Egy korábbi munkámat szeretném most megosztani veletek, melyben kielemzem, mit is várhatunk az idén megjelenő Bond játékban.
Az utóbbi időben hatalmas fordulatot vett a James Bond széria. Amíg a korai években a dögös nők, a vasalt öltönyben feszítő, martinit kortyoló, jéghideg angol humorral megáldott titkos ügynök, valamint a "tollnak álcázott lézer" jelentette az igazi Bond-ot, addig a 2007-es Casino Royale új színt hozott a sorozatba, a Daniel Craig által megformált hidegvérű profi, nyers erőt használó gyilkológép személyében. Csupán egy fronton maradt a régi a helyzet, mégpedig a videójátékok terén. Ugyanis a témát feldolgozó, minőségi alkotásokból bizony kevesebb akadt, mint ahány golyó karcolta Pierce Brosnant a forgatásokon. Mert bizony a korábbi években megjelent From Russia With Love és a Goldeneye-on kívül egyik játék sem ütött igazán. A legutóbbi Quantum of Solace nevű epizód pedig ugyan mindenképp tűrhető program volt, távolról sem kiemelkedő.
Ezen a helyzeten kíván változtatni a Bizarre Creations, mégpedig az általuk fejlesztett Blood Stone nevű epizóddal, amely a QoS-hoz hasonlóan a keményvonalas James Bond-nak adózik, reméljük magasabb szinten.
Önálló epizód
Míg a Quantum of Solace színtiszta FPS volt, addig a Blood Stone egy érdekes hibrid. Alapjáraton egy TPS, azaz külső nézetes akciójáték, ezt viszont a fejlesztők megtoldották a vezethető járművekkel. Így az egyedinek semmiképpen sem mondható alapkoncepció mellett egy szimulátor játékmenet is helyet kapott a Blood Stone-ban.( Amelyet egyébként teljesen különálló Bond epizódként tartanak számon! Olyannyira, hogy saját zenével megfűszerezett intro is készült hozzá, ami ugye az összes James Bond film elengedhetetlen része.)
Emellett a történet sem kapcsolódik egyik filmhez sem, így a fejlesztőknek sincs megkötve a keze, azt álmodnak bele a játékba, amit akarnak. A sztori szerint egy kiemelt fontosságú tudósnak lába kél, a brit titkosszolgálat pedig gyilkosságot sejt a háttérben. Bond természetesen elindul, hogy kiderítse az igazságot, kalandja során pedig eljut Szibériába, Dél-Franciaországba, Isztambulba és Bangkokba is. Közben pedig megöl, szétver felrobbant - mindent, és mindenkit.
Játékmenet
Az alapok természetesen mindenki számára sejthetőek. Adott egy külső nézetes akciójáték, fedezékrendszerrel megspékelve. Ráadásul Bond nem az a félős fajta, így nem ijed meg, ha valakit a puszta kezeivel, lábával, esetleg egyéb testrészeivel ( igen, lesz Bond lány is ) kell el tennie láb alól. Az igen egyszerű, egygombos harcrendszer pedig a rövid, ámde látványos kivégző mozdulatokra épül. Már most várom, hogy egy rosszfiúnak kicsavarjam a kezét, kettétörjem a lábát, és átrendezzem a bordáit....
Mint már említettem, az akció részeken kívül lesz még egy, ígéretesnek tűnő játékelem a Blood Stone-ban, mégpedig a járművek használata. Eme opció abból a szempontból nem véletlen, hogy a fejlesztőcsapatot Bizarre Creations-nak hívják, nekik köszönhetjük töbek között a PGR sorozatot, valamint az idén megjelent ( és szolid sikereket elérő ) Blur-t is. Aki nem tudná, ezek bizony mind autós játékok voltak.
A játékban azért természetesen nem kell PGR szerű vezetési élményt várni, de arra mindenképp elegendőek lesznek ezek a rövid, de adrenalinbomba részek, hogy feldobják a játékmenetet a sok lövöldözés és harc után.
Craig bácsi a topon van...
Adrenalinból pedig nem lesz hiány, hisz már az első előzetesekben is látszott: itt valami hihetetlen pörgős játékmenettel van dolgunk! Az egyik pillanatban még egy asztal mögül irtod az ellenséget, két perc múlva pedig egy száguldó motorcsónakon találod magad, hogy aztán újabb pár perc múlva a kikötőben landolva folytatódjon a tűzharc. Már eme sorok leírása után is fúj egyet az ember, ám a játékban pihenésre nincs idő! Olyan gyorsan és intenzíven váltakoznak az egyes elemek, hogy garantálhatóan egyikbe sem fogunk beleunni. Ez a sok változó szituáció pedig hihetetlen módon feltornászhatja a játékélményt.
...és megint baltával faragták az arcát.
Beszéljünk kicsit a grafikáról. A látvány ugyan tűrhető ( a járműves részeknél kifejezetten jól néz ki ), de semmiképp sincs az élmezőnyben. Az emberek mintha gyurmából lennének, a mozgásanimációkon is van még mit csiszolni. Összességében viszont ha a játék hozza az elvárt szintet játékmenet terén, a grafika lesz a legkisebb gond, ebben biztos vagyok.
A megjelenés 2010 telére várható, jelen állás szerint PC, PS3 és Xbox 360 platformokra. Reménykedjünk benne, hogy a közepes Quantum of Solace után James Bond végre játékok terén is megfelelő szintet fog képviselni. Addig is azonban csak találgathatunk.