Rewmac2011.04.08. 14:20

Knight's Contract - Teszt

Boszorkányüldözés, démonok, mágia és persze megamennyiségű vér.

A helyszín a 17. századi Európa, a boszorkányüldözések kora. Sötétség borítja a világot. Az emberek rettegésben élnek, a megváltást pedig éppen az jelenti számukra, amitől félnek. A boszorkányok fellázadtak az emberiség ellen, megelégelték a hamis vádakat és most visszatértek, hogy elégtételt vegyenek. A történet azonban nem egy, hanem rögtön két megmentővel is ellátta a rettegő társadalmat. A történet valahol ott kezdődik, hogy a boszorkányokat az igazságszolgáltatás kivégeztette. Se törvény, se tárgyalás egyszerűen halálra ítélték őket. Ezek között volt egykoron Gretchen is, aki új testet öltve visszajött a halálból, hogy megvédje az embereket társaitól. Társa azonban egy nem várt személy lesz, Heinrich a hóhér. Éppen az az ember, aki megfosztotta földi életétől a boszorkányokat a törvény parancsára. A két „harcos” azonban szövetségre lép a nagyobb, jó érdekében. Heinrich, ki 100 éve vándor a világba a halhatatlanság átkával most lehetőséget kap, hogy ismét halandó emberré váljon, Gretchen számára pedig társai lelkének nyugalomba helyezése az elsődleges cél. Megkötik hát a boszorkány-lovag szerződést, hogy véget vethessenek a feltámasztott boszorkányok vérontásának. Együtt indulnak, hogy felfedjék azon sötét titkokat melyek már egy évszázada övezik a világunkat. A Knight's Contract témája és világa érdekesnek bizonyult. A történet remekül van megírva, nincsenek benne felesleges események csupán furcsa történések. Az események folyamatosak, nincsenek akadások, mindig követhetőek. Azonban sajnos több olyan mechanikai és technikai hibával rendelkezik melyeknek köszönhetően ez az érdem eltörpül. A cselekmény már-már remeknek is mondható, hiszen valahol átmenet a mesék és komoly sötét démoni horror között.

A grafika átlagos, de a rossz értelemben. Ugyanis olykor az átlagosok alsó határát kapargatja, máskor pedig egész pofásan néz ki. A legszörnyűbb, hogy dizájn, a karakterek kinézete és a kreatív ötletek nagyon jók csak a megvalósításuk ütközött problémákba. A textúrák olykor a generáció kezdésére emlékeztetnek. Ami a legrosszabb, hogy az átlagos, olykor elmaradottnak tűnő grafika mellett képernyőn többször is beköszön a v-sync hiba és társa a képtörés. Azonban ezek nem csak az átvezető mozik alatt vannak jelen, hanem a tényleges játékmenet alatt is. Ehhez hozzájön, hogy a kamera egyes pályarészeknél valami egész hihetetlen szögeket produkál. Ez még nem lenne gond, de az amúgy szabadon forgatható kamerát pont ezeknél a helyeknél nem lehet az irányításunk alá vonni. A képfrissítés olykor leesik, de az alaphoz képest nem vészes, kár lenne ebbe is belekötni. Egész egyszerűen ez a vizuális prezentáció 2011-ben már nagyon kevés. Ennél jóval többet és jóval hibátlanabbat kell ahhoz felmutatni, hogy azt lehessen mondani, hogy a játék szép. Ennek ellenére az ellenfelek, főellenségek és egyéb karakterek kidolgozása kifejezetten jóra sikerült. Nem technikai inkább esztétikai szempontból. Kreatívak, egyediek. Azonban Heinrich olyan szinte túlságosan nagydarabra sikerült, hogy olykor visszataszít hatást vált ki, amennyiben foglalkozunk ilyesmivel.

