Rewmac2010.07.04. 15:31

Sniper : Ghost Warrior Teszt

Mesterlövész? Vagy script kamikaze rambo?

A City Interactive új játéka mely a mesterlövész harcot élezi ki megjelent meglestem leírom. Rövid teszt lesz ezt már most mondom és aki körvonalas szép megfogalmazásokra számít az ezt most nem kapja meg. Én nem tudom, hogy ebben generációban egyes fejlesztőcsapatok mit gondolnak magukról, de nálam is van egy tűrés határ. Én szinte bármilyen anyaggal el tudok játszani h van hangulata vagy az egész körítés olyan, hogy megfog. Lehet szar a grafika, ha ütős a játékmenet, de akár mind a kettő lehet szar ha egy olyan világba helyezik ami közel ál a pici lelkemhez. Ám mint anno a Shellshock nevezetű förmedvénynél itt is elérte az anyag azt a bizonyos határt ami akármennyire próbálok élvezni nem tudom. Amennyire lehet próbálom majd objektíven megközelíteni a terméket, de nem nehéz mert vagy pártatlan maradok vagy kidobom a kukába.

Aki ismer az tudja, hogy imádom a sniperezést és főleg Tom Berenger Lopakodók című remekművét. Anno a Modern Warfare-ben életem legjobb FPS élményét adta a bár rövid, de eszméletlenül hangulatos All Ghillied Up küldetés. Azóta várok arra, hogy legyen egy jó mesterlövész anyag. A Ghost Warrior-t hihetetlenül vártam. Elvárásaim nagyon minimálisak voltak hiszen tudtam, hogy egy kis stúdió próbálkozásáról van szó, mint később kiderült ez még annak is kevés. A történet lényege egy akkora klisé, hogy majdnem elröhögtem magamat. Le kell lőnünk egy nagy böszme kopasz, iszonyat nagy napszemüveggel rendelkező pasast. Persze mi a nagy profi dzsungel harcos lövészek elvétjük a lövést és innentől nevetséges események sorozata indul meg amit lekövetni is nehéz. Ilyen például, hogy mi a retkes fenének megy egy amerikai osztag fel egy olajfúró toronyra egy adag búvárfelszerelésért? Érthetetlen. Az egész gondolatmenetet nem lehet lekövetni. A vicces része, hogy van egy csaj aki magyaráz fülünkbe, de természetesen hülyeségeket. Ő viszont mindig tudja, hogy mikor ki merre van. Szóval nem követhető az egész eseménysorozat. Senki ne próbálja meg, mert csak szörnyülködni kezd. Legyen elég annyi, hogy a történet nagyon finoman szólva kb. Barátközt Közt minőségi forrásait vegyíti a Jóban Rosszban színészi alakításával és belerakja a Dallas fordulatait. A helyszín tökéletes lenne ahhoz, hogy meghozza a hangulatot egy jól fabrikált lövöldéhez, de ez sajnos elmarad. Az egyetlen pozitívum ami említésre méltó az a dzsungel.

A grafika. Legyek nagyon rövid? Siralmas. Textúra hibák tömkelege, életlen és homályos képek, nevetséges tájkép. A gyötrelmes vizuális megjelenés mellett külön rontja a szemünket, hogy a játék alapból úgy van beállítva, hogy hét ágra sütő napban sem szúrjuk ki a puszta közepén álló embert. Ezt mondjuk egy egyszerű gamma módosítással feljavíthatjuk és most jön a csavar gyerekek, ezt mind megtehetjük a játék menüjében. Hihetetlen mi? A City Interactive rakott gamma módosításra szolgáló opciót a játékba. Megáll az ész.

De komolyra fordítva a szót, nem tudom megszeretni a vizuális elemeket. Lehet nem annyira szörnyű mint ammennyire most leírom mert persze láttunk már csúnyábbat, de 2010-ben legyen benne egy olyan elem ami tényleg szép. Mondom nem gond ha valami nagyon csúnya (lásd. Alpha Protocol), de akkor legyen benne olyan tartalom amitől hanyatt esek. Pop-upok serege színesíti a képernyőnk által észlelhető hibákat amik nem gyengén jelen vannak. A kedvenceim közé tartoznak a klasszikus bugok. Eldobunk egy fegyvert az meg lebeg a levegőben vagy éppen a fegyver csöve lazán átsiklik a sziklán. Régen láttam ilyet, így ez mosolyt csalt a képemre. Most biztos megkapom majd a nem is olyan rossz miért fikázom ennyit kommentet (vagy nem). Erre ki fogok térni a játékmenet résznél. Amit itt látunk az 3 éve egész jól sikerült grafika lett volna, de sajnos ma elavultnak tűnik.

