Rewmac2012.02.27. 15:01

Asura's Warth - Beszámoló

Légy dühös, törj össze mindent és ne kímélj senkit...

Az évek során én meg tanultam szinte minden játékot élvezni, amit csak lehet. Hiszen azért játszunk, hogy elverjünk vele pár órát. A többség által többször középszerűnek és tán még annál is rosszabbnak ítélt játékok egész hadával jobbakat tudtam játszani, mint a nagy fejlesztőcsapatok rendkívüli látvány világával megáldott termékeivel. Az Asura is valahol ide sorolható. Azonban vannak olyan hiányosságai, amik miatt egyedivé válik.

A történet a hindu mitológiából táplálkozik. Az isteni alakok a nyolc védelmező generálisként jelennek meg és céljuk a gonosz Gohma létformákat, melyek évezredek óta sújtják a halandókat. Azonban mint tudjuk Asura sorsát társai részelegesen megpecsételik és megkezdődik a haraggal vegyített bosszúhadjárat, melynek során minden, amit valaha ismertünk megváltozik. A gond csak az, hogy ez a valójában rendkívüli történet, mert tényleg remek nem más, mint a tipikus japán anime klisék egyike. Körülbelül Naruto és Dragon Ball hibridnek is lehet tekinteni, oly annyira, hogy néhol még egy az egyben vannak átültetve a karakterek jellegzetességei. Az rendben van, hogy Cyberconnect barátunk ismeri ezt az atmoszférát, de azért én már szeretnék valami mást is látni, mint a szokásost. Ettől eltekintve a történet remek. Élvezhető, követhető mind laikusok mind pedig anime rajongók számára.

A grafika szép. A design lehet egyedinek mondani, hiszen elképesztően vannak megvalósítva a monumentális csaták. Nincsenek képhibák legalábbis én nem tapasztaltam, azonban az is tény, hogy nem egy mérővel ültem a gép előtt, hanem csak játszottam a játékkal. Az effektek teljesen rendben vannak, megvannak szokásos idióta elemek, amiktől még színesebbé válik a világ. Egyetlen egyszer tapasztaltam Unreal Engine szerű textúra késést, de utána soha többé nem köszönt vissza. A hang világa is remek. A harc alatti melódiák egész egyszerűen tökéletesek, ám a történeti részeknél alkalmazott melódiák is tökéletesen megállják a helyüket. A zenei aláfestés tökéletesen tükrözi az aktuális érzelem világot az egyes jelenetek során, ez manapság ritka, hiszen nem gyakori már az emlékezetes soundtrack.

A játék ott hibázik egy oltári nagyot, hogy tulajdonképpen ez lesz, akinek nem játék. Harc rendszere pont annyi van, hogy mellette a Prince Of Persia Forgotten Sands megoldásai komplex és átgondolt rendszernek tűnnek. Ezzel azt akarom sugallni, hogy nincs harcrendszer. Két legjobb esetben három gombot használunk, amiből egyetlen nyomogatásának van, értelme a többit egyszer-egyszer nyomjuk meg, majd egy RT és quick time event. A real-time harc megközelítőleg 15-20 percet tesz ki a 6 órás játékból a többi kőkemény quick time event. Akármennyire is élveztem a játékot én pofátlanságnak tartom, hogy egy ilyen „termék” teljes áron jelenik meg. Mert ez nem más, mint egy interaktív CG cutscene halmaz némi játékkal, tulajdonképpen invertált videó játék. Én értem, hogy 2012-ben az egyszerűség, rulez, de tulajdonképpen Normal fokozaton éppen, hogy meghaltam, egyszer mert fel kellett vennem a telefonomat. Sőt ha QTE elszúrjuk, se nagyon történik egyes esetekben semmi csak max lemaradunk 8 másik QTE-ről. A videók tartalma elviszi az egészet a hátán, de sajnos ettől eltekintve másodjára már önismétlő, újat nem mutató anyaggá válik. Tipikus one-hit wonder. Az egy dolog, hogy ez a mechanika többet nem bírt volna ki időben, de azért a fejlesztők többre képesek ennél.

Fejlesztés az nincs. Legalábbis a klasszikus értelemben. Nincs is rá túl nagy szükség, mert max azt tudnám elképzelni, mint ultimate skillt, hogy QTE-k felét benyomja a gép helyettünk. Vannak különböző életcsík, designok melyek különböző bónuszokkal látnak el bennünket a csaták során. Ezeknek leginkább abban az összesen 15-20 percet átölelő időszakban vesszük hasznát. Ha most az extrákat akarjuk sorolni, van kilenc darab ilyen csík, amiből háromnak kapásból semmi értelme, a többi meg egyszerűen tök mindegy, leszámítva az utolsó megnyithatót.

Ennek ellenére az Asura's Wrath összképe az örök anime és japán rajongóknak egy kincs. Remek történetet mesél el, ritka tökéletes aláfestéssel, egész pofás szinkronnal. Modern mentsük meg a világot buli, de van benne valami, amitől az ember azért csak vágyik arra, hogy megtudja mi is történik a háttérben, még akkor is, ha pontosan lehet sejteni mindent előre. Az össz játék idő normálon minden mozival együtt olyan 5-6 óra között mozog. Objektívan olyan 5.5-6 köré pontoznám a játékot, de mivel megtehetem így dobok rá egy 7est, mert egy kellemes péntek és szombat délután volt a játék.

eyJodG1sIjoiPGlmcmFtZSBmcmFtZUJvcmRlcj0wIHNyYz1cImh0dHBzOlwvXC94Ym94MzY1Lmh1XC9iYW5uZXJcIiB3aWR0aD1cIjMwMFwiIGhlaWdodD1cIjIwMFwiPjxcL2lmcmFtZT5cbiIsImltYWdlcyI6W10sInVybCI6IiIsInBhdGgiOiJcL35mc1wvYmFubmVyXC8wMFwvMDBcLzB5XC8iLCJpZCI6MzR9

Necroman Mk2
Suicide Rachel Foster

1 napja

Comedian
Pókember: Kék

3 napja

Necroman Mk2
Mixed-Up Mother Goose

8 napja

p34c3
Commandos: Origins

2025.05.20.
7

Necroman Mk2
Diablo III

2025.05.13.
5

Malleus
Realm of Ink (墨境)

2025.05.09.
4

Necroman Mk2
WVG Hall of Fame 2025 nyertesek

2025.05.08.
3

Comedian
Fenegyerek: Újjászületés

2025.04.18.
2

p34c3
HITMAN PSVR2

2025.04.11.
8

Necroman Mk2
Remains of Edith Finch

2025.04.10.

Comedian
Pearl

2025.03.12.
5

Necroman Mk2
Mythwrecked

2025.03.12.
2

Comedian
X

2025.03.08.
5

Necroman Mk2
Video Game Hall of Fame 2025 - az idei döntősök

2025.03.07.
10

Necroman Mk2
Vanishing of Ethan Carter

2025.02.28.

Necroman Mk2
NFS Undercover

2025.02.20.
8

p34c3
2 éves a PlayStation VR2

2025.02.16.
5

Doberman
Út a Semmibe..

2025.02.14.
2

Necroman Mk2
20 Days to Find Amy

2025.01.29.
3

keviny
Feltörekvő zenés blog

2025.01.06.
22