RedBoyforCE2009.01.23. 00:13

Skate 2 Olvasói Teszt

Megérkezett, kipróbáltam, véleményem...

Deszkázzunk

Gondolom rajtam kívül vannak még páran, akik elábrándoztak arról, hogy milyen szuper lenne, ha Tony Hawk-hoz vagy Rodney Mullen-hez hasonlóan mi is szuper gördeszkás trükköket tudnánk bemutatni. Vannak akik nekirugaszkodtak a való életben, és sikerrel begyakorolták a trükköket, vannak viszont jó páran akiket a sérülésektől való félelem (vagy a drága mamikájuk) beszélt le a sportok eme jellegzetes fajtájáról. Számukra a videójátékok, és ezen belül sokáig a Tony Hawk franchise nyújtotta a fájdalommentes extrém sportolás lehetőségét. Aztán 2007-ben egy új trónkövetelő érkezett a SKATE személyében, mely sok helyen meg is ingatta a Neversoft bálványát. A virtuális deszkások körében elsősorban a valósághűbb fizikája miatt, és a közvetlenebb irányítása miatt hódított. Azonban hiányzott belőle jó pár fícsör, ami a Tony Hawk szériát már jellemezte, és sok helyen voltak még gyermekbetegségei, így végül nem dönthette le azt a bizonyos bálványt. Most, 2009 elején megjelent a SKATE 2, így nagy izgalommal és kíváncsian ültem neki, hogy milyen változásokat hozott a vérfrissítés.

Bűnös utcák

Az első rész végletekig leegyszerűsített sztorija helyett (miszerint egy amatőr kis srácból szeretnénk nagyágyúvá válni) most egy icipicit csavarosabb sztorival álltak elénk a BlackBox-os fiúk. A főhős, azaz mi, börtönből szabadul öt éves elzárás után, és ismét azon igyekszik, hogy a legelismertebb deszkás váljon belőle. Azonban amíg ő a hűvösön csücsült, megváltoztak odakinn a dolgok. San Vanelona-ból végleg kitiltották a gördeszkásokat, és minden utcán rendőrök és biztonsági őrök vigyázzák a közrendet. Ahol jókat lehetne grindelni azokat a pontokat fémlapokkal leszegecselték, és lépten-nyomon minket feldöntő őrökbe botlunk. A gördeszkázás és a huliganizmus közé egyenlőségjelet tesz a történet, ami szerintem egy extrém sportra kihegyezett játéknál nem éppen szerencsés, hacsak nem teszi ezt jópofa módon a játék, mint anno a Tony Hawk's Underground 2. De nem teszi...

Az egész város számomra háború utáni hangulatot áraszt, (eltekintve attól, hogy nincsenek szétlőve az épületek) minden deszkás, fotós és filmes fél a zsaruktól, és ezt a játék több átvezetőben is nyomatékosítja bennünk. A földön széthajigált padok, kukák, fém csövek mind ilyen forradalom utáni hangulatot árasztanak, ami nekem nem tetszett, és számomra úgy hatott, mintha a fejlesztők slendriánul elhajigáltak volna mindent a pályán. De ennek is meg volt a célja...

Lakberendezzünk...

... ugyanis a Skate 2 egyik legnagyobb újítása, hogy egyrészt már le lehet szállni a deszkáról, másrészt így lehet saját "trükköző helyet" (nem tudok rá jobb szót sorry) létrehozni, az utcán fellelhető összes mozdítható tárgyból. Fogj meg két padot, tégy közéjük 3 kukát és ugorj át a három kuka fölött, majd mentsd el és oszd meg a többi Skate 2 játékossal a helyedet. Így igazából sikerült a fejlesztőknek elérniük azt, hogy végtelen hosszúra nyúljon a játékidő. A sétálgatás az előző részből nagyon hiányzott már, és itt valamelyest egyszerűsíti a dolgunkat, ha például fel akarunk jutni egy lépcső tetejére. Régebben meg kellett keresnünk a körbe vezető utat, ami sokszor nagyon idegesítő volt. Hatalmas piros pont lenne a játéknak ez a része, azonban sajnos nem lett tökéletesen kivitelezve. A karakterünk mozgatását szoknunk kell, és általában amikor csak futkározunk a városban egészen használható. Azonban amikor rendezkedni szeretnénk, akkor a játék hihetetlen precizitást követel tőlünk. Nem elég, hogy a megfelelő ponton kell megfognunk a tárgyat amit mozgatni szeretnénk, még az sem mindegy, milyen szögben állunk mellette. Sokkal praktikusabb lett volna, ha "hozzá mágneseződnénk" a padhoz, mint az a megoldás, hogy a kicsit téglamozgású főhőssel kellene pontosan belőni a megfogható pontot. Szokás kérdése, és bele lehet tanulni, de a kevésbé kitartó játékosok számára ez mindenképp negatívum.