A hang egy olyan pontja a játéknak ami változik. A lövések hangja egész jó ha nagy fegyverrel lövünk. Ám a gépfegyvereké olyan szinten mindennapi, hogy már fülsértő is lehetne. A szinkronok nagyon gyengék, a zenét meg inkább említésre sem méltatom mert még telefon csengőhangnak is gyenge kompozíciók.

Miután megláttam a bevezető mozit el voltam ájulva. No nem azért mert jól nézett ki, hanem a tartalma miatt. Mondom ha ebben ilyen ütős harc lesz, akkor ez tényleg a szellem harcos és egy jót fogok lövöldözni. De a második küldetéstől kezdve a játék nem hagy játszani. A sniper puska adta lehetőségeket nem lehet elegánsan kihasználni. Nincs észrevétlen lövés többé vagy csak nagyon ritkán. Ha egy hangtompítós puskával lelövünk egy embert akinek a többi idiótához semmi köze sincs nem számít, mert mind 12 tudni fogja, hogy melyik bokorban fekszünk és hová kell lőni. Ez önmagában akkor nem lenne probléma ha mi tudnánk, hogy honnan a fájásból lőnek minket rommá. Erre nem derül fény azután sem, hogy meghaltunk 2 lövéstől normál fokozaton. Az ilyen jeleneteknél úgy néz ki, hogy aktiválódik egy script ami az összes csávó célkeresztjét ránk húzza. De mi sniper masta killák vagyunk nem? Nem. Maga a távcsöves célzás nagyon jól lett kitalálva és le kalappal. A pontos lövés leadásához figyelembe kell vennünk a pulzusunkat (ami változik a különböző helyzetekben), a szelet, a távolságot és egyebeket ahhoz, hogy pontosan kilőtt töltény jó helyen találja el az ellenfelet.. Ez jól hangzik, nekem is jól hangzott. Egészen addig amíg 35-en nem lőttek egyszerre és találtak is el úgy, hogy fönn voltam egy toronyba. Átlagos játékosnak tartom magam így szépen le is szedegettem őket az iszonyat mesterlövésszel 250 méterről. Ez megint jól hangzik. Csak, hogy az ellenfél gépfegyverrel jobban lő negyed kilométerre mint mi. Számukra nincs olyan zavaró tényező mint légmozgás, nekik nem számít a távolság, pontosan tudják hol vagyunk és mit csinálunk. Kedvencem az volt amikor lelőttem egy faszit és gyorsan elbújtam a dzsungel mélyén fekvő kocsi mögé.. A turret gunos jó ember és köztem lévő távolság a gép szerint 198 méter volt. Én a távcsőben alig tudtam bemérni, de ő lazán lekapott tőlem 80 életet. Ez tönkreteszi magát a sniper élményt és tulajdonképpen hazavágja a játék lényegét. Nincs viszont újratöltődő életerő aminek az első bejelentésnél nagyon örültem. Sajnos abszolút nem jól oldották meg a medikus csomag használatát. Maximum 5 lehet nálunk és csak 50 életet töltenek fel a 100-ból. 30ig mindig visszagyógyulunk tehát max 80ig tudjuk magunkat gyógyítani. Ez jól hangzik azoknak akik ezt kedvelik, de van egy bökkenő. Normalon nincs időnk beadni mert 50 méteren belül 60%, hogy fejbelőnek minket. Annyiszor kitértem már rá, de akkor kibököm, a játék nem hagy minket játszani, élvezkedni és itt ez rombolja az anyagot. Viszont azt meg kell hagyni, hogy amikor 300 méterről fejbelövünk valakit az esős dzsungelben és a erre még a töltény útvonal mutató kis jelenet is bekapcsol az igen hatásosan néz ki. Egyszóval nagyon jó tud lenni.

