GeneraL_XTX2008.06.16. 17:36

EndWar Béta első benyomások

A mai naptól indult be a Tom Clancy's EndWar x360-as zárt bétatesztje. A nem kevés 2.6gigát nyomó demó letöltése után azonmód belevetettem magam az online csatározásokba, mivel már nagyon kíváncsi voltam rá, mit hoztak össze az Ubisoft Shanghai-nál.

Aki még nem tudná az EndWar az első RTS,ami szinte teljes mértékben kihasználja a hangirányításban rejlő lehetőségeket.Nem csak ebben újít,lesz még itt folyamatosan változó online világtérkép(MMORTS :D ),és az irányítható egységek számát is 6db-ban maximalizálták. De kétségkívül a legnagyobb innováció a hangirányítás, és én is inkább ennek működésére fókuszálok, lássuk hogy sikerült mindezt kivitelezni. (előre elárulom hogy nagyon is jól,de azért még van mit rajta finomítani,javítani)

A béta egy tutoriallal kezd,ahol begyakorolhatjuk a parancsok kiadását.Ez addig nem enged tovább,amíg kb 10 értelmes parancsot ki nem tudunk nyögni, százalékos értékkel méri teljesítményünket, és a nem beazonosítható parancsok ezen az értéken bizony csökkentenek.

Amint túljutottunk a nehezén, a menüben találjuk magunkat ahol kapásból nyomhatunk is rá a Theather of War menüpontra ez alatt lapul ugyanis a multiplayer része a játéknak.Itt megjegyezném, hogy nagy hiba, hogy nincs lehetőség offline tolni a pályákat, így az első kísérletezgetések az irányítással az éles online küzdelemben nehezen kivitelezhetők:(

Ezután kiválasztjuk az általunk prefarált frakciót(Amerika,Oroszország,és Európa) és azon belül is a harccsoportunkat amikből elég sok van, és a hederő összetételében különböznek.(pl amíg az egyik csapat a légierőben erősebb addig a másik a gyalogságban míg a harmadik a páncélosokban, és a csapatok ehhez kapcsolódó bónuszokat is kapnak)

Az egységek külön-külön fejleszthetők a kapott tapasztalati pontok elköltésével.

Ezután a világtérképen találjuk magunkat, amin a bétában jelenleg 3db ütközet elérhető ,és mutatja,hogy jeleneleg melyik frakció áll az adott területen nyerésben.Ez az érték a frakciók közötti nyert/vesztett meccsek arányát mutatja.

A világtérkép kidolgozása sajna elég puritán, ráfért volna még pár designelem és animáció, remélem ezt a teljesben kicsinosítják.

Na lássuk magát a játékmenetet: az előzetesekkel ellentétben azért a kontrollert nem rakhatjuk le a kezünkből mert azzal forgatjuk a kamerát és a hangparancsokat is az RT lenyomása után adhatjuk ki. Aki nem tud túl jól angolul az se féljen, a képernyőn kilistázzák az összes elérhető parancsot nekünk csak fel kell olvasni a kiválasztottat. A parancsok három főbb elemből álllnak: "ki,mit,mivel" Pl: Unit 1="ki" Move To="mit" Hostile 2="mivel".

Az egységeket csak bizonyos Waypoint-okhoz küldhetjuk amik lehetnek ellenséges alkulatok,a térképen megjelölt fontosabb területek,épületek.Nagyon sok fajta parancs kiadható kérhetünk támogatást,telepíthetjük a tüzérséget, támadhatunk,visszavolnulhatunk,csapatokat összevonhatunk, kérhetjük az egység kameráját egyszóval van itt minden mi szem szájnak ingere:D

Az egységek kijelölésénél is megkapunk minden lehetőséget, kijelölhetjuk csak az egyes csoportot,csak a gyalogságot,csak a tüzérséget de akár az összes egységünket is.

A hangfelismerő szoftver nagyon jól üzemel, az esetek 90%-ában tökéletesen felismeri a kiadott parancsot(még az én tökéletesnek messze nem nevezhető kiejtésemmel is) és azt gondolkodási idő nélkül végre is hajtja. A fennmaradt 10%-ban viszont vannak gondok, pár szót, számot hajlamos összekeverni egymással illetve nem felismerni. Pl nálam a kettes számot "two" elég nehezen akarja felismerni általában mindig a négyessel keveri össze és ez gyakran előfordul az elnevezésekkel is(alpha,bravo stb).

Ez néha azt jelenti,hogy megbénül az irányítás, és ez egy csata kellős közepén igen kellemetlen lehet,de szerencsére ilyenkor kéznél van a kontroller amivel szinte ugyanolyan könnyen végrehajthatók a parancsok.

Ha kijavítják ezeket a kisebb hibákat, nagyon élvezetes lesz ezt a játékot játszani az egyszer biztos, nekem jelen helyzetében is iszonyatosan tetszik és örülök hogy végre valaki mert újítani ezen a sekélyes RTS piacon,(nem is egy fronton) és hogy főleg ezt konzolon teszik, ahol korántsem népszerű ez a stílus még.

Viszont amivel korántse vagyok megelégedve az a grafika.Sajna egy kb 1-1.5 éves PC-s startégia színvonalát hozza elég kis felbontású textúrákkal, csúnyácska egységekkel, egysíkú színvilágú pályákkal,csúnya épületekkel.

Bár ezen is javíthatnak még a srácok és a single kampány lehet hogy jóval szebb lesz és a multi le van butítva, de valahogy úgy érzem ez lesz a teljes verzió egyik legnagyobb gyenge pontja:(

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

p34c3
VR Kukkolda 2025

8 napja
5

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

2025.06.03.
4

Comedian
Pókember: Kék

2025.05.31.

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

2025.05.26.

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8

p34c3
2 éves a PlayStation VR2

2025.02.16.
5

Doberman
Út a Semmibe..

2025.02.14.
2

Necroman Mk2
20 Days to Find Amy

2025.01.29.
3