Heinrich mivel halhatatlan. A játékban ezt úgy oldották meg, hogy ha ő „meghal” akkor szétesik, mint egy legófigura. Ettől a játék még mehet tovább. Gretchen azonban sokkal sérülékenyebb, mint gondolnánk. Így amikor lovagunk a földön több darabban hever, az ő dolga, hogy összeillessze. Ez egy remek koncepció is lehetne, hiszen figyelnünk kell „párunkra”. A probléma ott kezdődik, hogy nem működik rendeltetésszerűen a dolog. Ha Heinrichet túl sok ütés éri akkor térde zuhan és vánszorogni kezd, ekkora a jobb vállgomb megnyomásával magunkhoz hívhatjuk kis boszorkányunkat egy instant frissítőre. Ha szőke máguskánk sérült meg akkor a mi dolgunk magunkhoz hívni és a karunkba óvni a bajtól, amíg be nem gyógyul. A kicsike AI-ja azonban annyira buta, hogy ha messzebb van tőlünk, akkor szinte biztos, hogy nem fog odatalálni hozzánk ezzel saját halálát okozva. Ha Heinrich elesik a csatamezőn, akkor az újraélesztése egy hihetetlenül igazságtalan gombnyomogatás útján valósítható csak meg. Ez alatt Gretchent könnyűszerrel megölhetik, ugyanis képtelen magát rendesen megvédeni. Ha ez bekövetkezik és meghal, akkor a remek Game Over képernyővel találkozhatunk, ami a legutóbbi checkpoint betöltéséhez vezet. Checkpointoknál viszont teljesen feltöltött életerővel kezdünk. Ehhez sajnos kapcsolódik, hogy néha eszméletlen töltési időket produkál a játék, van olyan, hogy 5 percenként 40 másodpercet.

A harcrendszer egyszerű, de élvezetes. Lovagunk a nagy kaszáját lengeti, kis boszorkánykánk pedig pusztító erejű mágiával törli el a gonoszt a világunkból. Ezeket a varázslatokat mi irányítjuk, de amennyibe úgy döntünk, hogy nem tudunk, ennyi mindenre figyelni bátran beállíthatjuk az Auto-Combo opciót. Ekkora semmi más nem történik, mint harc közben Gretchen magától is varázsol és egyszerűbbé válnak a kivégzések. Ugyanakkor a további küzdelmek két gomb nyomogatásából oldódnak meg. A mágia a vége felé, pedig egész egyszerűen használhatatlanná válik. 1-2 van, amivel tényleg lehet mit kezdeni, de szinte mindent meg lehet oldani egy szimpla gomb nyomogatásával. A csaták kihívás gazdagok, de nehéznek nem mondhatóak. A bossharcok kifejezetten különlegesek. Egyik sem hasonlít egy másikra és roppant kreatívak. Egész egyszerűen jók. Kissé frusztráló lehet az emberek számára a QTE-k jelenléte. Ám ellenben a híresztelésekkel ezek teljesen kényelmesen kivitelezhető gombnyomogatások. Nem találkoztam olyannal, mellyel gondok adódtak volna. Azonban ha mégis elrontjuk a boss bizony begyógyít magának egy kis életet, ami pont arra elég, hogy 25 másodperc alatt le is vegyük neki ezt, tehát szinte feleslegesnek tűnik az egész. A Gretchen által használt mágiák száma éppen megfelelő. Ezeket a jobb ravasz lenn tartásával és valamelyik akció gombbal irányíthatjuk mi magunk. Érdemes kombinálni ezeket, de önmagukban ne várjunk tőlük sokat. Heinrich nélkül a varázslatok csak csicsás fényeffektnek tűnnek. Minden egyes varázslat 3 szinttel rendelkezik, melyek teljesen megváltoztatják az adott támadást. Azonban ezek új varázslatként jelennek meg, így az első szintűt továbbra is használhatjuk, csak összefűzhetjük az újabbakkal. Gretchen mágiájának kombinálása Heinrich brutális mozdulataival azonban igen látványos és véres kivégzésekhez vezethet, ami azért rácsal egy mosolyt a játékosok arcára.

