Gamer365 Podcast - Inside Xbox kibeszélő

Gamer365 Podcast - Inside Xbox kibeszélő

kevinyCsángó Kornél2020.05.12. 16:00

Gőzerővel robogunk a nyár felé, nagyokat nyújtózkodunk a kis karanténunkban, miközben kint süt a nap és csipognak az xbox-ok. Önjelölt ludofilharmónikus podkesztránk pedig ezen apropóból menten színpadra penderült, hogy megvizsgálja, miként zendülnek az első tónusok az új gépből.

Ahogy az szokásunk, néha elhagyják piciny ajkainkat csúnya szavak, ha esetleg gyenge a gyomrod az ilyesmihez, akkor csak óvatosan közelíts. Egy klasszikust idézve: "Nem kell félni, nem fog fájni."

A lejátszó és a link segítségével hallgatni vagy letölteni is lehet az anyagot, hamarosan pedig a podcast RSS is frissül, hogy a népszerű appokon is hallgatható legyen az előadás.

[Letöltés] Gamer365 Podcast 2020 - Inside Xbox kibeszélő

Intro/Outro: Starset - Antigravity

Ha tetszett a cikk, és megteheted, akkor támogass minket patreonon!

Ahhoz, hogy te is hozzászólj, be kell jelentkezned!
Mifune75
Mifune752020.07.03 18:57:10#02qr7

Tudom, hogy ez inkább egy boxos oldal, de a PS5 bemutatórol nem terveztek hasonló podcastot? Kiváncsi lettem volna a reakciótokra ott is.

muerte
muerte2020.05.25 23:26:19#02qr6

+1

A fejlödes a technologia szinte minden területen lelassult.
Monitorok, TV-k, CPU, GPU, Mobil eszközök, mindenhol hangzatos szlogenek vannak, kis elörelepesekkel, nagyon ritka ugrasokkal.

Necroman Mk2 Necroman Mk22020.05.18 20:54:22
Necroman Mk2
Necroman Mk22020.05.18 20:54:22#02qr5

Én sem érzem a hype-ot, de ennek két okát látom: az egyik ugyebár a COVID, a másik pedig az, hogy a mobilok térnyerése miatt még jobban diverzifikálódott a gaming piac (jobban, mint 2013-ban). Aztán lehet, hogy ez a nyár végén, de legkésőbb ősszel változni fog, és a csapból is a nextgen fog folyni.

#9 Saya: "Sajnos ma már nincsenek egyedi architektúrák, vagy x86(x64), vagy ARM, kész. A határok elmosódtak és a fejlődés nem ugrásszerű."
Szerintem meg egy magasabb szintről megy a fejlődés egy még magasabb szintre, ezért arányaiban nem annyira észrevehetőek az "ugrások". Még a ray-tracing esetében sem, noha ez azért egy észrevehető dolog.
Az egyedi architektúra meg menően hangzik, de annak meg az a veszélye, hogy a multiplatform játékok többé-kevésbé különbözően fognak muzsikálni az egyes gépeken. Ezt régen még lenyelték a játékosok, de a 7. konzolgeneráció után ez inkább csak olaj lenne a tűzre, nem beszélve a fejlesztési költségekről.

Doberman
Doberman2020.05.16 11:40:39#02qr4

Anthem, no man sky, warcraft 3 reforged fiaskó óta szerintem nagyon sokan megtanulták, hogy a túl magas hype miként tud visszacsapni. A közösség felzabálja a saját maguk által piedesztálra emelt királyaikat. Csak remélni tudom, hogy visszanézték ők is a 2005 E3 Sony prezit. Influencerek, millió yatube videó elemzés, stb. Nagyot fordult a világ ezen a téren.

Visszafele kompatibilitás. AMD platform az egész, nem kell emulálni semmit, Úgy kezelik az enginek a gépeket, mint a PC-ket. Megnézi milyen a géped és úgy állítja be az auto setting. Bármelyik PC-s játéknál, amikor az az első, hogy belemész a graphicsba és: auto? auto! Kész, nem reszelgeted. szvsz. Legfeljebb van csuszkád performance és quality-n aka DIRT rally reláció. Fejlesztői szempontból megvalósult a Kánaán, amit annyira vártak PS3 óta.

Plebi
Plebi2020.05.13 23:11:36#02qr3

A podcast RSS mikor frissül?
Már a korábbi részeknél is kérdeztem, mindig írjátok, hogy jelezve a felelősnek, aztán semmi sem történik....
Az utolsó rész ami megjelenik a podcast alkalmazásban Podcast 162 - G365 Gamescom 2019 #4 / 2019. aug. 22.

