjobb metroidvania élményét, és lényegében hamvaiból feltámasztottak egy franchise-t (hogy aztán ismét hagyják meghalni).

szeth36 írta | A Ubisoftnál elaludtak a menedzserek, mert a sok dögunalom cím közé beeresztettek egy top 10-es cuccot. :) Ez a játék minden, ami az Uborkaszoft az utóbbi években nem. Kreatív, összetett, gondolkodni kell, és még ráadásul van benne kihívás is! Nem open world! Nincsenek tornyok és agyonnyomott térképek! Ez az idei év legjobb metroidvania címe.

Szativolution írta | Már az év elején megérkezett az egyik legpozitívabb meglepetés, mert az elő trailer óta gyűlölködve néztem, aztán a teszteket is kárörvendve kezdtem el olvasni, remélve a lehúzást, amire egyre jöttek a vélemények, hogy ez a cucc bizony jó lett. És tényleg, nagyon élveztem, még akkor is, ha néha a hajamat téptem az ugrabugrás kihívások alatt.

Bodihun írta | Nagyon jót tett a címnek ez a vérfrissítés, baromi élvezetes játékmenettel álltak elő. Bár azért megnéztem volna a Sands of Time remastert is

#6 | ELDEN RING: SHADOW OF THE ERDTREE

FromSoftware | PC, PS5, PS4, Xbox Series, Xbox One | Teszt

Mr_Anderson_v07 írta | Szokásos From mestermunka. Ezt úgy kell érteni, hogy a top játék fogalma náluk már alap elvárás. :) Nyaralás előtt, 1 hét és vagy 300 try-jal később a final boss megadta magát, és az érzés még mindig priceless! Béna vagyok, de még megy a git gud. :)

Zargul írta | A bossok szerintem már túl voltak tolva, de a többi továbbra is hibátlan. A design talán még ízlésesebb, mint a főjátékban volt, az a fekete-arany, fátylas shadowtree, wow! Kicsit sajnálom, hogy valaminek a végére értünk, és maximum folytatást várhatunk egyszer, de szuper bő két év volt ez az Elden Ringgel. És nem mellesleg betolta a Fromot a mainstreambe.

Milo Caesar írta | Bár egy kiegészítőről van szó, olyan hatalmas mennyiségű új tartalmat hozott, hogy önálló játékként is megállta a helyét. Továbbfejlesztette az alapjáték már amúgy is lenyűgöző világát.

Spaceghost írta | Azért az sokat elmond, amikor egy DLC gyakorlatilag kitesz egy teljes értékű játékot más játékokkal szemben... Élveztem minden percét, de azért a végére pont elég volt belőle. Várom, hogy milyen szörnyűségeket találnak ki a fejlesztők legközelebb.

TheReturnOfDVM írta | Az Elden Ring talán a jelenlegi generációból a kedvenc játékom, és megjelenés óta tűkön ülve vártam a DLC-t. Talán a várakozás, vagy az elvárások miatt, de számomra a DLC felemás lett - a hangulat csillagos ötös, de az open world kihasználatlansága, a felfedezés érdemi jutalom nélkül hagyása, a gyűjtögetést kötelezővé tévő fejlődés és a már-már öncélú nehézség kicsit keserű ízt hagyott a számban. Ugyanakkor még így is jó volt visszamenni a játék világába, szenvedni, elmerülni a lore-ban és a lehetőségekben - még ha egy végigjátszás elég is volt belőle.

GsGabe írta | Na, így kell DLC-t csinálni! - kiállítottunk fel közel 10 évvel ezelőtt, mikor a lengyelek elkészítettek két Witcher 3 kiegészítőt is. Jó sokat kellett várni, hogy valami hasonló történjen, és valahol szomorú, hogy nem ez a mentalitás uralta az elmúlt évtizedet, ezért sem tartom túlzásnak a TGA-n és úgy általában is ennek a játéknak az ünneplését. Ha nem is az év játéka, de teljesen megérdemelt helyet foglal el minden idei toplistán.