Ezen felül lehetőségünk van még a belső mágiánk használatára is. Ez Heinrich esetében lelassítja az időt és magát az embert pedig egy minótaurusz szerű lénnyé transzformálja, megnövelve ezzel sebzését. Ebben a módban új támadásokhoz juthat, de csak egy rövid időre. Gretchen-nél ez egy picit más. Ő kivetíti testét (ruha nélkül) és elpusztítja az összes ellenfelet a pályán. Nála ez nem átalakulás, hanem olyan instant gyilkoló varázslat. Az erre használható energiából nagyon keveset kapunk, tehát nem érdemes héba-hóba elhasználni csak a puszta élvezetért, mert egy komolyan boss harcnál életmentőek lehetnek.

A játék első fele hozhat némi pozitív csalódást az elvetemült rajongóknak, de a második rész sajnos már unalmasnak mondható. Amint átkerülünk ide rögtön 4 fejezetnyi kínos élmény vár ránk. Az első pár órában még azt mondjuk, hogy oké ez rendben van, de utána egész egyszerűen egy önismétlő semmi lesz. Ez megy 4 fejezeten át, majd mire már teljesen feladtunk minden reménnyel, felcsillan a remény az élvezetre. Amennyire változatos az első rész annyira vontatott és unalmas a második. Érezhető, hogy el akarták húzni még a játék történetét, csak már ötletekből fogytak ki. Olykor frusztráló is, hiszen a legunalmasabb időszakban Gretchen-t két fejezeten át egyedül kell irányítanunk. Mivel a drága csak varázsolni tud, ezért nagyon óvatosan kell vele bánni. A mágia használata ugyanis nem energiához, hanem időhöz van kötve. Minél erősebb annál tovább tart, míg újratöltődik. Ha nem figyelünk oda, akkor nagyon frusztráló fejezetekké válhatnak ezek mivel a kicsike körülbelül 4 ütésből feladja az életét normál fokozaton. Vannak a játékmenetben olyan megakasztó elemek melyektől a történet folyamatossága mellett mégis egy erőltetett harcsorozatnak tűnik.

A szinkron egyszerűen förtelmes. Vannak részek, amikor ez nem kifejezetten észrevehető, de Heinrich és Gretchen dialógusai egyszerűen hihetetlenül elmaradottak. Nem maga a mondanivaló tartalma inkább az, hogy a hang szinte egyáltalán nincsen szinkronban a szája mozgásával. Ez japán produktumoknál igen gyakran szokott jelentkezni amennyiben angolra váltják a nyelvet, de itt annyira súlyosan kitüremkedik, hogy nem lehet elsiklani fölötte. A másik probléma, hogy gyakorlatilag semmilyen hangjáték nem tartozik a párbeszédekhez. A „színeszek” nem játszanak a hangjukkal, minimális az átélés és gyakran érezzük úgy, hogy semmi értelme egyes beszélgetéseknek. Már pedig videóval rengeteget fogunk találkozni, főleg a játék első felében, ami az izgalmasabb. Ez a következőképpen fog kinézni: 5 perc harci tevékenység, 4 perc mozi ez megy egészen a boss harcig. Az elején még elfogadható, de szinte ordítani tudna az ember, hogy had játsszon már.

Összességében a Knight's Contract egy remek ötlethalmaz eszméletlen gyengén megvalósítva. Csak az elvetemült hack n slash rajongók látnak majd benne potenciált. Túlságosan egyszerű, túlságosan hamisan cseng. A csiszolatlan gyémánt eset, de ezt a követ nagyon sokat kellene csiszolni még ahhoz, hogy igazán átütő siker legyen. Középszerű megvalósítása egy remek koncepciónak, amely megmenthette volna a Game Republic-ot. Ez sajnos nem sikerült. A játékidő, azonban ha szépen ritmusosan haladunk olyan 9-10 óra lehet első végigjátszásra melyet azok, akik elnézik a játék hibáit nagy részben élvezni fognak, de senki nem várjon csodát. Élvezni lehet, de nem ez lesz a generáció megváltója.

Pontszám : 6.5

p34c3
Pod előttem, pod utánam

Sok éve már, hogy a napjaim jelentős része podcast hallgatással telik, azok közül is talán a videojátékokkal foglalkozóak a legkedvesebbek számomra.