Egy nagyon jól kitalált és ötletgazdag már-már majdnem innovatív harcrendszert nagyon rosszul hoztak játékba. Miközben a különböző célzásbefolyásoló történéseket figyeljük, nem árt tudni, hogy van egy képességünk is. A fókuszálás. Ezt könnyedén minden egyes ölés után tudjuk aktiválni, ha jól vettem ki. A lényege ekkor nem remeg az ember keze hanem teljesen stabilan fogja a fegyvert és lelassul az idő. Nagyon szép fejeseket lehet adni, ha tudjuk hol az ellenfél. Külön pont jár a Bullet Cam-ért. Láttunk már persze ilyet máshol is, de ha egy tökéletes fejest adunk le akkor lelassul az idő és mutatja ak ilőtt golyó utját. Ez megint jó, de közben tehetetlenek vagyunk, de sebezhetetlenek nem. Egyszóval lazán megeshet, hogy a golyó ívbemutatójának végére meghalunk. Nem kellemes. A Ghost Warrior a feltűnő ruhás katonákra érvényesül a pályák során és ezt most nem viccnek szántam. Ha picit is sietősre vesszük a figurát anélkül, hogy felmérnénk a terepet (környezet, emberek elhelyzekedése) és lövünk biztosan meghalunk. Egyszóval az első pár lövésnél érdemes körültekintőnek lenni. A hangulatfaktor ahogy haladunk előre viszont hullámzik. Rövid időre egyes részeknél oly annyira felmehet, hogy behúgyozunk közben, de a legtöbbször szenvedünk a scriptelt csaták és szerencsétlenkedések miatt. A lopakodás nagyon gyenge, túlságosan is sok idő kell mire megszokjuk és ott is sok múlik a szerencsén, de elsőre biztosan nem fogunk semmit sem megcsinálni normalon. Figyelni kell, hogy ne vegyenek észre vagy ha már észrevettek akkor ne lássanak csak vakon tüzeljenek, ez nehéz lehet picit, de ha van türelmünk és ráérünk akkor jól is elsülhet. Ritkán ölhetünk elegáns közben mert egyszerűen ha valami úgy van megírva, hogy észrevegyenek nincs bokor ami megvéd minket. A látási viszonyos pocsék lövészetet eredményeznek. Nappali pályákon még csak-csak elvagyunk valahogy, de vannak éjszakai, esős helyszínek ahol örülünk ha átérünk. Egy viszont biztos. A csúnyaságuk ellenére a helyszínek nagyon ötletesek és változatosak. Ugyan van közöttük hasonlóság, de mindenképpen dicséretes a pályák elrendezése. A helyszínek nagyban segítenek abban, hogy akár még élvezhessük is az anyagot. Isten bizony kreatívak és látványosak a maguk módján.

Egy viszont becsülendő. Megpróbálták kevés pénzből összehozni amit lehetett. Legkönnyebb fokozatra lelépve, szépen türelmesen tervezve haladva még élvezni is lehet. Tisztességes kis budget anyagot raktak össze egy-két nagyon zavaró hibával és csúnya prezentációval.De még így is zavaró az ellenfelek célzása és észrevételi képessége. Nekem ez egy hatalmas csalódás. Valahol most picit rossz érzés ilyeneket írni egy olyan anyagról amit végig követtem a bejelentés óta és tiszta lelkiismerettel mondom folyamatosan adom neki az esélyeket.

Egyszóval a sniper egy jó játék akkor ha megszabadítjuk magunkat olyan tulajdonságoktól mint esztétikai érzék és élvezeti igények. Ha ezek kilőve akkor egy kellemes szórakozás vár ránk. Azonban ha van eszünk és szeretnénk egy jó játszani és még személyi tulajdonságainkat is meg akarjunk tartani akkor hagyjuk ki most. Láttunk már rosszabbat, de most nyáron nem kell ez. Aki mindenképpen katonai lövöldére vágyik minimális sniper küldetésekkel, az vegye meg a Modern Warfare mindkét részét és élvezkedjen. Ezt az anyagot meg hagyják meg az olyan mazochistáknak mint én akik nem bírnak nem játszani sniper cuccal. Ha lemegy az ára olyan 5000 forint környékére akkor megéri beszerezni vagy akár kölcsön kérni a havertól. Nálam kap egy jó indulatú 6,5 pontot, de csak azért mert nem rég megnéztem a Lopakodók című filmet.

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

4 napja
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

9 napja

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
12

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
2

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

CHASE
2020 25 legjobb száma

2020-ben őrületes mennyiségű zenét hallgattam. Ennek egy különleges világjárvány volt az oka, amely mindenkit otthon maradásra késztetett.

2020.12.31.

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
3

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4

Stadia HUN
Stadia bemutató

Már Magyarországon is elérhető a Google Stadia szolgáltatása. Mivel egy teljesen újfajta gaming platformról van szó, sok minden magyarázatra szorulhat. Rövid bemutató arról, hogy mit tud a Stadia, és mit várhatunk tőle a közeljövőben.

2020.12.18.
15

p34c3
Jó polákok / Loot atyafiak

Hosszú várakozás után döbbenetes körülmények között jelent meg az amúgy is elég kalandos utat maga mögött tudó lengyel szerepjáték. Ennek kapcsán - meg persze a gamer 2.0 miatt is - végre belecsapok én is a lecsóba, hiszen alig 15-20 éve tervezem csak a blogolást.

2020.12.15.
14

c0m1n65un
Pumpkin Jack és egy aniMonológ!

Sziasztok! Eljött az idő egy újabb bejelentkezésnek, hogy mit csináltam, vagyis pontosabban mit nem csináltam az elmúlt hetekbe.

2020.12.15.
1

Zsozsa74
Night City életképek

A Cyberpunk 2077 meglehetősen beszippantott az utóbbi napokban, és mivel a játék rendelkezik fotómóddal (bár ha nem rendelkezne, akkor is fotózhatnánk ugye... ), nem tudtam megállni, hogy ne lőjek el egy-két tekercs filmet.

2020.12.12.
9