#5 | SILENT HILL 2

Bloober Team | PC, PS5 | Teszt

ps2true írta | Még a PS2 vásárlásakor vettem meg a Silent Hill 2-t. Olyan izgalmas élmény volt számomra, ami a mai napig megmaradt. Valamiféle hiperugrásnak tűnt a PS1-es első rész után. És most eljött 23 év után, hogy előhozza azokat az emlékeket, amik ott voltak bennem az elmúlt évtizedekben a játékkal kapcsolatban. A tükörbenézős jelenet az elején... Rájöttem, hogy öregszem. Az a jó ,hogy semmi nem kopott meg az évek alatt. Ismerősként köszönt vissza. De mégis egy kicsit másképp. A Silent Hill 2 már akkor szuper játék volt. Most viszont szebb lett, és a látványnak köszönhetően még hátborzongatóbb is. Ezzel a címmel nem lehet mellélőni, aki szereti a horrort. A mai kor követelményeinek megfelelően lehet átélni a borzongást Silent Hillben. Jó élmény volt ismét visszatérni, és "újra" találkozni Piramisfejjel és többi elmebeteg szörnnyel.

Gergő írta | Már a 2001-es PS2-es verzió megalapozta ezen játék iránt érzett szerelmemet, de azt álmomban sem mertem gondolni, hogy a lengyel Bloober Team által készített remake erre rátesz még egy lapáttal. Ott nyúltak hozzá, ahol kellett (kamerakezelés, harcrendszer), és ott maradtak tisztelettel az eredetihez, ahol kellett (zenék, hangok). A játék hangulata az megismételhetetlen. A 2001-es megjelenése óta sokan próbálkoztak hasonló hangulatú játékkal, néhány megközelítette, de jobb egy se volt. Ötször egymás után játszottam végig, annyira beszippantott a játék, egyszerűen nem bírtam abbahagyni. Nagyon tetszettek az új logikai feladványok, és hogy a karaktereknek a drámáját ízig-vérig átélhetővé tették.

skiz0 írta | Szégyen, nem szégyen, de nekem szinte teljesen kimaradt a széria anno, úgyhogy “vakon” ugrottam neki a játéknak. Eszméletlenül hangulatosra sikeredett, egy nagyon erős atmoszférával bíró világot épített meg a Bloober. Én eléggé horror expertnek vallom magam, bármilyen formájáról is legyen szó (film/könyv/játék), de a kórház és a börtön részek még nálam is nagyon hátásosak voltak, és annyira paráztam és felzaklattak, hogy még többször is volt rémálmom tőlük. Abszolúte felnőtt a Resident Evil és Dead Space remake-ek szintjéhez!

Creativ3Form írta | Az eredeti mai napig A nagybetűs horror számomra. Fantasztikusan sikerült remake lett, imádtam minden percét.

Doma írta | Nem játszottam egyik részével sem azelőtt, így nekem teljesen újdonság volt ez az epizód, de már az elején beszippantott. Annyira jól átjön az a nyomasztó hangulat, ami a játékot végigkíséri, hogy arra szavak nincsenek. Éjszaka egyedül, fejhallgatóval igazi orgazmus. :) A hangok amúgy szintén pluszpontot érdemelnek, nagyon el lett találva.

#4 | FINAL FANTASY VII REBIRTH

Square Enix | PS5 | Teszt

Tom írta | Remekül fejlesztették a már amúgy is kiváló harcrendszert. A páros támadások remekek lettek. Rendkívül hosszú és tartalmas rész lett a sok minijátéknak köszönhetően. Sajnos átírták az eredeti sztoriját, és jelenleg szerintem egy olyan maszlag lett, amit nem tudom, hogyan fognak tudni kibogozni majd a trilógia záró részével. Egyelőre tartom magam, hogy jobb lett volna, ha tényleg remake-et készítenek, de majd a befejező résszel a hátunk mögött lehet pálcát bontani a játék felett. A kártyajátékot benne remélem megjelentetik külön is majd, mert az igazán szuper lett.