1 napja
6

Necroman Mk2
Surgeon Simulator 2013

Orvost! De ne azt az egybalkezest!

3 napja
2

axl
Tükörország peremén...

...hitem újra meglelém. (Nem kell aggódni, nem írok végig rímekben.)

3 napja
14

Stadia HUN
Stadia Premiere Edition

Mi kell a teljes Stadia élményhez? Hivatalos kontroller és Chromecast Ultra. Hardverbemutató!

5 napja
7

liquid
We Fight For Love

Mivel vasárnap van, és nem történik semmi...

7 napja
8

Stadia HUN
Panzer Dragoon (Stadia)

A SEGA jó szokásához híven mindenre is kiadta a Panzer Dragoon Remake-jét. Jól sikerült a Stadia-port?

2021.01.11.
3

Cash Bacsi
A3 Still Alive - Teszt (iOS)

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

2021.01.06.

Hwopapa
VR-vélemények 2 hónap után

Aki már régebb óta olvassa a blogom, megszokhatta, hogy rendkívüli módon tudok lelkesedni az új dolgokért / friss élményekért, amik néha hosszabb-rövidebb idő után elhalnak és ilyenkor kicsit objektívebben tudok/fogok nyilatkozni a témáról.

2021.01.05.
14

Necroman Mk2
Flash játékok 2021-től

Élet a kivégzés után, avagy az utolsó FlashFan bejegyzés

2021.01.03.
3

p34c3
A VR soha nem érhet véget

Ahogyan szemezgettem az év játéka szavazás helyezettjei között, nem túlságosan meglepve szembesültem a VR játékok szerény szereplésével, mindössze két címnek sikerült bekerülnie a legjobb harminc játék közé.

2021.01.02.
8

Warhawk
21 indie 2021-re

Nézzünk szét a radar alatt!

2021.01.02.
16

mcmacko
Készázötvenhat

MB, GB, avagy 16 év távlata egy ezres nagyságrend ugrásának szemszögéből.

2021.01.02.
8

Stadia HUN
Cthulhu Saves Christmas (Stadia)

Megérkezett a könnnyed karácsonyi JRPG Stadiára is. Teszt.

2020.12.30.
4

Necroman Mk2
2020. év dala

2020-ban ismét keresem az év dalát! Nem a legjobb zenét, nem is a személyes kedvencemet, hanem azt a slágert, amely adott esztendőben, nemzetközi szinten a legnagyobb hatást váltotta ki. Így ha azt mondom, hogy 2020. év dala, akkora válaszom:

2020.12.29.
4

vem
Retró kvíz (tuti Steam kulcs!)

Gyere játékosnak vagy nézőnek, olyan címeket nyerhetsz mint pl. a Duke Nukem: Forever a 2 DLC-vel vagy a Two Worlds: Epic Edition. December 31-én este 20.00-kor.

2020.12.26.

Idgn
SYNERGY

Sziasztok! 12 évvel ezelőtt fogant meg először a gondolat bennem, hogy készítek egy grafikus novellát. Idő közben az alap koncepció többször változott átalakult, míg végre olyan formát öltött, amivel meg vagyok elégedve. Az elmúlt 10 évben beutaztam azokat a helyszíneket, ahol a történetem játszódik és szorgalmasan fotóztam, videóztam, jegyzeteltem. Nem ezen a platformon szeretném elindítani ezt a projektet, de úgy döntöttem teszek egy próbát az új Gamer365 blogban is. Új oldalak hamarosan!

2020.12.22.
4

reptile
AMONG US - PERMANENS DISCORD

Gyertek játszani, link a posztban.

2020.12.20.
1

maktub
Destiny 2 - Beyond Light

Amikor a sötétség jelenti a fényt az alagút végén.

2020.12.20.
13

Necroman Mk2
Hijacker Jack

Gazdag. Híres. Körözött. (Részben) Magyar.

2020.12.18.
10

Warhawk
Alba: A Wildlife Adventure

Környezetvédelmi kisokos a napsütéses mediterrán szigetvilágban.

2020.12.18.
4