2023 bár rendkívül erős év volt videojátékok szempontjából, sajnos negatív értelemben is kiemelkedő volt, ugyanis folyamatosan hallhattunk arról, hogy mely stúdiók esetén voltak kénytelenek a dolgozók egy részét elbocsátani. Olyan mértékű hullámról volt szó, hogy Farhan Noor indokoltnak látta, hogy egy összesítő oldalt hozzon létre, ahol nyomon lehet követni ezeket a lépéseket. A jelek szerint pedig ez a tendencia 2024-ben is folytatódni fog, sőt, sokkal rosszabb hírekre is felkészülhetünk.
AMIKOR A LEÉPÍTÉS MÁR KEVÉS
Noor összesítője szerint a tavalyi évben nagyjából 10500 fejlesztőt bocsátottak el az ipar egészében, idén pedig csak januárban körülbelül 3000 munkahely kapcsán lett hasonló lépés megerősítve vagy erőteljesen pletykálva. A GamesIndustry.biznek nyilatkozva több, neve elhallgatását kérő vezető fejlesztő osztotta meg aggályait arra vonatkozóan, hogy az idei évben is nehéz idők várnak a piacra a továbbra is magas kamatlábak, az új megjelenések túlburjánzása és az óvatos befektetők miatt.
Ha 2023 az elbocsátások éve volt, akkor 2024 a bezárások éve lesz. Nem csak fejlesztők, hanem kiadók, a média, szolgáltató cégek terén. Egyszerűen túl sok a veszteséges üzletág a videojátékok területén. Akár két évig tartó fájdalommal nézünk szembe.VISSZA KELL TÉRNI A PANDÉMIA ELŐTTI SZINTRE
A Covid egyik hozadéka volt a tartalmak iránti megnövekedett igény és azok fogyasztása, azonban sok esetben túlságosan gyorsan növekedtek a cégek ennek kiszolgálására, most pedig az ipar egészének helyzetét kell normalizálni, ami ezekhez a drasztikus lépésekhez vezethet. A háttérben az utóbbi években túltelített piacot és az ezzel együtt a játékok minőségében megfigyelhető visszaesést hozták fel.
Túl sok játék kapott zöld utat 2020-ban és 2021-ben. A megjelenési ütemterv tekintetében vissza kell jutnunk a pandémia előtti szintre, és ez valószínűleg két évet vesz igénybe. Már most látható, hogy a kiadók kevesebb játékra szerződnek. Ez mindenhol így van. A boltok telítettek, nem csak a Steam, és a játékok egyszerűen nem hozzák azt a szintet, amit korábban.A FEJLESZTŐK IS AGGÓDNAK
Természetesen nem csak a vezetők és elemzők, de az iparági dolgozók is érzik a helyzet komolyságát, valamint ők is látják, mik voltak azok az események, amik ide vezettek. Egy ezzel kapcsolatos kérdőívben a több mint 3000 válaszadó 14%-a mondta azt, hogy nagyon aggódik, 16%-a azt, hogy valamennyire aggódik, 26%-a pedig azt, hogy kissé aggódik amiatt, hogy elbocsátások lehetnek a stúdiójánál.
"Az elbocsátások aggasztóak, mert úgy tűnik, hogy nem követik a "tipikus" ciklikus tendenciát, miszerint egy-egy projekt kifutása után elbocsátásokat hajtanak végre. Nem mintha az nagyszerű lenne, de manapság nehéz megjósolni, hogy hol és mikor kerülhet sor elbocsátásokra" - olvasható az egyik kitöltő válaszában.