TidusFamous írta | Számomra a legszebb régi Final Fantasy-s emlékeket elevenítette fel. Ilyen nagy költségvetésű JRPG-vel ma már máshol nem igen találkozni. Imádtam minden percét a játéknak, számomra nagyon élvezetesen oldották meg ezt a történetorientált semi-openworld formulát. Oda vagyok a rendezésért, ahogy elmesélték nekem ezt a kalandot, a karakterekért, akik folyamatosan jellemileg fejlődnek, a csodálatos zenékért, mely nem hiába nyert az Awards gálán. Azt sajnálom, hogy mivel ez "csak" egy remake trilógia középső darabja, igy nem kapott akkora figyelmet, mint az értékei alapján érdemelt volna. Bele se merek gondolni, milyen elképesztő lesz a záróakkordja ennek az utazásnak... ja, és Chadley, tehetsz egy szívességet!

Zargul írta | Egy csodálatos utazás újabb állomása. Azon ritka élményeim közé tartozik, amikor nem akarok a végére érni egy játéknak, és addig húzom a befejezést, ameddig csak lehet. Bár ebben az esetben ez piszok nehéz volt, hiszen közben baromi kiváncsi is voltam, hogy hova fut ki a kibővített és módosított történet. Nem csalódtam, rendesen felhype-olt, azt hiszem ,lehet még egy pár évig theorycraftolni. Jöhetne hamarabb a záró epizód.

Spaceghost írta | Nálam ez nem is nagyon volt kérdés, hogy az év játéka díjat elviszi. Voltak olyan pillanatai a játéknak, amikor éreztem azokat a pillanatokat felelevenedni, amikor először játszottam az eredetivel. A legelső találkozásom a játékkal még az FF7 demó volt, amikor Corelből a sínpályákon kellett szaladgálni, és így felújítottként is valahogy hozta azt az érzést. Azt sajnáltam, hogy a PS5 Pro később jött, mert az alap PS5-ön a grafika 60 fps módban elég ocsmány volt, a 30 fps meg azért nekem már szemet szúr.

#3 | INDIANA JONES AND THE GREAT CIRCLE

MachineGames | PC, Xbox Series | Teszt

totyak írta | Gyerekkorom óta imádom a kalandozós, kincskeresős játékokat, illetve filmeket, így nem meglepő, hogy a Tomb Raider és Indiana Jones filmek mindig is favoritok voltak (halkan mondom csak, de Az elveszett ereklyék fosztogatói című sorozatot is imádtam régen). Régóta vártam már, hogy Miss Croft kalandjai mellé befusson valami újdonság, mondjuk egy ütős Indy kaland, és végre megtörtént. A grafikától én annyira nem vagyok elájulva, szép, a mai kornak megfelel, de semmi kiemelkedő. Szerintem PC-n ehhez mérten túlzó lett a gépigény is, de a történet az valami zseniális lett, teljes mértékben hozza a filmek (eredeti trilógia) hangulatát. Ha engem megkérdeztek volna, nem erőltetem az FPS nézetet, nem áll jól a játéknak.

Ra1D3n írta | A játék, amit az első gameplay jelenetek után temetett a játékostársadalom túlnyomó többsége. Azt kaptam, amit vártam? Részben. Jó ez így? Igen, sikerült meglepniük. Nem egy klasszikus értelemben vett FPS, és nyilvánvalóan távol akart kerülni a megszokott sémákra épülő kalandjátékoktól (Uncharted és Tomb Raider széria). A kategóriájában kb. egyedülálló, ugyanakkor mégsem tudom azt mondani, hogy hibátlan élmény lenne. Imádtam a filmekre hajazó jeleneteket, a sztori is jobban megállná a helyét mozgóképes anyagban, mint az utolsó két film. Dicséretes, hogycsak kevés buggal találkoztam már az early access során is, amiből egy volt csak igazán kellemetlen, de azt is a megjelenéskor javították. Bár gameplayben vannak gyengébb pontok (pl. az AI vagy a bunyó), de ezek felett bőven szemet tudok hunyni, mert minden más téren maradéktalanul tudott szórakoztatni.