I'm gona' Flick it...

Az első részben megszerettem a "Flick it" rendszert. Nagyon kézreálló, és kis gyakorlással könnyen elsajátítható rendszerről van szó. Itt ugyanis az analóg karokat használva kell végrehajtanunk a trükköket. Ennek korábban csak annyi hátránya volt, hogy sok trükk igényelte a halálpontos kivitelezést, és sokszor néhány specifikus trükk, mint például a Laser flip kivitelezhetetlennek tűnt. Az érzékenységen sokat javítottak a fejlesztők, így nem kell annyira véresen pontosan kivitelezni egy-egy mozdulatot az analóg karon, de persze a pontossághoz való közelítés itt sem árt. Fontos még megjegyezni pár új kunsztot, amit a karakterünk tud. Egyrészt itt van a skitchin' amivel elkaphatunk egy járművet és vontathatjuk magunkat vele, hogy aztán nagy sebességgel roboghassunk tovább. Illetve itt van még a Footplant nevű kis okosság, amellyel egy trükköt folytathatunk úgy, hogy mielőtt leérne a deszka a földre elrúgjuk magunkat a talajról.

Hogy néző' ki?

A játék grafikája nem sokat változott, inkább csak a jobban optimalizált textúrákon és bump mapokon látszik, hogy fejlesztették kicsit a motort. A színvilág kicsit sötétebb lett, ami szerintem a kicsit darkosabb történetnek tudható be, de lényegében minden maradt a régiben. A karakterek kidolgozottsága egy hangyányit talán szebb a korábbi részhez képest. A töltési idő viszont mindössze harmada az első részének, és a különböző feladatok újraindítása között sincs idegesítő pár másodpercnyi töltés, ami nálam egy óriási pirospont. Technikai fejlődésből ötös a játék.

Töröm töröm a csontom

A játék új része a kicsit mániákus, ám jópofa Thrasher Hall of Meat mód, amiben az a cél, hogy minél nagyobbat tanyázzunk a deszkásunkkal. Amikor elesünk, és a levegőben repülünk tovább, akkor a jobb és bal kart mozgatva tudunk különböző alakban (ágyúgolyó, kismadár, stb...) zuhanni. Minél durvábbat esünk, annál több pont üti a markunkat, és minél több csontunk törik össze és minél több zúzódást és horzsolást gyűjtünk be, annál több pénzzel jutalmaz a játék. Kicsit elmebeteg, és ez a korábban említett extrém sportos miliőt köpi szembe. De jópofa és el lehet vele szórakozni.

Amit még ezzel kapcsolatban megemlítenék, hogy a karakterünk esések után csúnyán véresre tudja horzsolni magát, és a ruhája is piszkos lesz egy pillanat alatt. Nagyon hangulatos viszont ez a javítás a játékban.

Vágjál jó képet hozzá

Miután darabosra törtük magunkat, vagy éppen egyhuzamban 3 Christ Air Backflippet mutattunk be, hasonlóan az első részhez, mindent visszanézhetünk a visszajátszás módban. Kicsit komplexebb, ám kicsit nehézkesebben kezelhető is lett a nagy generálon átesett replay szerkesztő eszköz. A kamerák száma lecsökkent 3-ra, azonban nem elhanyagolandó szempont az sem, hogy ezek mindegyikét szabadon állíthatjuk. Sőt az egyik kamera egy rögzített állványt utánozva követi a deszkásunkat, ahogy elsuhan előtte. Sokkal látványosabb videókat lehet benne összeütni mint korábban. Ami még hatalmas újdonság a visszajátszásokkal kapcsolatban, hogy nem 3 db videóban van korlátozva a feltölthető mennyiség, hanem percben, ami sokkal nagyobb szabadságot enged, mint korábban. Ráadásul saját magunknak annyi videót mentünk le, amennyit csak akarunk. Ugyanez a helyzet a fotókkal is. Újabb pirospont.