Saya
Saya2020.05.13 14:09:16#02qr2

Abszolút egyetértek, én is emlékszem, mekkora ugrás volt anno egy-egy generáció között. Konkrétan emlékszem az 576 első bemutatójára az N64-ről és a mondatra, miszerint az elkövetkező generációk már nem fogják tudni, mi is az a pixel (és ha nem élné második virágkorát a pixelgrafika az egyre idősödő gamer átlagéletkor miatt, akkor nem is tudnák). Csak ámultunk, majd a PS2 megjelenésénél megint. És persze párhuzamosan a PC fronton, a 3D gyorsítók megjelenésével is ez ment: hatalmas ugrás volt a Voodoo1, de a második generáció megint óriásit lépett.
Én 360-ra tértem át PC-ről, mert akkora minőségbeli ugrás volt (pedig akkor egy Radeon 9700pro-t nyüstöltem épp), hogy nem lehetett akkor olyan PC-t elképzelni sem. One-t már nem vettem, mert egy közepes PC tudásával akarták eladni a generációváltást, Így az X megjelenésével vettem csak újra konzolt.
Sajnos ma már nincsenek egyedi architektúrák, vagy x86(x64), vagy ARM, kész. A határok elmosódtak és a fejlődés nem ugrásszerű. Persze, a real time ray-tracing egy komoly fejlődés, de az is már elérhető PC-n 1-2 éve. Szóval szkeptikus vagyok, de azért be fogok ruházni egy Series X-be, mert ár/érték arányban még mindig jobb, mint egy PC, de sajnos akkora ugrás már soha nem lesz, mint régen.

sandorsz sandorsz2020.05.13 11:46:44
sandorsz
sandorsz2020.05.13 11:46:44#02qr1

Érdekes amit Liquid mondott, én sem érzem ezt a generációváltást. Magam részéről úgy érzem hogy korábban sokkal élesebben elváltak a generációk. Emlékszem a SNES korszakban egy Playstation teljesen más szint volt. Nyálcsorgatva néztük a képeket az N64-ről az 576-ban, aztán jöttek az első infók a PS2-ről az első képek TekkenTag, DMC, Gran Turismo 3. Majd a híres 2005-ös "fake" E3: 7 magos processzor a Ps3-ban, Blu-ray, Killzone render. (egyébként hihetetlen hogy aztán a Guerilla megcsinálta közel azt a szintet). Másik oldalon UE3 - Gears of war, PGR3 bemutató! Majd 2013-ban jöttek az új gépek és nagyon lassan rengeteg crossgen címmel indult az új generáció. Olyan látványvilággal amit PC-n már láttam, és igazából ezt érzem most is. Biztos erősek lesznek az új gépek, biztos pár év múlva kihozzák belőlük a maxot de egyelőre crossgen címeket látok és videókártya upgrade-et. 😞 Vagy velem van a baj és csak öregszem. 🙂

mcmacko
mcmacko2020.05.13 09:57:58#02qr0

Én is kimaradtam, májusban még egy karanténkesztet kéne csinálni. ^^

playmore
playmore2020.05.13 09:57:42#02qqz

Hardveres szempontból az MS teljesen összekapta magát az XBO S óta, viszont szoftveres irányból még mindig nem látom mi a vízió. Szerencséjükre a Sony is érthetetlen módon töketlenkedik, de nagyon bele kell állniuk az árháborúba ha akarnak valamit.

Ironikus módon az MS legnagyobb hátránya a leginkább játékos barát tervük a nextgenre vonatkozóan, miszerint minden játékukat crossgenre tolják vagy 2 évig. Ez pedig pontosan be fogja határolni minden cuccukat technikailag a first party show. Hiába mutatják majd a SeX verzát, mert a a pálya akkor is csak akkora lesz amit még elnyög a fat One. A Sony pedig majd bemutatja a csak nextgenre kihegyezett HZD2őt a showján és minden technikai fölény annyi is volt mert jobban fog kinézni mint bármelyik MS exkluzív. Akkor is ha felskálázott 1080p 25fps lesz a végleges játék.

A SEGA mindenhol ott van akkor lenne igaz, ha a cuccaik amiket kiadnak PS/PC kombóra ugyanazon a napon lennének alapból Xre is. Ugyanez sok más japán és kisebb stúdióval akik kitolják a játékaikat mindenre kivéve Xre.