Creativ3Form írta | Hatalmas rajongója vagyok a filmeknek... kivéve a Sótlanság tárcsája, az nem működött számomra. Viszont nem volt kérdés, hogy ez a játék day 1 vétel lesz nekem (hiába van benne a Game Passban), és nem bántam meg. A MachineGames nagyon jól ráérzett arra, mitől is működtek annyira az eredeti filmek, mind hangulatában, mind atmoszférájában, mind humorában tökéletesen adta vissza az Indy hangulatot. Plusz jó volt a felfedezés, a puzzle részek, a közelharc, Troy Baker pedig tökéletesen hozta a 80-as évek beli Fordot.

csekefool írta | Gyerekkorom egyik meghatározó filmtrilógiájának főhőse, ebből kifolyólag általános iskolás koromban az Indiana Jones and the Emperor's Tombot oda-vissza játszottam. Nem volt tökéletes, de ennek ellenére nagyon imádtam. Bejelentéskor örültem, hogy végre készül egy új játék. Viszont mindegyik bemutatott videónál kicsit húztam a számat, valamiért nem tudott elkapni a hype. De a gamepass okán belekezdtem és basszus nagyon durván berántott. Felborította a top listámat. A végigjátszás időszakában, alig vártam már, hogy meló után leüljek a konzol elé és folytassam a kalandot és ebben az évben kevés ilyet éreztem, emiatt jelölöm top 1-nek. Mert viszont ahhoz is tartom magam, hogy vannak sutaságai, jó pár helyen furcsa, bénácska volt az összkép. Az AI sem a legélesebb kés ebben a fiókban, de legalább jól csattan rajtuk az ostor. A közelharc sokkal szórakoztatóbb, mint amennyi a videókból lejött, illetve annak külön örültem, hogy a lopakodás részek sem voltak frusztrációs szinten büntetősek. A végénél lévő Sukhothai résznél már kicsit elnyújtottnak éreztem a felfedezésekkel járó melléktevékenységet és a vele járó nagy térképet, de szó se róla, Troy Baker tálalása által egy baromi hangulatos, szerethető kaland volt végig. Jövőben biztos megfogom venni külön is, mert ennek a játékkönyvtáramban van a helye, nem pedig a Game Pass múzeumban

#2 | BLACK MYTH: WUKONG

Game Science | PC, PS5 | Teszt

Vacant írta | Megdöbbentő, hogy ez a csikócsapat, a Game Science milyen játékot hozott össze első húzásra! Szemkápráztató látványvilág, kellően változatos, velős, szórakoztató, végletekig polírozott harcrendszer, gazdag történet, remek zenék. A fejlesztők a 16. században készült kínai regény, a Nyugati utazás alapján dolgozták fel Sun Wukong történetét. És micsoda utazásra invitálnak minket a játék készítői! A Wukongban több egyedi és emlékezetes főnökkel harcolhatunk, mint a Dark Souls Trilogyban összesen. Az irányítás fluid, reszponzív, de még így is több 10 óra, amíg teljesen kitanuljuk a játék szabályrendszerét. Egy kis kitartással a Ru Yi Jin Gu Bangot úgy forgatjuk majd a játék végefelé, mint a Négy Mennyei Király egyike. Szerintem toronymagasan kiemelkedik a 2024-es év kínálatából! Nem tudok megmaradni nélküle. Muszáj minden egyes nap visszatérnem és újrakezdeni a szent írásokért folytatott Nyugati utazásom. Ennek az utazásnak a végén Sun Wukong megvilágosodik, és eléri a Buddhává válást. Az út, a megpróbáltatások az elszántság, a hit és a jellem próbái, amelyek célja, hogy megtisztítsák őket, és segítsék a lelki megvilágosodás elérésében. Ez elmondható a játékról is, legalábbis ami az elszántságot, kitartást illeti. A gyenge itt is gyorsan lemorzsolódik.

