A brit versenyjogi szerv, a CMA szerint a cloud gaming piacot veszélyeztetné az ügylet.
A komplett játékipart megrengette a hír még 2022 elején, hogy a Microsoft kész felvásárolni az Activision Blizzardot 69 milliárd dollárért, ami rengeteg kérdést vetett fel - leginkább annak kapcsán, hogy megvalósulhat-e ténylegesen is az ügylet. Felmerültek ugyanis versenyjogi aggályok, a Sony pedig minden erejével azon volt az elmúlt hónapokban, hogy megakadályozza a felvásárlást, többek között a Call of Duty-széria elvesztésétől tartva.
Ennek kapcsán az első igazi bomba végül ma kora délután robbant: a brit versenyjogi szerv, a CMA (Competition and Markets Authority) bejelentette, hogy nem adnak zöld utat a felvásárlásnak. A hivatalos indoklásban az szerepel, hogy a Microsoft már most is jelentős szereplőnek számít a cloud gaming piacon, 60-70 százalékos részesedéssel, és ha az Activision Blizzard legnépszerűbb játékai (mint a Call of Duty, a World of Warcraft vagy az Overwatch) kizárólag a Microsoft szolgáltatásán keresztül lennének elérhetőek, az mind a piaci versenyt, mind pedig az innovációs fejlődést veszélyeztetné.
A Microsoft természetesen fellebbezni fog - erősítette meg a vállalat alelnöke, Brad Smith, aki szerint már jelenleg is élő megegyezések vannak arra, hogy további 150 millió készüléken elérhetőek legyenek az Activision Blizzard játékai. Egészen biztosan lesz még tehát folytatása a történetnek.