A Vanquish váratlanul jött, ám könnyen lehet, hogy 2010 egyik legjobban sikerült címe lesz! A Demo legalábbis ezt sejteti!
A napokban alkalmam nyílt kipróbálni a Resident Evil alkotójának új játékát, a Vanquisht! Alant láthatók a tapasztalatok!
Kezdjük az alapokkal! A Vanquish alapkoncepciója távolról sem egyedi, ha nagyon gonosz lennék, azt mondnám, számtalan helyről van összelopkodva! A mozgás animáció és a fedezékrednszeres harc például a Resident Evil és a Gears of Wat sorozat védjegyeit hordozza magán, de mint tudjuk, jó helyről "lopni" nem bűn!
A Vanquish egy ízig-vérig japán játék! A sztorivezetésben, az átvezető videókban és a B kategóriás szinkron hangokban remekül tettenérhető a párhuzam! Ám szerencsére javarészt a szigetországi (játék)kultúra ütős elemeit vegyítették a készítők, aminek köszönhetően a játék is hasonló lett: ütős!
Alapjaiban egy külső nézetes TPS játékkal van dolgunk, fedezékrendszerrel, és őrületesen pörgős harccal! Az utóbbit szó szerint tessék érteni! A Vanquish ugyanis félelmetesen gyors "hadműveletekkel" és pörgős játékmenettel operál! Ezt segíti egy 'speckó' effekt is, ami nem más mint a seggen csúszás! Komolyan, nem vicc! A játékban bármikor végigszánthatjuk a terepet a hátsó felünkön, méghozzá embertelen sebességgel!
A sztoriból a Demoban nem derült ki sok minden, a készítők inkább a harc bemutatását helyezték előtérbe! Így a töltőképernyő után egyből fejest ugrunk a lecsóba, és miután kinyírtunk pár vörös robotféleséget, egy bitang nagy főellenség toppan be! A feladatunk eltenni láb alól az embertelen nagy robotot! Ennek a műveletnek természetesen megvannak a mag kis lépései, először ugyanis a pókszerű lény lábait kell szétlőnünk! Ha ez sikerül, a robot pár másodpercre mozdulatlanná dermed, ekkor kell lőnünk a szeménél található központi idegrendszert! Ha ezt eljátszottuk egy párszor, a lény látványos animációban átalakul, és a lábai helyett rákollóra emlékeztető valamik nőnek! Ekkor ismét az előbb leírt műveleteket kell végigcsinálnunk egy párszor, míg a szörny végleg meg nem adja magát!
Így leírva nem tűnik túlságosan izgalmasnak, de higgyétek el: a Vanquish játékmenete pofátlanul élvezetes! Ha pedig ehhez hozzávesszük a japán játékoknál tapasztalt atmoszférát és hangulatot, az eredmény könnyen az év egyik legüdítőbb, és legjobb játéka lehet! Ráadásul ha a sztori is jó lesz, minden adva van a sikerhez!
Összességében azt kaptam a játéktól, amit vártam! Nem váltja meg a világot, nem is túl eredeti, de a maga nemében fantasztikus szórakozást nyújt a Vanquish! Mert nincs is jobb, mint seggen csúszva robot szerű izéket lőni halomra! És higyjétek el, tényleg nincs ennél jobb!