Milo Caesar írta | Gyönyörű grafikájával és intenzív harcrendszerével ez az akció-RPG új szintre emelte a kínai mitológia feldolgozását a játékokban.

skiz0 írta | Elsőre alkotni egy ekkora grandiózus játékot nem kis teljesítmény, és ugyan lehet, hogy nem hibátlan pár eleme, de nálam elérte a Game Science, amit eddig csak a From oftware tudott eddig a souls(-like) zsáner kapcsán, hogy a következő játékukat vakon, kérdés nélkül fogom megvásárolni.

GsGabe írta | A kínaiak már a spájzban vannak. Valószínűleg az idei Gamer365 lista nyertese is lesz (vagy ez, vagy az Astro Bot), és nem is érdemtelenül. Néha talán túlzónak érzem a dicshímnuszokat a játék irányába, hiszen nem találta fel a spanyolviaszt, és szerintem az utolsó harmadára kicsit el is fárad a game, de tagadhatatlanul pörgős, látványos, izgalmas játékmenetet kovácsolt össze az elsőjátékos stúdió.

#1 | ASTRO BOT

Team Asobi | PS5 | Teszt

wodbear írta | Tökéletes platformer. Sokkal nagyobb elődjénél, és aki szeretné a platina trófeát, annak kellő kihívást is nyújt némelyik pálya. Ilyesmi játékokra mondják, hogy system seller is lehetne.

szeth36 írta | A VR-os Astro is jó kis cím volt, de ez a PS5-ös változat mindenben rápakolt. Minőségben, hosszban, nehézségben. Párhuzamosan toltuk a 10 éves kisfiammal, ő az extrákat nyitogatta ki, én meg a brutál platformer részeket nyomtam le, így közös siker lett a 100%-os kimaxolás. Az idei legjobb platformer játék, ez gyerekek igazi Nintendo minőség a konkurenciától. Le a kalappal az Asobi előtt.

Drazse írta | Amikor 4-5 évente beesik egy-egy klasszikus platformerekre hajazó cucc, mindig rácsodálkozom, hova tűnt ez a műfaj a kínálatból, pedig ezeknél játékabb JÁTÉKOT nem lehet elképzelni. Gyermeki lelkesedéssel vágtáztam át az ideális hosszúságú és nehézségű kalandon, amiben nincs semmiféle battle pass, mikrotranzakció, előrendelői kozmetikai DLC-k meg a többi, modern gaminget lerohasztó szörnyűség, "csak" egy kerek, polírozott élmény. Így is lehet? Egészen döbbenetes.

p34c3 írta | Amennyire mérges voltam, hogy nem PlayStation VR2-re érkezik az új Astro Bot epizód, annyira örültem is egyidejűleg, hogy a Japan Studio hamvaiból megmaradt Team Asobi féktelen és végtelen kreativitását egy jóval szélesebb közönség is megismerheti. Akiknek semmit nem mondott a Rescue Mission, esetleg kihagyták az Astro's Playroomot, azok csak legyinthettek, amikor az év végére esedékes tripla A exkluzívként pozícionálta a Sony, én anélkül GOTY-áradatra számítottam, hogy egyetlen képkockát is láttam volna belőle. Az Astro Bottal a platformer műfajt úgy tették jelen időbe, hogy közben visszaröpítettek abba a korszakba, amikor végérvényesen magába bolondított ez a hobbi.