Nem tudom hogyan működnek ezek a cégek, de teljesen érthetetlen döntések garmadája történt az elmúlt években (előtte is volt, lásd PS3, de nem ennyi). Nem vagyok már mai csirke tehát el tudom képzelni, hogy az igényei mások egy fiatalnak mint nekem, de ennyi baromságot még nem láttam döntéshozói oldalról. Első látásra is borzalmas hülyeségek mennek végig.

sQr
sQr2020.05.13 09:16:17#02qqy

Sajnáltam, hogy nem tudtam részt venni a beszélgetésen. Viszont meghallgatva örülök, hogy valaki szájából szinte minden kapcsolódó gondolatom elhangzott. : ]

Pdr
Pdr2020.05.13 08:59:38#02qqx

Lehet rosszul írtam le és nem kivehető.
Igen avval én is tisztában vagyok, nem Phil, hanem Matt Booty mondta. Evvel nincsen bajom. Lássam a költségvetést rajta, ne a filléreskedést. Maga ez a prezentáció a külsős partnerekről szólt (tudom), de ahogyan írtam a generáció közepén elfér az ilyen, de nem egy új termék bevezetésnél. Mutassanak Elden Ring-et, vagy az új CoD-ot (vágom ez attól függ majd kivel egyezik meg Activision), illetve sorolhatnám a többieket.
Júliusban legalább Halo gameplay-t, Forza gameplay-t és Hellblade 2 gameplay-nek kell valamilyen módon szerepelni. Fontos, hogy valami launch window-t is mutassanak, hogy mi várható a következő 1 évben tőlük (nem kell 30 perces gameplay, pici kis trailer, pár meglepi). Sony ezt játszotta ebbe a generációba, amit túl is tolt, ezért írtam ezt az 1 év,et mert az reális lenne.
Ezek nem nagy elvárások, szerintem. Mindegy meglátjuk, mást úgy sem lehet csinálni 🙂.

Invisible Invisible2020.05.13 06:54:19
zaz
zaz2020.05.13 08:33:50#02qqw

Mintha az MS nem beszélné a játékosok nyelvét....legalábbis újra meg úja ezt bizonyítják! (xboxt vagyok)

Invisible
Invisible2020.05.13 06:54:19#02qqv

De nem azt kommunikálta pont Phill, hogy a gép megjelenésekor még ne nagyon várjunk XSX exkluzív címeket? Tehát ha mutatnak is valamit, ami csak Box-on lesz elérhető, akkor sem lesz az még annyira next-gen érzés, hisz párhuzamosan az alap One-ra is megjelenik. Ezzel a módszerrel szerintem elég nehéz meggyőzni az embereket új gép vásárlása tekintetében.
Mondom ezt úgy, hogy nálam is itt a One X. De ha jelen generációt objektívan próbâlom értékelni, akkor azt kell, hogy mondjam, hogy PS4 Pro = jobb exkluzív játékfelhozatal, X-Box One X = Technikailag jobb konzol. Fontos ez utóbbi is, de talán még mindig igaz az az âllítás, hogy konzolt a játékfelhozatal miatt választ az ember.

Pdr Pdr2020.05.13 00:33:06
Pdr
Pdr2020.05.13 00:33:06#02qqu

Köszi srácok jó volt hallgatni, remélem lesz még hasonló, Sony konf és MS július utánin legalább 😉.

Aznap mikor megtörtént ez az Inside Xbox, még győzkődtem magamat, hogy egész jó volt az egész. Másnap pár cimborával beszéltem és nagyon mérges lettem, ráadásul kiakadtam MS-re. Maradjunk annyiban, ha júliusban nem repednek meg a falak a belső studióktól és a AAA+ third party játékok mutatásától (Capcom, Activision ...stb.), akkor csalódott leszek. Nem azért, mert egy ideje várom, hogy létezzen konkurencia a Sonynak (pedig fanboy vagyok).
Egyszerűen Phil és csapata 2018 óta szinte folyamatosan elmondják mennyire készülnek erre generáció váltásra (gép tervezése 2016 óta megy), megvettek studiókat (igen még azoknak van saját deal-jük és kihozzák más platformokra a játékaikat) és a marketing meg a marketing meg a marketing...stb. A társoságomban én vagyok az egyedüli ember, aki 2 éve próbálja védeni őket, hogy: "Figyeld majd most megváltozik a dolog, odacsapnak! Sony is összeszedi magát és még vásárol valakit, hogy tartsák majd a lépést!"
Liquid nagyon jól elmondta, MUTASSÁK MEG miért kell vennem egy új gen-t 150.000-210.000 HUF-ért! Ezek a fejlesztők nagyon királyok, és van bőven ígéretes darab (nekem is tetszett pár), DE NEM A GENERÁCIÓ közepén vagyunk, ahol az ilyen elfér bőven.
Idáig tök szépen vezették fel a dolgokat, transparency, kommunikálnak, jól tolják a GamePass-t, vettem én is tavaly X-et. Karantén ide vagy oda, akkor tolják el későbbre a megmutatni valót.
Sony-hoz meg nem fűznék semmit sem... 2018 novembere óta hatalmas WTF?! van a fejemben velük kapcsolatosan, ott sem minden százas.