Onlájn szkéting

Szó esett már az egyedileg készített helyekről, és az azokon történő highscore döntögetésről, azonban lényegesen több mindent kezdhet az egyszeri játékos, ha bejelentkezik az EA-nation-be. Visszatért a freeskate, amikor is szabadon lehet rohangálni a városban együtt deszkázva, azonban a Burnout Paradise-hoz hasonlóan itt is megjelentek a chalenge-k, melyek maximális kooperativitást igényelnek. Visszatér az Own a spot című mód is, ahol más deszkások ellen kell megmutatnunk, ki tudja a legnagyobb trükköt megcsinálni egy adott helyen. Ebbe egy olyan kis csavart is beültettek, amivel nem feltétlen a legtöbb pontot szerző játékos győz, hanem az, aki a legstílusosabb trükköket mutatta be. A döntés a közönség kezében van, aki a meccset nézi, és ők szavazhatnak, hogy kinek a trükkjei tetszettek jobban. Nagyon jó kis mód ez, hiszen, ha szórakoztatóbban játszol, akkor te nyerhetsz, nem feltétlen kell 70 kickflippel nagyobb pontot elérned. Impressive

Vélemény:

Rengeteget fejlődött a játék az előző részhez képest. Nagyon jók az online funkciók és a megújult replay editor. Már nem vagyunk odaszögezve a deszkához, és szabadon készíthetünk helyszíneket. És végre jól optimalizált a játék!

Ellenben nem tetszik ez a posztapokaliptikus hangulat amit áraszt a játék, és a Flick it technológián még igazán csiszolhattak volna egy keveset.

Aki kicsit is gondolkodik rajta, hogy megvegye e, tegyen próbát a demóval, aztán meglátja majd: Nem lehet letenni. :D

Maradok Tisztelettel: RedBoyforCE

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
eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
The Crew

6 napja
8

Malleus
Faith of Danschant (神舞幻想)

2024.04.07.
2

CHASE
Nolan filmjei

2024.04.02.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2024

2024.03.20.
16

Necroman Mk2
Majd nálatok

2024.03.15.
6

p34c3
PlayStation VR2: Valós halál?

2024.03.15.
6

drag
2023 legjobb filmjei - szerintem

2024.03.09.
8

Necroman Mk2
Flashpoint Archive bemutató

2024.02.25.

Malleus
Mists Beyond the Mountains

2024.02.17.

p34c3
Red Dead Redemption dedikálás

2024.02.15.
2

Necroman Mk2
Barbie Fashion Designer

2024.01.11.
3

liquid
Wonka

2024.01.07.
10

p34c3
Marvel's Spider-Man 2 ajánló

2024.01.04.
11

mcmacko
Pecker - egyem a pöckölőjét

2024.01.02.
3

CHASE
Kedvenc soundtrackek

2023.12.31.
1

Necroman Mk2
2023. év dala

2023.12.31.
3

p34c3
Globular Cluster CMP2 PS VR2-höz

2023.12.24.

liquid
Az univerzum urai

2023.12.17.
3

liquid
Minden idők legjobb trailere?

2023.12.05.
10

p34c3
Én kicsi gamer sarkom

2023.11.22.
34

eyJodG1sIjoiPGRpdiBjbGFzcz1cIi0tbXB1LXt7aWR9fVwiPlxuPGEgaHJlZj1cInt7dXJsfX1cIiB0YXJnZXQ9XCJfYmxhbmtcIj5cblx0PGltZyBjbGFzcz1cImJpZ1wiIHNyYz1cInt7cGF0aH19cGF0cmVvbi1tcHUucG5nXCIgc3R5bGU9XCJ3aWR0aDozMDBweFwiPlxuPFwvYT5cbjxcL2Rpdj4iLCJpbWFnZXMiOlsiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvcGF0cmVvbi1tcHUucG5nIl0sInVybCI6Imh0dHBzOlwvXC93d3cuZ2FtZXIzNjUuaHVcL2FydGljbGVcL3BhdHJlb24iLCJwYXRoIjoiXC9+ZnNcL2Jhbm5lclwvMDBcLzAwXC8xMFwvIiwiaWQiOjM2fQ==