totyak írta | Manapság azt a korszakot éljük, amikor rebootok és remasterek árasztják el nem csak a filmes, de a játékos világot is. Ebben a számomra nem túl tetszetős korban öröm látni, amikor egy új brand kezd el létrejönni, mert az adott fejlesztőcsapat mer nagyot álmodni. Én ezt látom az Astro Botban. Tudom, korábban már PS4-re is jelentek meg játékok Astro-val, a kis robottal, de azok inkább csak techdemók voltak, illetve VR élményt prezentáltak. Az igazi játékélmény a PS5 konzolokra előre telepített Astro’s Playroommal, illetve a legújabb Astrobottal érkezett meg. Aranyos kis ügyességi játék, amiben kicsik és nagyok is megtalálják a számításaikat.

Szativolution írta | A játék, ami megmutatta, hogy a sok sötét, felnőtt, karcos cím mellett igenis szükség van a habkönnyű szórakozásra. Remélem, a sikereket látva több stúdió is átgondolja, hogy van élet a lélekmarcangoló, illetve többszáz órás homokozókon túl is.

skiz0 írta | Egyszerű: a legvideojátékabb videojáték idénről, ami hibátlanul nyújtja azt, amiért fejlesztve lett: a szórakoztatást. Üde folt a mai világ mocskában, és a gaming világában is innovatív a platformer műfajon belül. Egy szívvel-lélekkel készült játék, aminek egészen biztosan bérelt helye van az aktuális évtized toplistáján.

unknown soldier írta | Igazi megkoronázása a PlayStation 30. évfordulójának! Szuperül felépített, a PlayStation történelmére koncentráló játékmenet és sztori. Elképesztően kreatív és szórakoztató, minden perce élvezetes, kellemes kihívást nyújt mindenki számára. (Talán lehetett volna kicsit nehezebb, több kihívással, de a neten úgy olvasom, hogy a legtöbb embernek már ez is bőven elég nehézség volt.) Abszolút üdítő színfoltja a mai játékiparnak, nem hiába nyert a VGA-n is év játéka díjat. Engem nagyon-nagyon megfogott eleve a műfaj miatt (nagyon kevés manapság az értékelhető minőségű platformer), valamint a PS-es körítés miatt is.

Köszönjük mindenkinek, aki szavazatával hozzájárult a lista elkészültéhez!

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Borderlands 4 State of Play, leépít az EA - ez történt kedden

Továbbá: Wuchang: Fallen Feathers, Against the Storm, Splitgate 2, Duck Detective: The Secret Salami, Duck Detective: The Ghost of Glamping, The Siege and the Sandfox.

22 órája
11

Glorious Model I2 egér - gyors, könnyű és roppant kényelmes

A Glorious mindig is próbálkozott az ár-érték arány finom balanszát megtalálni, és többnyire sikerül is nekik ez a mutatvány. A mostani vezetékes egér is pont egy ilyen középpontban landol. Tudása remek, fogása kényelmes, ára jó helyre van belőve. Kell ettől több egy perifériától?

1 napja
5

Steel Seed

Nagyszabású, jól felépített és hangulatos világokra akkor is szükség van, ha a készítők bőven megelégszenek azzal, hogy több száz óra helyett “csupán” 1-2 hétvégére szeretnének minket szórakoztatni.

1 napja
1

Kisebb bejelentések - ez történt hétfőn

Benne: Mycopunk, Elden Ring, Bridge Constructor Studio, VIractal, Eternal Evil, Crystal of Atlan, Little Kitty, Big City.

1 napja
1

Ian Livingstone - A Végzet Erdeje

Folytatjuk a magyar nyelven megjelenő lapozgatós könyveket bemutató sorozatunkat egy újabb darabbal, "A Végzet Erdejével" Ian Livingstone-tól.