Gamescom ONL 2025 Bejelentések

18 órája
12

Game Pass: augusztus utolsó hetei

Gears of War: Reloaded és Herdling premier és néhány szerepjáték is érkezik a kínálatba. Lássuk a hónap végi mozgolódást!

1 napja

A Gamescom előszele – ez történt hétfőn

Benne: Nintendo Direct, Lost Soul Aside, Honeycomb The World Beyond, Aethermancer, Towa and the Guardiands of the Sacred Tree, Rewilders: The Lost Spring, StarRupture, Morsels, Shenmue III Enhanced, WW1: Gallipoli, Pokémon Legends Z-A, BrokenLore: LOW.

1 napja

Towa and the Guardians of the Sacred Tree

Ismeritek a Hades-t? Szeretitek a könnyed zsiványkodást? Szeptember 19-én a Bandai Namco-tól is érkezik egy magasabb profilú roguelite alternatíva, a Towa and the Guardians of the Sacred Tree pedig előzetesben tárult ki előttünk.

2 napja

Heti megjelenések

2 napja
2

Fretless: The Wrath of Riffson

Bundok nélkül szép az élet. Vagy nem? Ennek is utána járunk, mindamellett, hogy riffelünk egy nagyot a Fretless című nagyszerű zenés szerepjátékban. Húrokat feszít, bypass lekapcs, hadd szóljon!

3 napja
4

Catto's Post Office

Olyan sokat beszélünk a videójátékok milyenségéről, hogy gyakran meg is feledkezünk a funkciójukról. Szerencsére ott vannak nekünk az olyan címek is, mint a Catto's Post Office, amelyek emlékeztetnek minket a dolgok mikéntjére...

3 napja
4

Lost Twins 2

Egy könnyed, családbarát logikai játékot teszteltünk - nem feltétlenül a műfaj rajongóinak szól, belépőnek viszont több mint ideális.

4 napja
1

Gameplay bemutatók - ez történt pénteken

Benne: Reanimal, Bubsy in: The Purrfect Collection, Crimson Desert.

4 napja
1

Senua's Saga: Hellblade II - Enhanced

A Ninja Theory tavaly megjelent narratív kalandját kellemes kritikai visszhang, éles viták és lehangoló eladási adatok kísérték. Képes változtatni ezen a PlayStation konzolokra is megjelent Enhanced kiadás?

4 napja
16

Endzone 2

A várósépítő- kolóniamenedzsment játékokban már mindent ellőttek, ami itt újdonság lehet, gondolhatnánk. Lássuk, mit tud az Endzone 2, amely tovább csavarja a formulát.

5 napja
3

Korai megjelenések, új bejelentések - ez történt csütörtökön

Benne: Of Peaks and Tides, Jurassic Park: Survival, Crosswind, Docked, Ratatan, Ghost of Yōtei, Arctic Awakening, Neo Berlin 2087.

5 napja
5

Titan Quest II

Akció RPG ókori görög mitológiai csomagolásban, második felvonás. Majd húsz évvel később, másik fejlesztőcsapattól, de hosszú célegyenesben a Titan Quest II.

6 napja
9

Focis visszatérés és nyomozás Snoopyval – ez történt szerdán

Benne: Football Manager 26, Lego Voyagers, Zoochosis, Snoopy & The Great Mystery Club, Kumarn: The Wandering Spirit, Fast & Furious: Arcade Edition, CloverPit, R-Type Delta: HD Boosted, The Secret of Weepstone, Davy X Jones.

6 napja
8

PlayStation Game Catalog: augusztusi érkezők

Sword of the Sea a premier napján! Mortal Kombat 1. Marvel’s Spider-Man. INDIKA. Többek között ezt várhatják az előfizetők ebben a hónapban.

7 napja
1

Mafia: The Old Country

A Mafia sorozat gyakorlatilag a negyedik epizódjához érkezett, a most megjelent Old Country pedig nem is tipikus folytatás, hanem előzmény, amely új hősökkel és ismerős helyzetekkel operál...

7 napja
35

Vidám és véres kalandok – ez történt kedden

Benne: Remedy, Haunted Bloodlines, Dunkadillo, Mandragora, Chip 'N Clawz vs. Brainioids, Detective VR, Vex Mage, Robots at Midnight.

7 napja
1

Heretic + Hexen

Hirtelen jött, nem is számítottunk rá, pedig épp itt volt már az ideje. A Doom I + II után a Bethesda a Heretic és Hexen párossal is elvégezte a házi feladatot, a mérnöki munkát pedig a Nightdive-ra bízta.

8 napja
15

Fantasy akció-kaland Koreából – ez történt hétfőn

Benne: Woochi the Wayfarer, Digimon Story: Time Stranger, Henry Halfhead, Blippo+.

8 napja
1

Battlefield 6

8 napja
10

A felhasználói élmény érdekében cookie-kat használunk.