2 napja
3

Heti megjelenések

2 napja
1

Post Trauma

Régimódi túlélő-horror modern köntösben? Ezt már sokszor hallottuk - nézzük, mit tud ehhez a kiindulási ponthoz hozzátenni a Red Soul Games első játéka, a Post Trauma.

3 napja
8

Lushfoil Photography Sim

Az ausztráliai Matt Newell egyszemélyes szerelemprojektje a túrázás és a tájfotózás hangulatát igyekszik digitális formába önteni a legújabb Unreal technológia segítségével. Sikerült neki?

4 napja
1

Apróságok zárásként - ez történt pénteken

Benne: Street Fighter 6, Double Dragon Revive, Resident Evil 4, Doom: The Dark Ages, Tainted Grail: The Fall of Avalon, Clair Obscur: Expedition 33.

4 napja
2

The Talos Principle: Reawakened

Több mint tíz év és egy folytatás után a Croteam visszatért az első The Talos Principle-höz. Hogy volt-e értelme? A választ a frissen megjelent Reawakened kiadás adja meg.

5 napja
5

Premierdátumok egy csokorban - ez történt csütörtökön

Benne: FBC: Firebreak, Frostpunk 1886, RoboCop: Rogue City – Unfinished Business, EA Sports FC 25, Madden NFL 26, College Football 26, Clair Obscur: Expedition 33, The First Berserker: Khazan.

5 napja
5

Ghost of Yōtei megjelenés - ez történt szerdán

Továbbá: Dead as Disco, Sonic x Shadow Generations, Spiritfall, Rooftops & Alleys, Chickenhare and the Treasure of Spiking Beard, Haneda Girl.

6 napja
3

Forza Horizon 5 - A PlayStation változat

Közel négy évvel azután, hogy felhúzták a Playground Games versenysorozatának következő állomását, most először a PlayStation tulajdonosok is meghívót kaptak Mexikóba.

7 napja
25

Clair Obscur: Expedition 33

Az idei legvártabb címem volt a Clair Obscur: Expedition 33, ez a festményszerű és egyedi stílusú szerepjáték, amelyről egy kis francia csapat első játéka. A szívfacsaró történeten és a szürreális helyszíneken túl a valós idejű mechanikákkal felturbózott körökre osztott harcok miatt függtem rá teljesen.

7 napja
67

Oblivion Remastered és Top Hat Studios kínálat - ez történt kedden

Benne: Bombshell Blitz, Labyrinth Of The Demon King, Silly Polly Beast, Motorslice, Trident’s Tale, The Guiding Spirit.

7 napja
10

5 dolog, amit tudnod kell az Onimusha 2 felújításáról

Az első rész néhány évvel ezelőtt megjelent felújítását követően az Onimusha 2: Samurai’s Destiny is újrahangszerelt kiadást kap, és bár a megjelenésig kerek egy hónap még hátravan, már most belepillanthattunk a remastered verzióba. Nézzük, milyen újdonságok várnak ránk!

8 napja
6

Hollywood Animal - Szennyes lelkű angyalok

Én tuti jobb filmeket készítenék! - szinte biztos, hogy te magad is mondtál már hasonlót, a Hollywood Animal-ben pedig (részben) választ kaphatsz arra, hogy valóban helyt tudnál-e állni ebben az iparágban.

8 napja
6

Bethesda érdekeltségek - ez történt hétfőn

Benne: Doom: The Dark Ages, Riven Crown, The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, Knock on the Coffin Lid, Quantic River, Dragon Ball: Sparking! ZERO.

8 napja
3

Heti megjelenések

9 napja
10

Blue Prince - Kell egy ház!

A játékipar egyik igen gyakran hangoztatott mondása szerint a kreatív ötleteket napjainkban a független fejlesztőknél érdemes keresni, az AAA kategóriás kiadók ugyanis már csak a biztosra mennek. És mennyire igaz ez a Blue Prince esetében is. Teszt!

2025.04.20.
19